Viszont kb. 180-ig teljesen egálban vagyok a Bravo sporttal.
Afölött egy hangyányit elmegy. De csak hangyányit.
Ez a program nekem 3 éve megvan. Semmi baja tőle a kocsinak.
Igazából a kis t-jetből sokkal durvábbat is ki lehetne hozni, ez teljesen light tuning, ezért írtam denilnek, hogy kár aggódni ilyen kis léptékű tuningnál.
Nem megy úgy szerintem az I. szintű programmal a kis t-jet, mint a gyári sport. Viszont rugalmasságban elképzelhető, hogy bizonyos tartományokban jobb. Nagyon kellemes lett tőle a kocsim, én elégedett vagyok vele.
Tegnap láttam egyet fehérben,testközelben az oberwarti plázában kiállitva. A Hunyadi I30 syintje max. formailag.Ami persze nem rossz,de prémium áron.....majd kiderül.
Belül Bravoszerű, oldalról 1-es bömi, hátulról hjundáj... Megállapítható, hogy a merga ne gyártson kisautót, mert elképzelése sincs arról, hogy az mi fán terem.
amikor átvettem az autót a gyári akksi nem volt a top-on. kaptam átmenetileg egy -asszem Jász akksit- , de a Fiat a gari alatt ragaszkodott a gyári Marellihez. megrendelték, pár hét alatt itt volt, kicserélték. megjegyzem a gondozásmentes Jász akksi is jól tette dolgát. tán annyi különbség volt a kettő között, hogy a Marelli 560A míg a Jász 480A indítóárammal rendelkezik..
én vettem már a Norautoban is akksit, 2 szimpatikus dolog van náluk: az egyik, hogy átadás előtt lemérik, kinyomtatják, csatolják az akksi feszültségmérési eredményét a 2 év garihoz. másik, hogy kb. 1500-2000 ft-ért beszámítják a régidet. akkor is, ha nem ők cserélik, hanem vásárlás után magad viszed vissza.
tuningbox már okozott kellemetlen meglepetéseket ismerőseim között, szóval nem is ajánlom senkinek :) én autómon is volt, 3000ig be volt dögölve az autó, utána rohadt nagyot rántott, de vagy elforgott 6000ig vagy megállt 5000nél. egyik t-jet-es (120) srác is 100e ft körül vett bele tuningboxot, gyengébb lett padon mérve mint az én akkori gyári autóm, csupán a görbéje lett más, ha jól emlékszem ahogy nőtt a fordulat úgy erősödött az autó, nem volt olyan jellegzetes dízel feeling benne. egy másik példa: haveromnak a turbója ment szét a boxtól a dízelében. felrakta, tényleg jót húzott, de jobban is kokszolt meg felnyomta a turbónyomást szépen, kb 20-30e km-t bírt is
Ma megmertem a felnikozepet. Talan szerencsem lesz... Ha jol mertem, akkor 58.1mm. Talan nem is kell majd gyuru hozza.
Egyebkent, a vasnak k. jo dolga van nalam. Ma foglaltam le neki egy melygarazs helyet a kovetkezo honaptol. Igaz, hogy egy vagyonba kerul, meg joval messzebb is van, mint a mostani parkolo, de hat az emeber aldozzon arra, amit szeret. :)
Na jo, bevallom, havat lapatolni kib...ttul utalok. Ez sem volt egy utolso szempont. :)
20 LE-től az égvilágon semmi baja nem lehet. Hosszabb távon sem, mivel nem jársz éjjel-nappal padlógázon.
Ne tudd meg, hogy milyen durva t-jet konfigok szaladgálnak az utakon (mondjuk nálunk nemigen, de pl. a görögöknél már magas szintem űzik ezt). Van, amelyikről írta a gazdája, hogy évek óta tuningolt, de semmi gond nincs.
Egyébként stock motorról van szó, az én 150LE-ős sport Bravomba szeretnék majd belerakatni, csak egyelőre nem égető a dolog, mert van mellette - már - motor és még senki nem rakott sportra chippet - innen - és nem tudom, hogy milyen hatásai lennének hosszabb távon.
150 helyett 170LE nem egy extrém módosítás, de azért olasz technika, mindig bír meglepetést okozni. Ki tudja, ha hozzányúlunk a lelkéhez akkor nem sérőtdik meg rám, mondván, hogy "így már nem is vagyok jó???" :DDD
Aztán vihetem a szervízbe..most viszont minden stock rajta ( a lefújót leszámítva ) és eddig nagyon megbízhatóan teljesít. Arról, nem is beszélve, hogy most jönnek a hidegebb idők ( nekem már kezdi az elsőre be nem indulást, megfigyeltem, ezt stabilan csinálja 10 fok alatt ) és ilyenkor a turbó még jobban magára talál és megtáltosodik az autó. Nagyon érezni a különbséget és jó érezni a megnövekedett dinamikát;)
Aztán később mikor már felkerül a 16"-os téli, akkor lesz a "kánaán". 1 literrel kevesebb fogyi és még nagyobb ugrás;)
Elmegyek Szabihoz és felrakja nekem a programot amit szeretnék. Majd addig próbálgatjuk és állítgatjuk amíg azt nem mondom, hogy ez most tökéletes és nekem megfelelő. Ennél személyre szabottabb már nem is lehetne:))
Igen, valami ilyesmire gondoltam én is, csak nem tudom, hogy merre jár ez a technika így nem akartam konkrétumokat írni.
Még amikor sok basszátba előszeretettel nyomták ezeket bele, akkor azt olvastam, hogy ez a boxok azért rosszak mert igazából 1 max 2 jelet vesznek figyelembe ( pl. gázpedálállás ) és ezen keresztül csinálják a mágiát, de az a baj, hogy ilyenkor a motor összes többi vezérlőparamétere változatlan marad, ergo nem lesz hozzáigazítva az új "evárásokhoz".
Míg a chip - főleg ha profi rakja fel - akkor kismillió paramétert állít, hogy minden optimális legyen a megváltozott igények függvényében.
Persze ha nem stock motorról van szó egy személyre szabott chip jobb megoldás, de mikor tudod meg, hogy tényleg személyre szabott-e az a program? És mi számít annak? :-)