...izé rosszul számoltam, illetve a nagy kapkodásban rossz számot írtam, szóval számolva 1400rpm de a valóságban még egy picit alatta is van. A mutatópont az 1400-as vonal alatt áll 90km/h-nál!
Nekem 90-es átlag úgy szokott kijönni, hogy lemegyek Debrecenbe az M3-ason tempomat ó.sz. 125-tel, de ugye az elején Pest meg a végén Debrecen kisebb tempót enged.
Nem azt állította, hogy 12o-as tempóba fogyasztott 5 litert, hanem azt, hogy 9o-es átlagnál 4.7-et.
A pillanatnyi fogyasztásmérő semmit se jelent, ha nem nyomod a gázt (és az autó gurul), akkor kevesebbet mutat, ha igen akkor többet. A tempomát nem volt bekapcsolva, nekem zöldet világít ha be van kapcsolva.
Ki mondta, hogy sumákol? Én csak annyit mondtam, hogy vagy lejtőn ment a felvétel készítésekor, vagy hátszél fújt.
Meg egy átlagfogyi hogy jön a pillanatnyi fogyasztáshoz?
Egy mai hosszmotoros elsőkerekes A4 ideális 20 fokban eszik 120-nál kb. 4,8-5 litert. Egy B7-es Passat ennél többet eszik. (többet is forog a motor, rosszabb a légellenállás, keresztmotoros, meg a motorja is valamivel régebbi. A kerékméret javíthat, de ennyivel nem megy el 205-ös gumival sem sík úton)
Több százezer kilométert vezettem ilyen motorú autókat. Superb, A4, Passat. (Még a hossz és a keresztmotorok között is van különbség) Mindig, minden tankolás, fogyasztás dokumentálva. Folyamatosan előttem a pillanatnyi fogyasztásmérő.
Tudom miről beszélek. Ez lejtő és/vagy hátszél. Ennyi.
Most ne tudnám megmondani, hogy 90-nél mennyi a fordulat, de a videón látható, hogy (óra szerint!) 110-nél meg ~1700 a fordulat, tehát -10km/h -150 motorfordulatot jelent, ebből következtetve a 90 km/h kb.: 1500 fordulatot jelen.
...de most indulok egy 40-50 km-es útra és megnézem pontosan! :-D
...most ezzel mit csináljak, vagy elhiszed amit látsz vagy nem. Én csak annyit tudok mondani, amit a videón is megmutattam mindkét résznél, hogy sík úton vezettem és tegnap érezhető szél sem volt...
Egyébként leírtam, hogy hol készültek a felvételek... az idő is látható és ez alapján az is kikereshető, hogy milyen szélviszonyok voltak akkor és ott.
Persze, ez azért köztudott... ha nem terheled a motort, akkor nem is fogyaszt sokat. Itt inkább azt próbáltam demonstrálni, hogy ha nyugisan utazol sík úton akkor egy viszonylag erős motorral is lehet jól fogyasztani, illetve azért kell egy bizonyos túlméretezés ahhoz, hogy a motor tudjon egyáltalán jól fogyasztani. Erre példa, hogy az 1.6 TDI-vel meg nem sikerült ilyen jól, sőt inkább többet fogyasztani.
(más gyártók hasonló lökettérfogatú motorjait nem sportszerű most idehozni, maradjunk meg az almánál és ne hozzuk ide a körtét, hiszen ha szigorúan vesszük, akkor a két említett motor ugyanannak a motorcsaládnak a két tagja)
Kiszámítottam, hogy 427N vonóerőt kell levigyennek az útra a kerekeid, hogy a Passattal állandó 9okm/h sebességet tartsál egyenes úton, csak a légellenállás és a gördülési ellenállás figyelembevételevel, szélcsendben.
Ezeket az adatokat használtam fel:
- A Passat sedán tömege veled együtt 155okg,
- az alaki tényező cw=o.27- ez meglepően kicsi, Octavia3-nál o.32
- a homlokfelület, A=2.15m2,
- kb.17oo-at fordul a motor 6. sebességbe 9okm/h-nál.
- kereked sugara o.32méter, a gördülési sugár 95%-a a kerék sugarának
427N vonóerőhöz 65Nm nyomaték szükséges a motortól (ebben benne van a hajtáslánc vesztessége is).
Ha ebből kiszámítom a teljesítményt, akkor kb. 12kW-ot kapok, motor 17oo-as fordulatán.
Ha beszámítom azt is, hogy néha fékezel és gyorsítassz, a szügséges teljesítmény nem haladhatja meg a 25kW-ot. Ami nagyon kevés, innen az alacsony fogyasztás.
Felhívtam őket a kerettel kapcsolatban,mármint az érdi Skoda Barát de sajna cikkszám nélkül illetve csak fotó alapján nem tudnak segíteni! A külföldi oldalakon meg csak az RS ezüst verziója van! :(
A tányérrugó, ami a nyomólapot feszíti, nemliniáris rugóállandóval rendelkezik. Amikor a kuplungtárcsa új, akkor a tányér befeszítéséhez kisebb erő szükséges. Amikor a kuplungtárcsa vastagsága csökken, akkor a tányér kúpszöge kicsit megnő és nagyobb erő szükséges a befeszítéséhez. Miliméterekről van szó.
Ezt az anyagot pislantsd meg. Az oldal közepén tárgyalja.
Lehet, hogy Te annyira vigyáztál a kuplung csúszására, hogy szinte a gyári vastagsága volt a kuplungtárcsának 3ooekm-ben, amikor a lenditőkerék megadta magát.
Én valószinüleg nem vigyázok annyira (néha az autókat mások is vezetik) és az összes dizel Skodámnál észrevettem, hogy bekeményedik a pedál, ahogy gyűl a kilóméter.
A Sharan apósom vezette, noha csak 12oekm futott 9 év alatt, a szerelőm azt állította, hogy a kuplung is kopott és a lendítőkerék is- és normális használat mellet a kettő együtt érik meg a cserére.
Még annyit, hogy nem tudom, hogy a kinyomócsapágy is kophat vastagságba, mert ha igen, az is a tányér kúpszögének növekedését okozhatja.
Saját körömön*, sokszor mérve az OII FL 110 lovas két literes dízel kombi hozta az 5-5,5 l/100 km-es fogyasztást, ugyanezen az útvonalon használva pár hónapig egy szedán OIII kétliter 150 ló dízelt, ez 5l/100 km, az 1.6 D DSG-s Sportsvan meg inkább 6-6,5l.
*1,5 km városon belül, megállás, majd kb. 1,5 km város, 10 km jó minőségű főút, majd 60 km autópálya, majd Bp-en belül 5-15 km. Este ugyanez vissza, a végén nincs az extra 1,5 km. A sebességkorlátot mindenhol betartom (főút óra szerint 100, autópálya óra szerint 140).
És tényleg kelletlen ez az 1.6, még a 7-es DSG-vel is. Kb. az 1.6 benzineshez hasonlítanám. És igen, hidegen olyan borzasztó hangja van, hogy a rendszeres utitársam már mondta, hogy vigyem szervizbe, szerinte nem normális.
Nem igazán látom az összefüggést a keményedő kuplung és a tönkremenő 2t lendkerék között. A kuplungpedál keménységre csak a szerkezetnek vagy a hidraulikus munkahengereknek van ráhatása. Ha a szerkezet még jó állapotban van (esetleg a tárcsa kitámaszthatja a szerkezetet és akkor is lehet kemény érzete) akkor a nem fogod érezni a pedálon azt, hogy a lendkerék közepe már nem feszesen, rugók ellenében fordul csak el, hanem sokkal lazábban, szinte szabadon. Azt el tudom képzelni, hogy a lendkerék máshogyan is tönkremehet, és ez már érezhető a pedálon, de az enyém a klasszikus módon szakadt szét és a pedál végig normális maradt, sőt még a kuplung fogáspontja sem nagyon változott.
...pedig én anno a szétszakadt lendkerékkel még vagy 300km-t kellet menjek, mire javítani tudtuk a hibát.