Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Vannak mindenféle cikkek a kocsigyártás történetéről a Tastam álta említett könyvben és a Vasúthistória Évkönyv különböző számaiban, valahol említik, hány darab készült és mikor. Nekem mostanában nem nagyon lesz időm előkeresni, de szerintem más megteszi nem túl hosszú időn belül... :-)))
más: talán a gőzösösben volt valamikor egy kép talán a 301 első csatolt kerékpárjáról, egy emberke állt mellette és jól látható volt a belső hengerek miatti érdekes tengely kialakítás. nem a tiéd volt, vagy nincs-e mentve nálad, én elhagytam valahol. gépészmérnök kollégáimnak mutatnám szívesen.
valami nem stimmel: a rajzon az van, hogy 3 tengelyű fűtőkazánkocsi, Ganz 1-100, szállítási év 1948-50
Szerintem az 1-100 itt csak arra utal, hogy a fűtőkocsik ebbe a pályaszám csoportba voltak besorolva. Én is csak néhány darab 3-tengelyesről tudok. A később épült 4-tengelyeseknél is ez az 1-100 szerepel az albumban, pedig azokból is csak pár darab volt, és talán 80-tól kezdődött a számozásuk, most pontosan nem tudom megmondani.
Gumidani: Köszönöm! Drdoktor! Nem igazán hiszem, hogy 1948-1950-ben a MÁV igényelt volna 100 db fűtőkazánkocsit a főleg jóvátételre gyártó magyar ipartól... Inkább a rajzoló csalafintasága lehet a megtévesztő adat. Vagy gyártottuk volna külföldre is? Nem igazán hiszem.
A Bodrogközi GV-ról keresek képeket. Sokat kutattam, de aránylag kevés képet találtam (sokkal többet a Hegyközből). Ha valaki tudna küldeni saját használatra, vagy feltenni itt, a topikban nagyon megköszönném!
Azt nem mondom hogy vérprofi vagyok benne, de szoktam ügyködni sokat a PS-al. A felbontás 300dpi legyen legalább, az kezelhető, és még jól kinyomtatható is. Ja, és mindenképp .tiff vagy .png formátum legyen a fájl, semmiképp sem .jpg.
Ha kölcsönkérem az eredetit, mekkora felbontással scanneljem be, hogy azzal a hozzáértő már tudjon kezdeni valamit? Nagyon amatőr vagyok még ezen a téren... Mert akkor el tudom küldeni a képet a neten.
Tud valaki fényképrestaurátort, esetleg van a rovatolvasók között? A kép a Karánsebesi fogason készült 1911 előtt, 1920-ban a mozdonyvezető hozta magával... A gőzmozdony a 4291 pályaszámú.