Úgy van ! Az elméleti középvonal az ugye a két furat középpontja és mindkét fél szimetrikus ! De itt ez nem igy van ! A dugattyúszemet egy kicsivel az egyik irányba elfúrták ,gondolom igy könnyebben fordúl át ,lendül át a felső holtponton !
Egy egyenest két pont határoz meg.
Ez az elméleti középvonal.
Ez az hajtókarcsapágy furatközéppotját metszi egyszer, másodszor?
És ehhez mérten van eltolva a csapszegfurat közponja.
Hát nézz meg egy képet róla és látni fogod ! A dugattyú szem ki van tolva oldalra ! Az elméleti egyenestől a fúrat központja az egyik irányba el van tolva 2-3mm-t kb
Na most nem értelek. Hol van a hajtókar központja, amihez mérten el van tolva a csapszegfurat?
Két furat központját összekötjük egy vonallal, az egy egyenes. Ehhez mérten hogy lehet eltolni a csapszeg furat központját?
Vagy oldalról kell nézni, és srégan van oldalra "görbítve" a hajtókar?
A két furat tengelye párhuzamos, de nem egy síkban vannak?
Szerintem jót akart írni kavicsos barátunk, csak picurkát megtévedt. Természetesen nem hajtókar eltolásról, hanem a dugattyú csapszeg furatának eltolásáról van szó!
Én ezt az eltolást több autószerelőnek is mondtam már hogy van ilyen azt mondták hogy ilyen nincs ,de vittem nekik egy ilyen eltolt hajtókart és csak néztek hogy ilyen is létezik ! Pl tz4k14b motorjában is ilyen hajtókar van ! Nem is mindegy hogy van berakva ! Elsőnek meglepett és elgondolkozásra késztetett hogy ezt most hogy is kéne összerakni hogy jó is legyen !
Csak akkor van jelentősége a dolognak ha fekvő motor,és használt dugattyú,máskülönben meg azt hiszem már a 30 as évektől Bolley(ha egyáltalán jól írom :-) ) technikával készítik a dugattyúkat a megszorulás ellen..én is csak megerősítettem a szavaid...
Valamiért ,nem engedett a kép mellé írni. Egyik felén a dug.fenéken van egy kis jel, de nem jöttem rá mire utalhat.Beszerelheted nyugodtam ,mert valamikor sok Zetor -Ursus motort össze raktam,de tényleg nem emlékszem,hogy lenne is valami komolyabb jelentősége.Traktorba,áramfejlesztőbe,hegesztőgépbe,Warinsky kotróba üzemeltettünk,javítottunk 95-ös és 100 hüvely mérettel.No meg UN-050 -be.
Szia! Nem mindig vagyok gép közelbe ,ezért csak most válaszolok. Igaz már megtette egy kolléga.Én sem tudok róla(emlékeim között kutatva),hogy nem lenne mindegy!Csapszegfurat,égéstér(dugattyú kamra) nincs eltolva! Találtam itthon egy URSUS dugót, megvizsgáltam,de azon se találtam arra utaló méretet ,amit a beépítés alkalmából figyelembe kéne venned.Sőt ez a Lengyel dugattyú a papírja szerint Zetorba lett gyártva,mert egy Zetor tipus van rajta megjelölve.Egyedül a betű jelzéseket kell hüvely-dugó viszonylatba figyelni,de amennyiben kszl.-ként vetted ,akkor nincs mitől tartanod.A porlasztócsúcsot viszont ne felejtsd el jelölésre állítani, a helyes befecskendezési irány miatt.