A III. szakaszt még csak most tervezik, tehát nem tudom, hogy 2013-ig megépül-e. IV. szakasz viszont nem is lesz, azt úgy-ahogy kiváltja a hűtőgépgyári bekötőút, amit tavaly újítottak fel, a 32-estől a 31-es teljes hosszban.
A 31-32. sz. főutak jászberényi elkerülő II. szakaszát pár napja adták át.
navégre.
mikor kezdik a III. szakaszt? (meg a IV.-et?)
A 31-es többi szakasza viszont szó szerint ÉLETVESZÉLYES, én nem tudom hogy ezt hogy gondolják...
qrva 1xű: így is túl sok pézt kap pest és környéke, mit akarnak még, örüjjenek, hogy jukk van a seggükön...
ha minden pénzt ide költenek, akkor hogy építesz tolnában szelleM6ot, meg baz megyébe elkerülőt az elkerülőnek, meg ingyé kocsibeállókat a rétinégereknek???
Már átadták? Erről nem is tudtam, na 27-én megyek arrafelé, vagy is Gyöngyösre Jászberényen át, majd hazafelé ráérősen elkanyarodok arrafelé. Amúgy a 31-es tényleg katasztrófálisan rossz minőségű lett. Lényegében mi Borsodba menet lassan 20 éve nem láttunk rajta jelentősebb útfelújítást ezen az úton a Nagykáta-Dormánd közötti részén.
A 31-32. sz. főutak jászberényi elkerülő II. szakaszát pár napja adták át. Én már használtam és valami hihetetlen igényes munka lett. Annyira sima az út, hogy simán odaver az M7-es új szakaszainak... nekem nagyon pozitív volt. És azt hiszem valami 600-700 M ft volt a kivitelezés és kb. 3 km-ről van szó.
A 31-es többi szakasza viszont szó szerint ÉLETVESZÉLYES, én nem tudom hogy ezt hogy gondolják... talán jövőre elkezdik a felújítását, de számomra hihetetlen, hogy ilyen lehet egy másodrendű főút:(((
(amelyik meg nem, az vagy ipar, vagy nyersanyag kitermelés révén fejlődött fel...)
erről jut eszembe: a közlekedés mindig is egyéni volt, csak a 19.-20. sz-ban jutott átmeneti előnyhöz a vasút azáltal, hogy lényegesen 6ékonyabb szállítást/közlekedést tett lehetővé, mint az ökrösszekerek és elsőfecske teherautók, a nevetségesen szar országutakon...
azonban mostanra mind az úthálózat, mind a teherautók brutálisan sokat fejlődtek, a vasút meg totál versenyképtelenné vált...
kár, hogy ezt egyesek nem nagyon bírják megemészteni... :-)
Debrecen így jött létre, ott a puszta közepén, ahol egyébként semmi nem indokolta volna egy város kialakulását, hogy az útkereszteződésben elkezdtek megtelepülni árusok évszázadokkal ezelőtt, és erre nőt rá végül egy város.
Ja, még a múlt héten láttam, hogy Szeged és Vásárhely közt majdnem végig építési terület a 47-es (ott nem, ahol már most is 2×2 sávos). Eléggé lassan lehet most emiatt haladni, de hát egy építkezés jellemzően ezzel jár. Viszont a Tisza-híd, ha jól tudom, megmarad. Nem fog a forgalom a híd előtt mindkét irányból feltorlódni?
Várom a térképet Tőled, hogy milyen útvonalon lehet Nyíregyházát elkerülni. Persze délről és dél-keletről az M3 és a 4-es út között el lehet kerülni. És mi van észak-keleten és észak-nyugaton?
Állítólag szerinted Nyíregyházát el lehet kerülni. Térkép???
Amit célkitűzésként jelölsz, azzal teljesen egyetértek!
A cigándi híd úgy jött létre, hogy a korábbi hídszerkezettel kapcsolatban, amely Polgár-Tiszaújvárosnál feleslegessé vált, és egy zseniális útépítő mérnök kitalálta, hogy ez uszályon felúsztatva a legolcsóbb Tisza hidat jelentheti Cigándnál!
Áldott legyen az Ő neve, hiszen azóta az ilyen műtárgyakat hulladékvasban érdekelt politikusbarátok szokták lenyúlni!!
Egyébként azért nem Tiszakarádnál, mert ilyen híd építésnél nem csupán az átívelendő meder szélessége, a mederhíd nyílásszéleség számít, hanem az ártéri hidak, feltöltések is.
Tokaj azért lett a borvidék névadó települése, mert a Magyar Királyság, a Partium, Erdély között itt volt a legkeskenyebb a Tisza árterülete. a tokaji hegy és a rakamazi löszfal áradással nem érintett része között a távolság kevesebb mint 2,5 Km. Az ott működő komp miatt vált a borvidék kereskedelmi lözpontjává! Ettől délre és északra az ártér helyenként 15-30 km széles volt a folyószabályozás előtt, és jelenleg is az ártér itt a legszűkebb.
A Google Map eredményeként tudok olyan lengyel kamionról, aki a balsai kompot hídnak értékelte, és behajtott a vízbe.:)