Keresés

Részletes keresés

HegyenVolgyon Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15310
Szerintem elég a 2,5 cm-es szigetelés egy meleglevegőcsőre, persze nem azért, mert nekem is az van... :-)
És amikor tavaly január-februárban még használtam is, ráadásul úgy, hogy a kisebb csőátmérő miatt jóval melegebb levegő ment rajta, mint a normális lenne szerintem, alig melegedett a gipszkarton a mennyezeten, ami fölött a szigetelt csövek futnak. Épphogy langyos volt.
Először én is sonoflexet rendeltem, de szerencsére még felszerelés előtt megmértem az akkor ideiglenesen fent lévő flexicső végén a hőmérsékletet és 200 fok körül volt, mikor meg volt durrantva. Ezért visszacseréltem a sonoflexet arra a keményebb, normál alu harmonikacsőre, mert az 350 fokig van hitelesítve, míg a sonoflex csak 140-ig. Mondjuk az azon lévő rózsaszín üveggyapotszerűségről el tudom hinni, hogy nem sokat ér, de amit én tekertem 2,5 cm-es paplant a gégecsövekre, az biztos, hogy jó. Ja és alukasírozottat tettem rá, hogy ne jusson a gyapotanyag a légtérbe.
Előzmény: szbalogh (15267)
legirepa Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15309
Megjött a brikettem Mogyoródról, 3500Ft/q.


zsák


briket


ég
paul20 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15308

Szia!

 

Kifejtenéd, hogy miért nem működött?

Nem tudta felmelegíteni a vizet vagy miért nem működött?

 

Üdv: Paul

Előzmény: tűz_tér (15293)
paul20 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15307

Lemaradt a kép!

 

Tudtam, hogy vmit elfelejtek. :D

 

Előzmény: paul20 (15306)
paul20 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15306

Szia!

 

Körbe van burkolva teljesen és a kupola belső részét 1-es lemezből csináltam meg és a tetején csináltam egy gyűjtőt amibe, amiben összegyűlik a meleg.

 

A képen lehet látni hogy néz ki.

 

Üdv:Paul

 

 

Előzmény: tűz_tér (15292)
kozak11 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15305

off topic, de mindenre megoldást ad... :-)  ajánlom más bejegyzéseit is.

http://www.terkultura.com/search/label/Kandall%C3%B3

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15304
"A padláscső 150-es átmérőjű és 2,5 cm-es szigetelés van rajta körbe."

Ha arra gondolok hogy a padláson lehet akár mínusz sok fok is, a 2,5 centi elég soványnak tűnik. De amint halaloszto is írja, meg kellene mérni a hőmérsékletet a cső két végén hogy tudd a hőmérséklet esést (energiaveszteséget). Lehet hogy máshol sokkal nagyobb a baj, pl a kandalló körül van valami elcseszve és a felszálló hő tud menni mindenfelé csak épp a csőbe nem.
Előzmény: paul20 (15283)
rferi Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15303

Azt mondod?

Ez eszembe sem jutott.

Megfontolom.

Előzmény: tűz_tér (15294)
kutyala Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15302
a légfűtéses kandallóban két levegőkör van: az egyik a tűztér (szívja a levegőt az égéshez, az égéstermék megy ki a kéményen),a másik a konvekciós burkolat (a betét köré épített izé, két luykkal: alul szívja a hideget, fölül fújja a meleget, így keringeti a levegőt, pont mint egy radiátor).

alapesetben a konvekciós burkolaton két lyuk van (lásd fenn), de lehet többet is csinálni, párban (tehát ha faláttöréssel fűtöd a szomszéd szobát, ahova fölül pöfögöd a meleget, akkor ugyanúgy kell neki pár alul, mint a kandalló frontján a fatároló).

röviden ez a lényeg, a többi finomkodás, bár nem kevésbé fontos. szerkezetileg a házban ezt kell nagyon jól meggondolni, főleg, ha még nincs meg a ház :)
Előzmény: Notes (15301)
Notes Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15301
Bocs de teljesen laikus vagyok a témában (távfűtésben élek). És valóban elkezdtem olvasni ezt a fórumot, de olyan hatalmas, hogy emberileg képtelenség végigolvasni, és kiszedni a szükséges infót. Mint említettem éppen egy házat tervezünk, így persze millió más dologba is bele kell ásnom magam. Szóval ha egy szakértő, de legalább is kandallós tapasztalatokkal rendelkező fórumozó elmagyarázná az alapvető fogalmakat, illetve megosztaná, hogy a napi gyakorlatban hogyan sikerült érvényesíteni az elméletet nagyon sokat segítene.
Nekem pl. az is új, hogy "konvekciós tűzterek", mert eddig csak annyit hallottam, hogy "kandalló becsövezése", ami nyilván nem a szakszerű kifejezés, és ezért a neten nem is találsz róla semmit. :)
Előzmény: Törölt nick (15297)
kutyala Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15299
hát én annyit szólnék hozzá (amellett, hogy erről sokat volt itt szó, olvass egy kicsit vissza is), hogy sokkal jobb a lyukat odatervezni a falba, mint beköltözés után vésni :)

tehát jól tervezzétek meg. a tűztér választására egy praktikus tanácsot adnék: az a lényeg, mint a kutyakajánál: vedd meg a legjobbat, ami a keretből kijön, ne rosszabbat, de ne is erőn felül vállald be. vizesből vannak itt a topiklakóknak idro50 (30), légfűtésesből astra, temporis, F100, ez praktis talán, bő a választék.
Előzmény: Notes (15295)
kutyala Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15296
azért ez tök érdekes. az biztos, hogy a betétek azt szeretik, ha jól megpakolja az ember, és visszafojtja, amennyire még egészséges. de: én este már nem szoktam rárakni, mert csukott szobaajtónál nem jó, ha egész éjszaka nem kapcsol be a gáz legalább egyszer, kicsit temperálni (az ajtót nem hagyhatom nyitva, mert akkor a négy kutya és az 1-5 macska a fejünkön köt ki előbb-utóbb) ennek ellenére ma reggel a hamutengerben volt egy-két parázsszem, és a tűztérbe dugva a kezem nem mondom, hogy leégett a szőr, de jó meleg volt. pedig aktív tűz utoljára olyan 10óra magasságában volt benne.

(külön köszönet azoknak, aki a pillangószelep fordított használatáról "lebeszéltek" :) )

astra-ismerőktől kérdezném, hogy a pillangószelepet mikor nyomjátok be teljesen (majdnem zárt állapot)? van annak veszélye, hogy lezárom, amíg van tűz/parázs? beszorulhat a balesetveszély határáig a füstgáz? a primert amint lehet (ha rendesen begyullad, 15-20 perc után) majdnem csutkára zárni szoktam.
Előzmény: Athes (15290)
Notes Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15295
Jelenleg tervezzük a házunkat (110m2, földszintes, fafödémmel), és szeretnénk kandallót.
Egyik ismerősünknek van, és Ő azt ajánlotta, hogy mindenképpen "csövezzük be", mert Ő csak utólag csináltatta meg, de szerinte ezzel sokkal jobban ki lehet használni a kandallóban keletkezett hőt (nem csak a nappalit fűtöm, hanem más helyiségeket is).
Nagyjából ennyit találtam a neten a dologról:
http://www.gulyaskandallo.hu/main/news-1219.html

Itt ugye nem arról van szó, hogy rákötjük a központi fűtésre a kandallót, hanem, hogy a kandalló "kürtőjében" (nem tudom hogy hívják, bocs...) lévő meleg levegőt csöveken elvezetjük a szobákba.
Van valakinek tapasztalata ezzel a rendszerrel kapcsolatban? Igényel speciális tűzteret? Kb. mennyi a kivitelezés költsége?
Illetve bármilyen hasznos tanács jó jönne. Gondolom sokkal jobb még most a tervezés alatt figyelembe venni a kandalló igényeit, mint később változtatni a házon.
tűz_tér Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15294
Nagyon ne durrants be amíg nincs körbeburkolva, könnyen öntvényrepedés lehet a vége. (Nem áramlik körülötte a levegő, jóval kisebb a hűtése, mint elburkolva.
Előzmény: rferi (15259)
tűz_tér Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15293
Láttam ilyet, nem működött.
Előzmény: paul20 (15291)
tűz_tér Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15292
Hogy csináltad meg konkrétan? A C20-on nincs konvekciós burkolat, és nem írsz semmiféle elszívásról sem, amit aztán szétosztanál. Azaz hogy kerül a csövekbe a kandalló által felmelegített levegő?
Előzmény: paul20 (15283)
paul20 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15291

Sziasztok!

 

És mit szóltok ahhoz a feltételezéshez, amivel a radiátort szeretném fűteni?

 

Mennyi lehet a hőmérsékletveszteség egy ilyen rendszernél.

Úgy saccolom, hogy a kandalló és a fala között kb. 80-90°C lehet és az fel tudja fűteni a keringtetett vizet kb. 50-60°C.

Az már jó lenne.

 

Üdv:Paul

Athes Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15290
Az Idro betétekben a szekunder levegő adagolás nem hiányzik?
Aki _csak_ ezzel fűt, az naponta üríti a hamugyűjtő bilit?
Amikor nincs telerakva, akkor is biztosan ég? (Kicsit hihetetlen egy ilyen óriási tűztértől, az enyém most kb. 50x35x40, de nem szereti, ha kevés fa van benne)
tűz_tér Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15289
Kár lenne fiatal életedért, akkor is ha a méregtől robbannál fel, nem a gőztől :)

Érzed te is, hogy az alacsonyan elhelyezett, eltolt tágulásival borotvaélen táncolsz.
Nem vagyok teljesen házilagos kiviteléz ellenes, sok kandalló működik itt a topicban is, ami szakember közreműködése nélkül készült, de amit te szeretnél, az nem a netről letölthető kategória. (Ugyanakkor tudok olyan oldalt is, ahol több tűzveszélyes kialakítás fent figyel példaképp, részletes leírással.)

Értem én, hogy szűkös az anyagi keret.
Minden évben bukom néhány munkát úgy, hogy a megrendelőnek van egy konkrétan megfogalmazott elképzelése, amire rendelkezésre áll egy maximált összeg. Az összeg rendre valahol az anyagköltség határát súrolja, tehát még csak nem is a munkadíjamról van szó. Azt szoktam ilyenkor tanácsolni, inkább gyűjtsön még egy kis pénzt, kisebb baj, ha egy évvel később valósul meg, mintha kap egy megoldást, ami közel sem fedi az elvárásait, vagy pont azokat az anyagokat, megoldásokat spórolják ki, amik a hosszútávú biztonságos működéshez mindenképpen kellenek.

Nem tudok neked ennél jobb tanácsokat adni.
Előzmény: Törölt nick (15233)
moonshadow Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15288

A fa nedvesség könnyen előfordulhat, nálam is problémaként jelentkezik.

Tudom én, hogy nyáron kell tüzifát venni, de eleve kérdéses volt, hogy eljutunk a beköltözhető állapotra őszig, aztán minden fityinget a befejezésre toltunk.

Most úgy fűtök, hogy begyújtásonként 6-8 németbriketet teszek a kandaló aljára, arra fektetem a rönköket, így a tűz körbe tudja égni. Amint a briket begyullad, lesz tőle egy parázságy, ami ad annyi plusz hőt, hogy a nagyobb 20-30 cm átmérőjű rönkök is jól égnek rajta.

Egyébként még nem vagyok elégedett a maszek tűzteremmel, de lehet csak a fa nedvesség tartalom miatt, mert amúgy építkezésből maradt fenyődeszkával égett mint egy reaktor, csak a szegeket kényelmetlen volt kiszedni, mert felakadtak a rácsban.

Viszont két hónap használat után előjöttek a kényelmetlenségei:

Egyik nagy bánatom, hogy nem elég mély a felső perem, ezért kinyitott pillangószelepnél, bukóra állított ablaknál is kipöffent a nappaliba, ha nem sikerül egyből helyére tenni a rönköt hanem pár másodpercig tökölök vele.

Másik nagy bajom, hogy nem látok rajta szekunder levegő bevezetést, jó lenne az utánégést javítani, mert kormosodik az üveg. Üvegtisztító levegőt sem látok rajta. .

Harmadik nagy bajom, hogy valószínűleg a hőtágulástól, felpúposodott a hamutálca tartó fenéklemez és nyomja fel a hamutálcát, amitől elkezdett a tálca szorulni, ezt nem tudom hogyan fogom tudni lenyomni.

Negyedik nagy bajom, hogy a kandallós nem jelentkezik a szellőző rácsokkal, nem adott tüzikutyát, ezért a rönkkel ésszel kell bánni, hogy ki ne guruljon az ajtón, meg még a garlevelet sem küldte.

 

Előzmény: Törölt nick (15284)
poftic007 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15287
Szia!
Olyan problémám lenne, hogy én is egy IDRO 50-sel fűtök, és ha a kazán lánggal ég, a kályha közepéből erőteljes sistergő hang hallatszik. Átlósan van bekötve, a kimenő víz nem forr, de olyan hangja van, mintha valahogyan megállna benne víz és az rotyogna. Lehetséges ez? Ha valaki tud segíteni, kérem írjon ide vagy a poftic007@freemail.hu e-mailre. Előre is köszönöm.
Előzmény: lila-akác (15224)
poftic007 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15286
1
Előzmény: lila-akác (15224)
halaloszto Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15285
meg kellene merni a levego homersekletet a cso ket vegen. egyertelmuen eldolne, hogy a szigeteles a keves vagy sem.

vajk
Előzmény: paul20 (15283)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15284
" Az lehet, hogy a fa egy kicsit nedves?Mert még erre gondoltam, de sajnos csak ilyet tudtam beszerezni, illetve tárolni még nem nagyon tudom fedett helyen. :( " --- hát akkor ne csodálkozz hogy nem fűt :-) vegyél pár kiló keményfabrikettet és próbáld ki úgy a fűtést, akkor majd látod hogy az volt-e a gond.
Előzmény: paul20 (15283)
paul20 Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15283

Szia Mekk Elek!

 

A padláscső 150-es átmérőjű és 2,5 cm-es szigetelés van rajta körbe.Gyárilag vettem talán ISOVENT márkájú.

Légrés van a szobákon, de nyitva vannak folyamatosan az ajtók.A visszatérő nyílás pedig 130-as cső.

Arra gondoltam, hogy rárakok a visszatérő nyílásra egy PC ventilátort, hátha jobban megmozgatja a levegőt.

 

Vagy az előző verziót próbálom ki.

 

Az lehet, hogy a fa egy kicsit nedves?Mert még erre gondoltam, de sajnos csak ilyet tudtam beszerezni, illetve tárolni még nem nagyon tudom fedett helyen. :(

 

Üdv: Paul

Előzmény: Mekk Elek ezermester (15265)
Athes Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15282
Vettem, küldtem :)
Előzmény: ronkovik (15281)
ronkovik Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15281
Válasz ment.
Előzmény: Athes (15269)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15280

Nem akarom behozni a konyha szagot meg a wc szagot a szobába holmi légmozgatással, ennyire igénytelen még én sem vagyok. A víz a tuti.

Előzmény: Törölt nick (15277)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15279

Volna teletuti megoldás, ha Sörömpőőr nem lett volna fasz, és lefektet egy nyavalyás vízcsövet aljzatbetonozás és parkettázás előtt a padlóba. Akkor lehetne csinálni egy gravitációs etázsfűtést, és nem kellene se szivattyú, sem azon agyalni, hogy mi történik akkor, ha a szivatyú leáll valamiért... de sajnos ez már eső után köpönyeg, úgyhogy kezdődik a barkácsolás. :-(

Előzmény: kutyala (15276)
kutyala Creative Commons License 2010.01.05 0 0 15276
ez a 15ezredik hozzászólás környékén egy kicsit sommás... ha 4-6 métert kellene csövezni, akkor egy szobányi cserépkályha sem fog hat egy méterre lévő helyiségben komfortos meleget csinálni, pláne csukott ajtók mellett, főleg, ha kanyar is van addig.

szerintem. egy jókora cserépkályhát 6-700 ezerre saccolnék. ennyiből egy vizes rendszer is kijön, és az tényleg komfortos. persze teletuti megoldás nincs, illetve mindenkinek más.
Előzmény: Törölt nick (15272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!