Egyébként milyen tapasztalatok vannak a DSG váltóval? Lassan cserélni kellene egy egyterűre a család és csomagjaink miatt :) Touran-t nézegettünk, de valami DSG-s kellene...
Mennyire drága abban pl. az olajcsere? Vagy ha javításra/felújításra kerülne sor, mennyire zsebbenyúlós? Kb. mint a Multitronic? Mert akkor nem is gondolkodom rajta...
A leírásodból a ki nem emelő kuplung elképzelhető, hogy esélyes, ugyanis tényleg felfelé egyszerűbb már berakni. Ráadsául 2-esbe váltás után érezhetően jobban húz a motor, mint egyesben.
Az olajszintet általában csavaron lehet ellenőrizni, ami az olaj beöntő helye egyben. Váltó eleje, oldala, differenciálház oldala esélyes helyek hozzá.
Nehézkes váltás lehet a ki nem emelő kuplung miatt. Ekkor 1-től felfelé egyre könnyebb rakni a fokozatokat, egyre kisebb fokozatonként a recsegés.
Nehézkes váltás lehet még egy-egy döglött szinkrongyűrű miatt. Ekkor egy-egy adott fokozat recseg, szinte mindig.
Nehézkes váltást okozhat az olaj hiánya.
Nehézkes váltást és üresben kúszást okozhat a nem megfelelő viszkozitású olaj.
Lehet még hiba a váltótengely kilazult feszítő anyája. Ehhez le kell venni a váltó bal első kerék mögötti fedelét, és megnézni a tengelyvég anyákat.
Lehet baj a szétkopott kapcsoló rudazat, vagy a kinyúlt és nem utánállított kapcsoló bowdenek is.
Nem feltétlenül tapasztalom, hogy sokkal olcsóbb. Viszont néha a váltó szerelhetőségéről sem szabad megfeledkezni. Nálam pl. motorral együtt jön ki a váltó, ami szintén egy "picit" megdobja a szerelési költségeket.
Viszont lenne egy kérdésem manuális váltóval kapcsolatban. Apám Xantiájával mentem ma és meglepődtem, hogy a váltókartszorulva, fémesen köszörülve tudom sebességbe rakni. Elég nehezen lehet mozgatni. 2,1TD-ről van szó, nem tudom, hogy az olajszintet hol lehet ebben megnézni. Mondjuk hozzáteszem, hogy -15°C-ban indultam vele, pár percig kormányzás és fék sem volt, bár előbbin a hó segített, utóbbit pedig lassú vezetéssel megoldottam. Viszont as váltó 20 km megtétele után sem lágyult vissza. Tisztára olyan érzésem van, mintha nem lenne benne olaj. Tehát hol keressem a nívópálcát? Az XM automatájánál eléggé egyértelműen látszik, de ennél nem.
Azért az is hozzátartozik, hogy ha valamit cserélni kell egy automatában, az nem 150-200ezer forint.
Én egy A4-et vettem Multitronic váltóval szalonból. Kérdeztem a szalont, ahol vásároltam, hogy olajcsere volt-e a váltóban. A válasz: Természetesen volt 14ezer km-el ezelőtt, mivel akkor volt 60ezres olajcsere a váltóban. Még !!!számla!!! is volt téve at autó papírjai közé, amely szerint volt... Mint utólag kiderült, egyáltalán nem volt cserélve, csak "volt egy számla" valahogy.
Ezt úgy tudtam meg, hogy amikor tönkrement a váltó, megismertem valakit (egy VW szervíz vezetőjét), aki utána tudott nézni nekem az autó szervíztörténetének. Sajnos előbb nem ismertem őt :(
Ő kérte le nekem a komplett szervíztörténetet...
Szóval több helyen is érdeklődtem a felújítás után. Volt, ahol alapból 450-500ezer Ft-ot mondtak rá. Ahol már jobban utánakérdezgettek a dolognak (és meg is bízom a szerelőben), az azt mondta, hogy alkatrészek+szerelés 700-800ezer Ft.
Márkaszervízben pedig azt mondták, hogy nem javítanak/újítanak fel Multitronicot, az új pedig 1,7-2,3millió Ft (egyik szalonban 1,7 milliót mondtak, a másikban 2,3 millió Ft-os árajánlatot adtak ugyanarra a váltóra).
Már régen foglalkoztat ez a kérdés, itt az ideje, hogy reagálásként beírjam.
A válaszom: bármelyik automatás kocsi jó, amit úgy használtak, ahogy való és úgy karban tartottak, ahogy kell.
Meg is magyarázom: az automata váltó tudja, amit a gyár ígér - alulról is és felülről is. Sajnos ezt sok ember nem tartja korlátnak, így olyan módon használják, ahogy nem kellene. Télen, hóban 80-at mutató sebmérővel kereket pörgetni helyben pl. lehet vele, csak tönkremegy tőle. Megpakolva, full terhelésű utánfutót is lehet húzgálni egy ilyen szgk.-val non-stop, de akkor erre kell mérezetni a karbantartást is. Stb.
A karbantartás pedig - mint a bőrülés: ha ápolják, akkor szép marad, ha nem törődenek vele, akkor sokkal hamarabb randa és kopott lesz, mint a szövet. Sokakban az a téveszme él, hogy az automata váltók karbantartás mentesek, sőt, még olajat sem kell bennük cserélni. Ezt erősíti, hogy az új kocsiknál már a gyártó is ezt mondja, ami nyilván hülyeség, mert az újak is kopnak, koszolják/égetik az olajat. De az jobb nekik (a gyártóknak), ha 200e után új kocsit vesz az ember, annyit meg hozzányúlás nélkül is kibír egy modern automata, így igaz, hogy élettartam feltöltésű gondozásmentes az olaja, csak nem teszik hozzá, hogy 200e az élettartam olajcsere nélkül és mondjuk 600e olajcserékkel... De ha véltlenül egy tulaj tudja, hogy foglalkozni kell vele, akkor is eltekint tőle azonnal, mikor egy "rendesebb" szerelő kimondja, mibe kerül egy olaj és szűrőcsere. Így addig használják hozzányúlás nélkül, amíg megy, utána jöhet a vevő és az újabb kocsi.
Ezen felül, ha egy automatás kocsi megáll, mert elkopott a váltó belsejében ez-az a sok km miatt (200-400e), akkor elromlott, szar, nem éri meg, mondtuk, hogy csak a baj lesz vele, ki kell dobni/cserélni. De ha egy kézi váltós kocsin elkopik a kuplung (100e), tönkremegy a kéttömegű lendkerék (150-250e), vagy cserés a kuplung munkahenger(20-80e), akkor az normál elhasználódás, ki kell cseréni és kész. Pedig az automatában is csupán elkopott, ami kopó rész, és ki kell cserélni...
A konkrét esetről meg annyit, hogy mikor nem megy a kocsi és szerviz módba kapcsol a váltó valami hiba miatt, akkor nem az a megoldás, hogy hidegen 8000-ig pörgetve használod és bosszankodsz rajta, hanem az, hogy megjavíttatod. Nem a kocsi szar, hanem a tulaj felelőtlen. Minden esetben. Vagy azért, mert nem viszi szerelőhöz, vagy azért, mert nem a jó szerelőhöz viszi. A kocsi egy gép, nem romlik el csak azért, hogy bosszúságot okozzon, és nem javul meg csak azért, mert a tulajnak nincs rá pénze megcsináltatni. Az automata meg kényelmi/luxus felszerelés, és mint ilyen, plusz anyagiakat követel vásárláskor és üzemeltetéskor egyaránt. Mindenkinek el kell döntenie, neki személy szerint megéri-e a plusz kiadást vagy sem. Ha nem, arról nem a váltó tehet, hanem a tulaj döntött vagy kalkulált rosszul.
Automatás kocsi vásárlásnál meg kell kérdezni, mikor volt az utolsó olajcsere/szűrő tisztítás a váltóban. Ha értetlenül néz vagy nem tudja, akkor soha, így nem kell megvenni, nem volt karban tartva. Ha azt mondja most vagy nemrég, akkor vagy ömlik valahonnan az olaja, vagy égeti folyamatosan és a feketét muszáj volt cserélni, így nem kell megvenni. Ha mond egy normális km-t hozzá, vagy azt mondja, az első csere x km-nél lesz esedékes (fiatal, pár tízezret futott kocsiknál), akkor lehet tovább nézegetni a gépet, ez a válasz már nem olyan rossz a váltóval kapcsolatban.
Ha pedig megvan a baj egy rosszul kiválasztott automatás kocsinál, akkor (el)ismert helyen meg kell csináltatni. Kevesebb lesz a bukó, mint kocsit cserélni emiatt. Csak az átírás egy százas, és a kocsik eladási és vételi ára közötti különbözetet nem is számoltam. Sőt, egy rossz automata váltós kocsi nem a javítás árával ér csak kevesebbet az elvárható piaci árnál, hanem csak annál jóval nagyobb bukóval lehet belőle kiszállni.
Budapest ~8-9 liter a dugók miatt (ha nincs dugó, kevesebbel is beéri);
Lakott területen kívül 100-100-el ~5,5-6 liter;
Átlag, normál használat során 6-7 között jött ki, de ez nagyban függ a használattól, attól, hogy hogyan is gyorsítasz vele, mennyire sportosan vezetsz, stb.
Maga a tiptronic váltó jól vált, viszonylag gyorsan visszakapcsol egy nagyobb gázadásra... Csak ne legyen széthajtva!
a kérdésem az, hogy az lehet-e váltó hiba, hogy egy bizonyos sebességtartományban 50-60 között bármilyen fokozatban búg a gép? Gázelvételre- és most úgy veszem észre gázadásra is - eltűnik, csak sebességtartásnál van meg. Valaki találkozott már hasonló hibával?
üdv. Nem, nem vagyok barbár, ez az esemény talán ha 2x történt így meg, másodikra már vittük beszámíttatni, le se állítottam a motort, hogy jöhessen a kereskedő megnézni, hogy motorikusan amúgy oké a gép.Mikor már elkezdte csinálni, szinte nem is használtuk többet.Nem vagyok autógyilkos, szinte csak a hibajelenség kedvéért írtam be az egészet...
ez úgy van hogy automatás autót 2 félét lehet venni: felújított váltóval, vagy felújításra váró váltóval:D ha az utóbbit vásárolod akkor nemárt félrerakni 500.000ret a váltóra.
már bocs, de sztem elég barbárság egy hibás váltós autót 7000ig forgatni hogy még az ultolsó lelkét is kilehelve hajtsad még teljesen szét nem esik. már mikor először nem vette be a fokozatot, trélerrel szervizbe kellett volna vinni.
Elég sokat olvastam vissza mielőtt írok.Látom, sajnos sok ember ba...ltázott rá az automata váltóra, csak úgy, mint én is :-( Sőt talán ki is lehetne mondani, hogy 2 féle automatás ember létezik, aki már megszívta és aki majd csak eztán fogja megszívni...
Szóval azt kérdezném, hogy az utóbbi 4-5 évben milyen automatás autókat szabad megvenni, hol, melyik típusnál, márkánál van nagyobb esély, hogy kibír a gép valami értelmes kilométermennyiséget.Illetőleg mi az a futásteljesítmény, ami "elvárható" egy ilyen váltótól.Tudom, persze nagyon sok mindentől függhet, de csak van valami tapasztalat, ha más nem, legalább hogy mik az elkerülendő típusok...?
Én egy '98-as Passat 1.8T automatájával böktem rá, egyszercsak egy reggeli indulásnál nem ott kezdett el húzni, ahol eddig, hanem csak egy 2-2500 fordulatos gázfröccs utáni rántást követően.A PRND1234 kijelző meg átment inverzbe.Aztán eljutottunk oda, hogy már indulásnál ki kellett pörgetni 7-8000 fordulatig (biztos milyen jót tett a hideg motornak...), hogy jöjjön a rántás, és induljon és akkor is csak vmi szervíz-üzemmódba kapcsolt, nem váltott sehova, csak olyan max 60-70 km/h sebességig lehetett menni vele.És minden leállításnál kezdődött előlről az egész.Sajnos nem volt más lehetőség, be kellett számíttatni egy másik autóba, így is fél millát buktunk rajta...fakk. :-( Csak azért írtam be, hogy hátha valaki tudja, mi lehetett a hiba.Köszi, ha van okosság, üdv
Azokat végig bogarásztam, semmi bajukat sem találtam, de azért mindegyiket máshová tettem, de így sem keült elő a 4-es. Talán nincs is olyan, hogy csak a 4. fokozathoz tartozó szelep. Egyszerre kettő kuplung zárásával ad egy fokozatot, amiket 4.-ben használ, abból az egyiket 2.-ban, a másikat 3.-ban is. Ezek meg működnek rendesen. Végül kerítettem próbára egy másik ECU-t, azzal hibátlanul működik. Mostmár csak keríteni kellene egy VR6-hoz való vezérlőt, amiből 1,5év alatt ez a 4. döglött.
Kösz, de mint a 7829-ben írtam, rájöttem. :-) Nem kapcsolta a 4.-et, illetve diag szerint kapcsolta, csak nem hajtott, felpörgött a motor. Aztán volt amikor meg mégis működött. Az ECU-ja döglött meg.
Ez mindig ugyanott folyik. leghátul elkeskenyedik a karter ilyen trapéz alakba, és ott kezd el folyni.. lehet el van deformálódva vagy repedve.. vagy kitudja..
annyira nem folyik csak csepeg, vagy 2-3 hét alatt kijött belőle 3-4 csepp.
Nekem meg nekiállt csepegni a váltóolaj ismételten.
Váltóolaj csere után, beraktam a szűrőhöz adott kartertömítésrt ami gumi volt, a gyári az papír.
Nah ezzel helyből csepegett, egy fél év után megelégeltem kibasztam a gumi tömítést, és piros loctitetal körbekentem, kb 1 évig jó volt, most megint csepeg. 5let? mivel érdemes letömíteni.