Van benne valami, de hát egy jól beválogatott trénél,csendben kell maradni. A "vásárlásnál" senki nem kényszerít senkit,semmire. Saját döntés alapján működik.
Egy beválogatott tré esetén egy feladat van. Csücsöríteni,hosszú cicire felkészülni,és nem ujjal mutogatni. :-}
Családtagnak csak az egyenes ági leszármazott számít tehát szülő-gyerek nagyszülő-unoka dédszülő-dédunoka. Tehát sógor vej vő nagynéni nagybácsi nem számít.
Családtagoknál nincs vagyonszerzési illeték csak forgalmi törzskönyv eredetvizsga összesen 32.000 ft. Értelmetlen az üzemben tartói családtagok között.
Nade le kell szedni a konzolrol valahogy: azt olvastam legtöbbször a beépített (es cserelhetetlen) kis akksi megy tonkre a riasztóban, tehat cseres a darab.
Vagy arra célzol ugyis új konzol is kell? Csak nem :)
Ott valami más probléma lehetett mert,a bátyámnak a mai napig üzemben tartóival működő autója van. kb 17 éve. És a kutyát nem érdekli,ki a tulaj.
A vizsga megbízói papírral történik,így a tulaj jelenléte nem szükséges.
A polgármesteri hivatalnál,vagy okmány irodánál,nem tudom biztosan hogy melyiknél,lehet kapni olyan nyomtatványt ami arról szól hogy az üzemben tartó az autóval külföldre mehet.
Valahogy másképp van megfogalmazva de ez a lényeg.
Az autó tulajdonosa,nem rokon.
Az autóval járó minden költség az üzemben tartóé. Vizsga-biztosítás-gyorshajtás stb.
Miután megszületett az üzemben tartói szerződés.a tulajnak be kell mennie a polgármesteri hivatalba,ott a jegyzővel hitelesítenie kell a szerződést. Így ha bármi gond van,bűncselekményt követnek el az autóval vagy eladják ( nyilván hamis adás vételivel, ) stb. Akkor a rendőrségnek be kell mutatni a jegyzővel hitelesített szerződést,és már nincs tovább gond.
Ugyan is a rendőrség nem tud belekötni a jegyzői papírokba. ( arra még csak balhéból sem mondhatja rá hogy hamis )
Lyukas torx fogja a szirénát a konzolhoz, de ha meglátod mennyire rozsdás a konzol, úgyis leveszed azt is :-). Azt viszont sima hatlap fejű fogja a kasztnihoz. Asszem 10-es.
Az öregem azt hiszem pont 5 év felfüggesztettet kapott az üzembentartós eladásért. Okirat hamisításnak számít! Ez úgy 10 éve volt amikor eladtuk a 123-ast. A nyomozást végző rendőr azt mondta hogy üzembentartó csak közvetlen hozzátartozó lehet csak ennyit enged a törvény.
Gyakorlatilag viszont lehet kellemetlenség, mi adtunk el ismerősnek így autót, aki tovább adta, és lejárt műszakival közlekedtek vele, utána vagy háromszor kellett rendőrségre menni, biztosítással bajok voltak etc. Persze nagy baj nem lett, de azért idő ment vele....
Plusz a későbbi eladás is macera lehet, ha nem korrekt az üzembentartó, mert a valamikori adásvételit a tulaj köti.
Kezemben a holnapi kipufogócső. Ilyet még nem láttam. Az angol (pakisztáni, indiai, stb.) "autószerelő" az első és a hátsó darab találkozásánál átlátszó szilóval jól bekenyte, majd egy széles bilinccsel a kettőt egymás mellé fogatta. Ha nem látom, nem hiszem el.
Köszönöm a hozászolásokat. Lenne még egy kérdésem. Most volt itt egy vevő a 124 járgányra. Meg is egyeztünk mire a végén azt mondja hogy csak üzembentartóival szeretné megvenni. Lehet nekem ebből valami bajom ha adok egy üzembentartóit?
A következő furcsasagokat csinalja. Hidegen tök mindegy mekkora gázt adok ugyanúgy gyorsul, nagyon lassan. Melegen ebből annyi marad , hogy amikor elindulok kicsit gondolkozik aztán semmi baj. Szepen vált. Mi lehet ez?