Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

realist_ Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129176

Nem értem merre halad a világ...:)

Hyundai Veloster Turbo teszt: http://autopult.hu/tesztek/a-szukseges-plusz-hyundai-veloster-turbo-teszt/oldal-2.html

 

186paci, 265 nyomaték, gyorsulás 8,4sec, csomagtartó 320 liter, ár: 8 millió

 

Sum lassabb, kisebb és sokkal drágább mint pl. a Bravo, mégis úgy beszélnek mindenfelé róla mint valami sport autó. Érdekes... Az mondjuk, hogy egyedi a kinézte

 

 

 

 

 

dirige Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129175

:-))

Előzmény: giuliettafan (129170)
denil Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129174

Szia Vinjo!
Köszi az utánajárást. "Szép" árai vannak...

Megpróbálom körbejárni a dolgot a szervízben, hátha mégis könnyen megtalálják, ha pedig nem, akkor Érden van egy motordiagnosztikai műhely (injektor.hu )  lehet elviszem majd oda..

Előzmény: vinjo (129172)
vinjo Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129173

Teljesen egyetértek veled.

Előzmény: Mikusz. (129154)
vinjo Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129172

Selenia Racing (10W-60)  18500Ft/5liter,   7700Ft/2liter

Selenia Abarth (10W-50) 14000Ft/2 liter

Előzmény: denil (129148)
denil Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129171

Ez jóó!:DDD

Előzmény: giuliettafan (129170)
giuliettafan Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129170

 

A Datsun nívópálcáján pl 3 jelölés van és senki nem tudja, miért. És én remélem, nem értettem félre, mondjuk az alsó nívót:-((

 

Ez egysyerű...A felső a japán belpiaci vásárlóknak van.Ők nem ismerik az olajfogyást.Az alsó a jómódú piacokra készült autóknál érdekes ahol nem olajat hanem autót cserélnek.

A középső szint az összes többi piacra,

 

 

 

Előzmény: dirige (129165)
denil Creative Commons License 2012.10.15 0 0 129169

Köszi, asszem ezzel a listával megyek majd a szervízbe:)

Előzmény: Mikusz. (129167)
Mewo Creative Commons License 2012.10.14 0 0 129168
Èn voltam...Életre szòlò élmény,biztos,hogy legközelebb is megyek.
Előzmény: bajan122 (129150)
Mikusz. Creative Commons License 2012.10.14 0 0 129167

Szia!

 

Pár ok ami /szerintem/ olajfogyást okozhat.

 

1, Kopott a hengerfal. Ez veszteségméréssel /nem keverendő a kompresszióméréssel!/ elég jól diagnosztizálható.

2, Turbó csapágya mellett megy el. Le kell venni a turbócsöveket és a csőben levő olaj mennyisége árulkodó, esetleg a turbó lógása lehet még árulkodó.

3, Szelepszár szimering mellett megy el. Pár napos állás után hidegen pár pillanatra kék a füst, minél rosszabb annál kékebb.

4, Csöpög valamelyik befecskendező, az olajba jutó benzin hígítja az olajat és ezért eszi a motor. Büdös benzinszagó az olaj.

5, Elszennyeződött levegőszűrő, emiatt a turbó a kartercsövön keresztül olajat szív fel.

6, Olajfolyás, ennek látható jele van.

7, Hibás olajhűtő, nem kering benne a víz emiatt túlmelegszik az olaj, ilyet még nem láttam, ez inkább csak elvi lehetőség.

 

Más most nem jut az eszembe, ha valaki tud még okot akkor egészítse ki.

 

Előzmény: denil (129163)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.10.14 0 0 129166
Huhh, hát az idő is azt mutatja, h most gyenge voltam. Óra szerinti 0-100 kb. 8,25 lett, tehát jól tippeltem előzetesen. Mindegy, ez ilyen, de azért föltettem a videóim közé (rmctwo), ha vkit érdekelne egy széthajtott Bravo látványa / hangja. :-)
Előzmény: mcI_2.0 (129161)
dirige Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129165

Egy kezemen meg tudom számolni, hová lehet az olaj. Ebből 2 már ki lett zárva. Szóval a diagnosztika nem lehet nagy kunszt-nagy költség.

Én nem zárnám ki a tévedést sem, persze ezzel soha ne nyugtassa magát az ember.

A Datsun nívópálcáján pl 3 jelölés van és senki nem tudja, miért. És én remélem, nem értettem félre, mondjuk az alsó nívót:-((

Előzmény: denil (129163)
denil Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129164

Engem valamikor nagyon érdekelne jövőre ( télen gondolom nem az igazi )

Előzmény: piros madááár (129156)
denil Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129163

Szia Mikusz!

 

Köszönöm, hogy ilyen részletesen válaszoltál, mindig szeretek hasonló nyelvezetű irományokat olvasni mert sokat tanulok belőlük.

Nekem a 2-3dl nem lenne sok ha mindig ennyit evett volna. AKkor max zavarna de elfogadnám,h ez ilyen.

Engem ami aggodalmaskodóvá tesz az a növekvő tendencia. Amikor megvettem 65k-val, akkor a következő 25k km-en nem evett olajat aztán egyszer csak elkezdte enni és úgy látom, hogy egyre többet. Azért ránézetek a szervízben, de nem sok reményem van felőle,h megtalálják.

Az általad leírt tüneteket a hengerfejre nem tapasztalom, a víz stabil szinten van - ez a probléma elkerült engem más cartársakkal ellentétben - és nem is olajosodik. "Simán" vhova eltűnik, de persze nyilván nem lehetetlen megtalálni, hogy merre, csak nagy munkával jár..

Előzmény: Mikusz. (129154)
denil Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129162

Megnéztem ma indítás után és nem volt semmi kék füst.

Kis feketés pamacsok voltak akkor amikor nagy gázt kapott, de az volt akkor is amikor ár üzemmeleg volt a motor és tényleg csak elég nagy gázadásnál.

Előzmény: piros madááár (129145)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129161
Inkább mondd azt, h látni szeretnéd a videót... :-D
Egyébként, másodikba váltáskor kicsit megtorpant (többször megtekintve egyértelmű), nem lett tökéletes sprint. Visszanézve kb. 8-8,5 körül lehet, s ugye van egy 7,7-em. Majd kikockázom, beszámolok. Meg fölteszem a többihez. ;-)
Előzmény: bajan122 (129160)
bajan122 Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129160

Szerintem nagyon is szép eredmény az a 12,4, igazán nincs mit szégyenleni. Az hogy az autó ennél tud jobbat is, hát istenem majd még gyakorlod... :-)

Előzmény: mcI_2.0 (129159)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129159
Tehát, ráértem. :-)
Előzmény: Realtukko (129157)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.10.13 0 0 129158
Nem pályáztam vele, illetve, ha már ilyen hülye karakterisztikát csináltak neki, akkor a haladáshoz az volt a normál használat. ;-)
Előzmény: bajan122 (129153)
Realtukko Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129157

Ma néztem 0-100-at, csak úgy...

 

Tehát... :))

Előzmény: mcI_2.0 (129152)
piros madááár Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129156
Sajnos most nem,betelt a letszam es nemtudtam hogy tudok e szabadot tenni. En voltam mar ott de fiatpeoplecup rendezvenyen ami megint lesz okt 21. Szlovakiaringen de a reszveteli dij 180€. Most kihagyom mert beszart a masik hatso feknyergem.egy honapja csereltem a bal oldalt most a jobb oldal alt be.de ott keszultek a fotok es jo volt a celegyenesben 200 a max de nagyon igenybeveszi a fekeket a palya na meg a gumikat is.altalaban 140 rol kell 60 ra lassitani.van benne ket bukano is es alattomos 140 nel robogsz felfele aztan hirtelen nagy fek kozbe az auto szinte levegoben.de kemeny amugy nem kis eneriat kell kifejteni 20 perc alatt. De ha akkor javaslom mindenkinek kilehet probalni az auto hatarait.
Előzmény: bajan122 (129150)
Mikusz. Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129155

Bocs. Most látom hogy nem a Selenia Racing hanem az Abarth volt említve. Abból az 5w40 jó lehet a k PE helyett, de a 10w50 nem, a lentebb írt okok miatt.

 

Mikusz. Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129154

A legrosszabb dolog ha 10w60 -ra váltasz 5w40 helyett.

 

Hidegen és melegen is sűrűbb olaj, hidegben lassabban ér oda a kényes helyekre, normál üzemi körülmények között is vastagabb az olaj, jó esetben csak nő a fogyasztásod. Ha kopott a hengerfal akkor időlegesen segíthet, de MINDEN MÁS esetben nem lesz változás vagy csak rosszabb lesz. Én már használtam selenia Racing olajat 8-10 évvel ezelőtt, akkor az jónak számított de a k PE olajhoz képest régi és elavult. Én a helyedben biztosan nem állnék rá át. 

 

2-3 dl /1000 km nem a világ vége, sokan örülnének ennyinek. A füstön ezt még egészen biztosan nem látod meg, a kormot nem ez okozza. A fekete kormolást a túl sok üzemanyag vagy hibás gyújtás okozza, az olaj kékesen füstöl. A szívócsőbe a turbón keresztül mindig megy egy kis olaj, ílletve a kartergázon keresztül mehet még oda. A csőrendszer megbontásával egy szerelő ránézésre megmondja hogy ez normális e vagy már túl sok, de turbós autónál ott MINDIG van egy kis olaj.

 

A hengerfej megint csak más tünetet produkáll, hidegen dadogó és bizonytalan alapjárat, fogyó vagy olajosodó hűtőviz, kemény hűtőcső, esetleg a hengerfej alól folyó víz vagy olaj, ezek a hengerfejhiba elsődleges tünetei.

 

Úgy látom te az "aggodalmaskodó gondos gazda" típus vagy, de a helyedben ennyitől én még nem aggódnék :)

 

Előzmény: denil (129147)
bajan122 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129153
a normál hasztnálat nem véletlen írtam ;-)
Előzmény: mcI_2.0 (129151)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129152
Jaja, nekem is koromfekete a kipuff, és szintén nyom sötét pamacsokat. ;-) Ma néztem 0-100-at, csak úgy... Ki akartam próbálni egy gyorsulás mérőt, de szar, ezért inkább videóztam utána. Majd beírom, ha gyengült az idő az eddigiekhez képest, azaz, széthajtottam időközben a vasat. :-D
Előzmény: piros madááár (129145)
mcI_2.0 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129151
A Fiat Bravam esetén 60 e km körül volt hengerfej tömítés csere.... De az nem biztos, h olajfogyással jár, nekem a víz fogyott... Nagyon érzékeny volt a hideg használatra. De mivel nem újonnan vettem, meg a volt asszony is sokat használta, így biztos nem az idézte elő, h 4-6500 között használtam a gépet. :-D
Előzmény: bajan122 (129141)
bajan122 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129150
csak nem te mész a totalcarral Szlovákiaringezni?
Előzmény: piros madááár (129149)
piros madááár Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129149

nem ehhez tartozik csak erdekesseg, ismerosom volt padon egy verseny autoval ami 250 LE elvileg es le akartak merni. ures tankvolt raktak bele shell 100 padon 247 Le lett majd hoztak omw szinten az a ujjat nemtom hogy nevezik azzal 253 Le volt.. nagyon megvoltak lepodve hogy ilyen kulonbsegek vannak.

Előzmény: denil (129147)
denil Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129148

Vinjo!

 

A piros madár által említett olajat is tudsz hozni?

Mennyibe kerül?Gondolom ha már abarth akkor még drágább.

denil Creative Commons License 2012.10.12 0 0 129147

Ki fogom próbálni amit mondasz, úgyis 3k km múlva esedékes megint az olajcsere.

De félek, hogy nem lesz jó, mert eddig is mindig Selenia volt benne és nem ette.

Persze amit látok azon a csövön nagyon kevés, csak ez az egy hely ahol látok olajra utaló jelet. Ja és mindig 95-öt tankolok, de Shellt.

Sosem volt vele gondom..mármint teljesítményben.

Előzmény: piros madááár (129145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!