Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fúrószár Creative Commons License 2013.09.26 0 0 44117

"A lényeg csak az, hogy ne öt kilóval állj bele ebbe a történetbe."

 

Ha nekem most lenne 5 kilom, amit kidobhatnék egy terejáróra, akkor csak ilyet vennék:

 

http://www.youtube.com/watch?v=MRWBhIRxra4

 

http://www.youtube.com/watch?v=W8GpcEM-V08

Előzmény: Tie (44116)
Tie Creative Commons License 2013.09.26 0 0 44116

Az se rossz dolog. Megint mondom, nem arról van szó, hogy bárki azt mondja, ne vegyél grandcsirkét vényóccal, mer az szar, és nem lesz jó terepen.

Merevhíd, alváz, nagy vényóc, jó lesz az terepen. Miután leszaggatod róla a nagyon hátranyúló műanyag lökhárítód, meg az ilyen műanyag feleslegeket. :)

 

A lényeg csak az, hogy ne öt kilóval állj bele ebbe a történetbe. Ne a legolcsóbb csirkét vedd meg, vegyél egyet 1millió környékén, és tegyél mellé még 6-800ezret. Felét szerelésre, javításra, másik felét építésre. Oszt akkó boldog leszel, V8 is lesz.

Előzmény: _V8_ (44115)
_V8_ Creative Commons License 2013.09.26 0 0 44115

Az a baj velem, hogy 95%ban nem az eszemrem hallgatok hanem a vágyaimra. :-D Viszont ha most az esezmre hallgatok akkor lehet 1-2 évig nem veszek még nivát sem, mert olyan terveim vannak a személyautóra is amiből már azért lehetne venni komplett off road gépet. Meglátjuk hogy a jövő év hogy fog kinézni anyagilag aztán vagy lesz véve valami vagy nem. Köszönöm az értelmes hozzászólásokat mindenkinek. Valoszinüleg a fórumot olvasgatni fogom, ha autóm nem is lesz :-D

Előzmény: Tie (44114)
Tie Creative Commons License 2013.09.26 0 0 44114

Pár további gondolat:

 

Ha a terveidben van "pár centi emelés", és hasonlók, akkor a költséghatékonyság jegyében szerintem mindenképpen merevhidas-tekercsrugós autót keress. Fillérekből emelhető, nem kell semmihez nyúlni és változtatni hozzá. Míg egy torziós futóművet, vagy egy félmerevhidas első futóművet (pl. pajero) emelni már macerásabb, és ofkoz SOKKAL drágább is.

 

Kezdésnek viszont tényleg megfelelő lenne egy Niva. Igen, szerelni kell, de legalább könnyen szerelhető, filléres hozzá az alkatrész, nem kell rá heteket várni, mint egyes japán alkatrészekre. Bőven tud annyit, hogy nem kell azonnal emelgetni, meg átépítgetni, és amikor kinőtted, relatíve könnyen el is fogod tudni adni, nem úgy, mint egy 5 literes V8-at.

Előzmény: _V8_ (44105)
Tie Creative Commons License 2013.09.26 0 0 44113

Na, akkor gyakorlatilag majdnem olyan megbízható, mint egy Range Rover. ;)

 

 

Félretéve a viccet, szerintem minden autó, még a TLC is lehet egy eső-kelő foshalom, ha kellően elhanyagolt legyilkolt darabot sikerül vásárolni, és bármelyik autó lehet teljesen megbízható darab, kellő pénz ráköltése után. Mást ne mondja, a Cigánygyerek az égből a Nivájára ráköltött cirka másfél milliót, majd műszaki hiba nélkül végigment vele Bamakoba.

 

Az se mindegy aztán hogy milyen előélet után kezdi az ember a használt terepjárót terepen hajtani. Én elég drágán vettem ambó dominó a Range-et, 2 papírért. Ha városi autónak használom terep nélkül, akkor tuti ezerszer kevesebb problémám lett volna vele annak ellenére is, hogy alsó hangon 450ezer km volt benne, és én vagyok a 8. tulajdonosa. De én elkezdtem terepen IS használni (miközben az volt a mindennapi munkábajárós verda is), és ismertek, tudjátok, hogy én vagyok a "kihaénnem" emberke, ha volt valami zrí terepen, abba tuti, hogy belevágtattam az autóval kíméletlenül. :)

Fogyott is minden, váltó, terepváltó, féltengelyek, hűtő, kasztni, minden. Gyakorlatilag a V8-on kívül MINDEN más volt már javítva-cserélve nálam az autón, és ez szerintem így természetes, főleg egy 15-20 éves terepjárónál, amit ilyen korában kezdenek terepen hajtani. Ami még hétköznapi használatban elmenne 150ezer km-t, az terepen meg fog halni 1500km után.

Előzmény: niváskarcsi (44108)
pinguru Creative Commons License 2013.09.26 0 0 44112

Én támogatnám a Niva vonalat, annál a gépnél az a jó, hogy nincs kisértése az embernek az átépítésre, mert nem érdemes. Az a szerkezet úgy jó, ahogy van, egyszer gatyába kell rázni, utána lehet vele terepezni és megtanulni az autoszerelő szakmát. Már 10 éve Nivázunk, bejártam vele erdélyt gond nélkül, a hibái miatt nem kellett vontatni, általába haza hozott, igaz, figyeltem a karbantartásra, mint mindegyik típusnál, talán ezért nem volt gondom az angol betegemmel sose, de még a Dacia 1310 TX-el is stabilan tudtam közlekedni. 

 

Egy kollégánknak volt egy jó mondata, hogy az egész offroadozás olyan, mintha egy kutba dobálnád be a pénzt, a kocsi lehet, hogy jobban fog teljesíteni, de azt a pénzt sose fogod visszakapni. A Discomba dobtam bele az alkatrészeket, mert egyrészt hobbi, másrészt melózok vele napi szinten, harmadrészt az örökévalóságig meg akartam tartani. Például a kuplung kiemelő villa eltőrt, emiatt ha már úgyis leemeljük a váltót és a terepváltót, akkor cseréljük ki az összes csapágyat, szimeringet, szinkrongyűrűt, meg mindent ami kophat, legalább 10 évig nem kell ezt a részt matatni. Hozzá kell tennem, hogy semmi baja nem volt egyik szerkezetnek sem, de engem megnyugtat, ha tudom, hogy minden rendben van a szerkezeten belül. Elötte felújítottam a futóművet, új rugók, gátlók, erősített kardánok, új féltengelyek ( a régieknek elkoptak a ricnie 15 év alatt, törésem nem volt) . Aztán télen volt egy extrém elakadásom, gyakorlatilag egy traktor letépte a kasznit a hidakról, vagyis a komplett felfüggesztés csere, a rugók, kardánok, gátlók darabokban. A dologhoz hozzátartózik, hogy korábban Gál Babával csináltunk pár igen költséges futómű átalakítást, ezek szintén tönkre mentek, így ismét megcsináltuk ezeket az átalakításokat. Nem akarom mondani, hogy mennyibe került a játék.

 

Bár korábban nem volt szükségem, mert Jackel általában mindent megoldottam, beszereltem egy csörlőt, emiatt lökhárító átépítés, hegesztés, galvanizálás, porfestés, nem fillérbaszósan, nem kis költség, teljesen logikus átalakítás. Persze azóta sem használtam a csörlőt, be sem kötöttem elektromosan, nem volt időm.

 

Szóval az offroad egy igen költséges játék tud lenni, mint mindegyik autósport, érdemes eldönteni, hogy mire van lehetőséged, és aszerint lépjél tovább. Ha megtetszik egy autó, akkor vedd meg természetesen, csak az legyen elötted, hogy az autó megvásárlásával csak a kezdő részletet fizetted ki, a fennmaradt kölcsönt apránként fizeted ki igen magas kamattal. Ha találsz egy olyan járgányt, amelyik már átesett a fejlesztéseken, inkább azt vedd meg, lehet az bármi, mert legalább lesz benne örömöd, nem csak az állandó költekezés. A Niva azért jó, mert annál nem tudnak elszaladni a költségek, nem tudsz emelni, erősebb motort beletenni, drága MT gumit rápakolni, hatalmas csörlőt beleszerelni, stb., és ugyanúgy elmegy terepen, mint a többi szetereoidos szörny.

pinguru Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44111

Úgy látom meg lettem sztólítva. Íme a paripa:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/discovery/land_rover_discovery_2.5_tdi-7203828

 

Még mindig nem döntöttem el, hogy tényleg el akarom adni, most fejeztem be a felújítását, csak véletlenül vettem egy romot, amit kezdek felépíteni, egyszerűen nem férnek el a kocsik az udvaron. A szüleimnél már kész kollekció van: Niva, G merci, Defi, Disco, most nézegettem egy Pinzgauert, de az még odébb van, kicsit ritkitani kell az autóállományt, A Disco a legjobb, napi használatu autó, tutti bánni fogom, ha valaki elviszi :(

Előzmény: Tie (44086)
zoliee81 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44110
Guminyúl is imádta... Még evo-t is épített belőle... :)
Előzmény: niváskarcsi (44108)
nyuszy Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44109

Nem akarom a Niva erényeit elvitatni, de azért azt be kell látni, hogy nem egy ligában játszik megbízhatóság terén a japán típusokkal.

Ez nem feltétlenül baj, ettől még lehet szeretni, meg ráadásul piszok olcsó is, de aki nincs tisztában azzal, mire vállalkozik, az tutira meg fogja utálni.

 

(Mondom ezt úgy, hogy a hétvégén 1.000 km-t mentem Kispolszkival három országon át, szóval én sem zárkózom el a hülyeségtől, csak azért próbálom objektíven nézni a dolgokat.)

Előzmény: niváskarcsi (44108)
niváskarcsi Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44108

Nyolc évig versenyeztem egy nivával,a nemzeti triálbajnokságban.Az utolsó két évben csak az én gépem volt rendszámos,az egész mezőnyben.Minden verseny után hazavitt családostul lábon,másnap elvitt dolgozni.Tény sokat szereltem,de mi a megbízhatóság ha nem ez.Szó szerint hazavitt mindenhonnan,még törött kerékcsapággyal,törött féltngellyel is.

Előzmény: nyuszy (44106)
niváskarcsi Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44107

Hali.V8,ha újra olvasod,látod nem a te elvárásaidra írtam a farokhosszabbítást,hanem a mostanában épített,vasszörnyekre gondoltam,amelyek egy gázadásra szétszakítják saját magukat,amik egy veresenyt sem bírnak ki,de legalább sokba kerültek.

Előzmény: _V8_ (44100)
nyuszy Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44106

Nézd, ha lehetne ilyen méretű terepjáróból jót kapni 300-ért, ez lenne a legnépszerűbb típus. Az árakat a piac határozza meg, el kell fogadni, hogy egy terepjáró kb. a duplájába kerül, mint egy hasonló korú és kategóriájú személyautó. (Azzal kiegészítve, hogy itt kb. 20 éves kor után nem csökken tovább az autók ára.)

 

Biztos vannak csodák, de ami ennyibe kerül, az valószínűleg vagy nem terepjáró, vagy véres a torka, esetleg mindkettő egyszerre.

Ennyi pénzért max. Nivából kapsz épkézláb darabot, de az még akkor sem a megbízhatóság csúcsa, ha egyébként rendben van.

Előzmény: _V8_ (44105)
_V8_ Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44105

Hát kirándulás lenne a cél kis bohóckodással. Én kapásból arra gondoltam, hogy pár centi emelés jó gumik meg csörlő a minimum a többi meg olyan apróság amit itthon megoldunk. Semmi komoly cél nincs. De nagyon örülök hogy írtál. Eddig a te hozzászólásod votl számomra a leghasznosabb. Amit linkeltem terranot olyan pl van ott ahol szoktam nagyritkán dolgozni. Biztos nem 1 milláért vették inkább párszáz ezerért és elég sokat kapott már és nem nagyon kellett szerelgetni pedig napi szinten használva van vontatgatásra.

Előzmény: nyuszy (44104)
nyuszy Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44104

Bármivel lehet terepjárni. Még összkerékhajtás sem kell ehhez.

Az a nagy igazság, hogy minél profibb az autód, annál messzebb akadsz el a segítségtől.

 

Komolyra fordítva, ha olyan autót veszel, ami létraalvázas, legalább hátul merev tengelyes, van neki mechanikus osztóműve, amiben vagy nincs is középső diffi, vagy zárható, illetve van egy felezője, azzal bőven messzebb el tudsz jutni, mint amit most gondolsz.

Ha erre az autóra teszel négy normális terepgumit, meg megtanulod a terepen való vezetés alapjait, akkor meg aztán bármire képes leszel normális keretek között. Ennél tovább menni akkor érdemes, ha már tudod, milyen irány az érdekes neked (kirándulás, agyatlan csapatás, trophy, triál vagy egyéb versenyzés).

 

A fenti kritériumoknak megfelelő autók közül mindegyik alkalmas lesz kezdőként.

Hogy neked mire van szükséged, azt nem hogy mi nem tudjuk, de még te sem.

Hihetetlen helyeken el lehet menni egy Samuraijal, cserébe meg kell tanulni lendületből vezetni, mert a pici motorok nem alkalmasak nyomatékból autózásra, és helyed sem lesz benne négy főre.

Tök ellentétes világ egy V8 TLC, vagy egy G, csak ahhoz sokkal mélyebb tárca kell.

Ott van a Niva is, de az igazi szerelemautó (többet szerelem, mint használom), és az angol vasaknak is szoktak lenni problémáik, az amerikai cuccok sem a megbízhatóságukról híresek.

Ezt még korlátlan ideig tudnám folytatni, és az adott márkák hívői mindenképpen máshogy fogják előadni a dolgot.

 

A lényeg, hogy vegyél bármit, ami neked tetszik, és tudja a fenti kritériumokat, aztán majd úgyis menet közben derül ki, mire van szükséged.

Viszont a pár százezres kategóriát csak akkor vedd meg, ha szeretsz szopni, amúgy millió környékén kezdődik az olcsóbb típusokból is az, amivel már menni is tudsz kicsit, mielőtt szopsz vele.

Előzmény: _V8_ (44103)
_V8_ Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44103

Tudom tudom olcsó, meg full alap, de gondoltam a társaság elé vetem legyen miért oltogatni stb stb.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/terrano/nissan_terrano_2.7_td_csere_is_erdekel-7243438 itt van ez az autó olcsónak olcsó magyar papíros 2,7-es dízel. Tegyük fel normális állapotnak örvend. Ebből lehetne valami olyat csinálni ami használható?

_V8_ Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44102

Hat elso sorban azert gondoltam olcsobbra h belekostoljak. na meg nem a szarragossag miatt. Szeretem ha valami jol mukodik csak a penztarca nem mindig engedi. Van egy  99es bmw-m egy eleg problemas tipus. Azzal is van gond de amikor a penztarca enged mindig valamit rendberakunk rajta.

Előzmény: zoliee81 (44101)
zoliee81 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44101
Ha hetente akarsz alatta feküdni, vegyél niveát.
Ha off-road a cél, akkor ne. Terepjárni bármivel lehet, kérdés, hogy pontosan mit is akarsz csinálni vele... Én hosszú évekig toltam egy épített Daihatsu-val, persze rendszám nélkül. Aztán meguntam rettegni, ezen van rendszám, igaz csak 1600 cm2 és csak 70 paci, de lesz@rom. Éves biztosítás 10 ruppó, elöl hátul merevhíd, egy tonna.
Előzmény: _V8_ (44100)
_V8_ Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44100

Nem dontottem el h mit akarok sot lehet nem is lesz ebbol semmi. Azert irtam ide hogy adjatok tanacsot esetleg beszeljetel le rossz dontesrol. Amugy meg nem ertem mi a farokhosszabbitas egy olyan auton amit felhoztam. Kb senki se latna csak a haverok akikkel elmennek ez max 4-5. amugy nivara is gondoltam :) vannak az oroszoknal eleg szepen megcsinaltal :) es talan nem is kerul annyiba mint egy range vagy csirke kicsi ia stb. Igaz a motorja egy kula de arra isbvan megoldas. :)

fúrószár Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44099

" oszt nem értik, mér üvöltök."

 

Azéér bzmg, mer délben nem veszed be a sárga bogyót, azéér. :-)

Előzmény: Tie (44090)
fúrószár Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44098

A Tanárúr tudja a tutit. :-)

Előzmény: zoliee81 (44089)
nyuszy Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44097

Vágom, és komolyan mondtam, hogy ebben a topikban az már pozitív, ha valaki tisztán leírja, hogy már eldöntötte :)

Előzmény: Tie (44096)
Tie Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44096

Nem is azt mondtuk, hogy ne vegyen csirkét, csak azt, hogy ne gondolja, hogy 5kilóért fog venni bármit, ami nem egy fostalicska.

Előzmény: nyuszy (44095)
nyuszy Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44095

Egyébként ő legalább helyből megmondta mit akar venni, nem kezdett el felsorolni 10 olyan típust, ami elvben akár érdekelhetné is, de úgyis megvan a kiválasztott.

Négyezres csirke lesz, oszt ennyi. Még esetleg megpróbálhatjuk rábeszélni az ötkettő vényócra, az legalább tényleg szépen szól.

Előzmény: spapda (44087)
niváskarcsi Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44094

Hogy felpörgött ez a topic.Úgy nézem,mikéntvegyünkterepjárótócsónra is át lehetne nevezni.Szerintem a megközelítés is rossz.Bele kell ülni egy terepkecske szerűségbe kétszázért,hogy brancson belül legyen a legény.Hogy legalább azt átlássa,milyen terepezést szeretne?Triál,trophy,túra.kalandtúra.kalandrally,stb?Ezekre mindre másfajta technika kell.És terepjárót vezetni terepen, is meg kéne tanulni.Én a kicsiny terepjárós gyakorlatommal, azt a tanulságot szűrtem le,egy extrémnek mondott terepjáróval.jó csörlővel,pont odáig lehet eljutni,mint egy szakadt nivával,jó csörlővel.A mai magyar terepjáróépítési gyakorlattal szemben, szerintem nem farokhosszabbítót kell építeni,vásárolni,hanem egyszerű megfelelő terepjárót,és meg kell tanulni vezetni.Csak akkor költsön el az ember kemény pénzeket,ha pontosan tudja mirt akar,vagy avval akar villogni mennyibe volt a kecske.

nyuszy Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44093

Várj, ezt lefordítom.

Akkor neked is kicsi a bré?

 

:)

Előzmény: Tie (44063)
nyuszy Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44092

1. Lófaszt kapsz 500-ért, nem normális Samurait. A Suzuki pont ugyanúgy milliónál indul, mint bármi más, 500-ért péppé rohadt, mindenhol beteg szart kapsz csak belőle.

 

És egyébként az a 10-20 literes plusz fogyasztás az elképzelthez képest már az ezres Samurainál is simán megvan :))

Előzmény: Tie (44059)
Tie Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44091

Na, de ha már tényleg a csirkékkel szemezgetsz, egyvalamit fontos tudjál:

A régi kocka kicsi csirke, az hurkatöltő. Önhordó, nincs alváza, és kicsi is. Annyit tud, hogy 4 liter sorhat hájótput.

 

Grand Csirkét már nézegethetsz, azok alvázas vasak.

Előzmény: _V8_ (44088)
Tie Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44090

Azé, mer az egyszeri embernek a terepjáró a dzsipp.

Még a Land Rovert is néha ledzsippezik, oszt nem értik, mér üvöltök.

 

Mer aki meg elkezd komolyabban offroadozni, az előbb-utóbb úgyis rájön, hogy van a Jeep, meg a Toyota, meg a Mitsubishi, meg a Nissan (a dzsippek), oszt a terepjáró, az meg a Land Rover. ;)

Előzmény: spapda (44087)
zoliee81 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44089

Ez jó.. :)

Előzmény: spapda (44087)
_V8_ Creative Commons License 2013.09.25 0 0 44088

De a 4 lityos jeep az sor 6 nem? 5.2es v8 azt tudom azt meg nem h a 4 es 6.2 kozottiek milyenek.

Előzmény: spapda (44087)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!