Szerencsére a Promenád oldalán fent vannak a változatok.
télleg...
érdekes, tegnap még nem voltak ott, legalábbis nekem nem jelentek meg... (lehet, hogy vaczakolt a serverük...)
Mucsi László szerint ez a megoldás úgy lenne tökéletes, ha a 47-es és a 45-ös főutat összekötnék, és így a 45-ös forgalmát is el tudnák vezetni a várostól délre...
mivan?
a 45ös a várostól északra van, azt hogy akarják délre elvezetni???
csak rá kell nézni a térképre, hogy nyilvánvaló legyen a megoldás:
északi elkerülő kell, ami a 45öst is összeköti a 47essel...
a zipari parkot meg ennek megfelelően célszerű lett volna az északi részen kijelölni...
(dehamán így elcseszték, akkor ezt oldja meg a város, építsen önkormányzati utat a zipari parkhoz, és ne a gombhoz akarjon kabátot varratni...)
Ismerve a pályázat és a kizárósdi körülményeit, asszem, mindenkinek örülnie kellene, hogy nem köttetett szerződés. Mondjuk illúzióim nincsenek a végkifejlettel kapcsolatban...
Nos, úgy tűnik, hogy tegnapi nappal lezárták a területi vitákat a horvátok és a szlovének, szal mostantól talán már senki sem áll a horvát eu csatlakozás útjába. Ennek örömére úgy gondolom, hogy várjuk meg az M6 folytatásával a déli szomszédok schengeni csatlakozását, hogy ne kelljen ide is új átkelőterminálokat építeni 3-5 évre, aztán otthagyni az enyészetnek...
Amit most újra kitaláltak az meg a lehető legrosszabb.
Ez pontosan így van. Gyakorta járok a nem olyan régen elkészült tehermentesítő úton. Belegondolni is szörnyű, hogy még ennél is kijjebb akarják tenni a 47-est.
Nem véletlen, hogy egyik cikkben sincs megkérdezve sem a Közútkezelő, sem a NIF. Kiderülnének a csúsztatások és az elhallgatott dolgok. Minden nyomvonalat megfúrtak az ott lakók és most mutogatnak az államra. Amit most újra kitaláltak az meg a lehető legrosszabb.
A 47-es út hódmezővásárhelyi tervezett átvezető (elkerülő?) szakaszán is kavarják a sz... a közelben lakók. Ez egy szellem út lesz, már ha tényleg "D" variáns valósul meg.
Minden állami út építésénél ill. felújításánál még a festésre(!) is legalább 5 év garanciát kell vállalni (tartós festés szoktak mostanában alkalmazni).
Ha eközben vmi történik azt a kivitelező javítja és fizeti saját költségen!
Én egybébként határozottan folyamatosan javulást fedezek fel az útépítésben itthon (bár még minőségben mindig messze vagyunk néhány esetben a szlovákoktól, csehektől, horvátoktól, osztrákoktól, stb...).
Itt a környéken pl. ha összehasonlítom a Tápióbicske-Tápiószentmárton közötti utat, amit 98-ban újítottak fel és a tavaly elkészült Tóalmás-Zsámbok utat... hát... nem egy kategória. És ezt úgy mondom, hogy én 98-ban is mentem azon az úton, akkor is sz*r volt, amikor átadták és mostanra teljesen annyi neki...
ma reggeli megdöbbenésem volt, hogy a (ha jól emlékszem) tavaly nyáron elkészített Váci úton ma reggelre kibontottak 4-5 csatornafedelet, amit ezzel a 3 méter hosszú ferdén felállítandó piros-fehér csíkos faléccel kívántak megjelölni.. Mivel ezt már a hajnali első teherautó kiütötte, nem volt ott semmi, rendre bele is ment az összes autó...
Másfél évet bírt az új út...... Magyarisztánban élek, azon belül is Demszkygrádban, miért is csodálkoznék amúgy?
Egyelőre egyik sem. Az 5-ös út a legesélyesebb, mert van terve, és a legnagyobb szégyen is egyben, hogy az a 2,5 km még mindig 2 sávos. A következő esélyes a 47-es volna, négy sávosítani be egészen a makkosházi körútig, de persze ez horribilis pénz. Régen terv készült az 55-ös bevezető négy sávosításra is, itt is a harmadik körút volna cél, esélye nulla. És akkor talán negyedik lehetne a sándorfalvi út:)
A sádorfalvi úton 1-jén jártam. Elszörnyedtem, hogy mennyire szét van taposva. Az írásodból ítélve akkor ez is marad 2x1 sávos. Ezek után már csak arra leszek kíváncsi, hogy melyik lesz az az út amelyik 2x2 sávon vezet be a városba az azt körülölelő autópályákról. Ez ügyben elég nagy a hallgatás.
A balra kanyarodó sávokkal nincs is baj mert úgy nézem, hogy azok megvannak csinálva. Én azzal nem vagyok kibékülve, hogy ha már építenek egy új útszakaszt és tudvalévő, hogy nagy rajta a forgalom akkor miért nem lehetett már most megépíteni ezeket a letérő sávokat. Régebben volt egy cikk a helyi újságban amelyben arról polemizált az egyik közutas szakember, hogy a 47-es út algyői híd és Szeged közötti szakasza igen veszélyes a balra kanyarodó külön sávok nélkül. De majd 2011-ben ez megoldódik mert akkor 11,5 tonnásítják a Csongrád megyei szakaszt és pótolják ezeket a hiányosságokat. Csak most már elértük azt, hogy a jobbra kanyarodás is kész életveszély. Mindig attól félek, hogy valaki pi...n vág.
Hát nem tudom úgy emlékszem hogy Vásárhely előtt egy jó darabon 2 sávos volt, és most ott is szétbombáztak mindent, legalábbis a vásárhelyi tábláig van feltúrva minden kb algyői hídtól.
Szerintem nem pontosak az emlékeid: Ahogy kiérsz Vásárhelyről a 202+500-ig (a vasúti átjárótól kb 1,5-2 km Szeged felé) 2x2 sávos az út 2001-2002 óta. Utána van a most szélesítés alatt álló szakasz egészen a 207+000-ig. Ezen túl az algyői híd felé nincs most útépítés, hacsak nem számolom hozzá, hogy felmarták az utat a 206+900-ig azért, hogy szintben összetudják aszfaltozni a régi és az új szakaszt.
Valóban a gyorsforgalmi utakon kötelező elem az összes járműmozgás részére gyorsitó-lassitó sávok épitése. A főútakon a balra forduló sáv általában kötelező de, a főirányú és az alárendelt irányú forgalom arányától és abszolut nagyságától függ kell-e létesiteni. Ut2-1.201:2008 Közutak Tervezése Útügyi Műszaki Előirása és Út2-1.212 Szintbeni Közuti Csomópontok tervezése UME.
Ugyanakkor, a folyósáv nyitása és annak fel, vagy levezetése a csomópontban bevett dolog. Ezt akár M1-M7 szétválásnál, M0-M1 vagy Szeged Dorozsmai úti csomópontnál is láthatod. Gyakorlatilag abban az esetben, ha a kanyarodó irányok elérik azt a mértéket, hogy önnáló sávként, akár több önálló sávként kell továbbvezetni akkor a két sávot egymás mellé lehet vezetni. Persze ekkor az un. érintkezés felvételi szakasz hossza megnyúlik, záróvonal, besorolás rendjét jelző tábla és ha szükséges seb.korlátozás az alá és a fölé rendelt irányban is szükséges.
Jó hirem van a 4519 Csongrád-Szeged összekötő (Sándorfalvai vagy Csongrádi Sugár) útról. Az M43 csomóponttól Ipoly utcáig (a körforgalomig) a felujitása tervezés alatt van. Tehát az M43 belépése után a város felé nyomvályu mentesen lehet majd eljutni.
Tegnap meg szeged környékén jártam, épül a szegedi autópályaelkerülő szakasz, csak kétlem hogy abból jövő nyárig lesz valami mert kb a töltés van kész, meg pár hídpillér, és úgy tudom karácsony környékén akarták átadni. No mindegy, viszont amit nem értek, hogy nem túl régen lett 2*2 sávos Algyő - Hmvásárhely szakasz, és most újra bontják, építik az egészet. Miért? Ilyen gyenge anyagból készült el? Vagy miért kell újjáépíteni?
Az 5-ös út és a 47-es út között idén november végéig kellett volna elkészülni az M43-nak. Ahogy te is tapasztaltad sehogy sem áll az építkezés. Azért remélem, hogy jövő év augusztus végére készen lesz egészen Makóig. Én ma jártam a sándorfalvi úton és az itt épülő csomópontban is csak egy betonpillér árválkodott, meg az összehordott töltések.
A 47-esen amit te újraépítésnek látsz az bizony 2x2 sávra bővítés a 202+500 és 207+000 km szelvények között. Bizonyos szakaszokon már a kopóréteget is felvitték és már az útburkolati jelek is fel vannak festve.
Útépítésben jártas szakemberektől kérdezném, hogy ilyen nagy forgalmú főútvonalakon szoktak -e gyorsító vagy lassító sávokat építeni, vagy csak ez az autópályák privilégiuma? Azért kérdezem mert ahogy most áll, úgy néz ki, hogy felhajtáskor azon nyomban a külső sávba érkezik a páciens és lehajtáskor is a külsőből tud lefordulni. Mindezt elég veszélyesnek tartom ha a forgalom mostani sebességét nézem, ami nem 90 km óránként.
Én úgy gondolom, hogy olyan utat, aminek még az építése sem kezdődött el megépültként jelölni elég gáz. Főleg annak tekintetében, hogy más, évek óta üzemelő autópályaszakasz még épülőként van jelölve.