Most, hogy beléptünk az EU-ba, asszem fel kell elevenítenem a P126-ból fűnyíró tervemet. Az elmúlt 3 évben apósom felépített egy gépműhelyt (kb. most nyáron fejezi be), így egy lépéssel közelebb kerültem a megvalósításhoz. Közbe' rájöttem, hogy a polák túl nehéz lenne ilyen célokra...
Darálás:nagyüzemi daráló a földön a saját súlyával,nyolcvankettes odatolat,lapszij felrak.Ügyes kormánymozdulatokkal a párhuzamosság beállítva,hogy lapszíj ne ugorjon le.Szíjfeszítés egy 5 t-ás emelő segítségével.
Nyolcvankettes teljes gáz és 70 zsák kukorica lement a daráló torkán.
Ezt is túléltük .
Na úgyis itt a szezonja,ki melyik fajta hidegindító spray-vel indítja a gépét?
Nekem ne mondjátok,hogy simán beindulnak,úgysem hiszem el!
A haverom kicsit megmelegíti az MTZ olajteknőjét gázpörzsölővel,majd az egyszerű magyar ezüstszínű,hosszú csővel kapható spay-al befúj két rövidet.
Kaszkadőriskola a haveromnál: MTZ hátsókereket segítettem felrakni,alábakolt,másik kerékre támaszkodó gépen.
Oda illesztettük a tengelyhez,majd lassan elkezdtük motorral forgatni(ledifferált a kerék nélküli féltengely)
Mikor lyukhoz ért erős rúgással ráilleszt ,másik ember gyorsan kuplungol
Ha nem vagyunk gyorsak kéz szétlapul,vagy gép borul.
:-))))))))))
El felejtettem újságolni, hogy dec. 13. kétéves kisfiam imádja a traktorokat (tiszta apja). pl. tegna is megtekintettünk egy RÁBA-t és egy Landini-t. Ügye régóta mondogatja traktor szót, most megkérdeztem, hogy melyik tetszik neki. Egyértelműen a RÁBÁRa mutatott!:-)))) Az volt a nagyobb.
Bazz egész éjjel nem aludtam egy szemhúnyásnit sem. Egész éjjel a már régóta emlegetett Fiat-Warnyú 'la HuG-on gondolkoztam. A legapróbb részleteket is átgondoltam a meghajtástól kezdve a felszerelhető kabinon át a hómaróig, mindent!
Hozzávalók: 2 db Warnyú első híd (jobb volna dobfékes, mint a tárcsás*), 2 db Varnyú váltó, 2 db varnyú kormánymű, 4 db lerövidített varnyú féltengely, 1 Fiat 850 motor, sok apróbb-nagyobb alkatrész.
Főbb jellemzők: Öszkerékkormányzás, öszkerékmeghajtás, középen nincs difi. Kapcsolható első-hátsó-öszkerék**. Jobbos-balos fék(3 pedállal vagy 6 pedállal ha mindegyik kereket külön is fékezhetem.) Merev váz, rugózás nélkül, zártszelvényből hegesztve.
*: meg kell néznem, hogy a tárcsafékes Warnyú hátsó dobját fel tudnám-e használni, mind a négy kerékhez, valszeg nem, vagy csak a dobfékes menesztőtárcsájával.
**: a Warnyú váltójában a szabadonfutóból a görgöket ki kell vennem, így ha direktre zárom akkor van hajtás és motorfék, ha nem akkor egyáltalán nincs (állandó szabadonfutás). Mind a két váltóban meg kell csinálni és akkor már bowdennel választhatom az öszkereket. Igaz csak álló állapotban kapcsolható.