Szokásos magyar tervezés szerint készült az M6-M0 csomópont M7 felé. elején 2 sáv jó tempóban autózható nagy ív van, majd a végén egy sáv, jó szűkre szabva. mint a csigavonal egyre szűkebb... :( Az űrszelvény meg gondolom mindenhol a standard 4,5 magasság. de kicsit várnak elkészül az M0 szélesítése és szélességben nem lesz hiány...
Lehet korábbi infókban benne volt,de lehet valamit tudni az újdonságról?
Colreg 28. szabály. Merülésük miatt mozgásukban korlátozott hajók.
Merülése miatt mozgásában korlátozott hajó, a 23. szabályban, a géphajók számára előírt lámpákon kívül, ahol a legjobban látszik, viselhet függőleges vonalban egymás fölött, három minden oldalról látható vörös lámpát vagy hengert.
A mórickaábra az új, januárban életbelépő BELVIZI HSZ-ből(57/2011 NFM. rend.) való. Sok érdekesség található benne. Én a MAHOSZ valamint a személyhajósok helyében sikítanék. Ebben az évben már a második félmilliós műszaki fejlesztést igénylő projekt (pl.tolóhajónál az új fények kikábelezése) Kellhet még némi sárga gömb a vontatmányokra stb. Még nem volt időm részleteiben összehasonlítani, de érdekes.
A négyszög alakú szines idomok a hagyományos irányított poziciófényt, az egyéb szines pettyek a 360°-ban látható navigációs fényeket hivatottak imitálni TAYFUN olvtárs által közzé tett móricka-ábrán. (felénk közelítő, a bal oldalán szabad elhaladást biztosító, menetközben munkát végző "tengeri" úszómű - - vagy valami illesmi)
Logikusan, ha már autópályát említettek - akkor arra.
Azt nem tudom, mekkora íve van az M6 nak a nullásnál, és azt sem, hogy ott mekkora a szabad űrszelvény, de ha azon átjutnak, akkor nem nagyon van másik, "csak" az M78 autópályahídjai.
Majd a szakemberek megmondják, merre akarnak menni -itt nekünk szvsz nem a szárazföldi, hanem a vízi szállítás az érdekes.
December 15.-20.-a között új préda jelenik meg a kép készitők asztalán.
Értesülésem szerint 15.-én kerül átadásra a Bódenitó meletti Kreisboon-nál a Balaton új hajója.A felső fedélzet lebontásra került és ebben az állapotban kerül vontatásra.Előbb a csatornán (kb2 nap)majd a Dunán (3 nap) Dunaujvárosig ,ahonan közúton Siófokig az autó pályán.
Kíváncsi leszek kinek sikerül elősször lencsevégre kapni valahol a vizen vagy közúton?
Örülünk ,hogy ezen a fórumon együtt örülhetünk egy újabb ÚJ magyar hajónak.Igaz a kapacitást ismerve kevés lehetőséget látok ,hogy szezonra elkészüljön ,de reménykedni azt lehet.
Úgy hallottam a műszeki berendezéseket már leszállították Siófokra ,megérkezés után itt fogják készre szerelni.
Lassan összeáll a kis gyűjtemény: ma hozzájutottam egy újabb hiányzó darabhoz, nevezetesen az 1988-as MAHART menetrendhez.
Különlegessége, hogy az akkor még egyszerűen csak SÓLYOM-nak hívott szárnyashajó olyan egyedülállóan jó minőségű fotókon szerepel több oldalon is, melyek később egyetlen kiadványban sem tértek vissza, és semmilyen más tájékoztatási közegben, így a hajoregiszter.hu oldalán sem fordulnak elő. Ez azért furcsa, mert a SÓLYOM-ról létezik az a bizonyos 2 db felkapott fotó, melyet szinte minden kiadványban, poszteren, kártyanaptáron megtalálunk a 90-es évek elején, viszont minőségileg meg sem közelítik a most megszerzett menetrendben közölteket.
A kiadvány ezen felül tartalmaz egy szintén jó minőségű színes képet az originelli átalakítatlan TÁNCSICSról is, de sajnos mivel ez a hátoldalon van, tele van írva szöveggel.
Az összkép erőteljesen pozitív, békés, baráti hangulatot teremtő elrendezés és első osztályú fotók tarkítják a 88-as kiadványt, mely ezt követően csak az 1993-as példányban tér vissza. Kíváncsi lennék a többire, sajnos kevés maradt fent ezekből, nagy szerencse kell, hogy rájuk akadjon az ember, no meg elegendő píz... :(
Később sem, az utolsó pillanatáig vaskapu volt. Egyszerű hagyománytisztelet, az AFP egy nemzetközi szervezet volt. A hajón nem román, vagy szerb lobogó volt, hanem mindig az AFP lobogója.