Abból, amit leírtál, szerintem nincs miért aggódnod. A 6,8-as fogyasztás pedig egy kombitól ajándék :-)
Trutyi miatt ne aggódj, az van az olajsapkán ilyen hidegben nekem is. A víz meg 1 év / 20ezer km után nekem is "opálosodott" egy kicsit, de nem gondolom hogy hengerfejes lett. Majd következő csere előtt átmosom a hűtőt (stemplis többször írta már, hogyan kell)
@vwopel:
Nézegettem az én típusomhoz való gyertyákat, a gázüzemhez ajánlott gyertyák mind 1 pólusúak és 15000 a csereperiódusuk. Gondolom ez alatt nem is érdemes nekiállni hézagot állítani, főleg hogy 673 Ft-ba kerül, ha már kiveszem, ki is cserélem. :-)
A tünetek: Trutyis olajbeöntő sapka, 35 km országút után beérve a városba alapjáraton nagyobb mennyiségű gőz jön a kipuból. Olajszint nem emelkedett, nem csökkent, vizet nem eszi, víznek nincs olajszaga, de viszonylag sötét színű (1 év, 20.000 km csere óta), bár azért látszik, hogy rószaín az alapszíne. Olajban látható víz (pl nívópálcán) nincs. Fogyasztás változatlan 6.8 vegyes, teljesítmény is a szokásos. Mintha kissé lassabban melegedne be, mint szokott, és érdekes módon a tavalyi hengerfejezés előtt is ilyen tünet volt. Fűtés gyenge. Indul rendesen, bár ma a szokásos 1 fordulatos pöcc után felpörgött, büfögött kettőt, és tette tovább a dolgát, de nincs 3 hengerezés, stb.
Kiegészítő infók:
Tavaly februárban hasonló tünetek után hengerfej síkolva, nyomáspróbázva, tömítés cserélve, meg minden, ami ilyenkor kell. De akkor kísérték egyéb tünetek is (olajszint emelkedés, látható vizesedés, vízfogyás). Az autó napi használatban van, ritkán megy rövid távot, általában min. 50 km egyhuzamban. Pörgetve persze néha van, a 4-es főúton muszály előzni. Pirosba talán 2-3x lett forgatva, de minimális időre (2-3 mp max). A 120-as Skodának durvább üzemben kellett 50.000 km a HF problémák kezdetéhez, és további 10.000 a nagyobb bajokhoz.
Okozhatja a tüneteket más, mint a HF, vagy gyanakodhatok, hogy nem lett megcsinálva rendesen? Előre is köszi az infokat!
Üdv a klubban! A lefulladás a pillangószelep elpiszkolódására vezethető vissza. Típushiba (Octaviánál is), pár perc a tisztítás. Olvass vissza, állandó téma minálunk.
A másik kérdésre nem tudok válaszolni, hallani kellene. Annyi biztos, hogy a féltengely végén található gumiharang igen sérülékeny, ha nem veszed észre a szakadást, akkor kinyírja a féltengelyt is. Azzal kezdenék, hogy alánézek.
Új Skodás vagyok, ötlet kéne. 2000.12.-havi Felicia 185.000 km. Ritkán, teljesen kiszámithatatlanul menet közben lefulad (megtorpan) a motor 1-2 másodpercre. Útána megindul. Nem hideg motornál csinálja. Mi lehet a baj?
Hogy lehet megállapitani, hogy a valahonnan jövő folyamatos "surogó" hang csapágy, vagy féltengely? Brúnó
Ha megy rendesen gázzal is, akkor nincs értelme a benzint fogyasztani, ha meg ledadog, akkor hiába váltok benzinre, idő kell neki, mire magához tér, utána lesz csak stabil a benzines üzem is.
Lehet hozzá 3 pólusút is, csak macerásabb rajta hézagot állítani. Meg gondolom nem véletlenül tartanak hatalmas készletet a Briskből (+4ezerrel le lehet húzni a kuncsaftot)
Kábel? Fene tudja... sok helyen írják, mint lehetséges hibaokot a gázüzemnél. Ez úgy általában az egész gyújtásrendszerre vonatkozik, nagyon érzékeny a gyújtásra. Amivel a benzinüzemben vidáman elmegy, nem biztos, hogy a gázüzemben is jó lesz...
Egyébként Feliciánál milyen kábelt használnak, rézerest vagy szilikonost?
Valószínűleg felejtős az egész! Ma sikerült kideríteni, hogy a Felicia-nak nem patronos a gólyalába, a rugótányér közvetlenül a lengéscsillapítóra van hegeszte. Mivel nekem csak Favorit Patron van, az nem jó Feliciaba. Csak komplett Favorit gólyalábat lehet akkor berakni.
A vízpumpa addig bírja amíg tönkre nem megy;) Igazából erre nem tudok pontos választ.
A vezérműlánc addig jó, amíg nem kezd el csörögni (nagyon). Ha nagyon zajos, akkor már érdemes kicserélni, mert megnő a fogyasztás is 2-3 decivel. Legalábbis én így jártam vele.
Nekem a gyári vízpumpám 260000 nél romlott el utána jött 1 vika ami 30000 után :D szoval attól függ milyen van benne,a vezérműláncot 100ezrenként kéne cserélni de ha még nem csörög akkor bírja.
Kösz pitya én megbizom a régiben nemrég cseréltem rajta szabályzót , képzeld alapjáraton töltött17.8v-al az akksi is kapott ,mert tűz forró volt . DE az a tapasztalatom hogy ami van tartalékba az sosem kell mindig valami más romlik el
Jelenleg annyi a gondom vele, hogy hidegen (pontosabban amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet) kinyomva a kuplungot annyira leesik a fordulat, hogy többnyire leáll. Illetve hidegen 50-nél néha berángat, ilyenkor az alapjárat is hullámzik.
Ismerős szerelővel már módosítottuk a progival, következőre már újra is tanítottuk, de a benzineshez képest mindig eléggé eltér a karakterisztika.
Azt mondta, lehet, hogy nagyobb fúvóka (vagy mi a szösz) lett beleépítve, mint amekkora kellene, így túl dús a keverék...
Én még a gyertyakábelekre gondolnék, azok még eredetiek (10 év, 80ezer km).
Talán még a gyertyákkel lehet a gond, abból Brisk 1 pólusút raktak bele, 0,8mm hézaggal
Amúgy meg az olyan kevés km , hogy az még egy gyári állapotú autó. Elvileg semmit nem kell rajta még. Esetleg nézd meg az első fékbetéteket, és a féltengelygumiharangokat.
Szevasz ,ha csak50000km van benne akkor először is örülj neki hogy ilyen kevés a km a kocsiban és emlékezetem szerint 60000-nél lesznek komolyabb cserék :ü a szürő, fék folyadék ,gyertya ,hűtőfolyadék ,légszűrő most igy kapásból más nem jut hirtelen eszembe de utána kellene néznem
Nálunk nemsokára műszakis lesz a Felicia, az alkatrészer részben Kuzbitól, részben az Autósacc Bt-től, részben helyben az Unixtól lesznek, lettek beszerezve.
Köszönöm a segítséget. A Feliciánál van egy kb. cm hosszú, kb. 4 mm. széles U alakú valami a lökhárító aljában, oda azt hiszem, pont be is fér a hegye az érzékelőnek. Úgy nem kell fúrni.