Értéknövelés - nehogy úgy járj, mint a cimbi: a 7 éves Anvesisát megtolták hátulról, szépen lökös csere, fényezés, csomagtartó alját is egyengetni kellett, csomagtérajtó, stb... Most keresi a károkozó biztosítója, hogy fizessen nekik 1x ezer Ft-ot, mert növekedett az autója értéke a beépített új alkatrészekkel. Mondtam neki, hogy éljen ellenkeresettel, hogy érti az avultatást, de akkor neki meg fizessenek mondjuk 200e Ft-ot az autó értékcsökkenéséért, merthogy törött lett.
a végén már a szervószivattyúja se működött, de rinocérosz Szipoly ezt észre se vette :-o
A férjed egy igazi férfi, az igazi férfi nem használ olyan dolgokat, mint pl. guminő, meg szervókormány :-))
Tőlem figyelmeztethet... Mindig be van kötve...
Normális ember vezetés közben természetesen bekötve tartja a biztonsági övet, de a társasházunk parkolójában forgolódva zavart, hogy vagy bekötöttem az övet, vagy hisztizett a Fóka. A Fóka ugyanis más jóval alacsonyabb sebességnél kezdett figyelmeztetni az öv bekapcsolására. Az Octi szerencsére toleránsabb :-)
Egyébként ennek a figyelmeztetésnek a megkerülésére egész iparág épült, nem csak szoftveresen lehet kikapcsolni a jelzést, ez itt pl. egy hardveres megoldás :-)
Baromira nem mindegy, hogy hogyan volt törve az autó. Nekem volt olyan autóm, amit hátulról megtoltak, de miután egy teherautó volt a tettes, így csak a hátsó ajtót (csomagtérfedelet) kellett cserélni, pedig borzasztóan nézett ki az ajtó (a lökhárítóhoz hozzá sem ért a teherautó. lassan megtolt.) A hátsó lámpa ugyan eltört, az is cserélve lett, és a lámpa sarka megkaristolta a fényezést, ezért fényezve is lett a bal hátulja, de összességében semmilyen szerkezeti sérülés nem volt. A bal oldali ajtót pedig egy amatőr zárfeltörő miatt kellett komplett cserélni, tehát az is cserélve lett.. Így összességében a tíz éves autón inkább értéknövelő tényezők voltak a sérülések javításai...:-)) (más törése sosem volt.)
Mikor eladtam akkor mindenki hümmögött, hogy egy 10 éves autónál más a festékréteg vastagság itt , meg ott... szánalmas volt. (voltak fotóim a sérülésekről..)
> de nem tudom mi ez a hű törve volt ne vegyük meg dolog.
Nagyon sokfelé olvastam, hogy a javított résznek a biztonsága már nem a régi. Sőt volt egy kísérlet is, két autót ugyanúgy törtek össze (irányított körülmények között), és az egyiket Skoda szervizbe vitték, a másikat sufniba. Mindkét helyen nagyon odatették magukat a fiúk, de a márkaszervizben valami speciális és nagyon drága technológiát használtak, amit a sufnisok megspóroltak. Utána ismét törésteszt, és a különbség ég és föld. Nem márkaszerviz-reklámnak tűnt a beszámoló. Na azóta félek a törött autóktól. Nyilván a városszéli vegyesmárkás kereskedő nem a márkaszervizbe viszi rendbehozatni a totálos járgányt. MAjd lehet, hogy megkeresem neked, hol volt ez a teszt.
Nekem is Ford Focusom volt az Octi előtt. Az igaz, hogy összességében sokkal több extra van az Octiban (a miénk Style felszereltségű), de egyes területeken a Focus volt a jobb. Pl. a Focusban 3 fokozatban lehetett állítani az elektromos szervókormány rásegítésének az erősségét, az Octiban csak 2 fokozatban lehet.
Ööööö... Azt hiszem, nekem egy is elég. A hozzászólásod elolvasásának a pillanatáig nem is tudtam, hogy létezik ilyen lehetőség. A Focusban egészen biztosan nem létezett, valamint a végén már a szervószivattyúja se működött, de rinocérosz Szipoly ezt észre se vette :-o
Vagy pl. a Focusban egyszerűen ki lehetett kapcsolni a biztonsági öv be(nem)kötöttségére figyelmeztető hangot, az Octiban ezt csak speciális eszközzel lehet megtenni.
Tőlem figyelmeztethet... Mindig be van kötve...
Nagyobb baj az, hogy két napja a férjem megy az Octaviával, én nem tudok vele játszani :-) Mindenesetre este az ágyban a használati útmutatókat olvasom... Hamar el is alszom.
> Tőlünk nyugatabbra a felszereltség része a szőnyeg, általában szövet, nálunk semmilyen.
Nekünk a kereskedő intézte a papírokat (ez nem a rutin része, ára volt), és ennek a csomagnak a része a szőnyeg. Én külön kértem, hogy ne szövet legyen, hanem gumi, mert a szövet egy idő után szörnyen gusztustalanul kopik (és ezen nem segít semmiféle szőnyegmosó vagy slagozás - volt szövetszőnyegünk, utáltam).
Erdal, original lederfett. Kapsz minden márkásabb cipőboltba, vagy 1o éve használom. Alpinista felszereléseket áruló boltba vettem előszőr, itt nálunk, aztán utáttanéztem.
Rendesen beissza nem lehet érezni hogy "ragad" vagy ilyesmi ?
Utána járok havonta 2 hetet úgy is itt vagyok sógoréknál ,biztos megtalálom esetleg márkára nem emlékszel?Holnap megyek Magyarba útba esik egy pár központ ,akkor be is ugranék ...
Bőrbakkancs kezelő zsír, színtelen, van az osztrákoknak egy remek márkájuk, kétévente veszek egy dobozzal. Pléhdoboz van, esőcseppek vannak rajta (kék piros csomagolás). Vízhatlanná teszi a bőrt és lágyitja.
Kicsit felviszek belőle a tenyeremmel, aztán fél óra múlva jól áttőrlöm. Kéthavonta kezelem.
Az asszony bőrcsizmáit, bőrkanapét is azzal kezelm.
Kösz! Azt hittem, itthon vetted és arra lettem volna kíváncsi, egy ilyen fiatal és keveset futott mennyivel olcsóbb, mint az új a közel 20 %-os kedvezménnyel (ha még él). Most nem derül ki. :)
Ha csak az autó" héja " volt törve akkor azzal semmi gáz sőt többe kéne hogy kerüljön mert minden újra lett cserélve fényezve és fiatalabb mint az autó többi része :)
Huzatópad az más kérdés....de nem tudom mi ez a hű törve volt ne vegyük meg dolog.
Én anno az OCTim bal teljes oldalát lezúztam lámpa sárvédő két ajtó berobbant szélvédő első oldalsók hátsósárvédő szóval milliós kár,de csak a karosszéria sérült ,volt cascó szépen gyári elemek megrendel lefényez szakszervízben szervízben,jobb mint új korában.
Ha az ütközés viszont eléri a motor környékét ott azért már sokmindent lehet szarul pótolni ,foltozni az azért más.
Utána kell ilyenkor járni simán lehet jó vétel törés után helyrehozott autó is.
Manapság már sok lehetőség van,ügyfélkapu,autoDNA 2000-3000 ft -ért le lehet kérdezni alőéletet.
Azt reméltem, itt a topikban kapok ötleteket, hol érdemes szervizeltetni az autót. Bár 1991-óta Passatos vagyok, gondolom ugyanoda is mehetek, ahová eddig.
(Ja, és a Focus legnagyobb extrájáról nem is beszéltem, ez pedig nem más, mint az ESS Motors Bagoly Zolival. A gari lejártától hozzájuk hordtam a Fókát, ők mindent meg tudtak rajta csinálni. El sem tudom képzelni, hogy az Octihoz hol találok majd ilyen hozzáértő szervizeseket.)
Style, tehát multikormányos amivel kompatibilisek az említett fejegységek. Mindent tudnak, amit a gyári (tolatóradar, klíma, autó-menü), hiszen azok helyettesítése is a feladatuk.
Ülésfűtést rendeltem, navi nem kell, van a telefonomban de sajnos jókora felárárt lesz a kinézett (Kenwood, Pioneer, Zenec) fejegységek mindegyikében.
Szeretem az erős autókat, de az 1,9 PDTDI-vel mégis elégedett vagyok, ugyanazt fogja tudni az Octavia is. Lesz Casco, de az önrész akkor is durva, ha törnek a drága lámpák. Igaz, nem volt rá példa 28 éve, de ki tudja.
Nekem is Ford Focusom volt az Octi előtt. Az igaz, hogy összességében sokkal több extra van az Octiban (a miénk Style felszereltségű), de egyes területeken a Focus volt a jobb. Pl. a Focusban 3 fokozatban lehetett állítani az elektromos szervókormány rásegítésének az erősségét, az Octiban csak 2 fokozatban lehet.
Vagy pl. a Focusban egyszerűen ki lehetett kapcsolni a biztonsági öv be(nem)kötöttségére figyelmeztető hangot, az Octiban ezt csak speciális eszközzel lehet megtenni.
Tőlünk nyugatabbra a felszereltség része a szőnyeg, általában szövet, nálunk semmilyen. Az enyémben lesz, 5E1061550 a cikkszáma. Még a küszöbborításon gondolkozom.
Kokettáltunk egy gyönyörű, topázbarna darabbal, 45 ezer km volt benne, és Elegance kiépítés, na abban minden volt, xenon, meg kanyarkövető meg kisisten, aztán kiderült, hogy balesetes (az egész bal eleje javított, valószínűleg azért adta el a tulaj, mert számára totálkáros lett), a kereskedő meg egy sunyi kis pondró, szemmel láthatóan arra gyúrt, hogy beleszeretünk az autóba (nem álltunk messze ettől), úgyhogy inkább otthagytuk. Persze alkudni ott se lehetett, akkor sem, amikor nagy nehezen kiderült (magától nem mondta volna), hogy erősen javítva volt. Így lett az Ambition. Mondjuk nekünk már az első ködlámpa is nagy újdonság, nem beszélve a többi extráról. A Focusban volt egy manuális klíma mint extra, oszt kész.
Persze azt hiszem, nagy duzzogva azért meg tudnám szokni a xenont meg a kanyarkövetőt (egy hónapja azt se tudtam, hogy létezik ilyesmi :-D)...