Hali! Tettem fel videót is a youtube-ra svgyula vidói között megtaláljátok.
Egybként kevertem tolja be a motorba ezért hívják ezt a rendszert HHO generátornak ílyen címen találtok forgalmazót is magyarországon, leírást meg sok helyen itt:
Nekem a régi diesel autónál az új izzíógyertya is rossz volt,nem akartam elhinni,kicsréltem mind a négyet és nem indult.Aztán a srácok szóltak,hogy ugyan vegyem már ki és nézzem meg jó e az új.Hát 3 rossz volt.Aki ilyet gyárt annak becsuknám a gyárát.
Nekem is van kis folyás a tágulási tartály kupakjától lefelé. Nem biztos, hogy hengerfejes. Nekem a gumicsövek mellett is szivárgott,a gyári bilincsek nem túl jók, és ABA bilincsre cseréltem őket, azóta OK.
Elengedhet az sok helyen még, lehet a hűtő sem az igazi már, csövek, bilincsek nem szorítanak már eléggé és nagy nyomásnál egy picit képes kinyomni. A sapkán milyen jelei vannak? Látszik hogy ott folyik el? Mert ha ez van akkor már a nyomás tartása rossz, vagy csak sérült a tömítése.
Ott nem elpárologtatja, hanem kinyomja, az pedig nem jelent jót! Hengerfejes lesz a kicsike inkább. Nézd meg nyitott sapkával, keletkeznek-e buborékok járó motornál, illetve szagolgasd meg, és ha benzin-kipufogógáz szagot érzel, tuti a diagnózis! Hengerfej le, síkolás, új garnitura tömítéssel össze, és kész!
Olyan problémám lenne hogy fokozatosan tűnik el a hűtővizem. Létezik az hogy a kiegyenlítő tartály zárósapkája rossz lehet és ott elpárologtatja? Motorolajban nincs jele a víznek és nem csepeg sehol viszont a sapkánál vannak jelei.
A hátsó ajtóhoz és a két hátső sárvédőhöz létezik javító ív. Az elsőkhöz még nem láttam, szerintem nem is létezik, mert ezeken a helyeken nem jellemző a rozsda.
Bármelyik karosszériás megcsinálja, festéssel közel 100 pénzt kérnek.
1. Ha van átvezető gumi a hátsó ajtóknál, akkor vélhetően benne van a központi zár.
2. Ellenőrizd a bizti táblát, a gyári helyét a biztinek megtalálod a leírásban.
Ha a bizti jóü, akkor a vezető ülés előtt meg kell bontani a műszerfalat, ott lesz a vezérlés.
3. A hátsó ablaktörlő mindenkinek kotyog, egyszer-kétszer egy kisebb kalapácsütéssel ez megoldható, de a vége a komplett csere lesz. Vagy ne használd, van elég tükör kívül.
Nekem 40 kw-os van, 99-es. Korábban már volt a családban felicia, az is 40 kw-os volt, 98-as. Azt lecseráltük egy fabia combira, 1.4 100 LE-s. Vezettem már 50 kw-os feliciát is. Szerintem nincs sok külömbség. Mind a 2 motor alul dolgozik, így nem kell kitaposni a belét.
A fabia azért kicsit más, főleg, ha feliciából röktön átülsz. Nagyautósabb, de hát 6 év, meg elég sok technikai külömbség van a 2 autó között. A mienkben 170 000 km van, 2004-es. Ezt a VW motort pörgetni kell, csak akkor jön ki 100 le. 4000-6000 ig, nyomatékot is csak 4000 felett ad (126 Nm). A felicia (40 kW) a 100 Nm-t papíron 2600-on adja!
Szóval a fabiát pörgetni kell, de a fogyasztása ennek ellenére nekünk barátságos, vegyesben, főleg város (vidéki, nem Pest) 6-7 körül eszik. A felicia is. Mindkettő autó nagyon megbízható, nekünk/nekem soha nem volt vele bajom, hazahozott akárhonnan, akármikor. A fabia szervíze lénygesen drágább. Pl kötelező vezérlés csere 100000-nél minimum 100 rongy. Feliciánál nekem 30 volt olajjal együtt. Futómű is lényegesn drágább a fabiánál. Mondjuk ennek az 1.4-es 100 lovasnak a futóműve a legjobb. Iszonyat stabil, és sportos, ugyanakkor comfortos. Az 1.4-es 68 lovas Skoda motoros fabia azért többet fogyaszt, mint a fauvés, de ennek a motornak előnye, hogy szintén alulról húz, és olcsóbb az alkatrész (ugyanaz a motor, mint afelicia, csak 1.4-es).
Na kb ennyi. Én imádom mind a 2 autót. Cserén én is gondolkodtam, fabián is (1.4 68 le), esetleg gázzal?!, csak hát az anyagiak...
Meg amúgy nagyon szeretem a felit, inkább vigyázok rá, és akkor tuti marad még 1-2 évig.
Sziasztok.Segítséget szeretnék kérni. 92' -es lx 1.9d felícia izzítás után nem indul. Izzítás alatt izzításjelző lámpa világít, majd elkezd villogni.Indító teker, de nem indul. Akksi rendben, ízzítógyertyák 1 éve cserélve.Nem tudom mi lehet a baja.
Sziasztok, új vagyok a fórumon, bár egy ideje néha-néha beleolvasok a leírásokba. A családban két 1.3 MPIs Felicia is van. Alapvetően elégedett vagyok velük, egyelőre nem vagyok hajlandó olyan autóra váltani, ami ennek a fenntartási költségét sokszorosan meghaladja.
Egyébként kiváncsi lennék, hogy van-e olyan klubtárs, akinek van tapasztalata Felicia vs. Fabia vonatkozásában. Szívesen váltanék Fábia kombira egyszer, de megítélésem szerint alkatrész árakban 2-3 szorosa a Feliciához képest, vagy tévedek?
Az egyik Feliciámról a volt tulaj állította, hogy centrálzáras, viszont amikor elhoztam, már nem működött. Sosem volt még dolgom centrálzárral, meg tudjátok mondani, hogy
1. egy nem működő centrálzár tényét hogyan tudom igazolni az ajtó szétszedése nélkül?
2. ha tényleg centrálzáras és nem működik, hogyan tudom orvosolni a problémát? Feltételezem, hogy a biztosíték az első lépés...
3. sikerült túlfeszítenem a hátsó ablaktörlő rögzítő anyát, amitől megrepedt a kar, végül kitört egy darab belőle, így most bontott vagy utángyártott után vadászom. A gyári sajnos elég húzós (kb. 5-6eFt). Utángyártott van 1.200Ft-ért Ecseren, ami nekem nem esik útba.
Egyébként azért feszegettem az anyát, mert az ablaktörlő nem feszült rá rendesen a szélvédőre (akkor még nem tudtam, hogy pontosan milyen a szerkezet), azután később észleltem, hogy maga a tengely mozog függőlegesen max. 1 mm-t, feltételezem, hogy ez az oka a jelenségnek.
4. Van-e tapasztalat 40 és 50 kw-os MPIs motorok vonatkozásában. Előbbi menettulajdonságot tekintve mennyire rosszabb/gyengébb az utóbbinál? Az 50-est ismerem.
Sziasztok. A lengokar végén lévo szilentblok okozta a kormányrángatozást sebességváltás kozbe. A gombcsukloim rendbe vannak szerelo szerint, még igy is hogy szakadt a gumiharang,de hamarosan kicserélem(már meg van az uj). Ha valakinek esetleg rángatási problémái vannak,menet kozb, nézze meg legeloszor ezeket a szilenteket. Olcso alkatrészek, de tudnak problémázni! Csak ennyit szerettem volna.
Ma elkészült a vízbontóm és bele is került az autóba a benzit visszatekertem rendesen és még így is jobban megy. két kép a szerkezetről tisztán hidrogént és oxigént állít elő:
Egy kérdés hátha találkozott már valamelyikőtök a következő problémával: 1,3-as központi befecskendezős skoda motoros felicia. Hidegen jó az alapjárat de amikor bemelegszik elkezdi túldúsítani és eljut odáig, hogy leáll. Menni megy csak alapjáraton csinálja. Hőmérséklet jeladók, lambda szonda cserélve, gázpedálhelyzet potméter jó. Ha lehúzom a lambda szondát gyönyörű alapjárat van! Amikor leáll a lambda feszültség 0,9V környékére kúszik fel. Ha kézzel benyomom a gázpedál alapjárat mikrokapcsolóját és a pillangószelepet kézzel kinyitom amikor fullad, akkor ismét van alapjárat, nem áll le.