Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106331

Elektől olvastam ötfélét, tessék így érteni :-)

Előzmény: sylvanus67 (106330)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106330

de az enyém igaz volt (van).

Előzmény: Garfield007 (106328)
Jahno Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106329

Elek most vagy letiltott, vagy direkt nem érdekli. Bammeg, az összes cuccomért 990 forint/évet fizetek, amiben elég szép forgalom van. Kb. 1 forint / megabyte, 83 forint/hó, nincs 3 forint naponta. Milyen arányt írjak?

Előzmény: Garfield007 (106328)
Garfield007 Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106328

Szerinted átmegy?

blablabla van és karakter szaporítás. Az elmúlt pár napban láttam itt 5-féle összeget és egyik sem igaz.

Előzmény: Jahno (106326)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.01.07 0 1 106327

Szerintem az autotrafót az különbözeti meg az összes többi trafótól, hogy a tekercseinek egy része KETTŐS funkciót tölt be, tehát egyszerre primer és szekunder IS. Minden más trafó nem autotarafó, bármilyen ravaszul is vannak kombinálva a tekercsei.

A trafó nevében szereplő "auto" nem az jelenti, hogy "gépjármű", hanem azt hogy "önmaga" tehát (rosszul, de érthetően magyarítva): az a terkercs-szakasz tulajdonképpen "saját magát transzformálja".

 

https://www.google.hu/search?q=autotrafo+transformer&source=lnms&tbm=isch&sa=X

Előzmény: Törölt nick (106321)
Jahno Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106326

Oroszországban vándorolva sincs ennyi.

 

1 megabyte itt sehol nincs 6ezer forint. Írtam ám párszor konkrét árakat (:-

Előzmény: Mekk Elek ezermester (106325)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.01.07 0 0 106325

"Gondolom mobiljuk sincs, hasonló megfontolásból. "

 

Egy perc mobilos beszélgetés átlag mobiltarifával 20 forint, egyes VOIP rendszereknél 5-6 forint (és még ezen is vastagon van haszna mindkét szolgáltatónak).

Egy perc mobilos beszélgetés kb 1 megabájt adatmennyiséget jelent.

És szerinted én vagyok a bunkó, mert egy icipicit soknak tartom ha a szolgáltató ugyanennyi adatmennyiségért 6 Ft helyett 6.000 forintot próbál elkérni?

Előzmény: tfe_tng (106300)
kiggyo Creative Commons License 2020.01.07 -1 1 106324

én igazából Cosomega topictársra várok, szerintem tőle megtudjuk a pontos definíciót egy alapos mindketten hülyék vagyunk mert... magyarázattal :-)

Előzmény: Törölt nick (106323)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106323

"bár a végeredmény ugyanaz."

 

Ha sárga, pihés és hápog .... az kacsa.

Előzmény: kiggyo (106320)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.07 -1 1 106322
Előzmény: C20NE (106318)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.07 -1 1 106321

Helyes a logika...

 

Sokakat megtéveszt a "szokásos" mechanikai kivitel.

De ugye a KÖZÖS tekercset ELEKTROMOSAN közösként kell érteni.
Azaz galvanikus+mágneses szempontból közösként.
Mert az a működés elvi lényege.

 

--------------

 

Mi a különbség ...

 

1.
Ha tekerek egy toroidra 1000 menetet azonos huzalból.
De a 800. menetnél csinálok egy kivezetést.
Ez ugye autótrafó lesz 3 kivezetéssel :-)
Nem vitásan.

2.
Tekerek 800 menetet és 200 menetet azonos huzalból.
Mert eredetileg nem autótrafónak szántam.
Ez ugye nem autótrafó lesz 4 kivezetéssel.

Aztán fogok 2 kivezetést és összekötöm ez pont így >> megcsapolássá válik.
Na mi lesz ekkor belőle?!
Hát autótrafó ....

Hisz így már senki nem mondja meg (elektromos és mágneses) működési szempontból, hogy ez nem eleve autrafónak készült.
Hisz még a vezeték is mindenhol egyforma vastag :-)
(mondjuk nem is feltétele az autótrafóságnak az azonos vezeték vastagság)

Előzmény: Törölt nick (106319)
kiggyo Creative Commons License 2020.01.07 0 0 106320

szerintem ez egy sima leválasztótrafó, amit arra használunk hogy a hálózati feszültségből kivonjunk vagy összeadjunk.

 

Egy autotrafóval ugyanez a feladat másképp nézne ki, bár a végeredmény ugyanaz.

 

De ugyanez a végeredmény érhető el még egy sima leválasztó trafóval is, ami pl 250/238 voltos, csak abból 2800W-os teljesítményű kellene.

 

Tehát nagyjából a megoldások, súlyban és árban csökkenő sorrendben:

- 250/238V kb 2800W transzformátor, ez a legnagyobb, de cserébe galvanikusan leválaszt

- 250/238V kb 2880W autotranszformátor (takarékkapcsolású transzformátor), ez nem választ le galvanikusan, de jóval kisebb a közös tekercselésnek köszönhetően

- az említett 230/12V 150W trafó, trükkösen kivonásra használva. 

 

Szerintem a fenti 3 megoldásban bár ugyanaz a végeredmény, de csak egy autotranszformátor, a középső.

Előzmény: Törölt nick (106319)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.07 0 1 106319

Szerintem a két képen ugyanaz a bekötés van, ha egy közönséges trafó két végét összekötöd akkor egyetlen tekercset kapsz egy leágazással, pont mint az emlegetett autotrafó. Hogy elbírja-e a vezeték meg ilyenek azt nem tudom, de azt írja a könyv hogy: Terheléskor a közös tekercsrészben csak az áramok különbsége folyik, mivel a felvett és leadott áramok fázisa ellentétes. Emiatt a tekercseket a látszólagosnál kisebb ún. belső teljesítményre kell méretezni.

Előzmény: kiggyo (106305)
C20NE Creative Commons License 2020.01.07 0 0 106318

Az első képen az autotranszformátor (takarékkapcsolású) egyetlen pontja teljesül a fémes kapcsolat a primer és a szekunder között, az nem, hogy a tekercselésnek is közösnek, megcsapolásosnak kell lennie. Te tudtad jól!

Előzmény: kiggyo (106305)
C20NE Creative Commons License 2020.01.07 0 2 106317

A toroid egy kialakítás az autotranszformátor egy kapcsolástechnika. A kettő nem keverendő, toroid lehet autotranszformátor is...

Előzmény: Mutual Friend (106311)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.01.07 0 0 106316

Amit belinkeltél ott sántít hogy ott bizton ugyanazon keresztmetszettel megy a tekercselés míg az első fotón nem. Ott direkt fordítva van összekötve hogy kisebb legyen a kimenő fesz mint a bejövő ...

Előzmény: kiggyo (106314)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.01.07 0 2 106315

Az elsőn is sorba van kötve, ha átrajzolod (szerintem)

Előzmény: kiggyo (106308)
kiggyo Creative Commons License 2020.01.07 0 0 106314

Nem gondoltam semmiféle Trabant trafóra.

 

Szimplán az autotranszformátor (takarék transzformátor) fogalmát próbáltam felidézni.

 

Én így tanultam ahogy itt is van:

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0017_49_elektrotechnika_II/ch03s05.html

 

Ami kizárja azt hogy a payagyerek féle megoldást annak lehessen nevezni. Ennyi volt a kérdés. 

Előzmény: Mutual Friend (106313)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106313

Ha arra gondolsz hogy hogyan működött a Trabantban a trafó akkor akkor így.

Előzmény: kiggyo (106305)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106312

 

IRL

Előzmény: kiggyo (106305)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.01.07 -2 0 106311

Egyébként nem autótrafó hanem toroid transzformátor és arra szolgál hogy a túl magas hálózati feszültséget kisebbnek hazudja a napelem invertere felé.

Előzmény: kiggyo (106305)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.01.07 -1 0 106310

Ez nem pajagyerek találmánya ?

Előzmény: kiggyo (106305)
ksanyi52 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 106309

Az elv igen. Ha például 220/ 110-es leválasztó trafód van ,azt használhatod autótrafóként 110 voltot kapsz. Azért írtam hogy csak annyira lehet terhelni amennyit a vékonyabb tekercs megenged. Például hegesztőtrafónál is van ,hogy a szekunder egy részét  átteszik primernek. Azzal csökkentik a szekunder feszültséget. Bár az már más tészta.

Előzmény: kiggyo (106308)
kiggyo Creative Commons License 2020.01.06 -2 0 106308

biztos vagy benne? Mert az első esetben nincs sorba kötve a két tekercs. Két teljesen eltérő keresztmetszetű tekercset használ, egymástól függetlenül. 

Attól hogy az egyik primert az egyik szekunderrel összekötöm már autotrafó?

 

Azaz fogok egy sima 230V/24V trafót, és összekötöm a primer és a szekunder egyik ágát (pl. a nullát az egyszerűség kedvért) akkor már autotrafóm van?

Előzmény: ksanyi52 (106306)
ksanyi52 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 106307

Bocsi, még azt elfelejtettem írni , hogy terhelni csak annyira lehet, amennyit a vékonyabb huzal megenged.

Előzmény: ksanyi52 (106306)
ksanyi52 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 106306

Igen ez így mindkettő autótranszformátor. Levehetsz rajta 12 Voltot és 128 Voltot is. De megfogni nem érdemes a másik végét mert ráz!

Előzmény: kiggyo (106305)
kiggyo Creative Commons License 2020.01.06 -3 0 106305

Sziasztok!

 

Egy kérdés a frissen és régen végzett embereknek.

 

Felmerült az egyik szomszéd topicban az autotrafó esete, és kisebb szakmai vita kerekedett belőle (ami jó dolog, csak mostmár furdallja az oldalam a kíváncsiság).

 

A kolléga szerint ez így ebben az alkalmazásban autotranszformátor:

 

Az én tudásom szerint ez így nem az, mivel az autotranszformátornak (másnéven takarék transzformátornak):

- leegyszerűsítve egy tekercse van leágazás(okk)al

- a tekercs egy része egyszerre funkcionál primer és szekunderként is, azaz nagyjából egy keresztmetszetű is végig (nem úgy mint a fenti halogéntrafónál)

- a két tekercs sorba van kötve benne

 

így pl:

 

Mi a véleményetek?

 

Jahno Creative Commons License 2020.01.06 -1 0 106304

De 20 darab kapu/ajtót megszerelünk, telepítünk. Fizetni azt nem. Elek nem az ilyet tudja elküldeni a picsába?

 

Gondolom ha a hardver is többe kerül, mint egy kannásbor akkor az már lehúzósan drága.

Előzmény: tfe_tng (106299)
Jahno Creative Commons License 2020.01.06 -1 0 106303

XX. Században mi más?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (106298)
Jahno Creative Commons License 2020.01.06 -1 0 106302

Ha ez az érdeke, akkor fizet amit írtam. Ha még nem ,akkor hát nem. Valakinek össze is kell rakni meg támogatni, meg app és izé, sóval hagyjuk. Ez a legolcsóbb része.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (106297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!