Sziasztok!
Ma reggel megint ez a hibaüzenet fogadott teljes elkeseredettségemre.
Esetleg még valakinek ötlete?
Nem tudja közületek véletlenül valaki, hogy milyen típusszámú lambdaszonda van ebben a típusban, alulról leolvashatatlan és mielőtt kiszedném meg szeretném rendelni.
Köszi
Balázs
"
Szisztok!
Egy kis segítségre volna szükségem.
Mercedes c180 K 2002 van, amit nemrég vásároltam és van pár dolog ami egy kicsit aggaszt.
Rendszerint megjelenik hibaüzenetben az ABS-ESP-BAS feliratok együttesen, amit leállítás után, majd újra elindítást követően ESP kikapcsoló gomb benyom (felkiáltó jel a műszerfalon) gázadás, és a hibák eltűnnek.
Olvasgattam itt a fórumon, illetve a gépkönyvet is átolvastam, amiből az derült ki, hogy a hibák együttes megjelenése azt jelenti, hogy az akkumulátor feszültsége 10v alá csökken. Vettem egy új akksit, de sajnos a hibákat azóta is dobálja.
Azt figyeltem meg, hogy intenzív gyorsításkor szinte mindig megjelenik a hibaüzenet.
Nemrég volt kerékcsapágy csere (jobb elöl), és arra gondolok, hogy nem-e ott történhetett valami a kerékfordulatszám mérővel, vagy valami fékerő érzékeléssel, és azóta fékezéses kanyarodáskor érzek egy lüktetést a fékpedálon. Sajnos nem igazán vagyok még tisztába az autó műszaki felszereltség érzékelőivel, jeladóival, ezért elnézést, ha hülyeséget írok.
Illetve a MIL (Check Engine) lámpám is világít, amire a diagnosztika " Túl dús keverék, Katalizátor hiba" üzeneteket ír.
Lehet, hogy ez lambdaszonda lesz, de gondoltam leírom, hogy nincsen-e valamilyen összefüggés a kettő között.
Kérlek Bennetek, ha tudtok, akkor segítsetek, hogy mielőbb a végére tudjak járni.
Üdvözlettel és tisztelettel:
Balázs"