Keresés

Részletes keresés

Mnagy Creative Commons License 2005.07.26 0 0 216
Első vagy hátsó az a felfüggesztés?
Előzmény: MECSI (215)
MECSI Creative Commons License 2005.07.26 0 0 215
Ma láttam egy robogón 1 egész kellemes 1 oldalaselsőkerék felfüggesztést. Majd jobban megsasolom. Lehet hogy valami olyat csinálok?
MECSI Creative Commons License 2005.07.24 0 0 214
Ja ez is Tatra 603as motros Csehországból.
MECSI Creative Commons License 2005.07.24 0 0 213
újabb szerzemények, ez gyorsulási versenyre készült:Hát én nem így képzelem az enyémet.
MECSI Creative Commons License 2005.07.23 0 0 212
A projekt II. majd valami hasonló lesz. Ez a Projekt I. a tanulás mezeje :-) Majd jól megcsinálomszerelem oszt mikor kész kiértékelem, hogy mit kellett volna másként:-)
Előzmény: krezidiesel (211)
krezidiesel Creative Commons License 2005.07.23 0 0 211
Épits inkább háromkerekűt abba simán berakhatnád a tdi mocit. Mostanában azon is gondolkoztam hogy a 3 hengeres 1,4 pd motort is meg lehetne csinálni mechanikusra mert a V6-nak a hengerfejét fel lehetne rakni. Akkor már egész könnyű kicsi mocid lenne, legalább 200nm-rel és 80 lóval. Lehetne rá rakni automata váltót is...
Előzmény: MECSI (210)
MECSI Creative Commons License 2005.07.22 0 0 210
A lényeg lemaradt, a sárga hátulja nem merez váz csak úgy néz ki.
MECSI Creative Commons License 2005.07.22 0 0 209

Egy régebbi ízirájderben találtam őket:

 A dragbájkon jól megsasolható, hogy a hátsó villa milyen hosszú és mennyi merevítés van benne. sajmos csak ez a kép volt.

A másik egy sima csopperváz utólag rendelhető igény szerint(asszem).

tittadili Creative Commons License 2005.07.21 0 0 208
Elfelejtettem. Van egy kitcar-os fórum is itt az indexen, ott építjük az autókat. Szájjal.... :)))
Előzmény: tittadili (207)
tittadili Creative Commons License 2005.07.21 0 0 207
Ezt nézd meg: www.indystreetcar.com  Amúgy van egy ismerösöm, aki épített magának egy ilyen stílusú autót és versenyzik is vele. Van képem is róla, de valamiért most nem tudom felrakni ide...
Előzmény: mlas (200)
MECSI Creative Commons License 2005.07.21 0 0 206
ezek lennének a kézenfekvő megoldások de egyik sincs otthol a fészerben:-) Automatát meg inkább nem szeretnék.
Előzmény: Nyegleo (205)
Nyegleo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 205

Ha bármi is van szabályozva az vsz a 6/1990-es rendeletben kell legyen.

Váltóhoz: nem lehet akkor már inkább valahogy egy szekvenciális (így hívják?) váltóval öszepasszítani a motort, valami közbetéttel? Vagy automatát?

Előzmény: MECSI (204)
MECSI Creative Commons License 2005.07.21 0 0 204

én spec kétkerekűt akarok faragni, ezexerint nem nagyon szabályozza előírás a kezelőszervek helyét pontosabban a másodlagosokét mint pl. kuplung, váltó). Végülis úgy terveztem hogy a lábkuplung segítene benyomni a felengedés kézzel történne. Lehet hogy felhúzom az agyam és kitalálok rá valamit. Megintcsak jó lenne valami o.k.s megoldást ellesni valahonnét!

A másik meg a váltó működtetése. Hogy oldjam meg hogy lábbal is lehessen működtetni az autós váltót egy karral két irányban? Azzal is beérném ha 2-4 vagy 1-3-5 sebfokozatokat tudnám egymásutánban rakosgatni kézzelbenyúlás nélkül. Az 1-2 vagy a 3-4 et el tudnám képzelni egyszerűen.
gondolkodtam már valamiféle robotizált megoldáson is központizármotoprokkal, de a pontosan hogyan még mincs kigondolva.

Fiúk ennyi tehetség gyűlt itt össze adjatok valami jó ötletet.

Előzmény: Nyegleo (203)
Nyegleo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 203

Amit én vezettem, az az a piros Wolf volt ami itt szerepel pár hozzászólással lejebb.

Annál az elrendezés: kormány jobb oldal: gázkar

más nincs a kormányon

lábnál jobbra: fék, összkerékre hat

balra: kuplung

 

Váltás kézzel (lásd a bekarikázott helyen) vagy automata.

váltó helye

 


Tehát meg kell szokni a kezelést mert elég hibrid, de inkább autó :) Persze az egyedieknél már a készítőn múlik.

Előzmény: MECSI (199)
Nyegleo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 202
Főleg a házi építésü és régebbi gyári trike-ok készülnek spirnger villával. Ez a könyebb építés miatt ( és szerintem a design miatt is ;) van. De ha megnézed az új Boom-okat, ott már mindnél teleszkópos a villa. Amúgy a Boomnál az elején lévő lengőkarnál van az elemelkedésgátló érzékelője is.
Előzmény: MECSI (197)
Nyegleo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 201

Ahoj!

 

Egyedi építésű járművet jelenleg még nem nagyon tudsz forgalombahelyezni. Mondom egyelőre. Az 5/1990-es Köhém rendelet szabályozza ezt. Viszont úgy néz ki, hogy ebben az évben komoly módosítások lesznek, elvileg pozitív irányba. Ez szerintem egy-két hónapon belül várható, mivel a tervezeten már dolgoznak ezerrel. Jah és még a 6/1990-es rendeletet is tanulmányozd :)

Mindkettőt le tudod tölteni innen: http://trike.wplanet.hu/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1

 

Azt a gokartos cikket én is olvastam, elég durva lehet azért közforgalomba menni vele :)

Előzmény: mlas (200)
mlas Creative Commons License 2005.07.21 0 0 200
Hello!

Hol is írtatok épített járművek itthoni forgalombahelyezésének lehetőségeiről? Már 2x végigolvastam a topicot, de valahogy elsikkadtam felette. Remélem, itt nem néztek engem teljesen hülyének, de én egy F1(F3000) kinézetű egy(max2)ülésest akarok, évek óta töröm rajta a fejem. A fejlett világban gyártanak hasonlókat kis cégek (Ariel Atom, Caterham, stb.), igaz ott pl. még a gokartot is forgalomba helyezik, ha megfelel a feltételeknek (nem vicc, lásd AutoBild!)
Csomó anyagot összeszedtem már a témában, képek főleg. A műanyag burkolattal voltak problémák, de látom, itt vki foglalkozik ilyennel is (ráadásul közel hozzám, Bcsaba!)
Néhány irányelv: középmotor, ~200 LE (valszeg Opel V6) max. 500 kg.
Ha sikerül, Ferrari-szintű gyorsulásokat adna...
Mivel ez abszolút csak hobbi, igen lassan haladok, de majd egyszer...
MECSI Creative Commons License 2005.07.21 0 0 199
még 1 extra kérdés:
a bringán ugye az első fék jobb kormány, kuplung bal kormány, hátsó fék jobb láb, váltó bal láb.
mennyire szabad ezt megkeverni? a fékek evidens hogy maradnak de mi van ha én kuplung pedalat is akarok csinállni bal lábra mert nem tudom elférne-e a rásegítő?
A régebbi hoss-on is volt , hogy amíg nincs vákum és nem  működik a rásegítés be lehessen indítani a motort ugyanis nincs benne váltó.
Ez megengedett ill. nem tiltja semmi?
MECSI Creative Commons License 2005.07.21 0 0 198

Gondolkodtam ezen és arra jutottam hogy a nem farmotor csak ágaskodás ellen jó, de soxor borulékonyabb mint a farmoci. Múltkor egy versenyen figyelgettem az autókat és bizony a belsőíven futó hátsókerekek sokat voltak levegőben, mivel trikenak nincs külsőíven futó első kereke így nem nehéz kitalállni mit lépne egy ilyen esetben:-(

Nem nehéz gyorsolás közben kormányozni?

 

Valahol asszem motorkatalógusban láttam egy fordított elrendezésű trikeot ott hátsó kerékből volt 1 db. az valami sportgép volt. Nem kell difi és van stabilitás.

Előzmény: Mnagy (194)
MECSI Creative Commons License 2005.07.21 0 0 197

megint csavarogtam nálatok és feltűnt hogy sok a springer villa. ill. olyasmi tehát merev cső lengőkarral a végén. miért jobb ez mint a teleszkóp?

 (gondolom olcsóbb összehozni mint egy új villát meg mindentami kell hozzá, esetleg némileg nehezebb ami egy farmotoros ágaskodónál előny lehet. Javíts ki ha nincs igazam légyszi!)

Előzmény: Nyegleo (196)
Nyegleo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 196
Pontosabban egy H-D Electra Glide Ultra Classic az eredeti gép.
Előzmény: Nyegleo (195)
Nyegleo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 195

Ahoj!

 

Az alsó a HD trike, Lehman kittel, több képet láthatsz még az oldalamon :)

A felső egy Wolf trike, nyitott "motorháztetővel", több kép mint fent.

 

Üdv: Nyegleo - Trike oldal

Előzmény: MECSI (191)
Mnagy Creative Commons License 2005.07.20 0 0 194
A farmotornak megvan az a jó tulajdonsága, hogy nem annyira borulékony oldalra, de mindent meg lehet szokni:) a motorbol építettnél szokni kell a kanyarodást.
Mnagy Creative Commons License 2005.07.20 0 0 193
Egy Harlei bordás szijjal.
Előzmény: MECSI (191)
Mnagy Creative Commons License 2005.07.20 0 0 192
Félreértés történt ezeket nem én csináltam bár nem okozna gondot:)
Előzmény: Audi5000 (188)
MECSI Creative Commons License 2005.07.20 0 0 191
Mnagy
azt az alsót mi hajtja? kérhetünk még képet? szépen kérünk:-)
Előzmény: Mnagy (187)
MECSI Creative Commons License 2005.07.20 0 0 190
A jaffáról lebeszélnélek. volt pár évig:-) ha nincs agyonhajtva nagyon sokáig elmegy, de sokat eszik és nagyon lusta 3500alatt. Ha 3 személyt akarsz vele szállítani + a nehéz felépítmény akkor szvsz az a 24 paci édeskevés lesz. Ha még lesz benne annyi.
Hogy mozgassa is a kasznit meg a kuplung is bírja rövidebbre kell áttételezni akkor viszont izzani fog a moci mert a sofőr miatt egyébként is nem lesz hűtőlevegő és leeszi a gatyád( be fog vágni 6-8 lityit olyan 90-100as tempónál), egyébként meg csak berúgókaros van elérhető, mivel az meg egyben van a váltókarral egy kissé komplikállt rudazatfog keleni. az illesztés a difivel legegyszerűbb lenne ha keresztben lenne a moci akkor viszont a rudazat még komplikáltabb és a hütés is.
Nem beszélve a füstölésről ami 4000 ford körül már rendesen kezd mutatkozni, az örvények miatt meg a hátulülő 2üteműszagú lesz :-)
A berúgókarnál szívni fogsz az olajfolyással....stb.
Most már abbahagyom:-) Tudod erős 6 év a 350essel meghagyta nyomait, szép volt de volt mit csinállni vele (érdekes módon én a gyújtást soha nem állítgattam ezidő alatt és ment rendesen, pedig álltalában a jaffán azt szokták) megoldható csak megéri-e?
Ha kérdés van róla jöhet, párszor darabokra szedtem:-)

Ha low budget gépet akarsz akkor inkább trabit tegyél bele. erősebb, nyomatékosabb, hűtés megoldva, önindítós, külön van a váltó blokkja és M.O.on sokkal több hozzá az alkatrész. 20ezeré má működőképes autót kapsz. szvsz az még kevesebet enne mint a jawa.

De mit szöszölsz audit bele oszt jóvan:-) orrmoci váltóstul hátra, a kerekek meg a moci közé beférnek az ülések.....csak szétt kéne vágni amit idáig csinálltál :-(
Előzmény: Audi5000 (186)
Mnagy Creative Commons License 2005.07.20 0 0 189
Ha szabad kérni inkább a BMW:))) ott jó lehet a végáttétel is, a Jawa végét ki kell számolni, viszont lehet hogy jobban nézne ki 5/4 es csővel a hátulja a Jawa-nak gömböjűbb mindene szerintem.
Előzmény: Audi5000 (186)
Audi5000 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 188

Gyönyörü darab te csináltad az egészet vagy csak karbantartod?

Nagyon jól ki van találva a vázból leépített hátsó hid.

Igen a másik egy szami.

 

Üdv.

Előzmény: Mnagy (187)
Mnagy Creative Commons License 2005.07.20 0 0 187

Meg egy szamojed ugye? nekem akitám van az is vedlik:)

 

ötletnek két kép

 

 

t5

 

t0
Előzmény: Audi5000 (185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!