Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72856

...izé rosszul számoltam, illetve a nagy kapkodásban rossz számot írtam, szóval számolva 1400rpm de a valóságban még egy picit alatta is van. A mutatópont az 1400-as vonal alatt áll 90km/h-nál!

Előzmény: Octi19 (72841)
Centi the real Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72855

1.6 crtdi  nyáron klímával Horvátországban 5 emberrel - cuccaikkal 130-nál evett 5,4-et hosszútávon (650 km pálya).

 

Budapest  - Abony  oda vissza 90 körüli tempóval országúton, lazán ment 4.5 literrel.

Ugyanez  - feleség jött mögöttem az 1.4-es PDTDI fabigyóval - 3.9 liter. 

Előzmény: nohab (72851)
sziwacs7 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72854

Nem tűnt fel de majd megnézem sötétben. Mennyi idő amíg magától törlődik a hibakód?

Előzmény: (M)Ákos (72853)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.09 0 1 72853

Sajna nem tudsz mást csinálni, mint egyesével megmozgatni/kicserélni az izzóidat.

Rossz kontakt vagy halódó izzó simán csinál ilyet.

Az mondjuk fura, hogy éppen aktív hibajelzésnél nincs hibakód..? Egy idő után törlődik, ha helyrejön a hiba, egyébként szerintem látszania kéne.

Tipp: hátsó lámpában esetleg nem látsz egy izzót, ami haloványabb a többinél?

Előzmény: sziwacs7 (72852)
sziwacs7 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72852

A szervízben azt mondták hogy a hibakód jelentése: túl sokszor nyomtam meg a távinyón az ajtózár gombot.
Izzót cseréltem benne 1x

Előzmény: (M)Ákos (72849)
nohab Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72851

Egy mai hosszmotoros elsőkerekes A4 ideális 20 fokban eszik 120-nál kb. 4,8-5 litert.

 

Nekem még az is kicsit kevésnek tűnik. Amiket én néztem görbéket, azokon VW konszern dízelek 100-nál 4,8-5,2 között voltak.

Előzmény: skt15 (72845)
nohab Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72850

A Sportsvan nagyobbacska doboz, főleg pályatempónál ez már számít.

Előzmény: ac07 (72829)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.09 0 1 72849

VW Crafter teherautónk csinált ilyet.

Valami érintkezési hiba volt, végül megcsinálták a szervizben, utána nem jelentkezett többször ez a hiba.

Hibakód olvasást nem csináltak? Az segítene.

Az izzók érintkezőit, csatlakozókat átnézted (vagy átnézték)?

Másik izzó volt benne próbának?

Előzmény: sziwacs7 (72848)
sziwacs7 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72848

Üdv!

Hátha valaki tud tanácsot adni.... A márkaszervízben csak hablatyolnak. :-(

 

A műszerfalon világít a "valamelyik izzó kiégett" sárga lámpa. Minden izzóm látszólag müxik.

Ha indításkor a világításkapcsoló alap helyzetben van, akkor nem jelez. Ha országútira kapcsolok akkor kiviláglik rögvest.

Ha eleve úgy indítok, hogy a világításkapcsoló tompított állásban van akkor pár mp. múlva jelez hibát.

 

Mitől lehet ez? hogyan tudom megszüntetni, hogy a hiba jelző hibásan jelezzen?

Előre is köszi

ui: a "kösd ki a visszajelzőt jellegű hsz-eket megfogalmazni szándékozók inkább ne ragadjanak "tollat" :-D

Varshi Creative Commons License 2017.02.09 -1 0 72847

Nekem 90-es átlag úgy szokott kijönni, hogy lemegyek Debrecenbe az M3-ason tempomat ó.sz. 125-tel, de ugye az elején Pest meg a végén Debrecen kisebb tempót enged.

Előzmény: Törölt nick (72846)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72846

Nem azt állította, hogy 12o-as tempóba fogyasztott 5 litert, hanem azt, hogy 9o-es átlagnál 4.7-et.

A pillanatnyi fogyasztásmérő semmit se jelent, ha nem nyomod a gázt (és az autó gurul), akkor kevesebbet mutat, ha igen akkor többet. A tempomát nem volt bekapcsolva, nekem zöldet világít ha be van kapcsolva. 

Előzmény: skt15 (72845)
skt15 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72845

Ki mondta, hogy sumákol? Én csak annyit mondtam, hogy vagy lejtőn ment a felvétel készítésekor, vagy hátszél fújt.

Meg egy átlagfogyi hogy jön a pillanatnyi fogyasztáshoz?

Egy mai hosszmotoros elsőkerekes A4 ideális 20 fokban eszik 120-nál kb. 4,8-5 litert. Egy B7-es Passat ennél többet eszik. (többet is forog a motor, rosszabb a légellenállás, keresztmotoros, meg a motorja is valamivel régebbi. A kerékméret javíthat, de ennyivel nem megy el 205-ös gumival sem sík úton)

Előzmény: Törölt nick (72843)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72844

15oo fordulatnál nem 12kW, hanem 11kW.  Akkor legyen 22kW, mert fékez és gyorsít is. 

Előzmény: Pierr_Kardán (72837)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72843

Szerintem Octi19 nem sumákol. Elhiszem a 4.7-et 9okm/h-ás átlagnál.

De mindjárt kiszámolom, hogy 25kWh-hoz mennyi üa kell.:) 

 

Előzmény: skt15 (72842)
skt15 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72842

Több százezer kilométert vezettem ilyen motorú autókat. Superb, A4, Passat. (Még a hossz és a keresztmotorok között is van különbség) Mindig, minden tankolás, fogyasztás dokumentálva. Folyamatosan előttem a pillanatnyi fogyasztásmérő. 

Tudom miről beszélek. Ez lejtő és/vagy hátszél. Ennyi.

Előzmény: Octi19 (72840)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72841

Most ne tudnám megmondani, hogy 90-nél mennyi a fordulat, de a videón látható, hogy (óra szerint!) 110-nél meg ~1700 a fordulat, tehát -10km/h -150 motorfordulatot jelent, ebből következtetve a 90 km/h kb.: 1500 fordulatot jelen.

 

...de most indulok egy 40-50 km-es útra és megnézem pontosan! :-D

Előzmény: Pierr_Kardán (72837)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72840

...most ezzel mit csináljak, vagy elhiszed amit látsz vagy nem. Én csak annyit tudok mondani, amit a videón is megmutattam mindkét résznél, hogy sík úton vezettem és tegnap érezhető szél sem volt...

Egyébként leírtam, hogy hol készültek a felvételek... az idő is látható és ez alapján az is kikereshető, hogy milyen szélviszonyok voltak akkor és ott.

Előzmény: skt15 (72839)
skt15 Creative Commons License 2017.02.09 0 1 72839

120-nál 4 literes fogyi az vagy lejtő, és/vagy hátszél.

Előzmény: Octi19 (72818)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72838

Persze, ez azért köztudott... ha nem terheled a motort, akkor nem is fogyaszt sokat. Itt inkább azt próbáltam demonstrálni, hogy ha nyugisan utazol sík úton akkor egy viszonylag erős motorral is lehet jól fogyasztani, illetve azért kell egy bizonyos túlméretezés ahhoz, hogy a motor tudjon egyáltalán jól fogyasztani. Erre példa, hogy az 1.6 TDI-vel meg nem sikerült ilyen jól, sőt inkább többet fogyasztani.

 

(más gyártók hasonló lökettérfogatú motorjait nem sportszerű most idehozni, maradjunk meg az almánál és ne hozzuk ide a körtét, hiszen ha szigorúan vesszük, akkor a két említett motor ugyanannak a motorcsaládnak a két tagja)

Előzmény: Törölt nick (72834)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72837

A videón jól látható, hogy a sebesség 120 km/h, a fordulatszám pedig 1850. Ha 120-nál a motorfordulat 1850, akkor 90-nél mennyi is?

Előzmény: Törölt nick (72836)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72836

Átlagsebességet is írt, meg hozzá fogyasztást.

Előzmény: Pierr_Kardán (72835)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72835

Jó, de nem 90-el ment, hanem ~120-al, a motorfordulat pedig 1850-1900 volt...

Előzmény: Törölt nick (72834)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72834

Kiszámítottam, hogy 427N vonóerőt kell levigyennek az útra a kerekeid, hogy a Passattal állandó 9okm/h sebességet tartsál egyenes úton, csak a légellenállás és a gördülési ellenállás figyelembevételevel, szélcsendben.

Ezeket az adatokat használtam fel:

- A Passat sedán tömege veled együtt 155okg,

- az alaki tényező cw=o.27- ez meglepően kicsi, Octavia3-nál o.32 

- a homlokfelület, A=2.15m2

- kb.17oo-at fordul a motor 6. sebességbe 9okm/h-nál.

- gördülő surlódási ellenállási együttható kerék-asztfal o.o12

- kereked sugara o.32méter, a gördülési sugár 95%-a a kerék sugarának 

 

427N vonóerőhöz 65Nm nyomaték szükséges a motortól (ebben benne van a hajtáslánc vesztessége is).

Ha ebből kiszámítom a teljesítményt, akkor kb. 12kW-ot kapok, motor 17oo-as fordulatán.

Ha beszámítom azt is, hogy néha fékezel és gyorsítassz, a szügséges teljesítmény nem haladhatja meg a 25kW-ot. Ami nagyon kevés, innen az alacsony fogyasztás. 

 

Előzmény: Octi19 (72818)
lobelt77 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72833

Felhívtam őket a kerettel kapcsolatban,mármint az érdi Skoda Barát de sajna cikkszám nélkül illetve csak fotó alapján nem tudnak segíteni! A külföldi oldalakon meg csak az RS ezüst verziója van! :(

 

Előzmény: ''csiga (72736)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72832

A tányérrugó, ami a nyomólapot feszíti, nemliniáris rugóállandóval rendelkezik. Amikor a kuplungtárcsa új, akkor a tányér befeszítéséhez kisebb erő szükséges.  Amikor a kuplungtárcsa vastagsága csökken, akkor a tányér kúpszöge kicsit megnő és nagyobb erő szükséges a befeszítéséhez. Miliméterekről van szó.

 

Ezt az anyagot pislantsd meg. Az oldal közepén tárgyalja. 

 

http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/eroatvitel/tengelykapcsolo/fajtai.html

 

A kuplungtárcsa akkor kopik, amikor csúszik.

Lehet, hogy Te annyira vigyáztál a kuplung csúszására, hogy szinte a gyári vastagsága volt a kuplungtárcsának 3ooekm-ben, amikor a lenditőkerék megadta magát. 

Én valószinüleg nem vigyázok annyira (néha az autókat mások is vezetik) és az összes dizel Skodámnál észrevettem, hogy bekeményedik a pedál, ahogy gyűl a kilóméter. 

A Sharan apósom vezette, noha csak 12oekm futott 9 év alatt, a szerelőm azt állította, hogy a kuplung is kopott és a lendítőkerék is- és normális használat mellet a kettő együtt érik meg a cserére. 

 

Még annyit, hogy nem tudom, hogy a kinyomócsapágy is kophat vastagságba, mert ha igen, az is a tányér kúpszögének növekedését okozhatja.  

Előzmény: Octi19 (72828)
Adam87G Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72831

off:

Szia, küldj egy emailt, a nevemre kattintva látni fogod a címem. Szívesen elküldöm neked is.

Előzmény: ''csiga (72823)
golf72 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72830

Köszönöm megnézetem!

Előzmény: Octi19 (72783)
ac07 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72829

Saját körömön*, sokszor mérve az OII FL 110 lovas két literes dízel kombi hozta az 5-5,5 l/100 km-es fogyasztást, ugyanezen az útvonalon használva pár hónapig egy szedán OIII kétliter 150 ló dízelt, ez 5l/100 km, az 1.6 D DSG-s Sportsvan meg inkább 6-6,5l.

 

*1,5 km városon belül, megállás, majd kb. 1,5 km város, 10 km jó minőségű főút, majd 60 km autópálya, majd Bp-en belül 5-15 km. Este ugyanez vissza, a végén nincs az extra 1,5 km. A sebességkorlátot mindenhol betartom (főút óra szerint 100, autópálya óra szerint 140).

És tényleg kelletlen ez az 1.6, még a 7-es DSG-vel is. Kb. az 1.6 benzineshez hasonlítanám. És igen, hidegen olyan borzasztó hangja van, hogy a rendszeres utitársam már mondta, hogy vigyem szervizbe, szerinte nem normális.

Előzmény: Octi19 (72818)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72828

Nem igazán látom az összefüggést a keményedő kuplung és a tönkremenő 2t lendkerék között. A kuplungpedál keménységre csak a szerkezetnek vagy a hidraulikus munkahengereknek van ráhatása. Ha a szerkezet még jó állapotban van (esetleg a tárcsa kitámaszthatja a szerkezetet és akkor is lehet kemény érzete) akkor a nem fogod érezni a pedálon azt, hogy a lendkerék közepe már nem feszesen, rugók ellenében fordul csak el, hanem sokkal lazábban, szinte szabadon. Azt el tudom képzelni, hogy a lendkerék máshogyan is tönkremehet, és ez már érezhető a pedálon, de az enyém a klasszikus módon szakadt szét és a pedál végig normális maradt, sőt még a kuplung fogáspontja sem nagyon változott.

...pedig én anno a szétszakadt lendkerékkel még vagy 300km-t kellet menjek, mire javítani tudtuk a hibát.

Előzmény: Törölt nick (72817)
Varshi Creative Commons License 2017.02.09 -1 0 72827

Bazz, ez nagyon jó fogyi egy akkora bódétól.

Előzmény: Octi19 (72818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!