Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Ez a baleset a fiatalabb járművezetők részére szolgál komoly intésül. Fiatalként nehéz az idősebbeknek, a régebben ott dolgozóknak nemet mondani. Félti (okkal) az ember az állását. De érdemes szem előtt tartani azt, hogy a szabadság sokkal értékesebb, mint egy jó állás. (Annak a taglalását mellőzzük, hogy akkoriban a HÉV-motorvezetői állás jó állás volt-e!)
Ha a beosztott motorvezető Csepelen, de legkésőbb Szabadkikötőnél fogta volna a táskáját és leszáll, akkor megúszta volna a börtönt. Ha az okostóni kollegájának sikerült volna baj nélkül megállni a Boráros téren, akkor legfeljebb új foglalkozás után kellett volna néznie. A baj megtörténte után viszont mondhatta volna, hogy Na ugye?
Tehát 1952. május 2. még munkanap volt? December 26-án pedig már dolgozni kellett, mert kellett a pofon a fekete reakciónak. Összesítve ez azt is jelenetette, hogy fű alatt eggyel több munkanapot préseltek bele az évbe. Csak felvilágosítgatjuk itt egymást.
Az eset 1952-ben történt, tíz nappal karácsony előtt. Ez az ünnepáthelyezés adott ideológiai alapot az ötvenes évek máig legrejtélyesebb koncepciós ítéletének (mert pernek nem lehetett nevezni): a császárfürdői balesetet követő halálos ítéletnek.
Persze azt se felejtsük el mekkora változások történtek a falusi cselédek életében,persze leszámítva azt a csekélységet hogy még ici-pici földjüket is elvették tőlük...
Szóval változott minden,a Mezőtúriak csak kapkodták a fejüket 1951-ben....... Nincs vigyor jel..
Ez a kép melengeti a szívemet. Főleg a mai napon. Nem tudom, hogy mennyire köztudott a következő. Az 50-es évek első felében az ideológiai harc egyik elemként december 26-t törölték a fizetett ünnepek sorából és egyidejűleg május 2-t tették azzá. Bizonyos ellenséges érzelmű emberek ezen a napon is kellemes karácsonyt kívántak reakciós társaiknak.
Erről a Csepel 75? tudtok valamit. A rendszáma szerint 1988-as YC-59-22. Az ajtaján levő matrica sem /Intershop/segít gondolom annak idején az NDK valutásboltban kaphatta a sofőrje.( Mi pedig a fotót KovTi -tól,köszi!)
Sajnos még az építő jellegű kritikát is rossz néven veszi, pedig volna még mit tanulnia. Ilyen szinten talán még én is tudnék nyitni 1 oldalt, de minek.
Az én mínuszos barátom azért ügyesebb volt kicsit... (:-)))