Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

glx16 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 14634

Abból, amit leírtál, szerintem nincs miért aggódnod. A 6,8-as fogyasztás pedig egy kombitól ajándék :-)

Trutyi miatt ne aggódj, az van az olajsapkán ilyen hidegben nekem is. A víz meg 1 év / 20ezer km után nekem is "opálosodott" egy kicsit, de nem gondolom hogy hengerfejes lett. Majd következő csere előtt átmosom a hűtőt (stemplis többször írta már, hogyan kell)

 

@vwopel:

Nézegettem az én típusomhoz való gyertyákat, a gázüzemhez ajánlott gyertyák mind 1 pólusúak és 15000 a csereperiódusuk. Gondolom ez alatt nem is érdemes nekiállni hézagot állítani, főleg hogy 673 Ft-ba kerül, ha már kiveszem, ki is cserélem.  :-)

 

Előzmény: tiglinc (14632)
Viktorboy Creative Commons License 2011.01.28 0 0 14633

Hát igen. Én csak egy tanksapkát Vettem Vika-ból de 5 perc próbálgatás, meg olajozás után tudtam csak a kulcsot beledugni.

 

Szerintem is felejtős.

 

Üdv Viktor

 

 

Előzmény: Mr. 4T (14619)
tiglinc Creative Commons License 2011.01.28 0 0 14632

Sziasztok!

 

Az alany: Felicia 1.6 LX kombi, 2000-es évjárat.

 

A tünetek: Trutyis olajbeöntő sapka, 35 km országút után beérve a városba alapjáraton nagyobb mennyiségű gőz jön a kipuból. Olajszint nem emelkedett, nem csökkent, vizet nem eszi, víznek nincs olajszaga, de viszonylag sötét színű (1 év, 20.000 km csere óta), bár azért látszik, hogy rószaín az alapszíne. Olajban látható víz (pl nívópálcán) nincs. Fogyasztás változatlan 6.8 vegyes, teljesítmény is a szokásos. Mintha kissé lassabban melegedne be, mint szokott, és érdekes módon a tavalyi hengerfejezés előtt is ilyen tünet volt. Fűtés gyenge. Indul rendesen, bár ma a szokásos 1 fordulatos pöcc után felpörgött, büfögött kettőt, és tette tovább a dolgát, de nincs 3 hengerezés, stb.

 

Kiegészítő infók:

 

Tavaly februárban hasonló tünetek után hengerfej síkolva, nyomáspróbázva, tömítés cserélve, meg minden, ami ilyenkor kell. De akkor kísérték egyéb tünetek is (olajszint emelkedés, látható vizesedés, vízfogyás). Az autó napi használatban van, ritkán megy rövid távot, általában min. 50 km egyhuzamban. Pörgetve persze néha van, a 4-es főúton muszály előzni. Pirosba talán 2-3x lett forgatva, de minimális időre (2-3 mp max). A 120-as Skodának durvább üzemben kellett 50.000 km a HF problémák kezdetéhez, és további 10.000 a nagyobb bajokhoz.

 

Okozhatja a tüneteket más, mint a HF, vagy gyanakodhatok, hogy nem lett megcsinálva rendesen? Előre is köszi az infokat!

ms1964 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 14631

Üdv a klubban! A lefulladás a pillangószelep elpiszkolódására vezethető vissza. Típushiba (Octaviánál is), pár perc a tisztítás. Olvass vissza, állandó téma minálunk.

A másik kérdésre nem tudok válaszolni, hallani kellene. Annyi biztos, hogy a féltengely végén található gumiharang igen sérülékeny, ha nem veszed észre a szakadást, akkor kinyírja a féltengelyt is. Azzal kezdenék, hogy alánézek.

A futásodat ismerve lehet kerékcsapágy is.

Előzmény: Rocker60 (14630)
Rocker60 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 14630

Sziasztok!

Új Skodás vagyok, ötlet kéne. 2000.12.-havi Felicia  185.000 km. Ritkán, teljesen kiszámithatatlanul menet közben lefulad (megtorpan) a motor 1-2 másodpercre. Útána megindul. Nem hideg motornál csinálja. Mi lehet a baj?

Hogy lehet megállapitani, hogy a valahonnan jövő folyamatos "surogó" hang csapágy, vagy féltengely? Brúnó

 

vwopel Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14629

A ,,modern,, gyetyáknál el kellene felejteni a hézag állítgatást. Gyárilag be vannak lőve, van 1 kihordási idejük, és ennyi.

Előzmény: glx16 (14628)
glx16 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14628

Ha megy rendesen gázzal is, akkor nincs értelme a benzint fogyasztani, ha meg ledadog, akkor hiába váltok benzinre, idő kell neki, mire magához tér, utána lesz csak stabil a benzines üzem is.

Lehet hozzá 3 pólusút is, csak macerásabb rajta hézagot állítani. Meg gondolom nem véletlenül tartanak hatalmas készletet a Briskből (+4ezerrel le lehet húzni a kuncsaftot)

 

Kábel? Fene tudja... sok helyen írják, mint lehetséges hibaokot a gázüzemnél. Ez úgy általában az egész gyújtásrendszerre vonatkozik, nagyon érzékeny a gyújtásra. Amivel a benzinüzemben vidáman elmegy, nem biztos, hogy a gázüzemben is jó lesz...

 

Egyébként Feliciánál milyen kábelt használnak, rézerest vagy szilikonost?

Előzmény: stemplis (14623)
Ladaracer Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14627

Szia!

 

Valószínűleg felejtős az egész!  Ma sikerült kideríteni, hogy a Felicia-nak nem patronos a gólyalába, a rugótányér közvetlenül a lengéscsillapítóra van hegeszte. Mivel nekem csak Favorit Patron van, az nem jó Feliciaba. Csak komplett Favorit gólyalábat lehet akkor berakni.

 

Azért köszönöm!

Előzmény: mazsolmaany (14616)
stemplis Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14626

Ja és egy kérdés: cserélt már valaki generátor csapágyat?

Úgy láttam, hogy van már egy kis lógása, tartok tőle, hogy ha több lesz, akkor szétveri a belsejét:(

stemplis Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14625

A vízpumpa addig bírja amíg tönkre nem megy;) Igazából erre nem tudok pontos választ.

A vezérműlánc addig jó, amíg nem kezd el csörögni (nagyon). Ha nagyon zajos, akkor már érdemes kicserélni, mert megnő a fogyasztás is 2-3 decivel.  Legalábbis én így jártam vele.

Előzmény: K gabi (14621)
stemplis Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14624

Azt hiszem a gyújtáselosztó tengelyének a kenése... néhány csepp olaj kell rá.

Előzmény: ms1964 (14620)
stemplis Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14623

És olyat nem lehet, hogy amíg hideg, addig  benzinnel használod? 5km kb. és üzemmeleg.

Miért nem lehet a gázhoz 3 pólusút használni? Én lehet, hogy kipróbálnám azzal... A kábel, ha eddig jó volt, akkor most miért romlott volna el?

Előzmény: glx16 (14614)
Bombyna Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14622

Nekem a gyári vízpumpám 260000 nél romlott el utána jött 1 vika ami 30000 után :D szoval attól függ milyen van benne,a vezérműláncot 100ezrenként kéne cserélni de ha még nem csörög akkor bírja.

Előzmény: K gabi (14621)
K gabi Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14621

A km futásról jut eszembe szerintetek mit bir : a vizpumpa és vezérműlánc mert 137000-nél én még nem cseréltem 

ms1964 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14620

Köszönöm Stemplis!

Pár dolgot már meg kellett csinálnom, annak ellenére, hogy még a km futás nem igémyelte.

De mi az a "gyújtáselosztó kenése" ?

Előzmény: stemplis (14610)
Mr. 4T Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14619

Isten mentsen meg minket a Vikától! (MInőségbe gyenge nagyon!)

Előzmény: johannes. (14618)
johannes. Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14618

Ha valakit érdekel egy új picit többért:   :-)

 

Előzmény: pitya5 (14615)
K gabi Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14617

Kösz pitya én megbizom a régiben nemrég cseréltem rajta szabályzót ,   képzeld alapjáraton töltött17.8v-al az akksi is kapott ,mert tűz forró volt . DE az a tapasztalatom hogy ami van tartalékba az sosem kell mindig valami más romlik el

Előzmény: pitya5 (14615)
mazsolmaany Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14616

Bocsi,zürös nap volt.De holnap 1000%!

Előzmény: Ladaracer (14571)
pitya5 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14615
glx16 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14614

Jelenleg annyi a gondom vele, hogy hidegen (pontosabban amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet) kinyomva a kuplungot annyira leesik a fordulat, hogy többnyire leáll. Illetve hidegen 50-nél néha berángat, ilyenkor az alapjárat is hullámzik.

Ismerős szerelővel már módosítottuk a progival, következőre már újra is tanítottuk, de a benzineshez képest mindig eléggé eltér a karakterisztika.

Azt mondta, lehet, hogy nagyobb fúvóka (vagy mi a szösz) lett beleépítve, mint amekkora kellene, így túl dús a keverék...

 

Én még a gyertyakábelekre gondolnék, azok még eredetiek (10 év, 80ezer km).

Talán még a gyertyákkel lehet a gond, abból Brisk 1 pólusút raktak bele, 0,8mm hézaggal

Előzmény: stemplis (14613)
stemplis Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14613

Nemrég valamelyik kolléga írta, hogy áttért a gázra. És voltak problémái is... Azóta valami fejlemény, tapasztalat? 

stemplis Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14612

Amúgy meg az olyan kevés km , hogy az még egy gyári állapotú autó. Elvileg semmit nem kell rajta még. Esetleg nézd meg az első fékbetéteket, és a féltengelygumiharangokat.

Előzmény: ms1964 (14609)
K gabi Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14611

Szevasz ,ha csak50000km van benne akkor először is örülj neki hogy ilyen kevés a km a kocsiban és emlékezetem szerint 60000-nél lesznek komolyabb cserék :ü a szürő, fék folyadék ,gyertya ,hűtőfolyadék ,légszűrő most igy kapásból más nem jut hirtelen eszembe de utána kellene néznem 

Előzmény: ms1964 (14609)
stemplis Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14610

Íme:

Előzmény: ms1964 (14609)
ms1964 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14609

Gyerekek!

Tudja valaki, hogy mit kell karbantartani (cserélni) egy Felin, amelyik 10 éves és 50 ezer km lesz benne? Nekem nincs kezelési utasításom.

vaughan Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14608
CharlieNK Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14607

Alkatrész ügyben javaslom még az Ecser-i Autósacc Bt-t is:

http://skodaalkatresz.com/

 

Nálunk nemsokára műszakis lesz a Felicia, az alkatrészer részben Kuzbitól, részben az Autósacc Bt-től, részben helyben az Unixtól lesznek, lettek beszerezve.

Előzmény: CharlieNK (14595)
MC-BUBU Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14606

Köszönöm a segítséget. A Feliciánál van egy kb. cm hosszú, kb. 4 mm. széles U alakú valami a lökhárító aljában, oda azt hiszem, pont be is fér a hegye az érzékelőnek. Úgy nem kell fúrni.

Mindenesetre tesztelem.

vwopel Creative Commons License 2011.01.27 0 0 14605

Opeleken ki van fúrva a lökös, és a ,,hegye,, lefele néz. :-)

Előzmény: MC-BUBU (14604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!