Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17971

Indirekt beismered ezzel, hogy a teherfuvarozóknak km arányosan kellene fizetniük a jelenlegi matrica helyett.

 

én ezt sose elleneztem, hogy km arányosan fizessenek.

 

és teszik. úgy híjákk, hogy benyadó.

Előzmény: hegyaljai2 (17956)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17970

A PHD-t úgy állapítják meg, hogy az kitegye a karbantartási költségeket.

 

 

akkor miért vannak lerohadva a pályák?

mire költik el a pénzt?

 

 

amúgy mennyi a phd? (pro km és évente)

mennyi az évi pályakarbantartási kiadás?

ebben benne van-e az időnkénti komplett pályarekonstrukció, vagy csak a talpcsavarhuzogatás fér bele?

Előzmény: attus germanicus (17954)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17969

Szerintem az M4-et itt senki nem kérdőjelezte meg.

 

dehogynem...

Előzmény: hegyaljai2 (17955)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17968

Paks környéke meg egy kimondottan balesetveszélyes szakasz

 

 

mitől balesetveszélyesebb, mint más hasonló, vagy nagyobb forgalmú főút?

Előzmény: Rooger Preed (17951)
strangerr Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17967
Szvsz a csúszás oka a teljesen irreális határidő.

Már a tender alatt mindenki tudta (beruházó, kivitelezők), hogy az előkészítettség állapotát figyelembe véve (területszerzés, régészet stb.) teljesen biztos, hogy a dolog nem lesz meg idén év végére.
A politika kétszer akart avatni, ennyi.
De ha átadták volna is, semmi értelme nem volna, max. a Vásárhely felől jövő azért nem túl jelentős forgalmat vitte volna le Szegedről.
Előzmény: Rooger Preed (17966)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17966
Jó lenne tudni a csúszás okát...
Előzmény: Aladár46 (17964)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17965
"Mindemellett a beruházó azt is tanulmányozza, hogy milyen műszaki megoldással valósítható meg a szakaszos átadás."

6,7 kilométer szakaszos átadása, itt tartunk... esetleg adják át a 5. kilométernél épülő pihenőig, oszt ott mindenki pihenhet egy nagyot és látványosságként megnézheti messzelátóval a kivitelezőn kifogó vízvezetékcsövet.
Előzmény: Aladár46 (17964)
Aladár46 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17964
Megcsúszott az M43-s első szakasza:

Határidő módosítást kér a kivitelező az épülő M43 autópálya I. szakaszán

És lesz-e kötbér?
kvte Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17963
Meg az sem ártott volna, ha szokás szerint nem jogászkodják át a nyarat, és nem szeptemberben lett volna munkaterület átadás. Így most az építők kifognak egy esősebb őszt, nem lesz kész a földmunka idén. Jobb helyeken igyekeztek volna ezt még a tél előtt befejezni, majd pihentetni tavaszig, aztán mehet rá minden.
Előzmény: Törölt nick (17950)
felucca Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17962
Igen, ez világos, de körülbelül ez a "nem dotálunk és nem sújtunk senkit" állapota, amelyben sterilen kialakulhat a megfelelő versenyhelyzet, valamint minen közlekedési ágazat megtalálhatja a neki való szerepkört.
Előzmény: attus germanicus (17961)
attus germanicus Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17961

Ez azért eléggé féloldalas így, ahogy írod.

Mert, ha ezzel párhuzamosan a ma az autózást sújtó adókat mind eltörlöd (persze ÁFA, meg az egyéb általános jellegű adók fenntartásával), akkor az autós nem biztos, hogy többet fog fizetni, mint most.

Előzmény: felucca (17960)
felucca Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17960
"....Mi lenne, ha ezt az egyensúlyt nem valami zsírosseggű hivatalnokokból álló agytrösz alakítaná ki, hanem a (dotáció mentes) piaci verseny?..."

Kérlek szépen:
a) Az állam nem épít sem utat, sem vasutat, mindenki oldja meg magának az útépítést, vasútépítést és a járműbeszerzést. Egyenlő esélyekkel indulnak a felek? Igen.

b) Az állam megépíti az utakat és a vasutakat és azok használóitól beszedi az út és a vasút fenntartásához szükséges összeget. A járműbeszerzést oldják meg a használók. Egyenlő eséllyel indulnak a felek? Igen. Ez esetben te, mint autóhoz nőtt személy nyilván fizetni fogsz a bivalybasznádi bekötőút használatárért is, teljesen igazságosan.

Melyiket szeretnéd?
Előzmény: Törölt nick (17942)
attus germanicus Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17959
Ez az elővárosi forgalomnak nem sokat segítene. A tranzit meg már most is nagyrészt a 405 - M5 útvonalon halad.
Előzmény: v_peti (17957)
attus germanicus Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17958
Van igazságod ebben: tulajdonképpen a közúti tranzit teherforgalom van erősen dotálva államilag, mert adót itthon nem fizet, a matrica ára pedig nem fedezi az útfenntartást.
Előzmény: hegyaljai2 (17956)
v_peti Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17957
Önálló M4 helyett nem lett volna egyszerűbb egy közös M4/M5 Örkény-Kakucs környékétől Budapesig? (2x3 sáv)

Előzmény: hegyaljai2 (17955)
hegyaljai2 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17956
Indirekt beismered ezzel, hogy a teherfuvarozóknak km arányosan kellene fizetniük a jelenlegi matrica helyett. A magánvasutak már így fizetnek a pályahasználat után. Az Ausztriából az olcsóbb magyar matrica miatt hozzánk átjövő észak-dél irányú kamionos  teherforgalmat meg kellene "vámolni". Tehát jelenleg Magyarországon nem fizettetik meg az utak, autópályák arányos használatát a teherfuvarozókkal, vagyis egy bevételről lemondva támogatják azt!
Előzmény: Törölt nick (17953)
hegyaljai2 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 17955
Szerintem az M4-et itt senki nem kérdőjelezte meg. Sajnos a döntéshozók nem olvassák ezt.
Előzmény: cssz74 (17940)
attus germanicus Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17954
Fedezi. A PHD-t úgy állapítják meg, hogy az kitegye a karbantartási költségeket.
Arról lehet beszélgetni, hogy magasabb szinten kellene karbantartani a pályát, és akkor nem fedezné, de azt jogszabály írja elő, hogy a pályakarbantartást fedeznie kell a PHD-nak, és ez ténylegesen így is van.
Előzmény: Törölt nick (17953)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17953

Kiegészítésként annyit fűznék hozzá, hogy államilag dotálva a RoLa-forgalom van, a többi teherfuvar tudtommal nincs.

 

ha a beszedett pályadíj nem fedezi a pályák karbantartását és üzemeltetését, akkor effektíve az is dotáció...

 

Előzmény: attus germanicus (17949)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17952

A 31-esen ami van teherjármű, az is Cegléd felől jön fel a 311-esen, de Farmostól már Jászberény felé jön az összekötő mellékúton, majd megy fel Hatvan felé a 32-esen, vagy jön Füzesabony felé.

 

 

te nagyon a mellékutakon akarod tartani a teherforgalmat... :-)

 

ha meglenne szele-farmos déli kerülője és nagykáta keleti kerülője, akkor mindjárt célszerű lenne a 311-31-32 útvonal hatvan felé...

 

 

ne abból indulj ki, hogy most sok esetben célszerű a mellékutakon menni, mert a főutak szarok, feleslegesen kanyargósak és azok is tele vannak átkelési szakaszokkal, hanem abban gondolkozz, hogyan kell úgy tuningolni a főúthálózaton, hogy az legyen a kedvezőbb útvonal, akkor is, ha némileg hosszabb... :-)

Előzmény: radio100jozsi (17947)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17951
Khm... Battánál már 2007-ben is 11 ezer volt a forgalom (E/nap természetesen). Azóta ez nőtt. Paks környéke meg egy kimondottan balesetveszélyes szakasz.
Egyáltalán jársz arra vagy csak megmondod a frankót a forgalmi adatokból?

Előzmény: Törölt nick (17930)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17950

6.3km, beba**na, ha nem bírnának vele 14 hónap alatt...

 

nem a volumen a probléma, hanem a műszaki tartalom... :-)

 

vonalas létesítménynél a teljes nyomvonalon fel lehet vonulni és 1xre dolgozni az egészen, ha van a kivitelezőnek elegendő kapacitása...

 

azonban egy jelentősebb műtárgy, komplex csp. vagy közműkiváltás akkor is sok időt igényel, ha cigány kölkök potyognak az égből...

 

lásd: M6 érdi szakasz.

xaros 8(+3) km és mégis 3.5 évig tartott...

Előzmény: cssz74 (17941)
attus germanicus Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17949
Ezzel a hozzászólásoddal tulajdonképpen teljesen egyetértek.

Kiegészítésként annyit fűznék hozzá, hogy államilag dotálva a RoLa-forgalom van, a többi teherfuvar tudtommal nincs.

A vasút részesedése meg az árufuvarozásból annyi, amennyit a nagy tömegű elegyáruk ill. a nagy távolságú konténerforgalom enged, és annál több már soha nem is lesz.
Előzmény: cssz74 (17935)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17948

ennél azért kicsit komplikáltabb...

 

az M0t teljesen el kell terelni, a főpályán nem lehet az a felüljárós ficak, milyen gányolás lenne az? :-))

a jelenlegi M0ból (M5 felé) egy mellékirány lesz...

 

 

Előzmény: cssz74 (17945)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17947
Mármint a "nem" létező teherjárműveket?

Mert a 31-esen a Nagykáta-Jászberény szakaszon ritka mint a fehér holló, mert hová is mennének itt?

A 31-esen ami van teherjármű, az is Cegléd felől jön fel a 311-esen, de Farmostól már Jászberény felé jön az összekötő mellékúton, majd megy fel Hatvan felé a 32-esen, vagy jön Füzesabony felé.
Előzmény: Törölt nick (17944)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17946

Miért nem épülne meg 2010 végére?

Az M5 csp-ban semmit nem kell csinálni, ami nagy munka az az M0/51 csp átépítése, az 5-ösnél csak egy sima csp. lesz, és ennyi, semmi extra nincs ebben az M0K-M0D átkötésben, ami miatt nem épülhetne meg ennyi idő alatt. Ja teljesen síkvidék is ráadásul.

 

 

az M3xM31 csp. is majd 1 éve épül és elég messze van a késztől...

pedig ott az M3 nem is lesz elterelve...

 

persze nem azt mondom, hogy lehetetlen, csak azt, hogy necces lesz...

 

lehet fogadni... :-)

Előzmény: radio100jozsi (17938)
cssz74 Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17945
Nos én azt gondolnám, ilyen lesz a csomópont.
Amit nem tudok, hogy lenne a legjobb a kamion terminál M0-ra való terelése, bár zölddel a második képen próbálkoztam. A forgalmat építés alatt komolyan zavaró helyeket sárga körrel jelöltem...
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17944

Aki Nagykáta irányából tart Hatvan felé, az alapból nem Jászberény felé, hanem a Szentmártonkáta-Szentlőrinckáta-Pusztamonostor útvonalon közlekedik, ami 8 km-el rövidebb, és a minősége sem rosszabb mint a 31-esnek, na ezért nincs értelme a IV-es ütemnek, mert mint írtam senki nem használná ezt a nemlétező elkerülő útvonalat a Jászberénynél, ha van sokkal rövidebb.

 

 

hát promomentó most valóban kedvezőbb arra, neda a térségi kapcsolatokat mégiscsak főutakon és nem ilyen kertek alatt elszambázok módon kellene megoldani...

(azmeghogy a 31es nem jobb, mint az a mellékút, az röhej és nem érv.

talán meg kéne csinálni, főúti kvalitásban...)

 

amúgy a IV. ütemmel csak 5km lenne a hátrány, időben viszont nyerő lenne...

a teherjárműveket meg a főutakra kell kényszeríteni célforgalmi táblákkal...

Előzmény: radio100jozsi (17936)
BoGar Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17943
Ha jól tudom, az M3 Mátészalkától már autóút lesz. Oda már felesleges a pálya. Ugyanúgy az M49 is csak autóút lesz.
Előzmény: v_peti (17933)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 17942

 Mint írtam régebben, a közlekedés egy olyan összetett rendszer, ahol az adott ország, sőt környező országok adottságai alapján kell kialakítani a megfelelő egyensúlyt a különböző formák közt.

 

mi lenne, ha ezt az egyensúlyt nem valami zsírosseggű hivatalnokokból álló agytrösz alakítaná ki, hanem a (dotáció mentes) piaci verseny?

 

 

üdv. a rohadó kapitalizmusban!

Előzmény: cssz74 (17935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!