Nem biztos, hogy észrevennéd ha olajat égetsz (legalább is nem az általas említett mennyiséget). Ahogy a cartárs is írta hidegen nézd meg, mert akkor van rá a legnagyobb esélyed hogy észrevedd (pl idnítás után barátnőd adjon neki pár nagygázt te meg nézd hátulról, a színe a lényeg meg a szaga).
Egy helyen látok olajosodás nyomokat, de megmondom őszintén nem értem, hogy az hogyan kerül oda ( már ha az tényleg olaj ).
Ez pedig azon a csövön van ( illetve a csövön egy bilincses résznél ) ami alulról a légszűrőtől megy befelé a turbóba. Tehát a szívócső(?) bilincsnél de nem közvetlenül a turbó előtt, hanem még közelebb a légszűrőhöz.
Köszi a tanácsokat. A gyári Selenia olajat használom és 10k km-ként cserélem mindig az olajat. Erre odafigyelek.
Füstölni nem füstöl azt észrevenném, főleg ha kékes lenne, de azért meg fogom nézni jobban. Az autót ugyanúgy használom ahogy eddig, tehát néha nyomom neki rendesen néha meg csak simán poroszkálok. Tehát ugyanolyan használat mellett kezdett el növekedni az olaj fogyása.
Ami feltűnt nekem - így az írásod után - hogy a kipufogó vége feketébb mint kéne ezt pont valamelyik nap vettem észre, de este volt és azt hittem, hogy a kicsöpögő benzin ( illetve az abban lévő víz ) miatt ilyen a színe. De gondolom ha az olaj miatt lesz, akkor álló állapotban is fekete a motor beindítása nélkül. Ezt mindenképp megnézem. Ha ez így van, akkor az jelenti, hogy valahogy olaj kerül az égéstérbe? Remélem nem a hengerfejezés felé haladok, mert azt erősen 200k felett szokott előjönni az autóknál....(vagy még több km-nél)
esetleg szedesd ki valakivel a gyertyakat es nezzetek ra hogy milyen szinu ha ott egeti el akkor a gyertya fekete lesz es latnod kell a kipuff reszen is hogy fustol.reggel hideg inditaskor nezd a kipuffot hogy esetleg fustol e.remeljuk nem.esetleg a kovetkezo olaj cserenel tegyel bele mas olajat ha seleniat raksz akkor van olyan hogy abarth selenia..rakd bele azt az magas hofokon sem veszti el a viszkozitasat. azert javaslom mert az elso palyaautozasnal a gyari selenia KPE volt benne az elfogyott felig egy 3x20perces etapon a abart pedig nem.
Szia, milyen intervallumba jarsz olaj cserere? esetleg nezted mar az autod hatuljat hogy fustol e ?es milyen szinu a fustje?ha fustol.milyen olajat hasznalsz?
Szerintem a turboddal lesz a gond ha kulso lathato nyoma az olaj szivargasnak nincs. nekem kb 0.5liter fogy el ha 20.000 km megyek le vele es van benne 185.000km. mikor palyaautoztam a ringen ahol eleg nagy a igenybevetel ott sem fogyott el az olaj pedig az 20 percen keresztul tolva volt. ekkora mennyisegu olajnak latszania kell az off autom 1 litert tolt be 1000km kent de azt lattam is mert gazadaskor fustolt mint allat.es alapjaraton olaj szaga volt a kijovo gaznak :-)esetleg szagolj bele te is de ne orakig szagold :-)
"Nem folyik sehol, szóval ez az eset kilőve, valahol a rendszeren belül fogy el. Már 2.5-3dl / 1000km az olajfogyás de semmit nem tapasztalok, minden nagyon jó a kocsival. De ezt még addig kéne megtalálni amíg nem lesz belőle komolyabb ba".
Ha brutálisan tolod a vasnak, akkor szerintem ez még elfogadható fogyás.
De normál használat esetén, és 10-12 e km-esnél fiatalabb olaj esetén semmiképpen.
Teljesen mindegy, nem hasonlíthatod hozzá mivel ez a főtengely nyomatéka az MJet-nél (is).
A TJet-nek pörgősebb(ek) az áttétele(i), ergó a TJet sokkal durvábbat fog ütni egy ekkora főtengelyi nyomaték esetén.
Pontosan a főtengely nyomaték miatt hülyeség benzines nyomatékot a dízeléhez hasonlítgatni.
Kvázi "papír érték", szimpla katalógus czucc. :)
Ha mégis hasonlítgatni szeretnél akkor azt mondanám, hogy a Bravo MJet és TJet esetében a 206 Nm (TJet) kb. egy 320-as nyomatéknak felelne meg MJet esetében. De mivel a karakterisztika is más...
Szerintem a hibafeltárásért Érden sem "vennének le". aztán meg ott a kérdés, hogy ha a szakszervizben nem bízol benne, hogy megtalálják a hibát, akkor mégis hol?
Ha belevágsz,oszd meg velem légyszíves tapasztalataidat,mert engem is érdekelne ! Esetleg együtt is belevághatunk a projectbe,ha rászánod ténylegesen magad.
Nagy szükségem lenne Pesten egy jó szerelőre. Akihez el tudnám vinni kivizsgálásra a kocsit.
Sajnos az olajprobléma nem szűnt még és most már olyan mennyiségű olajat eszik meg az autó ami nekem nem tetszik. Szándékosan nem akarom márkaszervízbe vinni, mert Apátiékkal nincs gond, de tuti ezért legombolnának egy rakás pénzt és még az sem biztos,h megtalálják a hibát. Nem folyik sehol, szóval ez az eset kilőve, valahol a rendszeren belül fogy el. Már 2.5-3dl / 1000km az olajfogyás de semmit nem tapasztalok, minden nagyon jó a kocsival. De ezt még addig kéne megtalálni amíg nem lesz belőle komolyabb baj...
Nekünk a régi sokkal jobban bejön, ebben pont a réginek az a tulajdonsága veszett el, hogy elől ülve,hihetetlen térérzet van benne. Ebben eltüntek a plüss-bársony szerű burkolatok,minden fekete belül, komor nagyon. Arról nem is beszélve, hogy normális motor nincs is hozzá. (Van a csettegő kéthengeres twinair,amivel katasztrófa a teszt szerint, van ősrégi 1,2 8v 69 lovas,ami rém gyenge, meg az 1.3 mjet.)
annyira nem lényeges a dolog, hogy foglalkozz vele, csak kérdeztem ;) 12. 54en van 3nap után az akksim, tehát jó lesz szerintem.. télire rajta hagyom a ctek töltőt és lesz öröm és boldogság neki.
Amúgy ja, az mcI-vel való legutóbbi "összetűzéskor" (több is volt már :)) pont azt próbáltam ki, hogy nem váltok fel 5-ösbe, hanem 4-ben tolom végig. Azt vettem észre, hogy így nagy tempón is együtt megy a két kocsi. :))