"A te statisztikádban ott vannak a barkácsáruházi, vagy nem kifejezetten kandalló specialista boltokban vásárlók, sőt, valószínűleg ők vannak többen. Csúnya kifejezés, elnézést is kérek előre mindenkitől, de alapvetően más "minőségű" a megrendelői körünk."
Ezt nem értem.
1, A cégem Te nagyon jól tudod nem óccccó kategóriát gyárt árul.
2, Hogy a fenében lenne azonos megrendelői körünk, mikor te "szépész", én meg "gépész" vagyok?
Én ha gépészeti beépítést végzek, később már a burkolatot a legritkább esetben látom. Pedig szépeket alkottok.
Tehát a tevékenységünk egy lapon nem említhető, hacsak te nem leszel "csöves", vagy én "szépész, a szó legnemesebb értelmében.
De ahogy 30 évet küzdöttem a gázos szakágban a csővezetők, és a készülékszerelők elválasztásáért, megjegyzem sikeresen. Most a kandallókon a sor. nem kell mindenkinek mindenhez érteni, mert így szebb, és jobban működö kandallók készülhetnek.
Itt természetesen a vízteresekről beszélek. Légfűtésbe, engem max a légellátás, illetve a konvekció érint. Az is ritkán.
A szabályozni kicsit erős kifejezés rá, mert fogalmad sincs róla, mi lesz a kimenetele. Maradjunk abban, hogy a kéményajtó nyitásával be lehet avatkozni.
Ha rányitod a koromzsákajtót, csökkenni fog a huzat, egyértelmű, hiszen sokkal kisebb ellenállás onnan szívni a levegőt, mint a tűztér jóval szűkebb, nagyobb ellenállású résein keresztül (plusz a tűztér-füstcső áramlási ellenállása). A bibi, hogy nem ellenőrzött a folyamat és könnyen adagolhatsz annyi levegőt a füstgázhoz, hogy az túlhűl, kicsapódik a kéményben a nedvesség, kátrány. Ha ez nem áll fenn, akkor is elérheted azt, hogy huzat lecsökken a szükséges alá, drasztikusan lerontva a hatásfokot. Ezentúl lehetnek még légellátási problémák is, hiszen megnő a kéményben a tömegáram is, több levegőt kell beengedni a helyiségbe.
Van pontos statisztikám 10 évre visszamenőleg, de igazából semmit sem mond. Illetve azt mondja, hogy mióta nem akarok mindenáron minden munkát elvállalni, látványosan javul az arány. Vízteres tűztérben egyelőre 100%, de ott az első éves eddig gyakorlatilag ingyenes volt, és az idei évben építettem a legtöbbet, tehát az csak jövőre fog jelentkezni. Bocs, már jövőre van :)
Nekem azért sokkal könnyebb dolgom van, mint neked. Mivel nem tartozom a legolcsóbb kandallóépítők közé (sajnos a legdrágábbak közé sem :)) már eleve egy olyan megrendelői körrel tudok szerződést kötni, akik nem mindenáron a legolcsóbb megoldást részesítik előnyben. Az együttműködésünk is hosszabb idejű, hiszen tervezem-építem a burkolatot is, részt veszek legalább konzultációs szinten a vízoldali rész kialakításában és ha kell, a kémény építésében, bélelésében is. Közben kialakul akkora bizalom, hogy elhiszi a megrendelő, hogy nem lehúzni akarom.
A te statisztikádban ott vannak a barkácsáruházi, vagy nem kifejezetten kandalló specialista boltokban vásárlók, sőt, valószínűleg ők vannak többen. Csúnya kifejezés, elnézést is kérek előre mindenkitől, de alapvetően más "minőségű" a megrendelői körünk.
Nincs benne semmi placebo, egyszerű középiskolás fizika. Köze nincs a készülék huzatszabályzóihoz, annál több a kémény teljesítményéhez és a változó légköri viszonyok okozta huzatingadozáshoz.
Kéménygyártó tojik arra, milyen hatásfokkal fog üzemelni a készüléked, és hülye lesz kezedbe adni egy megoldást, amivel rossz esetben még jól össze is kátrányozhatod a kéményét. Ettől függetlenül a PROSCHORN kínálatában is szerepel ilyen kütyű.
Csak az a bökkenő, hogy az üzembe helyezés egyben egy jogi kategória. Míg ahogy Te írtad, az az első begyujtás művelete. És csak azokra vonatkozhat amelyik importőrrel, vagy gyártóval, partneri viszonyban vagy. Mert ezeket a papírokat ugyan kitöltheti bárki, de fogyvédelmi oldalról sántítani fog.
Sajnos Kandallós-fűtésszerelő nem sok van. Én pl.: egyet sem ismerek. Csak vagy, vagy.
Állandó huzatigénye a készüléknek van, a kéményben meg van mikor-mekkora huzat.
A huzatszabályzó falslevegőt enged a kéménybe, a beállított huzatérték elérésekor, azaz maximalizálja a huzatot a beállítottra. Beállításhoz ismerni kell a tűztér huzatigényét, és kell hozzá egy huzatmérő műszer, amivel a füstcsőben tudod mérni a huzatot.
Egy excenteres "pillangószelep" súlyterheléssel, az excenter és a terhelés távolságának a változtatásával állítható.
Vékony jég, egyrészt a légellátás oldaláról, másrészt könnyen túl lehet hűteni a füstgázt. Hasraütésszerűen senkinek nem javaslom a beépítését.
Tegyük fel, hogy a szerelő a rendszert átmosta, átöblítette, ha nem akkor azzal kell kezdeni. (Szűrők tisztítva, nyomásszabályzó beállítva.)
-rendszer túltöltése a hálózatról, ellenőrizni lefújó(k) működnek e -leeresztőn keresztül nyomás visszaállítása -rendszer lassú!!! felfűtése, egészen a biztonsági rendszer beavatkozásáig (erre nyilván rá lehet-kell segíteni), lassú lehűtés tűz kialvásáig +kb. 1 óra -közben légtelenítés és ellenőrizni-beállítani: vezérlés vagy csőtermosztátok megfelelő hőfokoknál kapcsoljanak, előremenő-visszatérő hőmérséklet ha van kazánvédelem annak a megfelelő működése is, tágulási tartály nyomása, gázkazán tiltása-oldása.
Ha minden rendben, elzáró csapokról tekerők leszerelése, gyerek, túl bátor egyéb szakipari tevékenységet végző kollegák, okos szomszéd-rokon beavatkozásának kizárására.
Nem árt, ha ezt olyan végzi, aki ért a kandallóhoz is, vagy kandallós-fűtésszerelő együtt. Ez így egyben kb. félnapos munka, viszont közben megrendelőt szépen ki lehet képezni a kandalló működtetésére, beavatkozásra vészhelyzet esetén.
Ha ezt végigcsináltátok, nyugodtan alhatsz.
Évente egyszer, fűtési szezon kezdete előtt ajánlott megismételni.
Akkor, ha az egész tűztér egy nagy vízköpeny. Az enyémnek csak a hátfala és a teteje víztartály, de a két oldala samott, ahol tol rendesen levegőre is. Láttam már olyant is, ahol csak a tűztér fölött volt víztartály. Esete válogatja.
Ha jól veszem ki, akkor egy cserépkályhát szeretnél, vízpatkóval és a tágulási a mennyezet alatt lenne, azaz nem túl magasan.
Erről korábban írtam, nem tisztem eldönteni jó e ez, de a kis vízoldali teljesítmény mindenképp előnyös. Az biztos, hogy ide szinte kötelező lenne beépíteni egy visszatérő vízhőmérséklet szabályzást, ne tudjon a vízpatkóba visszaérkezni 55-60 °C alatti víz. Ennél a teljesítménynél ez megoldható egy ESBE VTC 300 szeleppel, felesleges a nagyobb 500. (Itt arra kell nagyon figyelni, hogy a tágulási visszatérőbe történő bekötésének mindenképp a keverőszelep vízpatkó felőli oldalára kell esnie.)
Nem szentírás, hogy a tágulásinak a kályha felett kell lenni, de nagyon távol tenni tőle sem érdemes, ilyen alacsonyan elhelyezve főleg nem.
Mágnesszelep teljesen felesleges, a rendszerbe vizet pótolni a tágulásiból lehet, aminek van egy töltőcsapja egy úszós szeleppel, csak az a rajzon nem látszik.
A termikus szelep 95 °C közelében vizet enged el a rendszerből, ami a tágulásiból pótlódik, gyakorlatilag megakadályozza a forrást. Ez már tényleg a bolondbiztos módszer, az első a többlépcsős biztonsági rendszerben. A helye az előremenőben van, minél közelebb a víztérhez (a lefújót is oda érdemes tenni, már csak azért is, hogy közös csövön lehessen elvezetni a csatornába).
A gőzvezeték ott van a rajzodon (1.) , a szivattyú alatt ágazik ki, és megy a tágulásiba. A rajzzal ellentétben a előremenő legmagasabb pontjáról kéne indulnia. Ez elintézi a szárazonfutást is, mert a gőz felmegy a tágulásiba, onnan pótlódik vissza víz. A szivattyú lehet távolabb, de maradnia kell az előremenőben, mert a gőzvezeték kiágazásának mindenképp a szívott oldalra kell kerülnie, elkerülve, hogy állandó áramlás legyen a tágulási és a víztér között, folyamatosan oldott oxigént juttatva a rendszerbe.
Mindenképp betennék egy riasztót is, ami 90 °C környékén megszólal, lehetőséget adva arra, hogy beavatkozz még a túlhevülés előtt.
Ezek a fő szempontok, de ez nem helyettesíti a gépész munkáját.
A tüzelőberenedezést követő kéményszakaszba installálva folyamatos fals levegő beengedésével maximalizálja a tüzelőberendezésre jutó szívóhatást. Az ingadozás így is megmarad véleményem szerint, de az is jelentősen mérséklődik, mert megoszlik a szabályzó és a tüzelőberendezés között.
ha akkora tutiság lenne, akkor már az összes kéményes cég kijött volna a saját modelljével, ők sem hülyék, van akkora hátterük, tapasztalatuk, hogy az ilyen témákat csípőből megoldják
inkább jót mosolyognak a bajuszuk alatt, szvsz :))
ha megnézzük jobban a dolgokat az univerzális cuccok bizonyos esetekben javítanak a dolgon de ennek a % aránya kb annyi lehet, mint az ellenkező eset
láttunk már ilyen csodákat autókkal kapcsolatban is, emlékezzünk a 2üteműekhez kitalált különféle kipufogó torló elemekre, hahaha, kb ennyi a hatásossága
minden kémény-tüzelő berendezés egyedi eset
ha a készüléked huzatszabályzói nem képesek a tökéletes zárásra, miért oldaná meg egy ilyen univerzális kutyagumi a problémát?
ettől függetlenül én is kipróbálnám, HA lenne mondjuk 30 nap money back guarantee
Valaki el tudná magyarázni a huzatszabáylozó lényegét?Honnan tudja, hogy akéménynek mennyi huzatszükséglete van?Ez akár percek alatt is állandóan változhat.
Milyen leven működik?
Én most a kémyényajtó kinyitásával kísérletezek, ahol is hideg levegőt kap a kémény és csökken a huzat.Nem tudom ennek miylen hátrányai vannak
Valaki tudna segíteni, hogy milyen értéket képvisel az alábbi antik torony cserépkályha? Ha jól tudom Zsolnay és a századfordulós. Felújítás miatt lehet, hogy eladnám. Köszönöm a segítséget, üdv, pafk