Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2017.02.10 0 1 72890

Ha csak 1,5 liter különbség adódik, akkor már jól döntöttem.

 

Amikor én vettem az autót, végeztem költségkalkulációt, amibe beleszámoltam mindent az első vezérléscserével bezárólag. Az akkor általam ismert fogyasztás adatokkal (spritmonitor) alapján az jött ki, hogy 150.e km után fordul meg a dízel (1,4 TSI 2,0 CR TDI).  És ez akkor volt, amikor azonos árban volt a benzin és a gázolaj. Ez most nyilván tolódott. 

Előzmény: BBéci (72775)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72889

Terepjáróknak szerintem max a Tuareg vehető komolyan, a másik két márkának nincs komolyan terepjárónak vehető modellje és a Tuareg is csak módjával az.

A középkat személygépjármű meg a tengelytáv miatt is csak a Superb jöhet számításba. (esetleg ha az egyterű is szóba jöhet, akkor még a Sharan) A motorok közül az 1.8TSI és a 2.0TSI felel meg.

Előzmény: MZ/Y (72887)
MZ/Y Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72888

3 autó lenne, de néhány enter-t benyelt a fórum...

Előzmény: MZ/Y (72887)
MZ/Y Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72887

Valaki be tudja azonosítani ezeket VW, Skoda esetleg Seat vonalon? Akár csak a típust, ami megfelel ennek, felszereltséget már könnyebben megtalálom, bár az is jöhetne. :)

Személygépjármű (terepjáró):
• min. 110 kW motorteljesítmény;
• min. Euro 6, benzin üzemű motor;
• összkerék meghajtás;
• min. 6 sebességes váltó;
• tengelytáv: min. 2600 mm;
• hasmagasság: min. 195 mm;
• blokkolásgátló (ABS);
• kipörgésgátló (ASR);
• elektronikus stabilitás vezérlés;
• vészfékező funkció és gyalogosvédelem;
• elektronikus differenciálzár;
• elektromos rögzítőfék;
• függönylégzsákok;
• térdlégzsák;
• elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök;
• fényezett külső tükrök és kilincsek;
• elektromos ablakemelők elől és hátul;
• min. 2 zónás elektronikus klímaberendezés;
• LED fényszórók;
• LED hátsó lámpa;
• automatikus fényszóró kapcsolás;
• fényszóró mosó berendezés;
• ködfényszóró;
• tempomat;
• állítható magasságú, fűthető első ülések;
• parkolóradar;
• esőérzékelő ablaktörlő;
• fényre automatikusan sötétedő belső tükör;
• fűthető szélvédő;
• fűthető ablakmosó fúvókák;
• min. 17” könnyűfém keréktárcsák;
• pótkerék;
• multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth);
• USB csatlakozó;
• csomagtérből dönthető hátsó üléstámlák

Személygépjármű (terepjáró):
Műszaki követelmények:
• min. 110 kW motorteljesítmény;
• min. Euro 6, benzin üzemű motor;
• összkerék meghajtás;
• min. 6 sebességes váltó;
• tengelytáv: min. 2600 mm;
• hasmagasság: min. 195 mm;
• blokkolásgátló (ABS);
• kipörgésgátló (ASR);
• elektronikus stabilitás vezérlés;
• vészfékező funkció és gyalogosvédelem;
• elektronikus differenciálzár;
• elektromos rögzítőfék;
• függönylégzsákok;
• térdlégzsák;
• elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök;
• fényezett külső tükrök és kilincsek;
• elektromos ablakemelők elől és hátul;
• min. 2 zónás elektronikus klímaberendezés;
• LED fényszórók;
• LED hátsó lámpa;
• automatikus fényszóró kapcsolás;
• fényszóró mosó berendezés;
• ködfényszóró;
• tempomat;
• állítható magasságú, fűthető első ülések;
• parkolóradar;
• esőérzékelő ablaktörlő;
• fényre automatikusan sötétedő belső tükör;
• fűthető ablakmosó fúvókák;
• min. 17” könnyűfém keréktárcsák;
• pótkerék;
• multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth);
• USB csatlakozó;
• csomagtérből dönthető hátsó üléstámlák


Középkategóriás személygépjármű:
• min. 130 kW motorteljesítmény;
• min. Euro 6, benzin üzemű motor;
• min. 6 sebességes automataváltó;
• tengelytáv: min. 2800 mm
• blokkolásgátló (ABS);
• kipörgésgátló (ASR);
• elektronikus stabilitás vezérlés;
• adaptív lengéscsillapítás-szabályzás;
• hegymenet asszisztens (HHC);
• gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés;
• vészfékező funkció és gyalogosvédelem;
• függönylégzsákok elől és hátul;
• oldallégzsákok;
• elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök;
• elektromos ablakemelők elől és hátul;
• fényezett külső tükrök és kilincsek;
• térdlégzsák a vezetőoldalon;
• min. 3 zónás elektronikus klímaberendezés;
• elektromosan állítható első ülések;
• hátsó ülésről elektromosan mozgatható első ülés;
• fűthető első és hátsó ülések;
• hűtött könyöktámasz elől;
• esőérzékelő ablaktörlő;
• fényre automatikusan sötétedő belső tükör;
• fényszóró mosó berendezés;
• csomagtér ajtó elektromos nyitással/zárással;
• rádió-távirányítású központi zár;
• kulcs nélküli nyitás funkció;
• Bi-xenon fényszóró LED nappali fénnyel;
• hátsó LED lámpa;
• kanyarkövető ködfényszórók;
• min. 18” könnyűfém keréktárcsák;
• parkolóradar elől és hátul;
• tolatókamera;
• tempomat;
• sötétedésre aktiválódó fényszórók;
• multifunkciós bőr kormánykerék;
• bőr üléshuzat bézs színben;
• fekete gyöngyház fényezés;
• fűthető első szélvédő;
• sötétített hátsó ablakok;
• napfényrolók a hátsó oldalablakokon;
• navigációs rendszer Európa térképpel;
• Multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth);
• 230 V-os csatlakozó hátul;
• USB csatlakozó hátul

ac07 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72886

A hátsó "C" lámpában négy izzó adja a világítást. Nekem írta is, hogy jobb hátsó kiégett, de nagyon sötétben kellett ránéznem, hogy meglássam, melyik volt rossz. FL-nél a ködlámpában lévő nappali menetfény izzója is hülyéskedhet.

Előzmény: (M)Ákos (72867)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72885

15-éve német osztrák autópályázom,tologattuk egymást stb stb az ember felismeri az ilyesmit,aztán meguntuk ennyi a történet,sok értelme nincs bizonygatni ,fárasztó.....

Előzmény: skt15 (72881)
nohab Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72884

Ki lehet mindent számítani, hidd el, csak idő kell hozzá és minnél több infórmáció.

Idő, tudás és az összes szükséges adat.

Előzmény: Törölt nick (72874)
Varshi Creative Commons License 2017.02.10 -1 0 72883

Azok ott többnyire autós magazinok mérései, fel is van sorolva középtájon, hogy mik azok. Gondolom nem telefonos appal mérnek :), viszont az évszak, évjárat, kerékméret meg a sofőr mindig más. Ráadásul nem mindegyik adatot mérik, igy lehet fura anomália is: pl. 160-ig 10 újság átlagából jó számod van, de 180-ig meg csak 2, aztán azt látod, hogy gyanúsan jól/rosszul megy 160 és 180 között, amivel nehéz mit kezdeni...

Előzmény: skt15 (72882)
skt15 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72882

Hozzáteszem látok a zeperfs-en én is olyan adatokat egykori autótípusomról a zeperfs-en ami rosszabb,  mint az általam mért/gyári adat, de ezt kerékméretnek tudom be elsősorban.

Előzmény: skt15 (72881)
skt15 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72881

Én a zeperfs-et szoktam használni 2 autó összehasonlítására. Na meg persze a gyári adatokat.

A zepers-nél a rengeteg mérési adat miatt gondolom, hogy enyhén szólva sem hasraütnek, hanem tényleges háttere van a dolgoknak.

 

Tételezzük fel, hogy a 2 autó egyformán megy (holott mind a gyári, mind a zeperfs-es adatok ezt cáfolják); szélárnyékban akkor is lényegesen jobban megy, tehát az esetedben csak te versenyeztél, vagy nem 320d volt.

Előzmény: Draganovic (72878)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72880

A valóságban nemhogy az elmélet nem ér semmit, hanem sokszor a gyakorlat sem :-)

 

Lásd a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás mérésére szóló NDEC ciklus, amit ugyan a gyakorlatban végrehajtanak, ennek ellenére nem ad valós eredményt.

 

Illetve természetesen valós eredményt ad, hiszen megcsinálják, dokumentálják, végigmérik, szóval megfogható, megismételhető az eredmény. Viszont elméletben ismét átgondolva a dolgot, adódik a felismerés, hogy ez a valóságban elérhető létező legalacsonyabb érték és nem az adott autó/motor kombinációra jellemző átlagos érték.

 

A videón látható fogyasztási értékre visszatérve, valószínűleg ott is egy elméleti minimumot látunk, jó látni, hogy bizonyos kedvező körülmények között ennyire keveset is tud fogyasztani egy autó.

Előzmény: Varshi (72877)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72879

A mérnöki számítás egy támpont,amit a terepen a gyakorlat felülír és a kettő tapasztalatából lesz a tényleges végeredmény ez így van a munkámban is.

Előzmény: Varshi (72877)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72878

Miért 8.4-et írnak mikor több videó van 8.1-ről?Nem vág földhöz,csak nem tudom a miértjét és ez lehet megkérdőjelezi a többi adatot is.

Nem egy kategória egyik egy könnyebb sportos sedán a másik meg egy nehezebb 4.83 cm hosszú kombi,nem egy a terepük,de nekem úgy tűnt 130-tól padlózva hosszún lassan elmaradt.

0-tól gyorsítva viszont ramverne..csak megemlitettem ,igazából nem sok jelentősége van.

Előzmény: skt15 (72875)
Varshi Creative Commons License 2017.02.10 -1 1 72877

Nézd, én elég sok mindent csinálok/tam mérnöki területeken, de nem igen akad, aminél bejönne, hogy az 5-6 sorban primitív alapképletekkel kiszámolt valami tökpontos lenne a valóságban. Anélkül meg itt nem ér semmit.

Ahol közelít, ott tapasztalati képletek vannak, olyan konstansokkal és kitevőkkel, hogy elolvasni is alig lehet. És mindig peremfeltételekkel.

Elhiszem, hogy jó érzés "mindent tudni", de egy tank benzint mernék feltenni, hogy az általad leírtak jó 20%-nál jobban nem tudják megközelíteni a valóságot, pláne hogy illene 2-3 különböző autóra is igaznak lenni (azok között meg tudjuk, hogy van ennyi eltérés lazán). Csak ennyi.:)

Előzmény: Törölt nick (72872)
skt15 Creative Commons License 2017.02.10 0 1 72876

Ha a szélárnyékodban is elmaradt, akkor ott csak te versenyeztél.

Előzmény: skt15 (72875)
skt15 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72875

http://www.zeperfs.com/duel4183-3845.htm

 

Ez a 184 lovas - facelift előtti - 320d.

Mérni szokták

Előzmény: Draganovic (72873)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.10 0 0 72874

Ki lehet mindent számítani, hidd el, csak idő kell hozzá és minnél több infórmáció.

 

Amúgy elég jól talál a számtan és csak egy primitív energiatekia mérleget csináltam.

Ha nem fékezel sokar, akkor elég az a 16kWh-ra. 

Asszem a termikus hatásfoka ezeknek a motoroknak nőtt az utobbi pár évben. 

 

 

 

Előzmény: Octi19 (72864)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72873

Én úgy tudtam 183 LE és 380 NM PUG 508 GT itt 8.1-et hoz százon gyári is 8.2 nem valami hiteles a linked vég meg 235 nem 225,ezek a hasukra csaptak?Talán az autó súlyát eltalálták!

 

az a 7.2 meg 7.6

 

 

 

0-100-ra legyürne viszont 130-ról gyorsulgattunk 200-ra úgy már elmaradt !Nem lehet papirformában bizonyítani mindent

 

 

Előzmény: skt15 (72871)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72872

Én olyan szkeptikus számolós ember vagyok.:)

Ki lehet számolni elég pontosan magát a nyomatékigényt egy adott átlagsebességre, ha modelezel egy valós helyzetet is, amikor mondjuk 1ox kell fékezni 5o-ig, aztán visszagyorsúlni, egy óra alatt.

A nyomatékigyéntől a fogyasztásik elég hosszú az út, mert sok az ismeretlen. 

Ezt pl. egy statisztikus fizikus barátom meg tudja csinálni, model szinten, halál pontosan, mondjuk 2 év alatt 3 segítséggel. :) 

Előzmény: Varshi (72868)
skt15 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72871
Előzmény: Draganovic (72870)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72870

320D elírtam

Előzmény: Draganovic (72869)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72869

Én meg szerdán jöttem ki Tirolba haver 2016-os mondeoja szervízben van 2L 150 LE 6.6 L szokott enni 150-160-nál nem jövünk vele többel sőt inkább 150-el 950 km-et .

Most az enyémmel jöttünk ( 2.2 HDI 205LE 450 NM ) 950 km Osztrák 147 -el 100-as tábláknál 113-al van egy 100km-es német szakasz ott 190-el és a végén 7.4Liter jött ki és tök elégedett vagyok :D még 8 literrel is kiegyeztem volna :)

és egész úton egy 508 -al sem találkoztam nem hogy GT-vel ,csak gurultam ott a sok AUDI,WV meg BMW KÖZÖTT :)

 

Próbálkozott egy Új 3-as 220D de aztán gyorsításnál mindig elmaradt ...aztán meguntuk .

 

Mit gondolhatnak na letolom ezt a szar Peugeot-ot :D

 

Szépek ezek a fogyasztások ,de nem lehet állandóan azt nézni élvezni is kell a vezetést és a pacikat :)

Varshi Creative Commons License 2017.02.09 -1 0 72868

Szerintem tök felesleges elméleti számításokkal variálni, amikor itt a kollégák 5-6 decin vitatkoznak, ami kb. 10%. Nekem két különböző verziójú (gyári) vezérlőszoftverem között volt ennyi különbség!!

 

Bármit számolsz ki, tévedhetsz csúnyán bármelyik irányba, és jóval többet, mint az a 10%. Mert ne mondd, hogy nem. :)

Előzmény: Törölt nick (72859)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72867

Mennyi idő amíg magától törlődik a hibakód?

Ezt nem tudom, valamennyi sikeres kísérlet után (diagnosztika mutatni szokta ezt a számot), hibakódja válogatja.

Egy izzóhiba lehet 10 perc is, vagy 1-2 óra, tényleg passz.

Azt meg lehetne kérdezni, hogy világító hibajelzővel diagnosztizálták-e.

 

Most látom, hogy O2 FL a delikvens, kolléga sokat szenvedett az egyik oldali tompított izzóval, a végén már heti szinten cserélte.

Oxidáció miatt megégtek az érintkezők, és folyton kinyírta az izzókat, sokszor kisebb fényerővel is világítottak.

Ha összefutunk, megkérdezem a részletekről.

 

Esetleg csekkold még le a kesztyűtartó világítást meg az ajtó figyelmeztető lámpát.

Az utóbbira az O3 is bejelez, de csak általános hibaüzenet van, nem jelöli meg a problémás lámpát, mint egyébként.

(O2 FL-nek nem kéne megmondania, hogy melyik külső lámpa hibás?)

A kesztyűtartó világítás állítólag Golfban tud hasonló hibát okozni.

Előzmény: sziwacs7 (72854)
skt15 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72866

https://youtu.be/L7JDyhufL4s

 

Az enyém is kb. hasonló.

Előzmény: skt15 (72865)
skt15 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72865

Igen, nagyjából ahogy írod. Ez a mostani A4 ezt tudja kb.

Előzmény: nohab (72851)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72864

Persze, hogy sántít a számtan! :-D például kihagyod a képletből azt, hogy a motor milyen teljesítményszinten üzemel és ebből a szempontból a gyári teljesítménygörbék sem mérvadóak, mert azokat 100%-kos "gázállással" folyamatosan emelkedő terheléssel veszik fel. Ezt nem is olyan régen már itt átbeszéltük.

Például egy kisebb teljesítményű motor azonos teljesítmény (nem csúcsteljesítmény!!!) leadását rosszabb hatásfokon tudja mint egy nagyobb, (de persze nem túlzottan nagy!

Mondjuk egy O3 kaszniban egy 1.6TDI (maradjunk a korábbi 105Le-s változatnál) és egy 2.0 TDI (itt is legyen a korábbi 140Le-s de végül is mindegy) ugyanazon az emelkedőn ugyanabban a fokozatban (tegyük fel, hogy a váltó áttételezése sem tér el) ugyanazzal a motorfordulaton halad fel egymás mellett, egyenletes sebességgel, akkor a kisebb motor gázállása nagyobb lesz, mint a nagyobb motoré, de könnyen lehet, hogy egyik sem éri el a motorkarakterisztikák szerint az azonos fordulatszám értékhez tartozó forgatónyomatékot. Ebben az esetben, a kisebb motor bizony többet fog fogyasztani, még akkor is ha 100%-kos gázállásnál éppen a "matek" szerint kevesebbet kellene fogyasztania.

Előzmény: Törölt nick (72859)
ac07 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72863

Ja, de nem szamítottam a stabil literes többletre, meg persze a kisebb tank miatti sokkal rövidebb hatótávra.

Előzmény: nohab (72850)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72862

Simán, utazóban, sík úton nem ellenkezik, sőt még óvatos gyorsításra sem kéri el az ötödiket. Városban 50-nél negyedikben még ennyi sincs és onnan meglehetősen fickósan tud gyorsítani.

...de jól is néznénk ki, ha egy autóval országúti tempóban nem lehetne a legmagasabb fokozatban autózni... Intenzív gyorsításhoz elkér egyet vissza, de tempomatos utazáshoz nem. (mondjuk én országúton óra szerint 100-zal szoktam menni és onnan már biztonságos előzéshez sem kell visszakapcsolni)

Előzmény: rvf400 (72857)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72861

Közelítő számítás esetén 50 km/h-ra 8-10 Le, 90-re kb. 25 Le, 100 km/h-ra kb 30 Le, 200 km/h-ra kb. 120 Le jön ki sík úton, szélcsendben, átlagos személyautóval. Egy Le az kb. 0,75 kW. (Egészen pontosan 0,735 kW=1 Le-vel)

Előzmény: Törölt nick (72859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!