- Olaj cserét 10.000 km-ként illendő elvégezni ( nem tragédia, ha többet megy 1-2 e-el).
Vezérlést ha jól emlékszem 60.000 km vagy 4 év, köztes időben érdemes 1* szemrevételezni, látható e sérülés, öregedés, egyértelműen, ha igen ,előbb kell cserélni ( köztes idő: fél idő, 2 év). Ennek ára változik, hogy mit cserélünk ki....van aki nem cserél vízpumpát, az már kapásból sokat dob az áron, pár évente érdemes fagyálót cserélni, nem drasztikus összeg, de ezt sem csinálják meg sokan. ~40.000 Ft lehet
- Km óra világítás: mindenki mást hív km órának. A kis digitális óráról van szó, vagy a tényleges km óráról ,az analóg mutatós sebességmérőről?
- Gyújtás levétellel a rádió nem akkora probléma, ha gyorsan veszed le, nem szokta elvenni a rádiótól. Viszont a kis óránál valami nem jó, mert az alapból 0/24 működik, nem veheti el tőle soha az áramot ( kivétel ha nincs benne a kulcs).
- Ecser szélén van egy Daewoo/Hyundai/Kia bontó, van új alkatrész is náluk. Párszor vásároltunk tőlük, korrektek voltak, árak is hellyel közzel tűrhetőek.
Szerelőre nem tudok mit mondani, nem nagyon ismerem arra fele a konkurenciát.
Egy hónapja vettem egy 2004-es, 1,2-es, ötajtós Kalost és lenne pár nagyon láma kérdésem, amiben a segítségeteket kérem.
1. Milyen időközönként kell olajat cserélni a gépben és milyen kilóméterfutásnál kell pl. vezértlést csrélni? Utóbbi kb. mekkora költség?
2. Van pár apró, de bosszantó hibája a gépezetnek, amit orvosolnék, de a hogyanben kérek tanácsot:
2.1. Nem világít a kilóméteróra háttérvilágítása, cserélném az izzót, de milyen kell bele és hogyan lehet és mennyire szükséges szétszedni a műszerfalat hozzá. Mire kell figyelni a műveletnél és kell-e spéci szerszám hozzá?
2.2. A gyújtás levétele után elszáll a rádió és a műszerfal tetején lévő kvarcóra, majd gyújtás visszaadása után nulláról indul újra. Gondolom kellene egy állandó táp hozzájuk, honnan lehet levenni tápot?
2.3. Pár apróság hiányzik/törött, pótolni kéne, tudtok rá ötletet? Jó bontót Bp-en, vagy jó beszerzési forrást?
2.3.1. A jobb oldalon le van törve a talaptartót tartó műanyag elemnek az a füle, ami a kalaptartót rögzíti, kellene nekem egy ilyen műanyag panell.
2.3.2. Nagyon csúnyán el van kopva a váltószoknya, kellene egy másik váltószoknya.
3. Keresnék egy jó szerelőt, lehetőleg Bp. 17. kerületében, vagy környékn, aki a szükséges javításokat elvégezné a kocsin.
Egyébként a tapasztalataim kifejezetten kellemesek az autóval kapcsolatban. Városi használatra tökéletesen bevált. Egész jól fogyaszt, megy, amennire mennie kell, a kicsi külső méretek ellenére tágas és kényelmes gépezet. Szóval egyelőre piros pont a Kalosnak.
Riasztós dologhoz, nem lehet, hogy újra kéne taníttatni a "kulcsot"?
ABS-hez: Ha nem világít az abs "ikon", akkor működik hiba mentesen az autó, ha világít menet közben, akkor baja van, és akkor nem működik.
Nem lehet kikapcsolni, mivel biztonsági funkciót lát el.
Biztosíték kiszedésével megszűnő jelenséget meg nem értem......folyadékot vezérel a megcsúszandó kerékhez, ezáltal másodperc tört része alatt fékezi csúszás határig a kereket. Így vakon elképzelésem sincs mi adhat hangot.
Sziasztok, van egy 2003 as Kalosom amin az ABS elromlott. A visszajelző lámpa nem világít, azonban fékezésnél (főleg gyenge fékezésnél) nem gyors, kattogó hangot hallani, néha erősebben néha gyengébben. Mindeközben (fékezés közben)folyamatos pengő hangot is lehet hallani, mint amikor egy acéllemezt pengetünk. Amikor kivettem az ABS biztosítékát a hibajelenség teljesen megszűnt. Sajnos a biztosíték eltávolítása a világítás, el. ablak stb. áramellátását is megszakította. Létezik valami egyszerű módszer az ABS kikapcsolására, amit én is el tudok végezni amíg szerelőhöz jutok? Köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Hogy tudom megnézni, hogy a riasztómnak a távirányítója normálisan küldi a jelet ?Arra gondolok mint a tv távirányítónál, hogy pl a Kossoth rádiót zavarják. Valami oknál fogva nem akarja vezérelni a központizárat és a riasztót.Nem az elemmel van gond mert újat raktam bele, és a távirányítón világít zölden a led mikor lenyomom a gombot. Nem tudja valaki, hogy mi lehet a baja ?
Nekem nincs nagy tapasztalatom autók terén, csak tippelgetek, vagy olyan tapasztalatot mondok ami megesett már. Mint pl a gyújtás. Egy hengernél a gyertyacsatlakozás kormos volt. 4-es és 5-ös fokozatban ha finoman gázt adtam rángatott az autó. Az egy henger, és már nem úgy ment mint kellett volna. Lelazult a gyertya végén az a menetes bizbasz és elégtelen volt az érintkezés. Gyertyacsere és kábelvég tisztítás után megszűnt ez a probléma. De a gyújtókábel is 90 ezer km-re van "hitelesítve" annyi a csereperiódusa. Nekem ahhoz még van 1700 km. Így esélyes lesz a cseréje hamarosan, akár megy még a gép vele akár nem.
Nekem csak az a problémám, hogy gyertya kábel miatt nem állhat le...elvileg......max akkor, ha 4-ből 2 rossz minimum. Fordulaton be tud dadogni tőle.
Olvastam máshol, hogy rotor meg fedél csere kell. Nem rosszból, de innen üzenem ha valakinek hasonló jutott volna az eszébe....Kalosok nem hagyományos akkumulátoros gyújtással mennek, vagy hall jeladós gyújtással.
előbbiekhez írva, szintén nem rosszból. Ha egr baja, vagy megy mint a disznó, vagy kis fordulaton buta, de nem nagyon dadog be terhelésen tőle.
Ha nincs benne kompót, akkor olyan mint egy 2T trabant....erőtlen, gyenge. Márpedig, ha 130-at tudja, nem hinném, hogy kraft hiányos.
Pár opció van így is azért. Vagy nincs elég kajája terhelésen ,azért hörög le, vagy amper.
Lehetséges hibák: AC, Generátor. Illetve, mivel vez. tengely, főtengely pozícióból tudja a gyújtások kezdetét, idejét, lehet mókázik az érzékelő.
Menet közbeni töltés mérés? Alapjáraton kell mérni egy töltést, meg egy 2000-3000-es fordulat között valahol, ahol szimpatikus (egy helyben, üresben).
Gyertyák mellett gyújtókábel, gyújtótrafó, ott vannak a szenzorok, EGR, kompressziómérés, üzemanyag szivattyú, üzemanyagnyomás. A feszültséget ellenőrizheted egy szivargyújtóba helyezett kis voltmérővel menet közben, egyből látod, ingadozik-e a hibajelenségnél vagy sem.
Tanácsot szeretnék kérni, mert úgy tűnik így 12,5 év után utolérte az 1.4-es Kalózomat a "kecskés" korszak, de lehet, hogy valami vészesebb kór.
A jelenség a következő: fordulattól függetlenül néha leáll az egész rendszer. a rángatás valószínűleg mindig egy-egy újraindulást jelez. Hidegen-melegen ugyanaz. Tartós 3-3500-as fordulatnál gázelvételre egyből leáll, kuplung fel, megint megy (persze, viszi a lendület ;) ), kuplung be, megint leáll, mintha elmenne az alapjárat, vagy a villany. Máskor meg tartós 130-nál egyszer csak hörög és lassul, jobban nyomom, jobban lassul. nosza kuplung ki, gázfröcss, és máris megy megint. Átnézettem, kitakarították, gyertyák, szűrők cserélve, és mégis.
Kétségbe ejtő és veszélyes: kinyomott kuplung, mert rángat, kanyar, semmi szervo...
Voltak ötletek eltömődött katalizátorra is, de nem biztos, hogy megdupláznám az autó értékét, ha nem muszáj :O)
Szívesen segítek akinek tudok, ahogy tudásom engedi, vagy van ötletem, de elég nehéz úgy, hogy nem látom az autót, hang hatás esetén meg nem hallom a problémát.
Köszi a választ!A süvítő hang olyan mint ha az ékszíj hangja lenne!Ha esőben autózok akkor is előjön ez a hang pár másodpercre!Jövőhéten megmutatom a szerelőnek!
Az a baj így látatlanba nem tudom, hogy rendellenes e a probléma vagy megszokott.
Alapjáraton illetve kis fordulaton mivel plusz elemet kell forgatni a motornak, lefogja, mivel nagy ellenállása van ráadásul. Ilyenkor a fordulatszám az alapjárati szám alá szokott esni, de ezt érzékeli a computer, és kompezálja a terhelés függvényében a fordulatot. Illetve klíma használatkor sokat romlik a teljesítmény, az említett többlet miatt ( főleg kis ccm-nél). "Süvítés" lehet pár db falevél a levegőcsatornában, pollenszűrőnél stb. A fura szag meg többnyire a gombaölő, mivel ilyenkor ki szokták "fertőtleníteni" a szellőzőrészeket, bár ezeknek általában valamilyen kellemes utó szaguk szokott lenni.
Pár hete átnézettem az 1.2 Kalost ,klímát is tisztítottak .még azóta nem használtam!Ma be akartam kapcsolni és szinte leállt az autó indulás után.semmi ereje nem volt!Süvítő hangot adott és valami fura szag jött az utastérbe!Kinyomtam a klímát és utána semmi gond nem volt!Mi lehet a baja?
A rángatáshoz: nekem 4.-ben, 5.-ben csinálta azt, hogy amikor folyamatos haladás után gázt adtam, gyorsítottam, elkezdett rángatni. Mivel érett a gyertyacsere, vettem egy garnitúrát és nekiálltam kicserélgetni őket. Az egyes hengernél a gyertya csúcsa teljesen kormos volt, a kábelvég is. (Más éppen nem volt kéznél, ezért csavarlazítót fújtam a kábelvégre, majd sűrített levegővel kiszárítottam, tiszta is lett.) A gyertya végén található csatlakozó le volt lazulva, lötyögött. A másik háromnál a csatlakozási pontok fémtiszták voltak. Gyertyacsere után megszűnt ez a rángatás.
A bakkecskézést sógoromé is csinálja, ha mondjuk 2-es alapjáraton gurulok vele, elkezd kecskézni kicsit, majd kis gázra megszűnik. Én nem tulajdonítottam jelentőséget neki....
Égett szagra, ha emelkedőn tolattál, gondolom nem volt teljesen felengedve a kuplung, és kapott egy kis élvezetet, nem nagy gond...
A kilincsre annyit, hogy ha az a rész lötyög amit felhúzol nyitáshoz, le fog törni, és hülyeség ragasztani. Ecseren a bontóba valami 4-4500-ért vettem újat 3 éve, mikor télen a kezembe maradt reggel.
Én kicseréltem itthon, annyi, hogy az ajtó kárpitot kicsit mókázós leszedni, meg visszarakni.
Biztos megunta a tulaj, hogy alig kell költeni az autóra, minden reggel pöccre indul, sosem rohad le az út szélén. Gondolta, most odabasz neki egyet...