Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bano1 Creative Commons License 2015.07.29 0 0 13158

Köszönöm!

Előzmény: DelSonar (13155)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13157

Üdv.

 

- Olaj cserét 10.000 km-ként illendő elvégezni ( nem tragédia, ha többet megy 1-2 e-el).

Vezérlést ha jól emlékszem 60.000 km vagy 4 év, köztes időben érdemes 1* szemrevételezni, látható e sérülés, öregedés, egyértelműen, ha igen ,előbb kell cserélni ( köztes idő: fél idő, 2 év). Ennek ára változik, hogy mit cserélünk ki....van aki nem cserél vízpumpát, az már kapásból sokat dob az áron, pár évente érdemes fagyálót cserélni, nem drasztikus összeg, de ezt sem csinálják meg sokan. ~40.000 Ft lehet

- Km óra világítás: mindenki mást hív km órának. A kis digitális óráról van szó, vagy a tényleges km óráról ,az analóg mutatós sebességmérőről?

- Gyújtás levétellel a rádió nem akkora probléma, ha gyorsan veszed le, nem szokta elvenni a rádiótól. Viszont a kis óránál valami nem jó, mert az alapból 0/24 működik, nem veheti el tőle soha az áramot ( kivétel ha nincs benne a kulcs).

- Ecser szélén van egy Daewoo/Hyundai/Kia bontó, van új alkatrész is náluk. Párszor vásároltunk tőlük, korrektek voltak, árak is hellyel közzel tűrhetőek.

 

Szerelőre nem tudok mit mondani, nem nagyon ismerem arra fele a konkurenciát.

Előzmény: bano1 (13154)
DelSonar Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13156

Nekem két éve a vezérlés csere így nézett ki (8 szelepes, 1.4-es motor):

 

Vezérműszíj, feszítőgörgő,vízpumpa (28 224 Ft)
Vezérlés javítás (9 000 Ft)

Előzmény: DelSonar (13155)
DelSonar Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13155

Daewoo Kalos gépkönyv néhány oldala:

 

https://www.dropbox.com/sh/nkr7o3kk6av3h17/AAAVWnPrDCbCuCtDaXCUoRoja?dl=0

 

 Daewoo Kalos és egyéb Daewoo típusok teljes szervízkönyve:

 

Online: http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/GMDE_TIS_START.html

 

vagy saját gépen futtatható: https://www.dropbox.com/s/i8136iidi1v2yhl/Daewoo.zip?dl=0

 

 

Előzmény: bano1 (13154)
bano1 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13154

Sziasztok!

 

Egy hónapja vettem egy 2004-es, 1,2-es, ötajtós Kalost és lenne pár nagyon láma kérdésem, amiben a segítségeteket kérem.

 

1. Milyen időközönként kell olajat cserélni a gépben és milyen kilóméterfutásnál kell pl. vezértlést csrélni? Utóbbi kb. mekkora költség?

2. Van pár apró, de bosszantó hibája a gépezetnek, amit orvosolnék, de a hogyanben kérek tanácsot:

2.1. Nem világít a kilóméteróra háttérvilágítása, cserélném az izzót, de milyen kell bele és hogyan lehet és mennyire szükséges szétszedni a műszerfalat hozzá. Mire kell figyelni a műveletnél és kell-e spéci szerszám hozzá?

2.2. A gyújtás levétele után elszáll a rádió és a műszerfal tetején lévő kvarcóra, majd gyújtás visszaadása után nulláról indul újra. Gondolom kellene egy állandó táp hozzájuk, honnan lehet levenni tápot?

2.3. Pár apróság hiányzik/törött, pótolni kéne, tudtok rá ötletet? Jó bontót Bp-en, vagy jó beszerzési forrást?

2.3.1. A jobb oldalon le van törve a talaptartót tartó műanyag elemnek az a füle, ami a kalaptartót rögzíti, kellene nekem egy ilyen műanyag panell.

2.3.2. Nagyon csúnyán el van kopva a váltószoknya, kellene egy másik váltószoknya.

3. Keresnék egy jó szerelőt, lehetőleg Bp. 17. kerületében, vagy környékn, aki a szükséges javításokat elvégezné a kocsin.

 

Egyébként a tapasztalataim kifejezetten kellemesek az autóval kapcsolatban. Városi használatra tökéletesen bevált. Egész jól fogyaszt, megy, amennire mennie kell, a kicsi külső méretek ellenére tágas és kényelmes gépezet. Szóval egyelőre piros pont a Kalosnak.

 

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Ken_Block Creative Commons License 2015.07.24 0 0 13153

Riasztós dologhoz, nem lehet, hogy újra kéne taníttatni a "kulcsot"? 

 

ABS-hez: Ha nem világít az abs "ikon", akkor működik hiba mentesen az autó, ha világít menet közben, akkor baja van, és akkor nem működik.

Nem lehet kikapcsolni, mivel biztonsági funkciót lát el.

Biztosíték kiszedésével megszűnő jelenséget meg nem értem......folyadékot vezérel a megcsúszandó kerékhez, ezáltal másodperc tört része alatt fékezi csúszás határig a kereket. Így vakon elképzelésem sincs mi adhat hangot.

Snailvision Creative Commons License 2015.07.24 0 0 13152

Sziasztok, van egy 2003 as Kalosom amin az ABS elromlott. A visszajelző lámpa nem világít, azonban fékezésnél (főleg gyenge fékezésnél) nem gyors, kattogó hangot hallani, néha erősebben néha gyengébben. Mindeközben (fékezés közben)folyamatos pengő hangot is lehet hallani, mint amikor  egy acéllemezt pengetünk. Amikor kivettem az ABS biztosítékát a hibajelenség teljesen megszűnt. Sajnos a biztosíték eltávolítása a világítás, el. ablak stb. áramellátását is megszakította. Létezik valami egyszerű módszer az ABS kikapcsolására, amit én is el tudok végezni amíg szerelőhöz jutok? Köszönöm a segítséget!

bazsikaxd Creative Commons License 2015.07.24 0 0 13151

Sziasztok! Hogy tudom megnézni, hogy a riasztómnak a távirányítója normálisan küldi a jelet ?Arra gondolok mint a tv távirányítónál, hogy pl a Kossoth rádiót zavarják. Valami oknál fogva nem akarja vezérelni a központizárat és a riasztót.Nem az elemmel van gond mert újat raktam bele, és a távirányítón világít zölden a led mikor lenyomom a gombot. Nem tudja valaki, hogy mi lehet a baja ?

 

DelSonar Creative Commons License 2015.07.23 0 0 13150

Nekem nincs nagy tapasztalatom autók terén, csak tippelgetek, vagy olyan tapasztalatot mondok ami megesett már. Mint pl a gyújtás. Egy hengernél a gyertyacsatlakozás kormos volt. 4-es és 5-ös fokozatban ha finoman gázt adtam rángatott az autó. Az egy henger, és már nem úgy ment mint kellett volna. Lelazult a gyertya végén az a menetes bizbasz és elégtelen volt az érintkezés. Gyertyacsere és kábelvég tisztítás után megszűnt ez a probléma. De a gyújtókábel is 90 ezer km-re van "hitelesítve" annyi a csereperiódusa. Nekem ahhoz még van 1700 km. Így esélyes lesz a cseréje hamarosan, akár megy még a gép vele akár nem. 

Előzmény: Ken_Block (13147)
almaata66 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 13149

gyújtáskapcsoló? indításgátló?

Előzmény: gala69 (13145)
almaata66 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 13148

Azt hogy érted: "semmi szervo..." ? az is elmegy közben, vagy nincs az autódban?

Előzmény: gala69 (13145)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.22 0 0 13147

Nekem csak az a problémám, hogy gyertya kábel miatt nem állhat le...elvileg......max akkor, ha 4-ből 2 rossz minimum. Fordulaton be tud dadogni tőle.

Olvastam máshol, hogy rotor meg fedél csere kell. Nem rosszból, de innen üzenem ha valakinek hasonló jutott volna az eszébe....Kalosok nem hagyományos akkumulátoros gyújtással mennek, vagy hall jeladós gyújtással.

előbbiekhez írva, szintén nem rosszból. Ha egr baja, vagy megy mint a disznó, vagy kis fordulaton buta, de nem nagyon dadog be terhelésen tőle.

Ha nincs benne kompót, akkor olyan mint egy 2T trabant....erőtlen, gyenge. Márpedig, ha 130-at tudja, nem hinném, hogy kraft hiányos.

 

Pár opció van így is azért. Vagy nincs elég kajája terhelésen ,azért hörög le, vagy amper.

Lehetséges hibák: AC, Generátor. Illetve, mivel vez. tengely, főtengely pozícióból tudja a gyújtások kezdetét, idejét, lehet mókázik az érzékelő.

 

Menet közbeni töltés mérés? Alapjáraton kell mérni egy töltést, meg egy 2000-3000-es fordulat között valahol, ahol szimpatikus (egy helyben, üresben). 

DelSonar Creative Commons License 2015.07.22 0 0 13146

Gyertyák mellett gyújtókábel, gyújtótrafó, ott vannak a szenzorok, EGR, kompressziómérés, üzemanyag szivattyú, üzemanyagnyomás. A feszültséget ellenőrizheted egy szivargyújtóba helyezett kis voltmérővel menet közben, egyből látod, ingadozik-e a hibajelenségnél vagy sem.

Előzmény: gala69 (13145)
gala69 Creative Commons License 2015.07.22 0 0 13145

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni, mert úgy tűnik így 12,5 év után utolérte az 1.4-es Kalózomat a "kecskés" korszak, de lehet, hogy valami vészesebb kór.

A jelenség a következő: fordulattól függetlenül néha leáll az egész rendszer. a rángatás valószínűleg mindig egy-egy újraindulást jelez. Hidegen-melegen ugyanaz. Tartós 3-3500-as fordulatnál gázelvételre egyből leáll, kuplung fel, megint megy (persze, viszi a lendület ;) ), kuplung be, megint leáll, mintha elmenne az alapjárat, vagy a villany. Máskor meg tartós 130-nál egyszer csak hörög és lassul, jobban nyomom, jobban lassul. nosza kuplung ki, gázfröcss, és máris megy megint. Átnézettem, kitakarították, gyertyák, szűrők cserélve, és mégis. 

Kétségbe ejtő és veszélyes: kinyomott kuplung, mert rángat, kanyar, semmi szervo...

Voltak ötletek eltömődött katalizátorra is, de nem biztos, hogy megdupláznám az autó értékét, ha nem muszáj :O)

 

Köszönöm az ötleteket:

GaLa69

Ken_Block Creative Commons License 2015.07.21 0 0 13144

Jó ötlet!

 

Szívesen segítek akinek tudok, ahogy tudásom engedi, vagy van ötletem, de elég nehéz úgy, hogy nem látom az autót, hang hatás esetén meg nem hallom a problémát.

Előzmény: pannika77 (13143)
pannika77 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 13143

Köszi a választ!A süvítő hang olyan mint ha az ékszíj hangja lenne!Ha esőben autózok akkor is előjön ez a hang pár másodpercre!Jövőhéten megmutatom a szerelőnek!

Előzmény: Ken_Block (13142)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.20 0 0 13142

Üdv.

 

Az a baj így látatlanba nem tudom, hogy rendellenes e a probléma vagy megszokott.

Alapjáraton illetve kis fordulaton mivel plusz elemet kell forgatni a motornak, lefogja, mivel nagy ellenállása van ráadásul. Ilyenkor a fordulatszám az alapjárati szám alá szokott esni, de ezt érzékeli a computer, és kompezálja a terhelés függvényében a fordulatot. Illetve klíma használatkor sokat romlik a teljesítmény, az említett többlet miatt ( főleg kis ccm-nél). "Süvítés" lehet pár db falevél a levegőcsatornában, pollenszűrőnél stb. A fura szag meg többnyire a gombaölő, mivel ilyenkor ki szokták "fertőtleníteni" a szellőzőrészeket, bár ezeknek általában valamilyen kellemes utó szaguk szokott lenni.

Előzmény: pannika77 (13141)
pannika77 Creative Commons License 2015.07.19 0 0 13141

Sziasztok!

 Pár hete átnézettem az 1.2  Kalost ,klímát  is  tisztítottak .még azóta nem használtam!Ma be akartam kapcsolni és szinte leállt az autó indulás után.semmi ereje nem volt!Süvítő hangot adott és valami fura szag jött az utastérbe!Kinyomtam a klímát és utána semmi gond nem volt!Mi lehet a baja?

Ken_Block Creative Commons License 2015.07.17 0 0 13140

Nem akarok károgni, de szerintem műszerfal ki, és aztán Tiéd a f. radiátor.

Jelen pillanatban egy autó sem jut eszembe, amiből ne kellene kivenni a műszerfalat a radiátor cseréhez.

koviprog Creative Commons License 2015.07.17 0 0 13139

Üdv.

 

Van valakinek tapasztalata Daewoo Kalos 1.2 fűtőradiátor kiszedésében? vagy legalább fűtőegység kiszedésben az utastérben? köszönöm

pity68 Creative Commons License 2015.07.16 0 0 13138

Nálunk  a szervizben 8e akartak adni,boltban megvettem 4e és kicseréltem 1 óra alatt .

Előzmény: Relaxvideo (13137)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.07.15 0 0 13137

Mivel még nem volt teljesen eltörve, csak befolyattam egy kis pillanatot.

Most jónak tűnik, de addig amíg nem jutok szervízbe, remélhetőleg kibírja.

 

almaata: látom elég pihent vagy :)

 

Előzmény: pity68 (13136)
pity68 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 13136

Ne ragasszad nincs értelme , kb 1 hétig bírja ,próbáltam.

Előzmény: Relaxvideo (13134)
almaata66 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 13135

Az "Oka"-ról semmit sem írtak.  A Volga egyik mellékfolyója ;-)

Előzmény: Relaxvideo (13134)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.07.14 0 0 13134

köszönöm, én is a gyertyára gyanakszom, tavaly nem volt cserélve, de majd ősszel..

igen, az a müa. rész lötyög, amit megfogok, amivel nyitom az ajtót.

 

Előzmény: DelSonar (13133)
DelSonar Creative Commons License 2015.07.14 0 0 13133

A rángatáshoz: nekem 4.-ben, 5.-ben csinálta azt, hogy amikor folyamatos haladás után gázt adtam, gyorsítottam, elkezdett rángatni. Mivel érett a gyertyacsere, vettem egy garnitúrát és nekiálltam kicserélgetni őket. Az egyes hengernél a gyertya csúcsa teljesen kormos volt, a kábelvég is. (Más éppen nem volt kéznél, ezért csavarlazítót fújtam a kábelvégre, majd sűrített levegővel kiszárítottam, tiszta is lett.) A gyertya végén található csatlakozó le volt lazulva, lötyögött.  A másik háromnál a csatlakozási pontok fémtiszták voltak. Gyertyacsere után megszűnt ez a rángatás.

Előzmény: Relaxvideo (13131)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.14 0 0 13132

Üdv.

 

A bakkecskézést sógoromé is csinálja, ha mondjuk 2-es alapjáraton gurulok vele, elkezd kecskézni kicsit, majd kis gázra megszűnik. Én nem tulajdonítottam jelentőséget neki....

Égett szagra, ha emelkedőn tolattál, gondolom nem volt teljesen felengedve a kuplung, és kapott egy kis élvezetet, nem nagy gond...

A kilincsre annyit, hogy ha az a rész lötyög amit felhúzol nyitáshoz, le fog törni, és hülyeség ragasztani. Ecseren a bontóba valami 4-4500-ért vettem újat 3 éve, mikor télen a kezembe maradt reggel.

Én kicseréltem itthon, annyi, hogy az ajtó kárpitot kicsit mókázós leszedni, meg visszarakni.

Előzmény: Relaxvideo (13131)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.07.14 0 0 13131

Üdv,

ritkán, de kizárólag alacsony fordulaton (1000-1500 körül) szokott rángatni 1-2mp-ig a motor (Kalos 1.4),

de aztán gázra megszűnik. Mitől lehet? Gyertya? Benzinadagoló? Szonda?

Nemrég egy pár km-es köves úton kellett lehajtanom, majd mivel nagyon laza volt a kőréteg, nem kockáztattam,

tolatva jöttem vissza. Ezután viszont nagyon égett, büdös szagot éreztünk pár percig. Nem füstölt semmi.

Tavasszal már volt hasonló jelenség a fék környékén, de aztán lett cserélve fékbetét, féktárcsa, és ha jól emlékszem karmantyú.

Azután megszűnt a jelenség. Most csak tolatásnál jött elő. Mi az oka?

Végül pedig, tegnap majdnem a kezemben maradt a vezetőajtó kilincs. Még nem jött le, de már nagyon lötyög, törött.

Pillanatragasztóval ez javítható, vagy csere az egész? Hozzá lehet férni otthoni módszerekkel?

 

Hát igen, 11 év az 11 év..

 

köszi!

DelSonar Creative Commons License 2015.07.13 0 0 13130

Biztos megunta a tulaj, hogy alig kell költeni az autóra, minden reggel pöccre indul, sosem rohad le az út szélén. Gondolta, most odabasz neki egyet...

Előzmény: almaata66 (13129)
almaata66 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 13129

Most látom az rtl-en, hogy egy szürke daewoo sedant húznak ki egy bányatóból talán a tulajjal együtt.....ennyire azért nem rossz ez az autó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!