Június 28-án,vasárnap utazunk egy csapattal Rómába. Bécsből indul egy vonat közvetlen Rómába 19.30-kor. EN 235-ös számmal. Couchette igényelve van oda és vissza útban egyaránt. Azt szeretném kérdezni, hogy ezeken a vonatokon/kocsikon van-e lehetőség egy komolyabb mosdásra vagy fürdésre? Vagy túl merész volt a kérdés? :) Indulás Budapestről 13 órakor, érkezés másnap reggel 9 órakor. Ez idő alatt azt hiszem jól esne egy fürdés szerű valami, illetve a városban is jobb lenne így szétnézni.
200 számon gyorsvonat lesz Zágrábba a 30-ason,délután a Keletiből IC204 Agram fog indulni ami Kaposváron át megy Zágrábba.A 20-ason visszaáll a Citadella azonban csak Muraszombatig fog menni viszont nem gyors hanem IC-ként fog menni.
A Balkan Flexipass-t kéne megpróbálnotok, és úgy hogy nem idehaza, hanem Romániában vagy Szerbiában váltjátok meg, mert ott jóval olcsóbb. Ez a bérletféleség Romániában, Bulgáriában és Szerbiában is érvényes (tehát minden lehetséges útirányt lefed), így kerül az 5 napra érvényesíthető (10 napon belül felhasználható) ifjúsági változata 53 eurónak megfelelő összegbe.
Gyakorlatban én ezt még nem használtam, így nem tudom a pótjegyek, helybiztosítások mennyit dobnak rá a költségekre, azokat még hozzá kell számolni. Temesvárra,vagy Szabadkáig pedig valamely menettérti ajánlattal elfogadható áron el lehet jutni.
Egy kérdésem lenne a profi vonatozókhoz. :) Párommal ketten Bp-ről Burgaszba szeretnénk menni vonattal. Az a kérdésem, hogy a legolcsóbb jegy a City Star (2 főnek 169,5€) vagy van olcsóbb is? Csak mert a honlapon írja, hogy féláron is vannak jegyek, de sem az eredeti sem a kedvezményes jegyet nem írja. Vagy esetleg valami átszálással jobb? Inter Rail (Szerb, Bulgár, ifjúságit is vehetünk) Aki tapasztalt gondolom egyből tudja, hogy jobb eljutni!
Egy kis hír a Thomas Cook vasúti menetrendkönyvvel kapcsolatban:
A jelenlegi formájában megszűnik a Thomas Cook Európai vasúti menetrendkönyv, Az augusztusi kiadás lesz az utolsó, ami megjelenik. DE egy kis csapat, a könyv jelenlegi összeállítóiból, már dolgozik a menetrendkönyv további életben tartásában valamilyen formában.
Ez sem lenne rossz. Kérdés, hogy esetleg elérhető lesz Bp-ről az első bécsi vonattal. Bár igazából ezt kétlem, pedig ez még így viselhető kompromisszum lehetne.
Bár minket nem érint de mégis nemzetközi vonatról szól a hír.
A 2013 decemberi menetrendváltásig biztosan marad változatlanul a Jan Kiepura EN (EN 446/447 Warszawa Wschodnia - Amsterdam Centraal). A menetrendváltástól a PKP IC kiszáll a szolgáltatók közül. További részletek nem ismertek.
A rendszeresen késő Neszebar / Albena páros egyike tegnap 300 percet késett. Tudja valaki, hogy ilyenkor a kocsikat melyik vonat viszi Prágába? Keletiben éjszakáznak és mennek a Jeszenszkyvel vagy elindulnak külön szerelvényként még éjjel? Mert a Metropolt gondolom nem várakoztatják ezért...
Ja, tényleg "érdekes", főleg amikor a Wiener azért vár órákat Ligetfalván, mert a Dacia mozdonyával kell visszatérnie, ami meg a megszokott módon késik. Legfeljebb csak az benne az érdekes, hogy hosszú idők után megint úgy van mozdonycsere nélküli személyvonat Magyarország és Szlovákia között, hogy nem szlovák gép van az elején... :-)
Azoknak jelentős "cseh-szlovák" belföldi forgalmuk van. Ha nem érdekük, minek adjanak kocsit rá? Ráadásul még valamivel amúgy is pótolni kellene azokat.
A Wiener Walzer EN és a Kálmán Imre EN vonatok nemzetközi forgalomban Budapestről kerülő útirányon át, Keleti - Vác- Szob- Pozsony felé közlekednek Bécsig és nem érintik Kelenföld, Tatabánya, Győr, Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom állomásokat. A vonatok késéssel fognak indulni Budapestről, nemzetközi forgalomban: 90-120 perc késés várható Bécsig. A nemzetközi jegyek érvényesek kerülő útirányon át. A Kelenföldön felszálló utasoknak Keleti pályaudvarra kell utazniuk, számukra Kelenföld - Keleti pályaudvar között mentesítő vonatot is biztosítunk (19:25 és 21:25 indulással)!
Bizonyara elobb vagy UTOBB lesz valami nagysebessegu kapcsolat Becs - Budapest/Bratislava iranyaba is kiepitve...
A Becsi metropolregio lakossaga 2,419 Mio, Budapeste nagyjabol ugyanekkora.. Bratislava valamivel 400 ezer feletti... Tehat van 3 jelentos meretu FOVAROS
Ha lesz valaha ilyen kapcsolat, lenne annak ertelme, hogy a 3 telepulest valamikeppen egy vasutvonallal kossek ossze, vagy ha az 1es valaha VEGIG nagysebessegu lenne (200+), akkor atkerule szerintetek a Szlovak-Cseh EC (RJ) vonatforgalom az 1esre??
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy ma a 62rail jet hogy a fenébe szedett össze kelenföldig 20 perc késést?Csak mert láttam,,hogy a keletiből is később indult de nem igazán értem az okát, hiszen tegnap pl alig pár perc késéssel érkezett meg bécs westbahnhofra.
Félreérthetően fogalmaztam. Valóban nem a start akarta, hanem a csefere. A drasztikus járatszámcsökkentés programjuk áldozata lett ez a vonat. Megjegyzésképp: annyit áll Kolozsváron a szerelvény, hogy még egy budapesti kanyar is beleférne a visszaindulás előtt!!! A Máramarossziget-Temesvár vonatot is ki akarták nyirni, de az hatalmas felháborodást váltott ki, mert az egy végig tömött vonat az útvonalán. Sokszor helyet nem lehet rajta találni... igyhát a csefere visszarakta a vonatot.