Inkább mondd azt, h látni szeretnéd a videót... :-D
Egyébként, másodikba váltáskor kicsit megtorpant (többször megtekintve egyértelmű), nem lett tökéletes sprint. Visszanézve kb. 8-8,5 körül lehet, s ugye van egy 7,7-em. Majd kikockázom, beszámolok. Meg fölteszem a többihez. ;-)
Sajnos most nem,betelt a letszam es nemtudtam hogy tudok e szabadot tenni. En voltam mar ott de fiatpeoplecup rendezvenyen ami megint lesz okt 21. Szlovakiaringen de a reszveteli dij 180. Most kihagyom mert beszart a masik hatso feknyergem.egy honapja csereltem a bal oldalt most a jobb oldal alt be.de ott keszultek a fotok es jo volt a celegyenesben 200 a max de nagyon igenybeveszi a fekeket a palya na meg a gumikat is.altalaban 140 rol kell 60 ra lassitani.van benne ket bukano is es alattomos 140 nel robogsz felfele aztan hirtelen nagy fek kozbe az auto szinte levegoben.de kemeny amugy nem kis eneriat kell kifejteni 20 perc alatt. De ha akkor javaslom mindenkinek kilehet probalni az auto hatarait.
Bocs. Most látom hogy nem a Selenia Racing hanem az Abarth volt említve. Abból az 5w40 jó lehet a k PE helyett, de a 10w50 nem, a lentebb írt okok miatt.
A legrosszabb dolog ha 10w60 -ra váltasz 5w40 helyett.
Hidegen és melegen is sűrűbb olaj, hidegben lassabban ér oda a kényes helyekre, normál üzemi körülmények között is vastagabb az olaj, jó esetben csak nő a fogyasztásod. Ha kopott a hengerfal akkor időlegesen segíthet, de MINDEN MÁS esetben nem lesz változás vagy csak rosszabb lesz. Én már használtam selenia Racing olajat 8-10 évvel ezelőtt, akkor az jónak számított de a k PE olajhoz képest régi és elavult. Én a helyedben biztosan nem állnék rá át.
2-3 dl /1000 km nem a világ vége, sokan örülnének ennyinek. A füstön ezt még egészen biztosan nem látod meg, a kormot nem ez okozza. A fekete kormolást a túl sok üzemanyag vagy hibás gyújtás okozza, az olaj kékesen füstöl. A szívócsőbe a turbón keresztül mindig megy egy kis olaj, ílletve a kartergázon keresztül mehet még oda. A csőrendszer megbontásával egy szerelő ránézésre megmondja hogy ez normális e vagy már túl sok, de turbós autónál ott MINDIG van egy kis olaj.
A hengerfej megint csak más tünetet produkáll, hidegen dadogó és bizonytalan alapjárat, fogyó vagy olajosodó hűtőviz, kemény hűtőcső, esetleg a hengerfej alól folyó víz vagy olaj, ezek a hengerfejhiba elsődleges tünetei.
Úgy látom te az "aggodalmaskodó gondos gazda" típus vagy, de a helyedben ennyitől én még nem aggódnék :)
Jaja, nekem is koromfekete a kipuff, és szintén nyom sötét pamacsokat. ;-) Ma néztem 0-100-at, csak úgy... Ki akartam próbálni egy gyorsulás mérőt, de szar, ezért inkább videóztam utána. Majd beírom, ha gyengült az idő az eddigiekhez képest, azaz, széthajtottam időközben a vasat. :-D
A Fiat Bravam esetén 60 e km körül volt hengerfej tömítés csere.... De az nem biztos, h olajfogyással jár, nekem a víz fogyott... Nagyon érzékeny volt a hideg használatra. De mivel nem újonnan vettem, meg a volt asszony is sokat használta, így biztos nem az idézte elő, h 4-6500 között használtam a gépet. :-D
nem ehhez tartozik csak erdekesseg, ismerosom volt padon egy verseny autoval ami 250 LE elvileg es le akartak merni. ures tankvolt raktak bele shell 100 padon 247 Le lett majd hoztak omw szinten az a ujjat nemtom hogy nevezik azzal 253 Le volt.. nagyon megvoltak lepodve hogy ilyen kulonbsegek vannak.
3dcl nem veszel eszre hacsak nem 100km kent enne meg :-) nekem a pontiac csinalja ezt hogy 10.000km alatt elfogy kb 0.5-1.0 liter kozott de latom is hogy hol. hidegen beinditas utan hatra battyogok es jon ki a kek fust ha mar meleg akkor nem. az hogy fekete a kipufod az semmi az nekem is sok a benzin en ha tolom neki akkor fekete korom fele valami jon ki valtaskor. haverom mondta aki mogottem jott :-) raegett a kipuffra foleg ha tolod sokat :-) elso korben en helyedben olajat valtanek mivel tudom milyen egy sport tulaj tobbet hajtod es varos is magas hofokon a sima selenia nem jo rakjal bele valami jobbat ajanlom az abartot aszem ezust flakon ba van. csak tapasztalatbol mondom a off automon 10w40 olajat megette mint a vizet a 10w60 meg kevesbe mivel az utobbinak magas hfokon is megvolt az ami a masiknal csak normal :-)
amit meg irtal hogy a szurohazbol meno csovon latsz olajat az van nalam is kb annyi hogy feldeci sem. amugy mit tankolsz bele? nem javaslom a Vpower es tarsait maradj a sima 95 nel.
Nem biztos, hogy észrevennéd ha olajat égetsz (legalább is nem az általas említett mennyiséget). Ahogy a cartárs is írta hidegen nézd meg, mert akkor van rá a legnagyobb esélyed hogy észrevedd (pl idnítás után barátnőd adjon neki pár nagygázt te meg nézd hátulról, a színe a lényeg meg a szaga).
Egy helyen látok olajosodás nyomokat, de megmondom őszintén nem értem, hogy az hogyan kerül oda ( már ha az tényleg olaj ).
Ez pedig azon a csövön van ( illetve a csövön egy bilincses résznél ) ami alulról a légszűrőtől megy befelé a turbóba. Tehát a szívócső(?) bilincsnél de nem közvetlenül a turbó előtt, hanem még közelebb a légszűrőhöz.
Köszi a tanácsokat. A gyári Selenia olajat használom és 10k km-ként cserélem mindig az olajat. Erre odafigyelek.
Füstölni nem füstöl azt észrevenném, főleg ha kékes lenne, de azért meg fogom nézni jobban. Az autót ugyanúgy használom ahogy eddig, tehát néha nyomom neki rendesen néha meg csak simán poroszkálok. Tehát ugyanolyan használat mellett kezdett el növekedni az olaj fogyása.
Ami feltűnt nekem - így az írásod után - hogy a kipufogó vége feketébb mint kéne ezt pont valamelyik nap vettem észre, de este volt és azt hittem, hogy a kicsöpögő benzin ( illetve az abban lévő víz ) miatt ilyen a színe. De gondolom ha az olaj miatt lesz, akkor álló állapotban is fekete a motor beindítása nélkül. Ezt mindenképp megnézem. Ha ez így van, akkor az jelenti, hogy valahogy olaj kerül az égéstérbe? Remélem nem a hengerfejezés felé haladok, mert azt erősen 200k felett szokott előjönni az autóknál....(vagy még több km-nél)
esetleg szedesd ki valakivel a gyertyakat es nezzetek ra hogy milyen szinu ha ott egeti el akkor a gyertya fekete lesz es latnod kell a kipuff reszen is hogy fustol.reggel hideg inditaskor nezd a kipuffot hogy esetleg fustol e.remeljuk nem.esetleg a kovetkezo olaj cserenel tegyel bele mas olajat ha seleniat raksz akkor van olyan hogy abarth selenia..rakd bele azt az magas hofokon sem veszti el a viszkozitasat. azert javaslom mert az elso palyaautozasnal a gyari selenia KPE volt benne az elfogyott felig egy 3x20perces etapon a abart pedig nem.
Szia, milyen intervallumba jarsz olaj cserere? esetleg nezted mar az autod hatuljat hogy fustol e ?es milyen szinu a fustje?ha fustol.milyen olajat hasznalsz?
Szerintem a turboddal lesz a gond ha kulso lathato nyoma az olaj szivargasnak nincs. nekem kb 0.5liter fogy el ha 20.000 km megyek le vele es van benne 185.000km. mikor palyaautoztam a ringen ahol eleg nagy a igenybevetel ott sem fogyott el az olaj pedig az 20 percen keresztul tolva volt. ekkora mennyisegu olajnak latszania kell az off autom 1 litert tolt be 1000km kent de azt lattam is mert gazadaskor fustolt mint allat.es alapjaraton olaj szaga volt a kijovo gaznak :-)esetleg szagolj bele te is de ne orakig szagold :-)
"Nem folyik sehol, szóval ez az eset kilőve, valahol a rendszeren belül fogy el. Már 2.5-3dl / 1000km az olajfogyás de semmit nem tapasztalok, minden nagyon jó a kocsival. De ezt még addig kéne megtalálni amíg nem lesz belőle komolyabb ba".
Ha brutálisan tolod a vasnak, akkor szerintem ez még elfogadható fogyás.
De normál használat esetén, és 10-12 e km-esnél fiatalabb olaj esetén semmiképpen.
Teljesen mindegy, nem hasonlíthatod hozzá mivel ez a főtengely nyomatéka az MJet-nél (is).
A TJet-nek pörgősebb(ek) az áttétele(i), ergó a TJet sokkal durvábbat fog ütni egy ekkora főtengelyi nyomaték esetén.
Pontosan a főtengely nyomaték miatt hülyeség benzines nyomatékot a dízeléhez hasonlítgatni.
Kvázi "papír érték", szimpla katalógus czucc. :)
Ha mégis hasonlítgatni szeretnél akkor azt mondanám, hogy a Bravo MJet és TJet esetében a 206 Nm (TJet) kb. egy 320-as nyomatéknak felelne meg MJet esetében. De mivel a karakterisztika is más...