Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mrzpoa Creative Commons License 2018.01.16 0 0 17255

Megnéztem az alapozó adatlapját 1.3-tól 1.9-es dűzniig írják a használatát (file:///C:/Users/User/Downloads/4CR%20HU-EN%20Catalogue%202017.pdf) 24-ik oldal. Lehet magasabb a szárazanyag tartalma mint amivel eddig dolgoztál mert ez nagy töltőképességű filler és ezért jött elő most ez a jelenség.

Előzmény: Mafia05 (17254)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 17254

Előtte nem volt probléma ezzel a pisztollyal. Ki fogom próbálni másik pisztollyal is. Köszi.

Előzmény: mrzpoa (17253)
mrzpoa Creative Commons License 2018.01.16 0 0 17253

A pisztolyba érkező levegő ketté válik egy része vákuumot csinál így felvéve a festéket a tartályból majd a festékkel együtt távozik a dűzni nyílásán keresztül, a másik a fej porlasztó részén keresztül elporlasztja a dűznin kijövő festéket. Ha nincs elég levegő mennyiség és nyomás akkor sem a festék elvezetése sem a porlasztás nem lesz tökéletes. Ha a tömítő gyűrű cseréje után is fennmarad a hiba akkor vagy a tömlő vastagsága kevés, vagy a fej és pisztoly találkozásánál lévő tördelt alakú gyűrű sérült vagy hiányos és így turbulencia alakul ki a fejben. Vagy a porlasztó lyukacskák vannak eltömítődve.

Előzmény: Mafia05 (17251)
mrzpoa Creative Commons License 2018.01.16 0 0 17252

Szia! Én valószínűnek tartom hogy a levegővesztés az oka, nálam akkor fordult ez elő amikor 1.0 dűznis konvencionális pisztollyal fújtam töltőalapozót higítás nélkül alacsonyabb nyomáson (6 helyett 3-4bar) szinte olyan volt mintha a pisztolyból kifújás és a felületre érkezés között megszáradt volna  az anyag (ami lehetetlen mert 2K volt). Ha megvan a nyomás, és a viszkozitás és a pisztoly porlasztó része tiszta és sérülés mentes akkor porlasztania kell. De ez csak az én véleményem lehet lesz még pár ötlet itt.

Előzmény: Mafia05 (17251)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 17251

Hali! 4cr 4185 töltőalapozót használ itt valaki vagy használt már? 20% hígítást ír a dobozon de úgy szinte ki sem tudtam fújni 1.7-es pisztollyal, rengeteget kell hígítani de akkor sem terül ki normálisan elég narancsos marad, észterrel próbáltam hígítani. Vagy lehet-e az miatt hogy a pisztolyom a ravasznál ahol a levegőt szabályozza ott nem a megfelelő méretű gumigyűrű van (nem találtam pont bele valót) és érzem hogy nyomja ki a levegőt valamennyire. Előtte mikor jó volt a pisztoly nem fújtam vele ezt az alapozót és amióta ezt csinálja igazából semilyet.

Peti251 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 17250

nekem ecsettel sose takart egy sorból. valójában türelmetlen vagyok ilyen szempontból. pittojom is van, van iwata w400 egyhárom, meg van "erganza" hte3 is. ez utóbbi talán 2.0. 

 

ez a washprimer mifelénk kevésbé ismert. egy fényezőtől sem hallottam

Előzmény: bexxter (17249)
bexxter Creative Commons License 2018.01.14 0 0 17249

A higításon sok múlik, lehet azt ecsettel is szépre, de ha nagy a felület, akkor inkább fújás. 9-ért már használható pisztoly van, igaz, mosogatni kell, arra meg jo egy kivágott nitros kanna. 

 Persze szarakodni kell a keveréssel, de sokkal tartósabb, mint bármilyen 1k. Ha jó a keverési arány akkor gyorsan szárad, de van gyorsedző is hozzá. 

A gyári horganyszerű bevonatot is megcsiszoljuk kicsit, leginkább scotchbrite szivaccsal és mehet rá a bevonat. 

 

A washprimer is 2kban jó csak, kifújva vékonyan hamar,  de edényben sokára köt, nem kell kukába dobni ami megmaradt azonnal. Mondjuk munkaszervezés kérdése, sok elemet el lehet készíteni előre és akkor nem gond a mennyiség. Csomószor spray kupakjában keverjük, az arányokra meg bármikor lehet figyelni. Ja és még hegeszthető is, nem is fröcsköl, ívet is fog. Persze a legjobb az europax paszta a ponthegesztett részekhez. 

 

Előzmény: Peti251 (17248)
Peti251 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 17248

Ezt a wash primert nem ismerem. Az epoxyval két bajom van. 1, nem takar ecsettel ill lassan szárad, 2, nem "ready to use" azaz, mindig edzeni kell. a beedzett, fel nem használt anyag beköt. Ezen okok miatt szoktam inkább az 1K-t kenni. Mostanában elég sok horganyzott javító elem jön. ezt én belülről semmivel sem kentem. szoktad ezt is?

Előzmény: bexxter (17245)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.11 0 0 17247

:)) ezt tudom, de vannak olyan kacifántos helyek, ahová a flex nem fér be, hogy kivágja a rozsdás részt.

De majd felbátorodom és vágok nagyobbat :D 

Előzmény: Peti251 (17244)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.11 0 0 17246

Eddig hegeszthető 1k korr gátló alapozóval kentem le az összehegesztendő részeket, de akkor ami kilátszik azt visszaszedem drótkoronggal, aztán megy rá a 2k alapozó.

 

Meggúgliztam ezt a 2k washprimert, de én azt találtam, hogy ez alapvetően aluminium, cink, rozsdamentes anyagok alapozója.

Lehet, hogy túlkomplikálom, de alapos munkát szeretnék végezni, hogy ne kelljen még egyszer lakatoskodnom ezeken a részeken. Amúgy sem látom még a munka végét, pedig úgy indult, hogy csak pár folt kell. 

 

 

 

Előzmény: bexxter (17245)
bexxter Creative Commons License 2018.01.11 0 0 17245

Az olyan helyekre ahova nem megy más bevonat oda és 2k washprimert és arra 2k epoxyt viszek fel. Esetleg erre valami fényes fedőfesték.

 

Előzmény: Peti251 (17243)
Peti251 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 17244

A rozsdának két igazi ellenfele van, a homok, meg a flex(új lemez) mindenki más passziválóra esküszik, kíslérletezni kell.

Előzmény: vilcsa (17240)
Peti251 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 17243

https://www.google.hu/search?ei=4DdXWtGACsHewAKn9KmoCA&q=penetr%C3%A1tor&oq=penetr%C3%A1tor&gs_l=psy-ab.3..0l7j0i30k1l3.9201.10581.0.11138.2.2.0.0.0.0.178.296.0j2.2.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.2.295...0i13k1j0i7i30k1.0.P79Rjee8uBE

 

Tulajdonképpen hemerájt. majdnem. 1K-s rozsdára való alapozó. Én csak olyan helyekre kentem, ahol nem lesz se rücsizve, se gittelve, se fényezve.

 

A würth megáll rajta. a würthön meg megáll az alvázvédő pl.

Előzmény: vilcsa (17241)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17242

Bocs, ha nagy marhaságot kérdezek, se fényező, se karosszériás nem vagyok, csak bedobtam magam a mélyvízbe...

vilcsa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17241

Mi az a penetrátor? bekúszik az átlapolásokba?

 

Előzmény: Peti251 (17238)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17240

Köszönöm a varrattömítős válaszaitokat, már okosabb lettem.
Nulláról töltőalapozóig mi a megfelelő rétegrend?

Rozsdamaró/passziváló dolgokat használtok? 

Fényezési üzletben is kitérő választ kaptam ezekre, bár nem értem, hogy miért.

 

 

 

Peti251 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17239

a würth biztosan nem marja meg. azért jó ha 24 órát szárad az 1K.

Előzmény: vilcsa (17235)
Peti251 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17238

Kivéve pl body 999 mert az felmarta a penetrátort. a rücsi is megmarja az 1K-t. 

Előzmény: Mafia05 (17237)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17237

Ha nem megy rá majd 2k-s anyag akkor jó.

Előzmény: vilcsa (17235)
bexxter Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17236

Mipa epoxyt meg egyéb festékeket használunk, semmi gondom vele. De nem vagyok fényező, csak küszöbök és egyéb belső részekre fújom/kenem.

Előzmény: vilcsa (17230)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17235

Jó alá az 1K-s? 

Egyenlőre ez ment rá, hogy ne kezdjen el rozsdásodni ami már kész van.

Előzmény: Mafia05 (17234)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 17234

Érdemes alá alapozni.

Előzmény: vilcsa (17233)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.09 0 0 17233

És megy ezek alá valami rozsdagátló alapozó, vagy ilyesmi?

Vagy simán kenitek a fémre?

Előzmény: Peti251 (17232)
Peti251 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 17232

Én elég sok Würth K+D-t elkentem, majdnem szélvédő ragasztó. most teroson esett le a kamionról(hiszen ez volt a sláger). nem tudom milyen lesz....

Előzmény: bexxter (17229)
Atti6909 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 17231

Nekem nagyon bevált. Sajn a közelemben nem kapható.

Előzmény: vilcsa (17230)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.09 0 0 17230

MIPA cuccok milyenek? Az van itt a közelben.

Előzmény: bexxter (17229)
bexxter Creative Commons License 2018.01.09 0 0 17229

Mindenki mást szeret.. de semmiképp se motip és body márkát. 
Én trotont vagy novolt használok. 
A 4cr nem vált be.

 

Főként ecsetelőset használunk, de kinyomós kartusosból sok féle van, berner, würth, sika, teroson.. ezek mind jók, de rá kell kérdezni a tipusokra, van ami rugalmas marad, van ami kicsit keményebbre köt stb. Menj be egy fényezési szaküzletbe és segítenek.

Előzmény: vilcsa (17228)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.09 0 0 17228

Sziasztok!

Milyen varrattömítőt célszerű használni a javításoknál?

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.31 0 0 17227

1,2 millió egy kispolskira?:-O 

felét is sokallanám.

Előzmény: bádogember86 (17226)
bádogember86 Creative Commons License 2017.12.31 0 4 17226

Szerintem az emberek kezdenek rájönni hogy egy igényesebb javítás az drágább mint régen volt, csak valahogy a javítók szeretik hülyének nézni az "átlag" öregautósokat.  Volt nem egyszer hogy hallottam olyat egy egy mestertől hogy "nem éri meg!". Kinek nem éri meg? A javítónak vagy a tulajnak? ha korrekt minőséget kap a pénzéért akkor neki is megéri csak másként kell hozzáállni. Ha kifizeti az óradíjamat a ladás vagy a polskis akkor szívesen csinálom én az elkorhadt kocsit is, nálunk nincs kettősmérce, autó ez is meg az F10-es BMW is. Mindekettő minőséget szeretne akkor megkapja. 

Viszont az inkorrekt mikor olyan "házszámokat" mondanak egy 15-20éves kocsi javítására hogy az ember elhagyja a haját csak azért mert nincs kedve a mesternek foglalkoznia vele. Ilyenkor jön a "nem éri meg" szlogen. 

Ha van egy komoly ügyfél aki úgy van vele hogy szeretné ezt a kocsit és partner is a javításban (nem a lehúzásban!) akkor lehet egy sikeres projekt. A döntés az ügyfél kezében van, én sosem fogom eldönteni helyette hogy neki mi éri meg. Ha szeretné akkor ennyibe kerül, ha sokallja akkor meg nincs miről beszélni. Sajnos egy ilyen felelősségteljes szakmában nincs helye alkunak mert az valaminek a rovására fog történni ami nem megengedhető.  

Kicsit úgy látom hogy a félhomályban működő sufnik és mekkmesterek miatt alakult ki ez a "paranormális" helyzet idehaza. Ha tisztességesen viszed a vállalkozásodat akkor nem tudsz engedményeket tenni, nem tudsz a sufni árszíntjére lemenni. Igazából a magasabb árat a minőséggel tudod kompenzálni és persze azzal a tényel hogy téged holnap is ott fognak találni a műhelyben szemben egy kóklerrel aki veszi a kalapját és nem is láttad. 

 

A fényezés dettó ugyanez! "Mondok inkább többet rá csak ne kelljen csinálni!". 

Egy kispolskira kértünk anno árajánlatot. Egy korrekt lakatolásra kellett csinálni egy külső-belső fényezést és kaptunk rá 1,2millás árat. A mester a a saját kardjába dőlt mert a tulaj nem kapott szívbajt de akkor elmondta ő is az igényeit és a fényező dobta inkàbb vissza. :) 

Kicsit érdekes volt a sztori, ott álltunk egy fémig visszaszedett és lealapozott bódé mellett és akkor jött az okosság. "Mennyi nálad egy elem fényezése? 25-30000!" Ezt ha felszorozgatom és hozzáadom az egyéb plussz költséget akkor is csak a feléig tudtunk elszámolni közösen a fényezővel! :)  Nagy vörösödés lett a vége meg egy baráti búcsúzás. 

Hogy miért kell palinak nézni azt aki polskit, trabantot vagy akár egy öreg swiftet épít azt nem tudom. Sokszor nem csak a tulajban van a hiba... 

 

 

BUÉK mindenkinek! :)

Előzmény: bexxter (17222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!