Embecska, látom kitetted G-portálra a Lada gumiját. Ha esetleg kell kép, csináltam neked az égőfoglalatról, mert sikerült beleszerelni, és most látszik, hogy milyen amikor benne van. Ha rajta van a kis műanyag foglalaton a rúgó, akkor lehet beletekerni a helyére, ami nem egyszerű, nem csoda, hogy nem cserélgettek benne égőt. :)
Küldök nektek képeket, legyen egy kis látnivaló. :) Itt van a 2 Moszkvicsom, sajnos ennyire siralmas az állapotuk. Ennek nagyrészt az az oka, hogy a pirosat meggyötörtük régebben rendesen, és a szériaidegen alkatrészeket levettem róla. Kivéve az ülést, amit nemrég szereztem be, a saját ülése szétrohadt sajnos, és jelenleg ez tartja egyben a kasznit. A másiknak az, hogy kölcsön volt adva, a festésről nagyrészt én tehetek. Remélem egyszer majd sikerül szép állapotúra hozni őket, de a legnagyobb probléma a kasznik javítása. Pedig nem szeretnék rá egy vagyont költeni.
Értem. Azért a lényeg az akkor, ha ki nem hal, legalább a lényege még itt van. Én is visszatértem egy idő után, addig nem is foglalkoztam ezekkel a kisautókkal igazán. Meg hát azóta rájöttem, hogy nem úgy gyűlnek a pedálosok, hogy szeretném, hogy legyen, és akkor majd idepottyan, hanem kell érte tenni is. Nekem most a legfontosabb az, hogy sorban a 4 meglévőt 2 Ladát és 2 Moszkvicsot szép állapotúra tudjam hozni, és akkor azokat megőrzöm, főleg a 77-es Moszkvicsot, mert az meg az enyém volt eredetileg, bár volt előttem másé is már, meg volt kölcsönadva is, amikor kinőttem, úgy volt, hogy vissza sem kapom, mert elkeveredett, aztán beszereztem ugye másikat helyette, és jókor voltam jó helyen lomtalanításon, mert így visszakerült a saját is, elég hiányosan, törötten, és le volt borítva festékkel, de megvan. Azt mindenképp gyári állapotúra szeretném visszahozni, másikat szépre, a tőled való Ladát szintén szépre, az új szerzeményt gyárira, és ha mindez megvan, akkor is látogatom majd a fórumot. :) A baj csak az, hogy nem mindig van aktuális téma. :D Az autók készítésével pedig az, hogy van 2 igazi is, amik viszik a pénzt eléggé, munkám meg sz@r és keveset is fizet, meg persze 3 Simsonom is van, amiket restaurálni szeretnék, legalábbis kettőt, 3.-on még erősen gondolkodom, hogy érdemes-e. Csak ez itt nem igazán téma. :) De szerintem akkor is a fórum az igazi. :) Persze, facebookon is találni alkatrészeket, stb.... de ti meg már ,,veteránok" vagytok a témában. :)
A kemény mag, az igazán fanatikus gyűjtők még itt vannak. De belőlük sosem volt túl sok. Akiknél pedig csak pillanatnyi fellángolás volt a pedálozás vagy megunták azok már abbahagyták vagy csak a háttérből figyelgetnek. Nem sokakat érdekel ennyire részletesen, hogy mi a különbség pl a kétféle lada villogó foglalat között.
Voltak persze viták is....
De az is benne van, hogy időközben elterjedt a facebook, amit mindenféle okos kütyükről könnyebben lehet elérni/kezelni mint ezt a fórumot. Oda most főleg a felújítós apukák írogatnak, akiknél általában addig tart a lelkesedés amíg elkészül a gép, megmutatják a népnek, begyűjtik a lájkokat, aztán ennyi. Meg akik alkatrészt keresnek, eladni akarnak, stb. Tény, hogy a mai világban a facebook körül forog minden, rengetegen nézik, ami persze nem baj, érdekes képek, információk kerülhetnek így elő. Van aki ha keres valamit egy témában akkor már alapból a facebook keresőbe írja, nem is a google-ba mint régen...... Az ilyen ős-fórumok kissé háttérbe szorultak emiatt, de ki nem haltak, és az őskövületek itt maradnak az idők végezetéig :)
Egyébként annyit még nem olvasgattam vissza, hogy elérjek addig, ahol annak idején abbahagytam a fórumozást, de mi történt azóta itt, hogy ennyire elhagyott lett a fórum? Annak idején, mikor régebben írtam ide még nagyon forgalmas volt, sokan írtak bele, szinte minden órában volt egy hozzászólás minimum. Most meg kicsit olyan kihalt lett.
Köszönöm szépen a segítséget, és a képeket is. Közben próbálgattam, rájöttem hogyan marad bent a foglalat. Az alján a műanyagnak van egy kis pöcök, ami a rugót nem engedi elforogni, és akkor hogy a műanyag ne törjön el, óvatosan el lehet forgatni a foglalatot a rúgóval, és beleszorul a kaszniba, a rugó megtartja, mert egy kis vezetéket hozzá kell fogatni a rúgóhoz, hogy legyen test, mert a foglalat oldalán van egy hosszúkás lyuk a testnek, és az tartja bent az égőt is, mert a foglalat nem menetes. Egy égőt találtam benne, azon most néztem a feliratokat, az szerint eredeti még. De ennek az elemtartója is más forma, mint az újabb 1. szériásé. Gyári elemek is megvoltak benne. Természetesen ki nem dobtam, még ha nem is jók már. Simsonomnak is megtartottam az eredeti aksiját. :) Harmóniától megkérdezem majd, mert írtam vele nemrég alkatrészek ügyében, hogy fognak majd kelleni a Ladához, küldött is egy alkatrészes listát, amit áttanulmányozok majd megint.
Most felnagyítottam a képeidet és látom, hogy a furat a kasznin nem is szabályos kör alakú, hanem kissé szögletes részei is vannak. Lehet, hogy amikor benne van a foglalat akkor még el kell tekerni valamelyik irányba, és attól szorul bele. A rúgó pedig feszíti alulról, hogy ott is maradjon. Próbáld meg így, persze ha kopott a műanyag akkor a hiba ugyanúgy meg van.
Jó hogy lefotóztad, mert ezek szerint ezen a ős-ladán teljesen más a foglalat, ilyet még nem is láttam. Szerintem ez egyszerűen beleszorul a lyukba és kész, a gömbiken is hasonló van, csak az fém és nem műanyag. Valószínűleg a sok ki-be szereléstől vagy a rossz anyagminőségtől a műanyag széle megkopott és azért nem szorul már bele a kaszniba. De ez csak feltételezés. Tekerj köré egy kis szigszalagot, attól majd jobban megszorul, vagy ragasztópisztollyal nyomj köré egy kis trutyit. A későbbi ladákon gondolom már rájöttek, hogy tartósabb ha 2 csavar tartja a foglalatot.
Megnézem van e kiszedve foglalat és lefotózom neked.
Kapcsolót a gyárihoz hasonló fazonút vehetsz elektronikai boltban, vagy keresd Harmóniát, neki tuti van.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget és a képeket! A bekötését értem a villogóknak így, tulajdonképpen nem nehéz. :) Az enyémben ilyen kis műanyag foglalatok voltak, és a kasznin a helyük süllyesztett volt, de mindkettő ki volt esve, és alul lógtak. Most nem tudom hogyan kell visszatenni, mert valahogyan mindig ki akar esni. A másik, tőled származó Ladán nem süllyesztett a helye, gondolom oda olyan való, amilyenről küldted a képeket. Azt lehetséges lenne esetleg otthon kivitelezni? Tehát, csinálni egy olyant rá itthon, mint amilyen az általad küldött képeken is szerepel? Mert úgy nézem alulról tartja az égőt az a kis lemez, az tartja a + vezetéket is. Annak gondolom van egy kis szigetelés műanyagja a szegecs alatt a lyukban, hogy ne testeljen. De az égő körül mi van, ami egy helyben tartja az égőt, hogy el ne mozogjon? Amúgy olyan kapcsolókat, ami a műszerfalon van, olyanokat lehetséges beszerezni?
Foglalatból van 2 féle, de majdnem ugyanaz, csak az izzót máshogy tartja. A kaszni a test, tehát az az egy vezeték ami kijön a foglalatból az megy a kapcsolóra, onnan tovább a pedálkapcsoló fix érintkezőjére. Ez mindkét oldalon ugyanígy van. Az elemről pedig megy egy vezeték a pedálkapcsoló mozgó érintkezőjére.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudna-e esetleg segíteni nekem abban valaki, hogy a pedálos Ladában az index villogók foglalatai hogyan voltak befogatva a helyükre (1. széria), és bekötve? Bekötést én is ki tudnám találni, csak egyszerűbb ha megmondja aki tudja. :D ;) Esetleg foglalatokhoz, kapcsolókhoz, és a pedálrésznél található kis ,,megszakítóra" hogy tudnék szert tenni? Az egyik autón megvannak a megszakítók. Foglalatok is, de ki voltak esve a helyükről, egyik körül volt egy rúgó szerű dolog, de mindegyik törött már. Egyiken van egy lila, a másikon egy sárga vezeték. Segítséget előre is köszönöm szépen! Esetleg részletes képeknek örülnék.
Úgy látom készült már normális narancs kormány is, nem csak az a piros amilyen nem is létezett. És csajka kormány is van ott. Szép kis adag a fa alatt :)
Persze, vásárokban lehet ilyet néha látni, nem gyakori. Ha régi iparvárosban, vagy Pesten laksz, az előny, ott sok felbukkan. Olvass itt vissza 2008-9 körülre, vagy akár embecska honlapjára
Jofogason találtan egyet ami telibe volt festve 23ért, de ezt ma este már nem találtam, az eladó többet is hirdet, talan holnap felhívom hátha többet tudok meg róla.
A vaterás sajnos annyira bizonytalan, hogy nem merem bevállalni akár jól is járhat vele valaki de bukni os lehet. Se utánvéttel nem küldi se személyes átvétel nincs, igy nehéz bevállalni.
Ha nem neten akkor hol szojtatok nézelődni esetleg érdemes piacokra kimennem?
Neten nem sok más van, én még a jófogást nézem. Itt a helyi gyűjtőktől is kerül ki néha szép cucc, de az nem olcsó. Jobban megnéztem a hirdetést, nekem nem tűnik túl korrektnek a halálra gyötört, hullámos kasznit ilyen leírással hirdetni:
plusz van hozzá egy első szériás fém kormány csak az a képeken nem látható
A kasztni nem lyukas, nem olyan mint a szita szűrő
Tökéletes felújítási alap"
"Tökéletes alap", ha egy lakatos kaszniszobrász az új tulaj, meg otthon már van komplett lökhárító, kormány, lámpák, kürt,ülés, plexi, stb-stb. Csupa olcsó cucc. Meg milyen első szériás kormányt mond? Ha az lenne, nyilván lenne róla kép. De mivel nincs ott, az értékeléseket olvasva szerintem csak annyi, hogy mivel személyesen akkor se lehet átvenni, ha épp arra laksz, hát postán úgyse küldöd vissza.
Rosszul látod, ez az eladó már többezer értékeléssel rendelkezik. Ami inkább érdekes lehet, az a negatív és semleges értékelései. Bár többnyire bélyeggyűjtők elégedetlenek vele.