Mondjuk basszus tényleg, a 2005 Swiftben valóban nekem is volt egy fémes zörgésem, amit a hátsó üléstámla produkált, de az zörgött, ez meg kolompol. De egy misét megérne a hátsó üléstámla reteszelője is.
Érdekes gondolat a hátsó híd. A munkafelvevőnek ez volt az első gondolata. De aztán én belesápadtam a 100.000 + forintba. Később már ők is elbizonytalanodtak és nem erőltették ezt a vonalat. Én erre mit mondjak?
Mondok egy tippe.tEz lehet a megfejtés én így jártam a 3 ajtós Sport-al
Toyota avansiseknél is gyakori.A hátsó üléstámla becsatlakozási pontjai.ott ahol lenyitod.igaz nekem 3 ajtós tehát egyben ledöntheető a háttámla de mivel x+n edik napon próbálunk segíteni a kartársnak,ittnálam lényegében elfogyott a tudomány
És mivel hangot nem halljuk telefonos felvétel az sajnos kb lofaxt nem ér.
Mindazononáltal élek a gyanuperrel hogy olvtársunk olyan hangot észlel amire sokunk legyintene
Én körülbelül pont ezeket nézném meg, lehet, hogy hiába van rángatva emelt állapotban, megint más, ha a kocsi terhelése a keréken van, és berugózik az egész futómű, nem beszélve arról, hogy ide-oda billeg a kasztni is haladás közben.
Azért azt a hátsó hidat jobban szemügyre kellene venni, mert olyan a hang, mint amikor fém a fémen verődik, nincs-e bilincs, vagy valamilyen csavarkötés elengedve.
Igen, ez jó mondás. Bár a kocsiban ülve inkább recsegő dióhéjra emlékeztet, de a különböző helyeken elhelyezett telefonnal felvéve inkább hasonlít egy kanállal ütögetett repedt fazékra.
Egy 4 éves autón kizárt, hogy beszáradt gumialkatrészek lennének. Ezen az úton ne járj. A hang fémes eredetű. végig kell nézni alul az összes anyát, feszesek-e, nincs-e valamelyik fékcső kilazulva a befogó bilincsben.
Meg kell próbálni egy kicsit behúzott kézifékkel is gurulni. A kipufogócső összekötéseinek szorító bilincsét ellenőrizni. A tank felfogató szalagját is megnézni. Az is lehet, hogy a lötyögő benzin mozgat valamit.
Vagy egy olyan egyszerű dolog mint amikor a biztonsági öv csatja verődik.
Igen, minden tippnek örülök, sorjában igyekszem őket kipróbálni. Ma a szomszédom meghallgatta az autó mellett haladva a zajt, és azt mondta. Mossam le jól az alvázat és meg fog szűnni a hang. Meg valami grafitos zsírbefújást javasolt a kiszáradt gumiharangokra. Ő olyan "mindentudó" szakember, de oldott már meg furcsa problémákat:-)
A régi swiftben volt, itt nem tudom,milyen de az ami a lengéscsillapitót körülöleli. na az szólt néha érdekes hangosat.Trehény módon volt legyértva,és nem illeszkedett a rugótányérba a rugó vége.Hangsulyozom ez egy 1998 as swfit története.csak azért irom mert az én storym.
Ha még nem mondtam volna: 2016.04.05-én bevittem a Swiftet négy éves műszaki vizsgára, és elmondtam, hogy kopog-zörög. Még aznap le is vizsgáztatták (ki is fizettem), majd bejött egy szerelő és közölte, hogy megtalálta és elhárította a hibát. OK. Beültem, tolattam hátra négy métert, aztán kiszálltam, letettem a kulcsot meg a forgalmit a pultra, és kértem, hogy mielőbb szóljanak, ha kész az autó. Két nap múlva érdeklődtem, ígérgettek, ijesztgettek valami hátsó híd cserével (100.000 HUF?). Végül 12-én (egy hét után) beHÉVeztem és kértem, hogy adják ki az autót.
- Igen, már ők is hallják, hogy zajos, de nem találják:-( .
Hazahoztam, most veletek levelezek, bujkálok a kocsi alatt, rángatom és mikrofonozok:-)
Meg kellene azért vizsgálnod az első futómű környékét is. Például a stabilizátor pálca szeret ilyet produkálni és elsőre megnézve lehet észre sem veszi az ember hogy rossz már. De lengőkarokat is átnézném, szilentek, gömbcsuklók, stb.
A kipufogó cső olyan messze van a hídtól (alábújtam), hogy elképzelhetetlen a találkozásuk.
Kicsavartam a csomagtartó két gumibakját, de nincs egyértelmű siker. Mintha ritkábban "koppant" volna, de ez véletlen is lehet. Le fogom szerelni a csomagtető teleszkópját.
Van aztán még egy dolog, amire oda kell figyelnem. Én hiába ugrálok a hátsó küszöbön. Más a kívül hallott hang, és megint más a benti. Ma pl. a kocsi alatt körömmel kopogtattam a hővédő lemezt. A vezető ülésben ülő kedvesem állította, hogy ez pont olyan hang:-).
És elkövettem egy hibát (azt hiszem). A gumisnál (téli-nyári csere) felemelt autónál rángattam a kipufogó csövet. Nem hallottam semmit. De ha jól gondolom (most nem látom, este van), ha a kipufogó "leszáll", csak akkor tud felülni a hátsó hídra a csöve, ha leeresztjük az autót az emelőről.
Most mondok egy elméletet(?), de ezt már csak reggel tudom megnézni:
Ha tényleg ráült a kipufogó csöve a hátsó hídra, akkor én hiába táncolok rá a küszöbre - ettől a kaszni még mélyebbre megy, viszi magával (vinné) lefelé a kipufogót is, de nincs hova. Felfekszik a hídon.
Menet közben az történik(?), hogy a hátsó kerék rászalad egy kis dombra, a híd hirtelen felemelkedik és "felrúgja" magáról a kipufogó csövét. Ami rögtön le is esik és akkor koppan hídon.
Hogy fogok én most aludni,:-)))
Ebbe még belebonyolíthatnám a lengéscsillapítót (is), ami gyorsan megy össze és lassan tágul (ha jól tudom).
Igen, azt elfelejtettem mondani, hogy alányúltam a felemelt kocsinak, és egy csavarhúzó nyelével kocogtattam a hővédő lemezt (ha így hívják), ami a kipufogó felett van felcsavarozva. Úgy tűnt, hogy "hasonlít" a hang, de ezt majd ketten kell hallgatnunk, mert gondolom belül máshogy hangzik, mint kívül.
Ez olyan kipufogócső ütődés szerű hang, olyan, mintha valahol a fenéklemezhez ütődne a cső. Esetleg rugók hátul, gátlók környéke, üzemanyag betöltő cső, de lehet valami viszi a hangot.
capali68 Köszönöm, le mertem szedni a Swift jobb hátsó fékdobját. Folyt. köv.
alz0101 Meg fogom nézni a motorháztetőt.
airbag. Kiékeltem kartonpapírokkal a rendszámtáblát ill. keretét. Megjegyzem, hogy a hátsó rendszámtábla "zaja" álló kocsinál előcsalható. De a "kérdéses" hangot álló kocsinál nem tudom produkálni.
kgabor00 Pl. elindulok nyitott csomagtartóval (az utcánk "alkalmas" erre). És igen: amikor levettem a kereket, elkezdtem forgatni a fékdobot (feltett keréknél elfelejtettem). Egyrészt azt hallottam, hogy a körív kb. egy negyedén a fékpofa súrolja a dobot (haver szerint ez normális). DE: a súrlódó környezetben ide-oda fordítva a dobot, úgy tűnt, hogy sikerült "kihallanom" a keresett zajt. Levettem a dobot, de nem láttam semmi különöset. Mivel nem értek a gépkocsihoz, furcsának tűnt, hogy a rúgóval összehúzott fékpofákat 3-4 mm-rel meg lehet billenteni balra-jobbra egy függőleges síkban (van ott valami vezető sín). Aztán úgy éreztem (gondoltam), hogy majd önbeállnak ezek (a fékpofák), ha beletaposunk a fékbe.
Ezután visszatettem a dobot, és nem tudtam előidézni a zajt. No gyorsan kerék fel és próbaút!
Basszus. Még a kapun se jutottam ki, már zörgött. Most itt tartok:-(
Köszönöm szépen mindenkinek. Végére fogunk járni (eljutottunk a Holdra is - ha igaz:-) ).