Sum lassabb, kisebb és sokkal drágább mint pl. a Bravo, mégis úgy beszélnek mindenfelé róla mint valami sport autó. Érdekes... Az mondjuk, hogy egyedi a kinézte
Szia Vinjo! Köszi az utánajárást. "Szép" árai vannak...
Megpróbálom körbejárni a dolgot a szervízben, hátha mégis könnyen megtalálják, ha pedig nem, akkor Érden van egy motordiagnosztikai műhely (injektor.hu ) lehet elviszem majd oda..
A Datsun nívópálcáján pl 3 jelölés van és senki nem tudja, miért. És én remélem, nem értettem félre, mondjuk az alsó nívót:-((
Ez egysyerű...A felső a japán belpiaci vásárlóknak van.Ők nem ismerik az olajfogyást.Az alsó a jómódú piacokra készült autóknál érdekes ahol nem olajat hanem autót cserélnek.
Huhh, hát az idő is azt mutatja, h most gyenge voltam. Óra szerinti 0-100 kb. 8,25 lett, tehát jól tippeltem előzetesen. Mindegy, ez ilyen, de azért föltettem a videóim közé (rmctwo), ha vkit érdekelne egy széthajtott Bravo látványa / hangja. :-)
Köszönöm, hogy ilyen részletesen válaszoltál, mindig szeretek hasonló nyelvezetű irományokat olvasni mert sokat tanulok belőlük.
Nekem a 2-3dl nem lenne sok ha mindig ennyit evett volna. AKkor max zavarna de elfogadnám,h ez ilyen.
Engem ami aggodalmaskodóvá tesz az a növekvő tendencia. Amikor megvettem 65k-val, akkor a következő 25k km-en nem evett olajat aztán egyszer csak elkezdte enni és úgy látom, hogy egyre többet. Azért ránézetek a szervízben, de nem sok reményem van felőle,h megtalálják.
Az általad leírt tüneteket a hengerfejre nem tapasztalom, a víz stabil szinten van - ez a probléma elkerült engem más cartársakkal ellentétben - és nem is olajosodik. "Simán" vhova eltűnik, de persze nyilván nem lehetetlen megtalálni, hogy merre, csak nagy munkával jár..
Inkább mondd azt, h látni szeretnéd a videót... :-D
Egyébként, másodikba váltáskor kicsit megtorpant (többször megtekintve egyértelmű), nem lett tökéletes sprint. Visszanézve kb. 8-8,5 körül lehet, s ugye van egy 7,7-em. Majd kikockázom, beszámolok. Meg fölteszem a többihez. ;-)
Sajnos most nem,betelt a letszam es nemtudtam hogy tudok e szabadot tenni. En voltam mar ott de fiatpeoplecup rendezvenyen ami megint lesz okt 21. Szlovakiaringen de a reszveteli dij 180€. Most kihagyom mert beszart a masik hatso feknyergem.egy honapja csereltem a bal oldalt most a jobb oldal alt be.de ott keszultek a fotok es jo volt a celegyenesben 200 a max de nagyon igenybeveszi a fekeket a palya na meg a gumikat is.altalaban 140 rol kell 60 ra lassitani.van benne ket bukano is es alattomos 140 nel robogsz felfele aztan hirtelen nagy fek kozbe az auto szinte levegoben.de kemeny amugy nem kis eneriat kell kifejteni 20 perc alatt. De ha akkor javaslom mindenkinek kilehet probalni az auto hatarait.
Bocs. Most látom hogy nem a Selenia Racing hanem az Abarth volt említve. Abból az 5w40 jó lehet a k PE helyett, de a 10w50 nem, a lentebb írt okok miatt.
A legrosszabb dolog ha 10w60 -ra váltasz 5w40 helyett.
Hidegen és melegen is sűrűbb olaj, hidegben lassabban ér oda a kényes helyekre, normál üzemi körülmények között is vastagabb az olaj, jó esetben csak nő a fogyasztásod. Ha kopott a hengerfal akkor időlegesen segíthet, de MINDEN MÁS esetben nem lesz változás vagy csak rosszabb lesz. Én már használtam selenia Racing olajat 8-10 évvel ezelőtt, akkor az jónak számított de a k PE olajhoz képest régi és elavult. Én a helyedben biztosan nem állnék rá át.
2-3 dl /1000 km nem a világ vége, sokan örülnének ennyinek. A füstön ezt még egészen biztosan nem látod meg, a kormot nem ez okozza. A fekete kormolást a túl sok üzemanyag vagy hibás gyújtás okozza, az olaj kékesen füstöl. A szívócsőbe a turbón keresztül mindig megy egy kis olaj, ílletve a kartergázon keresztül mehet még oda. A csőrendszer megbontásával egy szerelő ránézésre megmondja hogy ez normális e vagy már túl sok, de turbós autónál ott MINDIG van egy kis olaj.
A hengerfej megint csak más tünetet produkáll, hidegen dadogó és bizonytalan alapjárat, fogyó vagy olajosodó hűtőviz, kemény hűtőcső, esetleg a hengerfej alól folyó víz vagy olaj, ezek a hengerfejhiba elsődleges tünetei.
Úgy látom te az "aggodalmaskodó gondos gazda" típus vagy, de a helyedben ennyitől én még nem aggódnék :)
Jaja, nekem is koromfekete a kipuff, és szintén nyom sötét pamacsokat. ;-) Ma néztem 0-100-at, csak úgy... Ki akartam próbálni egy gyorsulás mérőt, de szar, ezért inkább videóztam utána. Majd beírom, ha gyengült az idő az eddigiekhez képest, azaz, széthajtottam időközben a vasat. :-D
A Fiat Bravam esetén 60 e km körül volt hengerfej tömítés csere.... De az nem biztos, h olajfogyással jár, nekem a víz fogyott... Nagyon érzékeny volt a hideg használatra. De mivel nem újonnan vettem, meg a volt asszony is sokat használta, így biztos nem az idézte elő, h 4-6500 között használtam a gépet. :-D
nem ehhez tartozik csak erdekesseg, ismerosom volt padon egy verseny autoval ami 250 LE elvileg es le akartak merni. ures tankvolt raktak bele shell 100 padon 247 Le lett majd hoztak omw szinten az a ujjat nemtom hogy nevezik azzal 253 Le volt.. nagyon megvoltak lepodve hogy ilyen kulonbsegek vannak.