A balatonszárszói szálloda telefonszáma: 84-es körzet, 362-850. A Fax: 363-300. Egy éjszaka, egy fő, egy svédasztalos reggelivel, ingyenes és igényes úszómedencével, két teniszpályával, festői környezetben, 300 m-re a saját strandtól mindössze 2500 Ft, főszezonban 3500 Ft. 2-3 ágyas szobák de meg lehet beszélni nagyobbat. Saját drinkbár, étterem, családias hangulat. (Tök üres, most nyílt újra) Bp-től 123 Km (Komoly), egyszerű megközelítés. Ésszerű lenne a valamikori találkozót ide időzíteni, biztos van csoportos kedvezmény is.
Bár elég gázos mert 1-1 centi van mindkét oldalon a beálláskor+kanyar+emelkedő. De reméljük nem fogom összezúzni a kocsimat a garázsból való kiálláskor, az full lámer lenne. :D
Ez igen megnyugtató, de szerintem Te már nem válsz meg a tiédtől, úgyhogy nemsokára (?) Te fogod a rekordot tartani. (Ez tényleg igaz? Ki hitte el neki, hogy kétszer megfordult az óra?
Na megyek, megnézem, ki akarta elrontani a kedvem. (japánt, vagy Németet)
A w114-115 különbségekről volt szó, valaki írta is, mondván, ő tudja. Amit én tudok: A hátsó lámpa recés ill. síma, hűtőrács, lökhárító, és talán a töklámpa elrendezésben is van különbség. (lámpa-index, de ez nagyon kb!) Gratulálok a 950 000-hez, szerintem fényképezd le a 999 999-et. Esetleg írj a rekordok könyve szerkesztőségnek.
Matiz: Az a kép nekem is megvan! Nagyon jó!
Kéne szerezni ezekhez az autókhoz gyári leírásokat is, hát de nem??
A "hosszú" Merciket, amiket gyárilag így készítettek "Lang" jelzéssel gyártották.
A pápa "állólámpás" Mercedese már a pápamobilok között figyel a Mercedes múzeumban (van róla képem) a kaszni típusát fejből nem tudom, de utánanézhetek. (Egyébként olyan formájú kaszniból is több típus készult, az alap a W100 volt.)
Van egy nagyon jó képem a kedvenceimről:
W100 (nagy) mellette W111 (kissebb) és W110 (legkissebb), mind3 fekete, szorosan egymás mellett.
Jó lenne, ha valaki kiderítené, hogy a W114 és W115-ösök között mi a pontos különbség?
Olyanokra már rájöttem, hogy szélesebb hűtőrács, más lökhárító; de ezeken kívül?
Ha ez itt nagyon OFF lenne, szóljatok és abbsfejezem :-))
Minden veteran Merci rajongonak kotelezo megnezni a www.m-100.org cimet. Alapban a 600-as pa'pa Mercivel, a 300SEL 6.3 es a 450SEL 6.9 ["Ewing-Merci]-lel foglalkoznak, de a linkek kozul van direkt W123 dizel oldal, meg sok erdekes weblap az oreg Mercikrol.
Nagy köszönettel venném ha R9-nek felhívnátok a figyelmét erre az autóra. Alkudni lehet természetesen.
Mellesleg csak azért csináltattam meg a műszakiját és az egyéb hiányosságokat az autón mert azt hittem így könnyebben elmegy. Másrészről pedig azért (magamból kiindulva) szívesebben veszek meg én is egy olyan autót amivel nem úgy kell kezdeni hogy nagy összegeket költök rá, hiszen a megvásárlása is elég nagy anyagi megterhelést jelent.
Mégegyszer nagyon megköszönném ha valaki szólna olyan embereknek akik Merci tulajdonosok szeretnének lenni.
Igen ott van. És majdnem minden Merciben szivárog egy kicsit. Szerintem egy új bilincs megoldja a dolgot, de amúgy is csak szépséghiba.
A txi kivitelt honnan lehet megismerni? Mert van egy olyan selytésem hogy az enyém vmikor anno taxi lehetett. A kocsi eredeti szine vajszínű volt, és mint megtudtam Németországban az a taxi szine, meg van még pár apró jel. Különösebben nem izgat mert az autó 100%ban hibátlan. De lehet hogy ez is gyári taxi kivitel lenne?
Mindegyikőtökkel egyetértek. Parc: A 30 s egy régi, szar, gyárilag 55 LE volt, de ma már csak 30 típusú 200D-re vonatkozik. A 240 D már bőven jó a Porschékhoz. A hangerő csökkenésével egyetértek, ez az én tapasztalatom is.
Dobcsi: Ez al olajbetöltő nyílád mellett van, ugye? Mert nekünk is kellett öt év, hogy csináljunk valamit. (Nálunk is folyt.) Hogy mi volt az oka, nem emlékszem, de utánanézek.
Ordas: A 200D taxik a legjobbak. Ezeknek mi külön nevet is adtunk, a minőség a típusnak megfelelő értelmében ezeket Taxninak hívjuk. Itt tökéletesen lemérhető, hogy ennél jobb autó szériában nem nagyon hagyta még el a gyárakat. A leg nevetségesebb a o szervizigény. Egyébként úgy tudom, gyártották őket Taxni kivitelben, erősített futóművel. (+200 Kg :))))) Gondolom atom...)
En a W123-ban a dizel taxikat tisztelem...
Majd millio km, megse lepukkant belso [OK, gondozni kell], allando karbartartason kivul alig szerviz [mondjuk ki: semmi], s fogyasztasilag meg ma is megeri, s mindezt kb. 20 eves technologiaval. Sz'al, le a kalappal!
Szerintetek az természetes hogy a dekli tetején, ahol kijön belőle az a cső, a bilincs mellett szivárog az olaj, de teljesen elhanyagolható mennyiségben. Amikor leengedik az olajat, még akkor is maxig van, tehát nem fogy a kocsiból semmi olaj, de ha letörörölgetem a deklit, és megnézem 1000 km múlva már megint olajos egy kicsit.
Miért van ez? A bilincset kéne cserélni?
hmm... sufnituning antirulez..., mellesleg szerintem a Mercinek még az AMG is kicsit sok. Ezek NEM versenyautók. 30s alatt százra??? Az én "versenygépem" (no sufnituning) a Ferrarikkal és Porschékkal vetekedve kb. 18-20 alatt képes ezt a sebességet elérni :))))))))))
Hpg!
Én ültem 124-ben, pápaszemesben és persze 123-ban is és (mit ne mondjak) SZVSZ eléggé lehet érezni a generációváltásokat a hangszigetelést. Pl. imádott 123-omban azért igen szép morgást hallatt az S4-es (a V8 után szabadon :)). a 124 sokkal jobb ilyen szinten, az E-Klasseban a legnagyobb zaj talán a rádió, meg a bekapcsolt klíma :)))
Te is tudod jól, hogy ez csak vicc volt. Egyébként minek csináltattátok meg vizsga elött, mért nem adtátok el úgy, ahogy volt?? Ajánld fel Renault-9-nek, ha tud alkudni, biztos megveszi.
Dobcsi:
Ez a sufnituning-jelenség megvan 123-ba is, de itt se tesz jót az autó hírnevének. Ismerek egy-két 200D-t, földig érő lökhárítóval, spoilerrel, és 120 km/-ás végsebességgel. Meg vagy 30 s alatti 100-ra gyorsulással. Szerinted hogyan reklámozhatták annak idején a 123-mast?? Nem kéne hozzá eredeti user manualt szerezni? Anyanyelven?
Annyira nem gyenge az auto, hogy 300 legyen az ára. Úgy látom komolytalan érdeklődők vagytok.
Egyébként ha eladom, a gépet utána szintén Mercibe fogok ülni, csak egy kicsit más kategóriába. 280CE lesz a szerencsés kiválasztott, és már nagyon szeretném magam alatt tudni.
Csak ne lenne az a sk sufnituningos 124-es. Alatta a malomkövek+kálhyacső, sötét ablak és egy baszott nagy hátsó szárny.
Szerintem ez az autó totális megcsúfolása...
Újra! Rszóval szerintem a 123 teljesen más, mint a 124. Ez egyéni ízlés kérdése. Én szeretem a régi dolgokat, úgyhogy részemről a töklámpás a legjobb, vele egyszinten a 123-mas, és ezek mellé jöhet a 124-es. Igazából nehéz különbséget tenni. mindegyik más. Csak a minőség és a stílus... Na igen. Hát ezért Mercedes. Meg a célkereszt miatt.
HEHE: A vörös csillag majdnem meghódította a világot. A Merci-csillag meghódította a világot.
A 123-mast még Indiában is gyártották. (800 DB KB)
Jól hallom?? 300 EFt?? Már hozhatod is! Én venni szeretnék, te meg cserélni. Minketten jól járnánk. (Főleg én:)))) 300 ezerért.)
Dobcsi:
Egyébként a 124-es is nagyon kényelmes, sok kis finomság van rajta, amit egy átlag szemlélődő nem vesz észre. A 123-masnál újabb, s ezt azér lehet hallani. Pontosabban nem lehet hallani. Na, a 123-mas sem hangos! Mindkettő kényelmes, és inkább németekre van méretezve. Nemkell a földig süllyedned, hogy beüljél, és nem fejeled le a tetőt beülésnél. (F. Sierra) És az emberek a suzukikkal meg polákkal úgy tűnnek el az útról a szigorú hűtőrács-lámpa kompozíció láttán, mintha ott se lettek volna. A 124-esről általában úgy beszélnek, hogy az még talán jól sikerült. Már annyira nem, mint a 123-mas, de a többi autónál sokkal-sokkal jobban. A miénkbe már kb 300 000 Km van, és hibátlan. Nem eszi az olajat, és 80-nál 5,5-öt fogyaszt. Ugyan annyit, mint az 1000-es suzuki. Városban is. (Gyári adat a suzukira:6,9l)Na és nem benzinből, hanem gázolaj (?)ból. Persze a co2 kibocsátása sem 130 g/Km. Ilyen badarságok, mint katalizátor, lambda-szonda, elektronikus üzemanyag szabályzás (KB) nincsenek, és ezekre semmi szükség. További jó szuszogást az utak(?)ra. utakon .
lehangloló, hogy csak az én gépemben nincs tetőablak... :(((
Amennyire én tudom, kedvenc 123-unk még anno a /8-ból lett továbbfejlesztve, és a valaha volt egyik legrobosztusabb/tartósabb Benz. Mellesleg a 124 nekem formára annyira nem jön be, kivétel persze a kupé/kabrió... ez szubjektív. Persze nagyon király gép és legalább olyan kényelmes, mint a 123 (még szép)...