Már a tender alatt mindenki tudta (beruházó, kivitelezők), hogy az előkészítettség állapotát figyelembe véve (területszerzés, régészet stb.) teljesen biztos, hogy a dolog nem lesz meg idén év végére. A politika kétszer akart avatni, ennyi. De ha átadták volna is, semmi értelme nem volna, max. a Vásárhely felől jövő azért nem túl jelentős forgalmat vitte volna le Szegedről.
"Mindemellett a beruházó azt is tanulmányozza, hogy milyen műszaki megoldással valósítható meg a szakaszos átadás."
6,7 kilométer szakaszos átadása, itt tartunk... esetleg adják át a 5. kilométernél épülő pihenőig, oszt ott mindenki pihenhet egy nagyot és látványosságként megnézheti messzelátóval a kivitelezőn kifogó vízvezetékcsövet.
Meg az sem ártott volna, ha szokás szerint nem jogászkodják át a nyarat, és nem szeptemberben lett volna munkaterület átadás. Így most az építők kifognak egy esősebb őszt, nem lesz kész a földmunka idén. Jobb helyeken igyekeztek volna ezt még a tél előtt befejezni, majd pihentetni tavaszig, aztán mehet rá minden.
Igen, ez világos, de körülbelül ez a "nem dotálunk és nem sújtunk senkit" állapota, amelyben sterilen kialakulhat a megfelelő versenyhelyzet, valamint minen közlekedési ágazat megtalálhatja a neki való szerepkört.
Mert, ha ezzel párhuzamosan a ma az autózást sújtó adókat mind eltörlöd (persze ÁFA, meg az egyéb általános jellegű adók fenntartásával), akkor az autós nem biztos, hogy többet fog fizetni, mint most.
"....Mi lenne, ha ezt az egyensúlyt nem valami zsírosseggű hivatalnokokból álló agytrösz alakítaná ki, hanem a (dotáció mentes) piaci verseny?..."
Kérlek szépen: a) Az állam nem épít sem utat, sem vasutat, mindenki oldja meg magának az útépítést, vasútépítést és a járműbeszerzést. Egyenlő esélyekkel indulnak a felek? Igen.
b) Az állam megépíti az utakat és a vasutakat és azok használóitól beszedi az út és a vasút fenntartásához szükséges összeget. A járműbeszerzést oldják meg a használók. Egyenlő eséllyel indulnak a felek? Igen. Ez esetben te, mint autóhoz nőtt személy nyilván fizetni fogsz a bivalybasznádi bekötőút használatárért is, teljesen igazságosan.
Van igazságod ebben: tulajdonképpen a közúti tranzit teherforgalom van erősen dotálva államilag, mert adót itthon nem fizet, a matrica ára pedig nem fedezi az útfenntartást.
Indirekt beismered ezzel, hogy a teherfuvarozóknak km arányosan kellene fizetniük a jelenlegi matrica helyett. A magánvasutak már így fizetnek a pályahasználat után. Az Ausztriából az olcsóbb magyar matrica miatt hozzánk átjövő észak-dél irányú kamionos teherforgalmat meg kellene "vámolni". Tehát jelenleg Magyarországon nem fizettetik meg az utak, autópályák arányos használatát a teherfuvarozókkal, vagyis egy bevételről lemondva támogatják azt!
Fedezi. A PHD-t úgy állapítják meg, hogy az kitegye a karbantartási költségeket. Arról lehet beszélgetni, hogy magasabb szinten kellene karbantartani a pályát, és akkor nem fedezné, de azt jogszabály írja elő, hogy a pályakarbantartást fedeznie kell a PHD-nak, és ez ténylegesen így is van.
A 31-esen ami van teherjármű, az is Cegléd felől jön fel a 311-esen, de Farmostól már Jászberény felé jön az összekötő mellékúton, majd megy fel Hatvan felé a 32-esen, vagy jön Füzesabony felé.
te nagyon a mellékutakon akarod tartani a teherforgalmat... :-)
ha meglenne szele-farmos déli kerülője és nagykáta keleti kerülője, akkor mindjárt célszerű lenne a 311-31-32 útvonal hatvan felé...
ne abból indulj ki, hogy most sok esetben célszerű a mellékutakon menni, mert a főutak szarok, feleslegesen kanyargósak és azok is tele vannak átkelési szakaszokkal, hanem abban gondolkozz, hogyan kell úgy tuningolni a főúthálózaton, hogy az legyen a kedvezőbb útvonal, akkor is, ha némileg hosszabb... :-)
Khm... Battánál már 2007-ben is 11 ezer volt a forgalom (E/nap természetesen). Azóta ez nőtt. Paks környéke meg egy kimondottan balesetveszélyes szakasz. Egyáltalán jársz arra vagy csak megmondod a frankót a forgalmi adatokból?
Ezzel a hozzászólásoddal tulajdonképpen teljesen egyetértek.
Kiegészítésként annyit fűznék hozzá, hogy államilag dotálva a RoLa-forgalom van, a többi teherfuvar tudtommal nincs.
A vasút részesedése meg az árufuvarozásból annyi, amennyit a nagy tömegű elegyáruk ill. a nagy távolságú konténerforgalom enged, és annál több már soha nem is lesz.
Mert a 31-esen a Nagykáta-Jászberény szakaszon ritka mint a fehér holló, mert hová is mennének itt?
A 31-esen ami van teherjármű, az is Cegléd felől jön fel a 311-esen, de Farmostól már Jászberény felé jön az összekötő mellékúton, majd megy fel Hatvan felé a 32-esen, vagy jön Füzesabony felé.
Az M5 csp-ban semmit nem kell csinálni, ami nagy munka az az M0/51 csp átépítése, az 5-ösnél csak egy sima csp. lesz, és ennyi, semmi extra nincs ebben az M0K-M0D átkötésben, ami miatt nem épülhetne meg ennyi idő alatt. Ja teljesen síkvidék is ráadásul.
az M3xM31 csp. is majd 1 éve épül és elég messze van a késztől...
pedig ott az M3 nem is lesz elterelve...
persze nem azt mondom, hogy lehetetlen, csak azt, hogy necces lesz...
Nos én azt gondolnám, ilyen lesz a csomópont. Amit nem tudok, hogy lenne a legjobb a kamion terminál M0-ra való terelése, bár zölddel a második képen próbálkoztam. A forgalmat építés alatt komolyan zavaró helyeket sárga körrel jelöltem...
Aki Nagykáta irányából tart Hatvan felé, az alapból nem Jászberény felé, hanem a Szentmártonkáta-Szentlőrinckáta-Pusztamonostor útvonalon közlekedik, ami 8 km-el rövidebb, és a minősége sem rosszabb mint a 31-esnek, na ezért nincs értelme a IV-es ütemnek, mert mint írtam senki nem használná ezt a nemlétező elkerülő útvonalat a Jászberénynél, ha van sokkal rövidebb.
hát promomentó most valóban kedvezőbb arra, neda a térségi kapcsolatokat mégiscsak főutakon és nem ilyen kertek alatt elszambázok módon kellene megoldani...
(azmeghogy a 31es nem jobb, mint az a mellékút, az röhej és nem érv.
talán meg kéne csinálni, főúti kvalitásban...)
amúgy a IV. ütemmel csak 5km lenne a hátrány, időben viszont nyerő lenne...
a teherjárműveket meg a főutakra kell kényszeríteni célforgalmi táblákkal...
Mint írtam régebben, a közlekedés egy olyan összetett rendszer, ahol az adott ország, sőt környező országok adottságai alapján kell kialakítani a megfelelő egyensúlyt a különböző formák közt.
mi lenne, ha ezt az egyensúlyt nem valami zsírosseggű hivatalnokokból álló agytrösz alakítaná ki, hanem a (dotáció mentes) piaci verseny?