Sziasztok! Skoda felicia 1.3 mpi -hez keresek alapjárati motort!!! az enyém felmondta a szolgálatot hidegen meg állandoan leáll. ha lehúzom a csatit az alapjárati motorról akkor nem áll le de össze vissza jár meg sokszor 1500 fölé megy és ott is marad! help!
Hááát, ha sokat jársz városban, akkor talán még elmegy (főleg nyáron lesz egy kis előnye)...
De, hogy őszinte legyek, én az ősszel cseréltem ki, mert pont így állt az enyém is. Most 88-91fok között mozog, plussz még hozzátartozik, hogy finomabban megy a motor és a fogyasztás is kevesebb lett egy picive. Én a cserét javasolnám, de a régit se dobd még el:)
Amiről beszéltem,alul a gombánál mind a két vezetékre rákötöttem egy-egy vezetéket és azt a két vezetéket bevittem a műszerfalhoz és ott rákötöttem egy kapcsolóra.Mikor bekapcsolod,összezár és bekapcsol a venti,ennyi.Nem kell hozzá sehonnan áramot vinni.Egyébként nem a vezetékeket csupaszítottam meg és úgy kötöttem hozzá,hanem vettem ilyet:
Két darab kell,az anya részét bedugod a ventikapcsoló gombába,a másikra meg mennek a kábelek aminek a másik vége a müszerfalon lévő kapcsolóban végződik,pofon egyszerű.
Egy nehézség van,hogy a venti kapcsoló gombályánál kevés a hely a két sarunak,így össze kell őket nyomni és le kell őket szigetelni nehogy összeérjenek.Talán egyszerűbb ha kijjebb vágod el a kábelt,ott van hely.
Hello Johannes engem az érdekelne hogyan meg hova kötötted be azt a kapcsolót? azon filóztam nekem se ártana, vésztartaléknak.engem egyszer lebeszéltek róla hogy ez nem régebbi keleti autó nehogy "megbolonduljon" a rendszer, meg hogy áramot se egyszerü honnan venni.
Sziasztok! kb +1 C-nál ekkora hőfokot tart a termosztát - olykor valamivel kevesebbet. Ez a legmagasabb érték. Érdemes kicseréltetnem, vagy megfelelő így is?:)) Köszönöm!
Az 1.6-ost nem ismerem de szerintem olyan mint az 1.3-as annál a hűtőben lévő gomba kapcsolja .Ha a két pólust egy csavarhuzóval összezárod akkor menni kellene a ventilátornak
1.3-as nál ha szemben állsz az autóval,akkor a kapcsoló gomba a hűtő bal oldalán van alul.Ha nem kapcsol a hűtőventillátorod,akkor ne nagyon menj az autóval nagy melegben,araszolgatva stb. mert hengerfejes lesz.Én újat vettem bele és így sem kapcsol be időben,még én sem tudom,hogy a hőmérsékletvisszajelzőm nem jó mert az is új volt,vagy a ventikapcsolóm.Ezrét bekötöttem egy manuális ventikapcsolót de azért nem árt ha működik minden mert néha elfelejti az ember bekapcsolni.
Feliciánk (1998-as 1.6-os) valami oknál fogva nem működteti a hűtőventillátort. Vízhőfokot jelzi a műszer, hőgomba nemrég volt cserélve. A hűtőventit kipróbáltam az működik. Mostmár csak azt nem tudom mi kapcsolja be a ventillátort? Hol van az érzékelő? Tudnátok ebben segíteni?
hát kevesebb szerintem, mindkét alkalommal az első kattanásnál abbahagytam, szerintem most 10% lehet az etanol a tankban. nem használtam átalakítót, de ha marad nálam a kocsi meggondolom tavasszal a 100% etanol üzemet. ennek már sokat nem tud ártani mondjuk, még az se biztos hogy költök átalakítóra. a decemberi vizsgalejárásig menjen el valahogy aztán rest in piece :)
412km után 33,4 liter ment vissza a tankba, tehát 8,2 körül evett a feli feles etanolból, városi használat mellett. most meglátjuk, ez a 33 liter tiszta benzinből mire lesz elég.
Heló ha nagyon szól a féltengely akkor azon csak a csukló cseréje lessz megoldás de ha még ráadásul görbe is akkor még azt is cserélni kell ,de mielőtt nekiállnál nézd meg nem e véletlen a kerékcsapágy lötyög
Nem csak kamionokba. Egyre több új euro5-ös korszerű dízel személyautóba is kell már. Egyébként ez egy karbamid oldat, amit a katalizátorba adagolnak és így alakítja át a káros gázokat nitrogénné és vízgőzzé.
Üdv mindenkinek.Ma este hazaérve pici halk,csörgés félét hallottam a motorból.Fölnyitottam, és járó motornál halgatóztam néhány percig.Mint irtam,közelebb hajolva ugyan ezt ,hallotam,így is,egész halkan.Mi lehet ez?Talán a vezérmű lánc?Előre is köszi a segítségeteket.ÜDV.
Hány fokig szokott menetközben felmenni a vízhőfok?
Amikor vettem a felit nekem is is mindig kinyomta. Pedig a víz nem ment feljebb mint 98 fok.
Csináltam egy külsö-belső hűtőtisztítást, (tele volt vízkővel, szutyokkal) és vettem bele egy favi venti kapcsolót (az 93fokon már bekapcsol) és azóta semmi baj vele. Ja és a szint a minimum felett van kb. 1-2 centivel.
Sokáig küzdöttem a minimum szint ellen, aztán feladtam. És mikor megvettem a Haynes könyvet, ott le van írva, hogy melegen min és max között, hidegen min alatt kicsivel a normális szint.
Szia 66tomi66 én ugyanígy jártam a fordulatszámmérővel már tiszta ideg voltam mert szerelőtől szerelőig vittem hogy mi a baja de senki nem tudta megmondani azt mondták semmi baja nincs járjak vele így, nincs semmi baja. Másik szerelő azt mondta műszeregységet kell cserélnem mert az nem jó. Az okos tanácsok után után elvittem egy szakihoz akinek elmondtam mi a baj, csak annyit mondott hogy csak ennyi cseréljem le a gyertyákat mert valamelyik zárlatos de csak néha hagy ki, vegyek bele zajszűrös gyertyát. Megvettem a négy új gyertyát ami NGK BCPR5ES jelzésű kicseréltem és azóta semmi gondja a fordulatszámmérőnek. Az autóm egyébként 1.3 MPI 1999-es évjárat és olyan gyújtástrafó van rajta ami mind a négy gyertyára egyszerre megy rá.
tegnap a gyömrői úton egy magánkút tábláján láttam valamilyen 150 forintos üzemagyagot, hallott már erről valaki? csak egy fantázianév volt kiírva, amit nem jegyeztem meg de valami EcoBlue vagy ilyesmi.