Valóban nem érdemes ezen vitatkozni, mindenki olyat választ, ami az igényinek megfelel. Lusta zajosat ("hifi?"), vagy hozzá képest rakétaként suhanót az 1400 kontra 1600 cm3 miatt.
Ajánlottak nekem a Fáy utcában olyan chiptuningot, amit a vezérlés százlábú csatlakozójához kell illeszteni, a kábel és a doboz közé. De majd kiderül, mit lehet tenni úgy, hogy mindenki jól járjon.
Azért - és ez teljesen szubjektív - mert számomra az 1,4 literes motor egy varrógép, még akkor is, ha turbóval 150 lóerőt hoznak ki belőle. Ízlés dolga, nem érdemes ezen vitatkozni. Objektív oldalról nézve, akivel beszéltem erről, senki nem ajánlotta az 1,4 TSI-t.
Az is igaz, hogy dízelből a 2 literest tartom igazán jó méretnek, de anyagi okokból rákényszerültem az 1,6-osra. Ahogy már írtam, ha nagyon nem jön be, minden erőmmel azon leszek, hogy átülhessek egy kevésbé kompromisszumosba.
A 6-os váltó egy dolgot javíthat érdemben, hogy kevesebbszer kell egyesbe visszagyömöszölni lassú városi derékszögek után. Más ponton nem látok nagy előrelépési lehetőséget, a végáttétel ugyanaz, csak a felosztása más a köztes fokozatoknak.
Mostani autóm erősebb 15 lóerővel és nyomatékosabb 60 nm-rel, mint az 1,6-os Octavia, viszont közel 200 kilóval könnyebb. Ez máris közelíti egymáshoz kettejük menetteljesítményét.
Erősebb, nyomatékosabb és könnyebb. Mi közelít mihez? :)
Engem biztosan nem fog zavarni az 1,6 CR TDI hangja, mert ahhoz vagyok szokva. Benzinesből az 1,8 TSI jöhetne szóba, de csak elméletben, mert a fogyasztása nem szimpatikus.
Ezt az 1.8-as kitételt megmagyarázhatnád! Már az 1.0/1.2* TSI is jobban megy mint az 1.6 TDI, az 1.4 TSI versenyautó, az 1.8 TSI meg űrrakéta hozzá képest - miért csak az 1.8 ellenfele az 1.6 TDI-nek?
Nagyon sokat és ideális terepen (autópályán) kell menni, hogy az a motor ne okozzon keserű szájízt.
Nem mondanám sajnos ideálisnak a pályát sem. Az én tipikus pályatempómnál (GPS 130 felett icipicivel) 2600-as fordulat körül kifejezetten kellemetlen rezgést ad át az 1.6-os dízel a kaszninak, az 1.2-1.4 TSI ehhez képest villanyautó. Jóval lejjebb és jóval feljebb ez a jelenség kevésbé zavaró, de feljebb csak akkor használom, ha nagyon muszáj (ritkán), lejjebb szintén, mert így is eleget vagyok úton. 1700 körül van egy tartománya a motornak, ahol elég sima a járása, de ennyi.
Tavaly kerestem Octavia III-ast, előtte 1,6 MPI II-es Octaviam volt. Féltem a TSI motortól, ezért inkább kipróbáltam egy 1,6-os dízelt, kicsit dinamikátlannak találtam, talán túl sokat vártam tőle. Aztán megpróbáltam egy 1,4 TSI-t, szinte abban a pillanatban eldőlt a kérdés, vettünk egy ilyent. Lassan egy éve hajtom, kb. 12 ezer kilométert mentem vele, nagyon tetszik a dinamikája. Félsz még mindig van bennem, milyen lesz több 10 ezer kilométer után, majd meglátjuk. Mindenesetre a benzin-dízel vita örök, ki ezt, ki azt szereti.
Nekem ilyen van, és abszolút nem zavaró a hangja. 3000 ig szinte nem is hallom, és 1,4 benzin Leon után ez a kifejezés ("eznemmegybameg") nem jut eszembe :) , előzni is sokkal könnyebben lehet vele de ettől függetlenül lehet a következő egyel nagyobb lesz.
Annyira szidjátok az O3 1.6 TDI hangját...emlékeim szerint nem volt az olyan rossz, bár mindössze 300-400 km-t mentem vele, és az 1.9 PD Golf 5-höz volt szokva a fülem.
Persze az első gyorsításnál elmormoltam az "eznemmegybameg" kifejezést, aztán ez sokszor megismétlődött. De a hangja felüdülés volt a PD után.
Hát, a 2.0 TDI-m tutira hangosabb, de az legalább megyen. :)
Nekem előtte benzines autóm volt, ötös váltóval, nagyon elegem volt a hangjából. És igazán nem is a hang miatt zavart az ötös váltó, inkább az autó karakterisztikája, vezetési élménye nem jött be az ötös váltóval.
Az 1,4 TSI bőven elég ehhez a bódéhoz, nem nagyon akad olyan szitu, ami nem neki való (na jó, lehet, hogy lószállító utánfutót jobb lenne a dízellel, de az nálam nem opció:) )
Sajnos csak a prémium kategóriában csendesek a dízelek, azok viszont megdöbbentő mértékben. Engem biztosan nem fog zavarni az 1,6 CR TDI hangja, mert ahhoz vagyok szokva.
Benzinesből az 1,8 TSI jöhetne szóba, de csak elméletben, mert a fogyasztása nem szimpatikus.
Egy hónap olvasgatás és ismerősökkel történő beszélgetés után vált egyértelművé, hogy 1,6 CR TDI-t rendelek, amit meg is tettem.
Annak idején én is sokat vacilláltam rajta, dízelt akartam és ez a motor az én igényeimnek maximálisan megfelelt volna. Egy dolog zavart, de az nagyon, az ötsebességes váltó. Ugyan a Skoda egyetlen egy kivitelt, a greenline-t adja hatos váltóval, de akkor az nem volt benne a cégautós akciókban, így meg annyiba jött volna ki, mint egy 2,0 CR TDI STyle és akkora keret nem volt. Így maradt az 1,4 TSI, amivel elégedett vagyok, mind menetdimanika, mind fogyasztás terén. És baromi csendes autó.
Elnézéseteket kérem a sok egymás utáni hozzászólásért, de sajnos még mindig nem lehet szerkeszteni a meglévőt.
Két ellenérvem van a bemutató autókkal szemben.
Ki tudja, hogyan járatták be? Ennek fontosságát gondolom senki nem vitatja. A másik teljesen szubjektív: mindenképpen az új, faceliftes változatot szeretném birtokolni! A képek alapján beleszerettem.
Egy hónap olvasgatás és ismerősökkel történő beszélgetés után vált egyértelművé, hogy 1,6 CR TDI-t rendelek, amit meg is tettem. Nincs benne semmi rendkívüli, hiszen 16 éve hajtok 1,9 PD TDI-t, amivel megtettem kb. 400000 kilométert. Sokkal élvezetesebb a vezetése, mint a korábbi VR6-é volt, ráadásul 3-3,5 literrel kevesebbet eszik.
Mostani autóm erősebb 15 lóerővel és nyomatékosabb 60 nm-rel, mint az 1,6-os Octavia, viszont közel 200 kilóval könnyebb. Ez máris közelíti egymáshoz kettejük menetteljesítményét. Amint sikerül hozzáférni a Delphi vezérlőhöz, Octaviám motorja 15-20 lóerővel és 60-80 newtonméterrel fog erősödni.
Konkrét motorokról volt szó, amiket személyesen nem ismerek, nem használtam olyanokat, ezért hallgatok a nálam tapasztaltabbakra. Az illetőnek a motor optimalizálás és az abból következő fogyasztás csökkentés az egyik szakterülete.
Jártasságom elméletre korlátozódik, műszaki adatokra, egyéb olvasmányaimra.
Az 1,9 PDTDI is lassan melegedős, ezért az első 3-4 km-es (elővárosi) szakaszon 2000 körül tartom a fordulatszámot, addigra már ad annyi meleget a fűtőradiátor, hogy le tudja fújni a szélvédőről a párát, külső jégfilmet.
Csak sajnos nagyon nehéz időpontot találni hozzá (mivel a legjobb VW-es szakember, akit ismerek).
Nekem OFF Audi-val volt olyan, hogy totál véletlenszerűen bekapcsolt az elakadásjelző, és nem lehetett kikapcsolni, csak félreállni, autó leállít, majd újraindítás, és minden ok...
4 VW- és Audi szakszervíz és márkakereskedés nézte, 3 "Audispecialistának" mondott műhely, valamint 2-3 egyéb műhely. Cseréltek összesen kb. 50-60ezer Ft értékben relét, kapcsolót, stb. Semmi sem oldotta meg a problémát...
Akkor találtam meg a fórumon (vagyis ajánlották őt), kb. 10 perc után megmondta, hogy mi a probléma, mit kell cserélni... Úgy is volt!
Azóta többször voltam nála, mindenféle lehúzás nélkül, mindig tökéletes munkát végzett, ráadásul baromi segítőkész volt mindig...
Igen, így van. Normál körülmények között mint például most 7-8 km er után már 90 fokot mutat a víz az olaj 75 és onnan már relatív gyorsan melegszik. Nagy hidegben kerülővel jöttem, hogy szépen felmelegedjen.