Üdv
Van egy régi szar roncs kadettom, amit folyton szervízbe kell hordanom, és még így is teljesen véletlenszerű, hogy éppen van-e kedve beindulni. 8 éve az enyém kezdetben még jó volt, de az utóbbi fél évben havi átlag 20 rongyba volt csak a szervízelés. Szóval elegem van belőle, megpróbálok megszabadulni tőle, annyi amennyi, de szinte semmi pénzt nem tudok hozzátenni az árához, most. Viszont nagyon kéne egy kocsi, akármilyen nincsenek extra igényeim, csak menjen, legyen benne némi hely, és ne kelljen havi 20- 30 at rákölteni folyamatosan.
a használtautó oldalon találtam 2 alekot
ez az egyik:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=2110232&submit=ugras&megjelenes=4
Ez ugyan 1600 as, de ha a topicból jól értem akkor lada motoros amit ajánlotok, és az ára is elég alacsony.
ez viszont ha jól értem moszkvics. Valamivel jobbab néz ki bár lehet, hogy csak le van mosva.
Viszont idősebb, többet futott és majdnem kétszer annyi az ára.
Szerintetek? érdemes ilyet venni?
Vagy nézzek valami nyugatit. 3 k nál többem tutira nics most kocsira.
Sziasztok! Szeretnék mindent megtudni az Aleko 2141-ről. Most örököltem, apám után, és ismerkedem az autóval. Szerintem kicsit öreges, de azért nem rossz. Szeretnék néhány változtatást csinálni az autón, hogy kicsit fiatalosabb legyen.
Szerintetek mekkora a legszélesebb gumi, amit külön engedély nélkül felrakhatok rá? Én egy 195-ösre gondoltam, de nem tudom, hogy jó-e. Hol lehet rá hátsó spoiler-t és hűtőmaszkot szerezni(ami a Viva tipusokon is van), és mennyibe kerül? Hogy lehet még egy pár lóerőt kihozni az autóból? Szerintem a tükrök belül el vannak törve, mert nem lehet beállítani őket, mert menet közben mindíg másfelé állnak, mint amit beállítok. Honnan tudnék olcsón újakat szerezni? Végeredményben az autó nincs rossz állapotban, sőt! Motorikusan szuper, csak túl komótos. :-)) Légyszi segítsetek! Köszi: Süsü
Kedves Farkas!
Mert másik autó lesz a családba, építkezek, tartozásom van (Apámmal egy Opel "G" Astrában egyeztem ki a tartozás fejébe). 150 ezret adnak Opelék a kocsiért, de a kocsi többet ér. De lehet, hogy oda adom nekik ennyiért, mert írtó érdektelenség van az alekóra. Mindezt fájó szívvel, mert szeretem a gépet. A virágos 100-ért adja az övét, ami generálos és jobban is rohad, mint az enyém. Enyimén kb. 5.000 Ft-nyi kasztnimunka van, mert 2 évvel ezelött cseréltem már küszöböket. Az ajtókat meg csak le kell kezelni, esetleg átfényezni.
Egy csomó márkás cucc van benne:
Schrek kuplungszerk.
Valeo tárcsa
Bosch platina gyertya
3 rétegü Silicon gyújtáskábelek.
Blau rádiósmagnó
Vonóhorog
Üléshuzat.
Ja és nincs annyira lelakva, mint sok alekó!
Ja és még 1:
A moszkvics motort nagyon elszúrták a 2141-es gépekbe, azért ne vegyél.
Sztory:
A motor (1,5 liter) nem fért bele a motortér alá, ezért 1 kicsit átalakították a hengerfejét. Sikerült is a jó 75 paciból 62,5-et csinálni. Emiatt a 11 mázsás kasztnit jóval nehezebben húzza, mint a 78 lovas lada motor (1,6 liter).
A katalizátor még 5-6 lóerőt leszed, innentől kezdve még az 1,6-os is épp hogy elég a kasztnihoz.
A motoválaszték:
1986-1993: 1,5 liter 75 LE (62,5 LE) moszkvics motor
1993-1996: 1,6 liter 78 LE (72 LE) 2106 Lada motor
1996- : 1,7 liter 80 LE moszkvics motor (inj.,hazánkba nem exp.)
1996- : 1,8 liter 82 LE moszkvics motor (inj., hazánkba nem exp.)1995-1996: 1,8 liter 65 LE Ford Diesel motor
1999- : 2,0 liter 115 LE Renault motor (hazánkba nem exp.)
1999- : 2,0 liter 150 LE 16V Renault motor (hazánkba nem exp.)
Helló Ati73!
Az Aleko feliratos 2141-es azért alekó, mert nem moszkvics motort rejt magába, hanem többek között lada motort.
Rejtett hibák kevés van, mert látni lehet minden gyengeségét az Alekónak, és ez a kasztni. De a karosszéria elemek olcsók.
Figyelni kell még a toronycsapágyra, a hátsó tekercsrugóra és a hátsó fékre. A fék gondja, hogy nincs szinkronba az elsőkkel, ezáltal tudja tolni az órrát a gép fékezéskor.
A kocsi tényleg olcsó, jelenleg az eurotax áron mozog (egyetlen a hazánkba fellelhető autók közül).
A Viva kivitel némi extrákkal van dúsítva, érdemes azt venned (kb 30-al drágább, mint a hagyományos és szebb).
Kívánom, hogy sikeresen találj 1et, de ha kell szívesen segítek kipróbálni.
Üdv
Pitecus
Hi Pitecus!
Köszönöm a segítséget!
Szóval azt ajánlod, hogy semmiképpen ne vegyek Alekó motorral szerelt változatot? Annyival rosszabb, mint a Lada motoros? Dieselt semmiképp nem akarok, mert gázt szeretnék beszereltetni. Egyébként szimpatikus, hogy ilyen olcsó.
Még egy kérdés:
Mire figyeljek a vételnél? Milyen rejtett, vagy gyakori hibái lehetnek?
Thx
Ati
Helló Ati73!
Naszóval, ha alekót akarsz, akkor csakis Lada motorost vegyél (vagy Dieselt)méghozzá 1994-es évjárattól felfelé. Biztos, hogy lesz olyan alkatrésze a kocsinak, ami cserére szorul, de az alkatrészára nem olyan vészes, mint ahogy elsőre, hozzá nem értők mondják. Alkatrészellátás jónak mondható, bár 1-2 műa. alkatrész hiánycikk szokott lenni.
A kocsi MEGBÍZHATÓ.
A családban 3 db volt (most 2).
Ha normálisan van beállítva, akkor rövid városi fogyija nem lehet több, mint 8,5-9 l/100km., persze ésszerű vezetéssel. Ha tojáshéjas vagy, akkor egy jó 7-8decivel kevesebbel is beéri.
Országúton a megengedett sebességet betartva 6 liter alá lehet vele menni (5,7-5,8)
Autópályán 130-nál 7 liter körül eszik.
Tartós végsebesség közelében utazva (160 felett) 9,5 literre jött ki (Hannover-Bremen-Cuxhaven).
(Ezek az adatok 1,6-os lada motoruval értendők).
Ára a 94-es modellnek 220-300 között mozog.
Én 2000 áprilisban vettem az enyémet (1994-es;1,6os) 360 ezerért, most átírással és szervízekkel együtt 520 ezerbe van az autó. Ez azért olyan sok, mert széttéptem a váltóját egy jó másfél tonnás utánfutóval (80 ezer pénz volt megcsinálni). A gyenge pontja az autónak a karosszéria. Viszont olcsó az elem hozzá.
Példa:
2 db küszöb és 2 db hátsó sárvédőív kb. 10000 Ft volt és 15 ezerért cserélték le nekem fényezéssel együtt (25 cakkum pack).
Jobb első ajtó üresen 14 eFt.
Nem gyorsulásbajnok az autó, de komótos vezetésre kíváló. De ha kell, akkor tud tempósan is menni. Naggyon kényelmes és a csomagtartója is tágas. A fűtése borzasztóan erős.
Ha többet akarsz még hallani, írj és én felhívlak.
Hi Pitecus és többiek!
Autót szeretnék venni szűk keretből! Gondolkodom egy Alekón, de egyenlőre félek attól, hogy a gatyámat elkölthetem szervízelésre! (Tök analfabéta vagyok mindenféle műszaki dologhoz, nem is tudom hogy mentem át sok évvel ezelött a műszaki vizsgán)
Szóval a kérdés az, hogy mennyire szervízigényes az autó, megéri megvenni?
Válaszokat köszi, akár magánba is!
Szia!
Karosszériás:
Farkas Csaba
06-20-313-0708 (XVI.ker), több alekót, köztük az enyimét kasztnizta már.
Karosszéria Elemek
XX.ker Jókai u. 56.
tel.: 421-5744
Ha nem lenne ilyen hideg, akkor én is meg tudnám csinálni a felrögzítést, de ilyenkor vesebajt szedek össze. Esetleg tavasszal...
:o)
A tavriara 155/70R13-as gumit kell feltenni. Ajánlom a Barumot v. Debica-t, mert nagyon megfelel ennek az autónak. Rosavat, orosz gumit ne vegyél rá.
Pitecus
Aleko 2141S-1.6
Tisztelt érdeklődők!
A nagyfoku lustaságomat előtérbe helyezve az Alekó és a Tavria topikot sikeresen összevonattam.
Továbbra is várom mindenki hozzászólását, természetesen ha tudok, megválaszolok mindent.
Üdvözlettel
Pitecus
Igen jól látod, a daewoo beletenyerelt a Zaporozsnyei összeszerelő üzembe.
Sajnos a gyatra anyag és összeszerelési minőség miatt nem kedvelt típus és visszaesett ez évi eladási forgalma. Az éhes ukrán autópiacot kielégíti,de exportra nemigen szállítják.
Kétféle motorral szállítják:
Az 53 LE-s 1.1-es motorral (nem szamár!!!)és
A 65 LE-s 1.3-as szamár motorral.
A lépcsőshátuljut csak most láttam először, nem is néz ki rosszul...
Igazábul a aewoo 1.5-ös 75 lovas mociját kellene beletenni, mert az már 3 utas katalizátorral bír.
Továbbá meg kellene próbálni 3 évente modellfrissíteni, ami 1987 óta nem nagyon sikeredett.
Legelőször a hüje abroncsot cseréltetném le felnire!!!
Üdv.:
Pite