Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Segítségeteket szeretném kérni,egy karburátor hiba javításával kapcsolatban. Van egy mtd 500-as szegélynyíróm,aminek a szívató pumpa gumi,pumpáláskor benyomva marad, és csak percek mulva pattan ki alaphelyzetbe. Mit gondoltok,merre keressem a hibát? A gép persze nem indul !
Hát például úgy, hogy eldöntöd, mennyit szeretnél óránként keresni. Aztán megsaccolod, mennyi idő alatt kaszálod le. Vagy akár ebből visszaszámolsz egy négyzetméterre.
"Van egy mániám, nem bízom a kétütemű olajpumpában, így az ki lett kötve, és keverékkel lett megtankolva."
Detto.
Ha hosszabb távon használok vmi kétütemű gépet amiben különolajzàsos rendszer van, az első amit kiqrok belőle az az olajpumpa az összes kiegészìtő marhaságával (olajtartàly, dupla bowden,olajpumpa és annak meghajtàsa stb.stb.) együtt.
1:40 és had szóljon! :-)
Még sose sült be semmi!! Mìg benzin van addig az olaj is ott van benne!:-)
Pumpásnàl meg vagy elb@szódik a pumpa vagy nem, vagy megáll a meghajtása vagy nem, vagy kigyullad a visszejelző (ami csak egy tetves szintjelző tul.képpen) vagy nem.........kösz, nekem ez nem kell! :-))
A mix benya meg úgyis ott van, mindig kell az a kaszàba-fűrészbe-kismotorba.
A második amit kiqrok a gépből az a vákumos benzincsap! :-))
A kagylósodás kialakulàsàra ràsegìtenek a telók is. Telókban mikor cseréltél olajat?
Hihetetlen h milyet tud javulni az eleje a friss olajtól!
A szimering mellett egy kis levegő mindig beslisszol a telóba, idővel elég rendes nyomàs tud kialakulni benne...... mikor oldod a tetején a nagy csavart akkor sziszeg kifelé a nyomás, úgy szól a teló mint a kólàs flakon.
Crossgépemen volt "szisszentő" szelep a telók tetején, 1 óra crosspàlyàs csapatás utàn szép kis nyomàst szisszentettek el a telók, ez a nyomás is picit mindig keményìt a telón.
Öreg (koszos) olaj+ nyomàs, ez pont eleget vàg oda a telónak ahhoz, h hajlamosabb legyen kagylósítani a gumit.
Ha ràszànod a pénzt egy új gumira, akkor adj neki friss teló olajat is, meg fogja hálálni!
Ha szerelő kell akkor szólj, tudok nem messze tőled JÓ szerelőt! :-)
Mondjuk én nem értek ehhez a gumi dologhoz, de ha hólyagos lett, akkor szerintem túlmelegedett, mert nem vigyáztál rá. Na majd 14 órakor figyeld Barcelonából, hogy kell ezt ! :-))))))))))
Egyébként ha úgy nézzük, hatásos voltam. Háromnegyedkor meguntam, és szolídan elrikkantottam magam. Mondjuk a kölök felpattant, és átkozódva elhúzott a fürdőszobába, de megjelent Csibike faja karikás szemekkel, és elküldött a 3,14csába. Így az akciót 50-50 százalékosra ítéltem. >-D
Ja ! Még kihagytam valamit. Ugye itt van a legújabb rém, a "két éves" benya. Eladtam a Yamahámat, benne cirka másfél-két éves benyával, meg a benzinhez kevert RÉGI Husqvarna LS olajjal. Sőt, igazából Auchanos Outdoor Accessories olajjal. Van egy mániám, nem bízom a kétütemű olajpumpában, így az ki lett kötve, és keverékkel lett megtankolva. Vevő jött, rúgott rajta vagy kettőt, ráült, és ment vele próbakört. Amikor visszatért, timsóért könyörgött az ábrázata. Na most???? Ja !!! Az a benya, ami benne volt, a helyi MOL kútről származó E95 volt .
Na jó, azért egy kúti E95 nem etanol ! Az E95 tartalmaz 5 százalékot, az E85 meg 85-öt. Nem ugyanaz ! Mellesleg én is megpróbáltam kaszába az E85-öt, és tényleg szar volt. Alig lehetett beindítani, utána meg nem akart kipörögni. Viszont gázkar rángató "takarékosaknak" jó hír lehet, hogy relatíve alacsony fordulaton kifejezetten harapósabb lett. Na meg a karbi javító készletek szerint van az etanolnak némi alap, mert a leírásban az van, hogy fekete membrán = benya, az átlátszó sárga meg etanol. Ez a rémhír, hogy tönkrement a kasza az E95 -től, szerintem akkor is teljesen marhaság. Az meg, hogy a husi LS olajtól ráégett koksz miatt ... na, inkább nem írok tovább ...
Előre nekem 120/70 kell, hátra 180/55, ez a méret volt a versenyzőknek is, de mára tán hátra 190-es gumik kerültek a 600-okra is, így az lehet nem lesz jó nekem.
Mikor megvettem a vasat, mindkét gumija csere érett volt. Mivel részletre vettem (családi hitel) nem volt pénzem két új gumira. Kédezősködtem, ajánlottak sokfélét.
Aztán egy olcsóbb megoldást választottam, amit később megbántam.
Egy motorszerelő műhelyben (anno) 7.000 Ft-ért tettek fel nekem szinte új állapotú Bridgestone BT014 gumit. ( gyári gumija volt valamelyik 600-as gépnek, de ledobták a gépről, ( mostmár tudom miért) és otthagyták a műhelybe. ) Örültem neki, hogy milyen olcsón megúsztam!
Aztán ez az öröm nem tartott sokáig. Kétszer is majdnem eldobtam a vasat egy kereszteződés előtt.
Na, utána papírnetezem rendesen!!
Itt a sportmotor fórumon kértem és kaptam segítséget.
Itt ajánlottak egy versenyzőt, akitől Diablo Corsa III gumikat vettem. ( melóhelyen vagyok, otthon nevet, telefont, mailt is tudok írni, ha kell)
( Vannak a 600-as kategóriában széria motoros versenyek, ahol a guminak utcainak kell lennie.
Így a szövetszerkezete utcára is jó, ill mintával rendelkezik. Értelemszerű, hogy ezek a sport gumik jobban tapadnak, cserébe gyorsabban kopnak. A versenyzőket egyenesen nem nagyon látod motorozni, azok szinte mindig a gumi oldalán mennek. Nekik az a gumi már edzésre sem jó, mert a kb 5 mm futófelületből cirka csak 3 mm maradt az oldalán. Viszont a közepe szinte érintetlen, és az nekem jó. Az oldalát meg csak szeretném tovább koptatni! Utcán nem lehet lapra tenni a vasat, főleg hanem sport gép, hanem túra, mint az enyém.)
Szóval rendeltem ilyet egy versenyzőtől valahol Zalából. Majd képet is tudok prezentálni szerintem, mit vettem 30-35.0000 Ft-ért.
Lőn csoda! Tényleg jobb, főleg kanyargós részeken, bár fékezésnél még mindig kicsit keménynek tartottam. A Corsa III több komponensű, középen kemény, és a legszéle meg pályán is megállja a helyét.
Lekopott a Corsa, és közben azért én időnként tovább papírneteztem.
A következő gumipárosom Dunlop D11 volt. Braun Attila ( Brian) versenyzőtől, az valahol tán Gödöllő környéki.
Szóval D211 felrak, Brian nagyon korrekten és hozzáértően elmondta, hogy utcára, pályára milyen nyomásértékekkel menjek.
Az első kanyar nagy meglepi volt. Az eleve hegyes profilú gumi hegyesre koptatva olyat dőlt a kanyarban, hogy legalább olyan vigyor fakadt az arcomra, mint amit a Husi 365 tud.
Gyors pályára nem megyek, leginkább csak a kakucsi jön szóba. Minden tavasszal ott kezdek, ill egy motoros tréningen. A Dunlop olyan ragadós, hogy a lábtartóból ki kellett szedjem a koptató csavarokat, de a második harmadik kakucsnál már a lábtartó is leér.
Horvátországba motorral voltunk pár éve, akkor ismét egy túrázósabb Corsa III került fel, de elöl maradt a D211, és ettől csak ragadósabbat teszek fel, ha egyáltalán van….
Horvátország után két szezon szinte telibe kimaradt, (a streptococcus fertőzés megette a térdemet) de már jobban vagyok.
A Corsa III-at idén szeretném legyalulni, aztán az első gumival együtt cserés lesz jövő szezonra, természetesen D211-el.
Amit Te vettél gumit, nekem túl kemény, utcai. Inkább puhábbat teszek fel, az kopjon, ne a fényezés.
A vágott, slick gumi nálam felejtős. Más a szövetszerkezete, nem való utcára. A gumikeveréknek sokkal magasabb hőfokra kell emelkedni, hogy ideális legyen a tapadása, ( versenyen tudja csak elérni) és egyébként is tiltott. Használják, mert még így is jobban tapad, mint az utcai, ráadásul nagyon olcsó.
Egy közlekedési balesetnél a gumi elsők között van amit a közlekedési helyszínelő kifényképez. Nem éri meg...
Elég kéne legyen a 95-ös oktán, mert a motomix is csak 92-es oktánszámú, DE etanol mentes.
A 98-as benzinnel semmi kárt nem teszel vele, ha nincs benne több etanol.
Az etanolnak ( alkohol) lassabb az égési ideje, és kisebb a kalória tartalma.
Én próbáltam ( nem csak papírneteztem) négyütemű Briggsbe, 2T Simsonba, Yamaha Fazerbe, láncfűrészbe, benzines ( Suzuki) autóba.
A kétütemű motor kifejezetten nyavalyog az etanolra. Nehezen indul, nem akar rendesen pörögni. Simson, láncfűrész egyaránt.
De még a Briggs se szerette, meg a Fazer sem! A Fazerral nem tudtam 200 km/h fölé menni vele, pedig az befecskendezős.
( alacsonyabb fordulaton picit nyomatékosabb lett a gép, de pörögni azt nem akart rendesen! )
Azt ugye tudni kell, hogy az etanolból több kell, hogy az ideális benzin-levegő keveréket megkapjuk. Minél nagyobb az etanol tartalom, annál inkább szegényebb benzin-levegő arányt kapunk.
A nagyobb etanol tartalom, a romlott benzin okozhat olyat, hogy lassul az égés, nyúlik az égés idő. Emiatt melegebb járású lesz a motor, ha úgy tetszik túlhevül.
Olyat játszik, mint amikor elszegényíted. Ez a túlmelegedés simán okozhat besülést.
A kapa azért nem esett ki a kezemből,mert 4 ütemű fűkaszáról már hallottam,inkább az lepett meg hogy keveréket iszik.Az első meglepetésből felocsúdva,továbbgondolva, a kenés nyilván csak így oldható meg.Mennyire bevált,előnyök kontra hátrányok a kétüteművel összehasonlítva.Ez a gyorscsatlakozó rendszer(talán még hátvakarót is rá lehet tenni) mennyire mebízható?
Alig két éves és egy szar az egész ! Állandóan a szervízben van már komplet karbit is cseréltek rajta még se megy. két éves benzinnel járatták ,alapjárat volt és ha gázt adtál neki lefulladt ,fél napig mindent elkövettem vele ,és semmi ,nem változott ,ekkor vittem a saját benzinemből és ugyanaz a gép nem mutatott hibát sem ,ámde amint kifogyott és a helyi benzint beleöntöttem sehová ,kezte elölről a kinlódást ,és szóltam nem jó valami az üzemanyaggal ,vagy az olajjal ,mindenki hülyének nézett !! Erőltették a régi benzinnel és a koksz ma be tett neki és a motor kuka lett !!
https://www.youtube.com/watch?v=P0uu2XNAqZU 3.szőlőszomszédom berregett egy ilyennel,csak Ő szarvval használta.Érdekes kellemes halk hangja van,a Koma szerint 4 ütemű és keverékkel megy...????...na, ilyenről még nem hallottam.Amúgy jó gépek ezek?...Valakinek tapasztalata?