A projekt II. majd valami hasonló lesz. Ez a Projekt I. a tanulás mezeje :-) Majd jól megcsinálomszerelem oszt mikor kész kiértékelem, hogy mit kellett volna másként:-)
Épits inkább háromkerekűt abba simán berakhatnád a tdi mocit. Mostanában azon is gondolkoztam hogy a 3 hengeres 1,4 pd motort is meg lehetne csinálni mechanikusra mert a V6-nak a hengerfejét fel lehetne rakni. Akkor már egész könnyű kicsi mocid lenne, legalább 200nm-rel és 80 lóval. Lehetne rá rakni automata váltót is...
Ezt nézd meg: www.indystreetcar.com Amúgy van egy ismerösöm, aki épített magának egy ilyen stílusú autót és versenyzik is vele. Van képem is róla, de valamiért most nem tudom felrakni ide...
én spec kétkerekűt akarok faragni, ezexerint nem nagyon szabályozza előírás a kezelőszervek helyét pontosabban a másodlagosokét mint pl. kuplung, váltó). Végülis úgy terveztem hogy a lábkuplung segítene benyomni a felengedés kézzel történne. Lehet hogy felhúzom az agyam és kitalálok rá valamit. Megintcsak jó lenne valami o.k.s megoldást ellesni valahonnét!
A másik meg a váltó működtetése. Hogy oldjam meg hogy lábbal is lehessen működtetni az autós váltót egy karral két irányban? Azzal is beérném ha 2-4 vagy 1-3-5 sebfokozatokat tudnám egymásutánban rakosgatni kézzelbenyúlás nélkül. Az 1-2 vagy a 3-4 et el tudnám képzelni egyszerűen. gondolkodtam már valamiféle robotizált megoldáson is központizármotoprokkal, de a pontosan hogyan még mincs kigondolva.
Fiúk ennyi tehetség gyűlt itt össze adjatok valami jó ötletet.
Főleg a házi építésü és régebbi gyári trike-ok készülnek spirnger villával. Ez a könyebb építés miatt ( és szerintem a design miatt is ;) van. De ha megnézed az új Boom-okat, ott már mindnél teleszkópos a villa. Amúgy a Boomnál az elején lévő lengőkarnál van az elemelkedésgátló érzékelője is.
Egyedi építésű járművet jelenleg még nem nagyon tudsz forgalombahelyezni. Mondom egyelőre. Az 5/1990-es Köhém rendelet szabályozza ezt. Viszont úgy néz ki, hogy ebben az évben komoly módosítások lesznek, elvileg pozitív irányba. Ez szerintem egy-két hónapon belül várható, mivel a tervezeten már dolgoznak ezerrel. Jah és még a 6/1990-es rendeletet is tanulmányozd :)
Hol is írtatok épített járművek itthoni forgalombahelyezésének lehetőségeiről? Már 2x végigolvastam a topicot, de valahogy elsikkadtam felette. Remélem, itt nem néztek engem teljesen hülyének, de én egy F1(F3000) kinézetű egy(max2)ülésest akarok, évek óta töröm rajta a fejem. A fejlett világban gyártanak hasonlókat kis cégek (Ariel Atom, Caterham, stb.), igaz ott pl. még a gokartot is forgalomba helyezik, ha megfelel a feltételeknek (nem vicc, lásd AutoBild!) Csomó anyagot összeszedtem már a témában, képek főleg. A műanyag burkolattal voltak problémák, de látom, itt vki foglalkozik ilyennel is (ráadásul közel hozzám, Bcsaba!) Néhány irányelv: középmotor, ~200 LE (valszeg Opel V6) max. 500 kg. Ha sikerül, Ferrari-szintű gyorsulásokat adna... Mivel ez abszolút csak hobbi, igen lassan haladok, de majd egyszer...
még 1 extra kérdés: a bringán ugye az első fék jobb kormány, kuplung bal kormány, hátsó fék jobb láb, váltó bal láb. mennyire szabad ezt megkeverni? a fékek evidens hogy maradnak de mi van ha én kuplung pedalat is akarok csinállni bal lábra mert nem tudom elférne-e a rásegítő? A régebbi hoss-on is volt , hogy amíg nincs vákum és nem működik a rásegítés be lehessen indítani a motort ugyanis nincs benne váltó. Ez megengedett ill. nem tiltja semmi?
Gondolkodtam ezen és arra jutottam hogy a nem farmotor csak ágaskodás ellen jó, de soxor borulékonyabb mint a farmoci. Múltkor egy versenyen figyelgettem az autókat és bizony a belsőíven futó hátsókerekek sokat voltak levegőben, mivel trikenak nincs külsőíven futó első kereke így nem nehéz kitalállni mit lépne egy ilyen esetben:-(
Nem nehéz gyorsolás közben kormányozni?
Valahol asszem motorkatalógusban láttam egy fordított elrendezésű trikeot ott hátsó kerékből volt 1 db. az valami sportgép volt. Nem kell difi és van stabilitás.
megint csavarogtam nálatok és feltűnt hogy sok a springer villa. ill. olyasmi tehát merev cső lengőkarral a végén. miért jobb ez mint a teleszkóp?
(gondolom olcsóbb összehozni mint egy új villát meg mindentami kell hozzá, esetleg némileg nehezebb ami egy farmotoros ágaskodónál előny lehet. Javíts ki ha nincs igazam légyszi!)
A farmotornak megvan az a jó tulajdonsága, hogy nem annyira borulékony oldalra, de mindent meg lehet szokni:) a motorbol építettnél szokni kell a kanyarodást.
A jaffáról lebeszélnélek. volt pár évig:-) ha nincs agyonhajtva nagyon sokáig elmegy, de sokat eszik és nagyon lusta 3500alatt. Ha 3 személyt akarsz vele szállítani + a nehéz felépítmény akkor szvsz az a 24 paci édeskevés lesz. Ha még lesz benne annyi. Hogy mozgassa is a kasznit meg a kuplung is bírja rövidebbre kell áttételezni akkor viszont izzani fog a moci mert a sofőr miatt egyébként is nem lesz hűtőlevegő és leeszi a gatyád( be fog vágni 6-8 lityit olyan 90-100as tempónál), egyébként meg csak berúgókaros van elérhető, mivel az meg egyben van a váltókarral egy kissé komplikállt rudazatfog keleni. az illesztés a difivel legegyszerűbb lenne ha keresztben lenne a moci akkor viszont a rudazat még komplikáltabb és a hütés is. Nem beszélve a füstölésről ami 4000 ford körül már rendesen kezd mutatkozni, az örvények miatt meg a hátulülő 2üteműszagú lesz :-) A berúgókarnál szívni fogsz az olajfolyással....stb. Most már abbahagyom:-) Tudod erős 6 év a 350essel meghagyta nyomait, szép volt de volt mit csinállni vele (érdekes módon én a gyújtást soha nem állítgattam ezidő alatt és ment rendesen, pedig álltalában a jaffán azt szokták) megoldható csak megéri-e? Ha kérdés van róla jöhet, párszor darabokra szedtem:-)
Ha low budget gépet akarsz akkor inkább trabit tegyél bele. erősebb, nyomatékosabb, hűtés megoldva, önindítós, külön van a váltó blokkja és M.O.on sokkal több hozzá az alkatrész. 20ezeré má működőképes autót kapsz. szvsz az még kevesebet enne mint a jawa.
De mit szöszölsz audit bele oszt jóvan:-) orrmoci váltóstul hátra, a kerekek meg a moci közé beférnek az ülések.....csak szétt kéne vágni amit idáig csinálltál :-(
Ha szabad kérni inkább a BMW:))) ott jó lehet a végáttétel is, a Jawa végét ki kell számolni, viszont lehet hogy jobban nézne ki 5/4 es csővel a hátulja a Jawa-nak gömböjűbb mindene szerintem.