Keresés

Részletes keresés

lójusz Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37296

Sziasztok !

 

Segítségeteket szeretném kérni,egy karburátor hiba javításával kapcsolatban. Van egy mtd 500-as szegélynyíróm,aminek a szívató pumpa gumi,pumpáláskor benyomva marad, és csak percek mulva pattan ki alaphelyzetbe. Mit gondoltok,merre keressem a hibát? A gép persze nem indul !

Köszi a segítséget.

Blaser37 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37295

Na,ez a külön olajzás+váqmos benzincsap engem is 1x besz...tott.

 

Én is kib@..bráltam a gépből!

Előzmény: ak.negyvenhet (37292)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37294

Ha mindig normális hosszúságú damillal nyírsz, nem. Arra meg figyelni kell.

Előzmény: gargabácsi74 (37287)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37293

Hát például úgy, hogy eldöntöd, mennyit szeretnél óránként keresni. Aztán megsaccolod, mennyi idő alatt kaszálod le. Vagy akár ebből visszaszámolsz egy négyzetméterre.

Előzmény: kacsaXD (37290)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37292

"Van egy mániám, nem bízom a kétütemű olajpumpában, így az ki lett kötve, és keverékkel lett megtankolva."

Detto.

Ha hosszabb távon használok vmi kétütemű gépet amiben különolajzàsos rendszer van, az első amit kiqrok belőle az az olajpumpa az összes kiegészìtő marhaságával (olajtartàly, dupla bowden,olajpumpa és annak meghajtàsa stb.stb.) együtt.

1:40 és had szóljon! :-)

Még sose sült be semmi!! Mìg benzin van addig az olaj is ott van benne!:-)

Pumpásnàl meg vagy elb@szódik a pumpa vagy nem, vagy megáll a meghajtása vagy nem, vagy kigyullad a visszejelző (ami csak egy tetves szintjelző tul.képpen) vagy nem.........kösz, nekem ez nem kell! :-))

A mix benya meg úgyis ott van, mindig kell az a kaszàba-fűrészbe-kismotorba.

A második amit kiqrok a gépből az a vákumos benzincsap! :-))

Előzmény: Gypsy56 (37278)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37291

Doki!

A kagylósodás kialakulàsàra ràsegìtenek a telók is. Telókban mikor cseréltél olajat?

Hihetetlen h milyet tud javulni az eleje a friss olajtól!

A szimering mellett egy kis levegő mindig beslisszol a telóba, idővel elég rendes nyomàs tud kialakulni benne...... mikor oldod a tetején a nagy csavart akkor sziszeg kifelé a nyomás, úgy szól a teló mint a kólàs flakon.

Crossgépemen volt "szisszentő" szelep a telók tetején, 1 óra crosspàlyàs csapatás utàn szép kis nyomàst szisszentettek el a telók, ez a nyomás is picit mindig keményìt a telón.

Öreg (koszos) olaj+ nyomàs, ez pont eleget vàg oda a telónak ahhoz, h hajlamosabb legyen kagylósítani a gumit.

Ha ràszànod a pénzt egy új gumira, akkor adj neki friss teló olajat is, meg fogja hálálni!

Ha szerelő kell akkor szólj, tudok nem messze tőled JÓ szerelőt! :-)

Előzmény: dr.szertelen (37273)
kacsaXD Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37290

Mennyi a bérmunka díja a fűkaszálásnak. Az elfogyasztott benzin árát mennyivel kell megszorozni? Vagy hogyan számoljátok?

kacsaXD Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37289

A stihl 80 asomat nyél gázon használtam 15 éven keresztül! Maximális teljesítményen, damillal szinte mindig nagy gazban, fűben. 

Valamint a sima piros stihl 2T olajjal.

Előzmény: gargabácsi74 (37287)
zsorsz Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37288

Ajjon Isten szép jó reggelt Mindenkinek!

 

Nem azé a huszasé,de jó evagytok emásaa.

Előzmény: Gypsy56 (37286)
gargabácsi74 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37287
Na szóval, ha dolgozom a géppel akkor nyél gáz mint a fűrésznél amikor vágok vele?
Jól értem?
Nem fog túl melegedni?
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37286

Mondjuk én nem értek ehhez a gumi dologhoz, de ha hólyagos lett, akkor szerintem túlmelegedett, mert nem vigyáztál rá. Na majd 14 órakor figyeld Barcelonából, hogy kell ezt ! :-))))))))))

Előzmény: dr.szertelen (37284)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37285

Egyébként ha úgy nézzük, hatásos voltam. Háromnegyedkor meguntam, és szolídan elrikkantottam magam. Mondjuk a kölök felpattant, és átkozódva elhúzott a fürdőszobába, de megjelent Csibike faja karikás szemekkel, és elküldött a 3,14csába. Így az akciót 50-50 százalékosra ítéltem. >-D

Előzmény: ''csiga (37282)
dr.szertelen Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37284

A gyári gumi az biztos hogy Dunlop volt

Nem vennék rá mérget de D211

Olyat is akartam rá venni elöször de qrva drága

No majd meglátom mire megyek a michelinnel

Köszi a választ!

Előzmény: ''csiga (37276)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37283

Nincs nekem arra pénzem, hogy ezekből minden nap újat vegyek. :-))))))))))))))

Előzmény: ''csiga (37282)
''csiga Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37282

Hagyományos csörgő óra porcelán tányérban, plusz pár darab fém evőeszköz az ágyától pár méterre.

 

Arra szerintem fel kel, ha az csörög. A halottak biztos. :)

 

 

Előzmény: Gypsy56 (37281)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37281

Á, b+! A kölök tegnap este közölte, ma megy melózni az Auchanba, és keltsem fel negyed hatkor. Most mit tudtam csinálni ? :-))))))))))

Mondjuk a piszok, miután szóltam neki, aztán fél hatkor is, háromnegyedkor közölte, hogy tudja, mit vagyok izgatott, majd megy.

Előzmény: ''csiga (37280)
''csiga Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37280

Konyakos jó reggelt!  :)

 

De korán így hétvégén!  :)

Előzmény: Gypsy56 (37279)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37279

Hű, ez király ! Fel is hívom, veszek ilyen gumit a Babettámra ! ;-)

Én láttam a gumikat élőben is, tényleg nyerő !

Előzmény: ''csiga (37276)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37278

Ja ! Még kihagytam valamit. Ugye itt van a legújabb rém, a "két éves" benya. Eladtam a Yamahámat, benne cirka másfél-két éves benyával, meg a benzinhez kevert RÉGI Husqvarna LS olajjal. Sőt, igazából Auchanos Outdoor Accessories olajjal. Van egy mániám, nem bízom a kétütemű olajpumpában, így az ki lett kötve, és keverékkel lett megtankolva. Vevő jött, rúgott rajta vagy kettőt, ráült, és ment vele próbakört. Amikor visszatért, timsóért könyörgött az ábrázata. Na most???? Ja !!! Az a benya, ami benne volt, a helyi MOL kútről származó E95 volt .

Előzmény: Gypsy56 (37277)
Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37277

Na jó, azért egy kúti E95 nem etanol ! Az E95 tartalmaz 5 százalékot, az E85 meg 85-öt. Nem ugyanaz ! Mellesleg én is megpróbáltam kaszába az E85-öt, és tényleg szar volt. Alig lehetett beindítani, utána meg nem akart kipörögni. Viszont gázkar rángató "takarékosaknak" jó hír lehet, hogy relatíve alacsony fordulaton kifejezetten harapósabb lett. Na meg a karbi javító készletek szerint van az etanolnak némi alap, mert a leírásban az van, hogy fekete membrán = benya, az átlátszó sárga meg etanol. Ez a rémhír, hogy tönkrement a kasza az E95 -től, szerintem akkor is teljesen marhaság. Az meg, hogy a husi LS olajtól ráégett koksz miatt ... na, inkább nem írok tovább ...

Előzmény: ''csiga (37272)
''csiga Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37276

Ahogy nézem Brian most nem árul gumit, egyébként róla van szó:

 

http://www.sportmotor.hu/tagok/8252

 

 

A zalai meg ez lesz:

 

http://www.kepesmotor.hu/sport_gumi/p1503654

 

 

Kicsit "csúcsos"  :)   a gumi, de középen szinte új és sokkal olcsóbb, mintha boltba vennéd.

Előzmény: ''csiga (37275)
''csiga Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37275

Ami kimaradt.

 

Előre nekem 120/70 kell, hátra 180/55, ez a méret volt a versenyzőknek is, de mára tán hátra 190-es gumik kerültek a 600-okra is, így az lehet nem lesz jó nekem.

:(

Előzmény: ''csiga (37274)
''csiga Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37274

OFF.

 

Kezdjük az elején.

 

Mikor megvettem a vasat, mindkét gumija csere érett volt. Mivel részletre vettem (családi hitel) nem volt pénzem két új gumira. Kédezősködtem, ajánlottak sokfélét.

 

Aztán egy olcsóbb megoldást választottam, amit később megbántam.

 

Egy motorszerelő műhelyben (anno)  7.000 Ft-ért tettek fel nekem szinte új állapotú Bridgestone BT014 gumit. ( gyári gumija volt valamelyik 600-as gépnek, de ledobták a gépről, ( mostmár tudom miért) és otthagyták a műhelybe. ) Örültem neki, hogy milyen olcsón megúsztam!

 

Aztán ez az öröm  nem tartott sokáig. Kétszer is majdnem eldobtam a vasat egy kereszteződés előtt.

Na, utána papírnetezem rendesen!!

 

Itt a sportmotor fórumon kértem és kaptam segítséget.

http://www.sportmotor.hu/motoros_forum/tanacsok/?cmd=showtopic&id=136

 

 

Itt ajánlottak egy versenyzőt, akitől Diablo Corsa III gumikat vettem. ( melóhelyen vagyok, otthon nevet, telefont, mailt is tudok írni, ha kell)

 

( Vannak a 600-as kategóriában széria motoros versenyek, ahol a guminak utcainak kell lennie.

Így a szövetszerkezete utcára is jó, ill mintával  rendelkezik. Értelemszerű, hogy ezek a sport gumik jobban tapadnak, cserébe gyorsabban kopnak.  A versenyzőket egyenesen nem nagyon látod motorozni, azok szinte mindig a gumi oldalán mennek.  Nekik az a gumi már edzésre sem jó, mert a kb 5 mm  futófelületből cirka csak 3 mm maradt az oldalán. Viszont a közepe szinte érintetlen, és az nekem jó. Az oldalát meg csak szeretném tovább koptatni! Utcán  nem lehet lapra tenni a vasat, főleg hanem sport gép, hanem túra, mint az enyém.)

 

Szóval rendeltem ilyet egy versenyzőtől valahol Zalából. Majd képet is tudok  prezentálni szerintem, mit vettem 30-35.0000 Ft-ért.

Lőn csoda! Tényleg jobb, főleg kanyargós részeken, bár fékezésnél még mindig kicsit keménynek tartottam.  A Corsa III több komponensű, középen kemény, és a legszéle meg pályán is megállja a helyét.

 

Lekopott a Corsa,  és közben azért én időnként tovább papírneteztem.

A következő gumipárosom Dunlop D11 volt. Braun Attila ( Brian) versenyzőtől, az valahol tán Gödöllő környéki.

Szóval D211 felrak, Brian  nagyon korrekten és hozzáértően elmondta, hogy utcára, pályára milyen nyomásértékekkel menjek.

Az első kanyar nagy meglepi volt. Az eleve hegyes profilú gumi hegyesre koptatva olyat dőlt a kanyarban, hogy legalább olyan vigyor fakadt az arcomra, mint amit a Husi 365 tud.

Gyors pályára nem megyek, leginkább csak a kakucsi jön szóba. Minden tavasszal ott kezdek, ill egy motoros tréningen.  A Dunlop olyan ragadós, hogy a lábtartóból ki kellett szedjem a koptató csavarokat, de a második harmadik kakucsnál már a lábtartó is leér.

 

Horvátországba motorral voltunk pár éve, akkor ismét egy túrázósabb Corsa III került fel, de elöl maradt a D211, és ettől csak ragadósabbat teszek fel, ha egyáltalán van….

 

Horvátország után két szezon szinte telibe kimaradt, (a streptococcus fertőzés megette a térdemet) de már jobban vagyok.

A Corsa III-at idén szeretném legyalulni, aztán az első gumival együtt cserés lesz jövő szezonra, természetesen D211-el.

Amit Te vettél gumit, nekem túl kemény, utcai. Inkább puhábbat teszek fel, az kopjon, ne a fényezés.

 

A vágott, slick gumi nálam felejtős. Más a szövetszerkezete, nem való utcára. A gumikeveréknek sokkal magasabb hőfokra  kell emelkedni, hogy ideális legyen a tapadása, ( versenyen tudja csak elérni)  és egyébként is tiltott. Használják, mert még így is jobban tapad, mint az utcai, ráadásul nagyon olcsó.

 

Egy közlekedési balesetnél a gumi elsők között van amit a közlekedési helyszínelő kifényképez. Nem éri meg...

 

 

 

 

Előzmény: dr.szertelen (37273)
dr.szertelen Creative Commons License 2015.05.09 0 0 37273

Off!

Milyen gumikon gurulsz a Fazer-rel?

Eddig conti road attack volt

Kedden voltam müszakin még szerencse ismerös csapat

Mondja a vizsgabiztos nézd csak!!

eleje volt fékpadon egy bizonyos fékerö után ez egész eleje remegett mint a kocsonya

Püff.....?

Mondja meg én is ugy gondoltam mivel a fékkaron semmi ez gumi lehet

A hátsó tökéletes ( semmi pukli) párban vettem

A sikeres vizsga..!! után nézzük kint az udvaron az elsö gumi futófelülete tele van körbe

apró puklikkal.... bakker!!

A gumi kétszezonos  2.5 éves 9000km még vagy 2000volt benne talán tervezve volt a csere

nemtom mikor puklisodhatott meg semmit nem vetten észre biztos rendezte az elsö teló:DD

Hazafelé megküldtem kicsit a 26-on és valóban 140-150 környékén elkezdett remegni

Ez jött pénteken

http://www.r17.hu/262-160/60-17-motorgumik/3796-120/70zr17+160/60zr17-w-michelin-pilot-road2-parban-olcsobb-m/

Esetleg vélemény??

Ha rossz akkor is nyugodtan irjad!!

Szedtem infókat ilyen is van olyan is van-:)))

Előzmény: ''csiga (37272)
''csiga Creative Commons License 2015.05.08 0 0 37272

Elvileg ez a kisgép benzin:

 

http://www.stihlusa.com/products/technology/stihl-motomix/

 

Elég kéne legyen a 95-ös oktán, mert a motomix is csak 92-es oktánszámú, DE etanol mentes.

 

A 98-as benzinnel  semmi kárt nem teszel vele, ha nincs benne több etanol.

 

 

Az etanolnak ( alkohol) lassabb az égési ideje, és  kisebb a kalória tartalma.

 

 

Én próbáltam ( nem csak papírneteztem) négyütemű Briggsbe, 2T Simsonba, Yamaha Fazerbe, láncfűrészbe, benzines ( Suzuki) autóba.

 

 

A kétütemű motor kifejezetten nyavalyog az etanolra. Nehezen indul, nem akar rendesen pörögni. Simson, láncfűrész egyaránt.

 

De még a Briggs se szerette, meg a Fazer sem!  A Fazerral nem tudtam 200 km/h fölé menni vele, pedig az befecskendezős.

( alacsonyabb fordulaton picit nyomatékosabb lett a gép, de pörögni azt nem akart rendesen! )

 

Azt ugye tudni kell, hogy az etanolból több kell, hogy az ideális  benzin-levegő keveréket megkapjuk. Minél nagyobb az etanol tartalom, annál inkább szegényebb  benzin-levegő  arányt  kapunk.

 

A nagyobb etanol tartalom, a romlott benzin okozhat olyat, hogy lassul az égés, nyúlik az égés idő. Emiatt melegebb járású lesz a motor, ha úgy tetszik túlhevül.

Olyat játszik, mint amikor elszegényíted.  Ez a túlmelegedés simán okozhat besülést.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kavicsos64 (37270)
zsorsz Creative Commons License 2015.05.08 0 0 37271

A kapa azért nem esett ki a kezemből,mert 4 ütemű fűkaszáról már hallottam,inkább az lepett meg hogy keveréket iszik.Az első meglepetésből felocsúdva,továbbgondolva, a kenés nyilván csak így oldható meg.Mennyire bevált,előnyök kontra hátrányok a kétüteművel összehasonlítva.Ez a gyorscsatlakozó rendszer(talán még hátvakarót is rá lehet tenni) mennyire mebízható?

Előzmény: zsorsz (37268)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 37270

Én már töbször le írtam itt is máshol is én csak 98-as benzin és full szintetikus olaj + spuri adalék piros féle általános !

Előzmény: dr.szertelen (37251)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 37269

Alig két éves és egy szar az egész ! Állandóan a szervízben van már komplet karbit is cseréltek rajta még se megy. két éves benzinnel járatták ,alapjárat volt és ha gázt adtál neki lefulladt ,fél napig mindent elkövettem vele ,és semmi ,nem változott ,ekkor vittem a saját benzinemből és ugyanaz a gép nem mutatott hibát sem ,ámde amint kifogyott és a helyi benzint beleöntöttem sehová ,kezte elölről a kinlódást ,és szóltam nem jó valami az üzemanyaggal ,vagy az olajjal ,mindenki hülyének nézett !! Erőltették a régi benzinnel és a koksz ma be tett neki és a motor kuka lett !!

Előzmény: Gypsy56 (37250)
zsorsz Creative Commons License 2015.05.08 0 0 37268

https://www.youtube.com/watch?v=P0uu2XNAqZU 3.szőlőszomszédom berregett egy ilyennel,csak Ő szarvval használta.Érdekes kellemes halk hangja van,a Koma szerint 4 ütemű és keverékkel megy...????...na, ilyenről még nem hallottam.Amúgy jó gépek ezek?...Valakinek tapasztalata?

Gypsy56 Creative Commons License 2015.05.08 0 0 37267

Nem hát ! Persze hogy nem hangerőt, hanem sebességet ! Csak úgy van ez, hogy drága kaszánál feltekerik, olcsónál meg nem !

Előzmény: kioritzecho (37265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!