Igen, ez jó mondás. Bár a kocsiban ülve inkább recsegő dióhéjra emlékeztet, de a különböző helyeken elhelyezett telefonnal felvéve inkább hasonlít egy kanállal ütögetett repedt fazékra.
Egy 4 éves autón kizárt, hogy beszáradt gumialkatrészek lennének. Ezen az úton ne járj. A hang fémes eredetű. végig kell nézni alul az összes anyát, feszesek-e, nincs-e valamelyik fékcső kilazulva a befogó bilincsben.
Meg kell próbálni egy kicsit behúzott kézifékkel is gurulni. A kipufogócső összekötéseinek szorító bilincsét ellenőrizni. A tank felfogató szalagját is megnézni. Az is lehet, hogy a lötyögő benzin mozgat valamit.
Vagy egy olyan egyszerű dolog mint amikor a biztonsági öv csatja verődik.
Igen, minden tippnek örülök, sorjában igyekszem őket kipróbálni. Ma a szomszédom meghallgatta az autó mellett haladva a zajt, és azt mondta. Mossam le jól az alvázat és meg fog szűnni a hang. Meg valami grafitos zsírbefújást javasolt a kiszáradt gumiharangokra. Ő olyan "mindentudó" szakember, de oldott már meg furcsa problémákat:-)
A régi swiftben volt, itt nem tudom,milyen de az ami a lengéscsillapitót körülöleli. na az szólt néha érdekes hangosat.Trehény módon volt legyértva,és nem illeszkedett a rugótányérba a rugó vége.Hangsulyozom ez egy 1998 as swfit története.csak azért irom mert az én storym.
Ha még nem mondtam volna: 2016.04.05-én bevittem a Swiftet négy éves műszaki vizsgára, és elmondtam, hogy kopog-zörög. Még aznap le is vizsgáztatták (ki is fizettem), majd bejött egy szerelő és közölte, hogy megtalálta és elhárította a hibát. OK. Beültem, tolattam hátra négy métert, aztán kiszálltam, letettem a kulcsot meg a forgalmit a pultra, és kértem, hogy mielőbb szóljanak, ha kész az autó. Két nap múlva érdeklődtem, ígérgettek, ijesztgettek valami hátsó híd cserével (100.000 HUF?). Végül 12-én (egy hét után) beHÉVeztem és kértem, hogy adják ki az autót.
- Igen, már ők is hallják, hogy zajos, de nem találják:-( .
Hazahoztam, most veletek levelezek, bujkálok a kocsi alatt, rángatom és mikrofonozok:-)
Meg kellene azért vizsgálnod az első futómű környékét is. Például a stabilizátor pálca szeret ilyet produkálni és elsőre megnézve lehet észre sem veszi az ember hogy rossz már. De lengőkarokat is átnézném, szilentek, gömbcsuklók, stb.
A kipufogó cső olyan messze van a hídtól (alábújtam), hogy elképzelhetetlen a találkozásuk.
Kicsavartam a csomagtartó két gumibakját, de nincs egyértelmű siker. Mintha ritkábban "koppant" volna, de ez véletlen is lehet. Le fogom szerelni a csomagtető teleszkópját.
Van aztán még egy dolog, amire oda kell figyelnem. Én hiába ugrálok a hátsó küszöbön. Más a kívül hallott hang, és megint más a benti. Ma pl. a kocsi alatt körömmel kopogtattam a hővédő lemezt. A vezető ülésben ülő kedvesem állította, hogy ez pont olyan hang:-).
És elkövettem egy hibát (azt hiszem). A gumisnál (téli-nyári csere) felemelt autónál rángattam a kipufogó csövet. Nem hallottam semmit. De ha jól gondolom (most nem látom, este van), ha a kipufogó "leszáll", csak akkor tud felülni a hátsó hídra a csöve, ha leeresztjük az autót az emelőről.
Most mondok egy elméletet(?), de ezt már csak reggel tudom megnézni:
Ha tényleg ráült a kipufogó csöve a hátsó hídra, akkor én hiába táncolok rá a küszöbre - ettől a kaszni még mélyebbre megy, viszi magával (vinné) lefelé a kipufogót is, de nincs hova. Felfekszik a hídon.
Menet közben az történik(?), hogy a hátsó kerék rászalad egy kis dombra, a híd hirtelen felemelkedik és "felrúgja" magáról a kipufogó csövét. Ami rögtön le is esik és akkor koppan hídon.
Hogy fogok én most aludni,:-)))
Ebbe még belebonyolíthatnám a lengéscsillapítót (is), ami gyorsan megy össze és lassan tágul (ha jól tudom).
Igen, azt elfelejtettem mondani, hogy alányúltam a felemelt kocsinak, és egy csavarhúzó nyelével kocogtattam a hővédő lemezt (ha így hívják), ami a kipufogó felett van felcsavarozva. Úgy tűnt, hogy "hasonlít" a hang, de ezt majd ketten kell hallgatnunk, mert gondolom belül máshogy hangzik, mint kívül.
Ez olyan kipufogócső ütődés szerű hang, olyan, mintha valahol a fenéklemezhez ütődne a cső. Esetleg rugók hátul, gátlók környéke, üzemanyag betöltő cső, de lehet valami viszi a hangot.
capali68 Köszönöm, le mertem szedni a Swift jobb hátsó fékdobját. Folyt. köv.
alz0101 Meg fogom nézni a motorháztetőt.
airbag. Kiékeltem kartonpapírokkal a rendszámtáblát ill. keretét. Megjegyzem, hogy a hátsó rendszámtábla "zaja" álló kocsinál előcsalható. De a "kérdéses" hangot álló kocsinál nem tudom produkálni.
kgabor00 Pl. elindulok nyitott csomagtartóval (az utcánk "alkalmas" erre). És igen: amikor levettem a kereket, elkezdtem forgatni a fékdobot (feltett keréknél elfelejtettem). Egyrészt azt hallottam, hogy a körív kb. egy negyedén a fékpofa súrolja a dobot (haver szerint ez normális). DE: a súrlódó környezetben ide-oda fordítva a dobot, úgy tűnt, hogy sikerült "kihallanom" a keresett zajt. Levettem a dobot, de nem láttam semmi különöset. Mivel nem értek a gépkocsihoz, furcsának tűnt, hogy a rúgóval összehúzott fékpofákat 3-4 mm-rel meg lehet billenteni balra-jobbra egy függőleges síkban (van ott valami vezető sín). Aztán úgy éreztem (gondoltam), hogy majd önbeállnak ezek (a fékpofák), ha beletaposunk a fékbe.
Ezután visszatettem a dobot, és nem tudtam előidézni a zajt. No gyorsan kerék fel és próbaút!
Basszus. Még a kapun se jutottam ki, már zörgött. Most itt tartok:-(
Köszönöm szépen mindenkinek. Végére fogunk járni (eljutottunk a Holdra is - ha igaz:-) ).
Nyisd fel a csomagtartót és úgy próbáld meg. Van itt egy barátom szintén Swifttel. Neki ugyanígy kopogott, és nem találtuk a hibát. A végén már azt csináltuk, hogy minden ki lett pakolva a csomagtartóból és én beültem hallgatózni menet közben.
Ha levettük az ajtókitámasztó telókat akkor nem kopogott, ha visszatettük kopogott. Próbáld meg az ajtótámasztó gumibakokat kicsit kijjebb tekerni, hogy lecsukáskor feszesebb legyen az ajtó.
Sumi1975 ....ha olvasod mesélj, mitől múlt el a hang.:-)
Ha felemeled a kocsit és megpörgeted a kereket akkor hallani valamit?
nagyon szépen köszönöm a segítséget... hát még kettőt megnézem egyik fiatalabb évjárat... bár jókat olvastam az autóról, meg elsőre kicsi könnyen fenntartható kell :)
Először is nézesd meg a kocsit egy hozzáértővel egy állapotfelmérés erejéig. Mivel kezdő vagy és nincs tapasztalatod, jól oda kell figyelni mert hamar bele lehet nyúlni.
200 ezer km még nem olyan sok, hogy kerülni kelljen egy szép és jó állapotú Swiftet. Megbízható típus, nyugodtan vehetsz belőle egy példányt, de oda kell figyelni, főleg ha ismeretlentől veszed.
sziasztok. :) szeretnék első kocsit venni. kinéztem egy fekete 2005ös suzuki swift GS ACC, 800lenne az ára, futott 200ezer km, kipróbáltuk nagyon jó csendes hangja van.. elvinné eredetiségvizsgálatra mert mivel nem akart fizetni a kocsiért kivonta a forgalomból és családba nincs aki használja... mindenféle extra van benne. Megéri suzukit venni? sosem volt kocsit eléggé kezdő vagyok :D
Kézikönyvet tudok valahonnan letölteni esetleg? mert az nincs hozzá.
Egyszer volt egy wagonr-em. Ott a motortérnél a zárhídban, lecsukott állapotban a motorháztető zsanér zörgött. Megzsíroztam és soha többé nem halottam az alacsony sebességnél lévő furán hátulról hallatszó, holott ugye elől zörgött hangot...
A bal térded magasságában az ajtóoszlopon. Nézz alá a műszerfalnak teljesen a bal oldalon. ahhoz, hogy könnyen hozzáférj le kell húznod a kormány alatti borítást. Hátrafelé lehet kipattintani. Alul a két szélén kezd meghúzni.
A biztosítéktábla fedelében mutatja melyik biztosíték mire van. Vagy nézd ki a könyvéből ha van.