Keresés

Részletes keresés

Emdzsí Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6208

Nekem is tetszik az 505-ös, és ha most kéne hajót vennem, én is ilyet vennék, az a +100 pénz nagy úr, és nagyon jó benyomásaim voltak róla. És egyáltalán nem rossz hajó. Ha jobb hajót akar a barátnőd majd egyszer , érdemes laminálton gondolkozni.

Ezt a "minőségben nem jó az Ysak felfogást" meg felejtsük már el.  Tény hogy nincsenek rajta felesleges kötelek, műanyag kallantyúk, amik úgyis letörnek az első túrán, az 505-ösön sincsenek, de az anyagáról már hallottam kritikákat, na nem kell megilyedni nem fog elolvadni:-))), csak deckkel lefelé kell tárolni.

Előzmény: saintus (6207)
saintus Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6207

A laposságot nem hosszirányban, hanem széltiben értem. Mindkét hajó lapos V alakú (nagyon lapos V). Úgy vettük, hogy én nem igazán támogattam az ötletet, de az ellenérv az volt, hogy nem ez lesz a végleges kajakja. Ha később lesz több pénze, vesz egy jobbat (addigra eldönti mit) ez pedig külcsönadható lesz, ha valakit el akarunk hívni evezni.(lásd Gergő esetét az adrián) Az ysak most semmiképpen nem játszhatott, mivel ez egy minőségben jobb csónak, majd 100 ezer forintal olcsóbban. Igaz, valószínűleg egy Ysak gyorsabb és fordulékonyabb is nála, és nem kizárt, hogy tengerre is jobb, de nem hiszem, hogy túl sokkal (de a külömbség puszta létét nem vitatom). Az a százezres difi, (ha a kormányt is számolom, akkor 140) viszont eléggé lealázza a pörögveolvasztóékat...

 

Most egy hétig a bakancsunkat koptatjuk a kelemenben, de utánna mérek ehez a hajóhoz is sebességeket. Formára egyenlőre nagyon tetszik az amerikai tantó pengéhez hasonló orr.

Előzmény: Emdzsí (6204)
multiplas Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6206
Eszkimózáshoz szólnék még hozzá. A filmes látható gyakorlat így egyszerűen faszság.
Mi alapján mondom? Például egész életemben vizibogár voltam, 9 éve kajakozom vadvizen, s kb. ennyi ideje eszkimózok tökéletesen és számtalan módon, szinte bármilyen hajót, beleértve a croco és kettes kajakot is, akár passzív első emberrel együtt is, s jónéhány embert megtanítottam már a hatékony eszkimózásra, lapáttal vagy anélkül.
A paddle floatos játék síkvizen, szélcsendben biztos kellemes időtöltés, de normál körülmények között, vagy neadjisten viharban, törő hullámban (hogy a tengernél maradjak) működésképtelen. A whitewateren van fent egy kis olvasmány, abból ki lehet szöszölni a hasznos és működő megoldásokat, de ha valaki tud eszkimózni, teljesen felesleges a float, ha meg nem tud, kritikus helyzetben a float lesz az utolsó, ami eszébe jut, miközben kirugdossa magát a beülőből.
Ezek a leghatékonyabb megoldások, prezentálva a veterán evezős által, minden más csak variáció egy témára:
Back deck roll
Front deck roll
Szerintem.
Előzmény: kotoc (6183)
Emdzsí Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6205

Az Ysaknak elég nagy a rocker íve, ezért fordulékonyabb, és a hullámokon is jobban átugrik. Nem csak a hajó hasát kell nézni, hanem oldalról, rocker shape, vagy rocker curve alatt lehet erről olvasni. A Lasernek, és az 505-ösnek kisebb, ezért az egyenesfutásuk is jobb, hát hiába valamit valamiért.

 

The final issue is the amount of 'rocker'. The are no clear rules for that and the designer must select the curve of the keel line based on experience and comparing with existing designs of known performance. It has a lot to do with tracking and manoeuvrability as well as stability. A straight keel kayak is more 'tippy' than a high rocker kayak with the same beam.

 

Avagy

Look at the bottom of the boat for the amount of rocker. Rocker is the degree of curve in the hull from bow to stern. More rocker makes the boat easier to turn, whitewater kayaks will have the most rocker and sea kayaks the least. Recreational boats are in between.

Előzmény: Emdzsí (6204)
Emdzsí Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6204
Mivel mind a kettőt próbáltam a viselkedésének semmi köze az Ysakhoz, de nem rossz mint már írtam az árához képest, ha meg megnéznéd már egyszer végre az Ysak alja nem lapos, és hosszában ívelt is a hajó, míg az 505-ös nem, de mondom nagyon jó kis hajó az 505-ös. Azért furcsa ez a választás, ahhoz képest amiket leírtál, hogy mire lenne szüksége a barátnődnek, most van egy nagy stabil, Ysaknál lassabb hajója.-))) Még jó hogy kihúztad a listáról az Ysakot. Mindenesetre gratula hozzá, mert mondom  magamnak is megvenném.
Előzmény: saintus (6198)
Pepin Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6203
Nálunk is érik a vásárlás. Beszéltem Andrew-val, valószínűleg a jövő héten becseréljük az Ocean Duo-t egy Biwokra.
Pepin Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6202
és le tudtam nyomni az evezőt az iszapba,

Még mindig jobb, mintha a fejed állt volna bele. ;-)
Előzmény: saintus (6198)
libazzoli Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6201
A Navigatort tudtommal többen is forgalmazzák itthon.
Előzmény: saintus (6200)
saintus Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6200
A Point 65 weblapján azt írják, hogy a Kajaksport

"Navigator Rudder System" nevű kormánylapja is jó a csónakjaikhoz. Lényegesen jobbnak tűnik, mint az alapból felszerelt (igaz, azt is írják, hogy ők már ezt szerelik fel rá) Kár, hogy az 50 ezer pízbe kerül...

saintus Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6199

A 3 rétegű anyag is benyomódik? A marketingduma, és a fórumon olvasottak  ("Ysak rulez Prijon Suxx") alapján már kezdtem elhini, hogy az nem tud olyat. Persze logice belegondolva miért ne tudna...

 

A boltban nézegettem a seacruisert nagyon ügyes megolgásnak tűnt a szkeg rajta, főleg a beülő melletti fel-le húzó. Azt nem érem benne, miért nem tudták megcsinálni, hogy ne lötyögjön olyan hihetetlen mértékben.

Előzmény: Uldin (6191)
saintus Creative Commons License 2008.08.22 0 0 6198

Jelentem új taggal bővült a család. Barátnőm hirtelen felindulásból vett egy Five-O-Five-ot. Elég szép kis csónak. Az alja hasonló az Ysak-hoz. (tehát szerintem túl lapos) de alapvetően jó konstrukciónak tűnik. Ha vízre kerül, beszámolok róla. Mindenesetre én az ysakhoz hasonló viselkedést várok. Kidolgozottsága tekintetében veri a hazai mezőnyt, de pár dolog lehetne azért átgondoltabb (persze 140 ezerért nem várnám ezt el). Szóval a kormánylap elég pindurka, nincs combtámasz...

 

Írtam korábban, hogy próbálgatom még az eszkimót... Hát persze nem ment még mindíg. Most azon szúrtam el, hogy túl kis vízben próbálkoztam, és le tudtam nyomni az evezőt az iszapba, ami persze simán visszafordított... Aztán meg nem sikerült rendesen kivitelezni a mozdulatot, mert ösztönösen az addig működő módszert akartam követni...

Emdzsí Creative Commons License 2008.08.21 0 0 6197
Mert folyton videózol, meg fotózgatsz:))) Tényleg a Balaton átevezés video hol tekinzhető meg?
Előzmény: Bazsa69 (6196)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.08.21 0 0 6196

Ezt mind aláírom, de beszélgettem az Átevezésnél a Point65 Seá-s figurával, a szavaiból (de főleg az alkatából!) arra következtettem, nem ma kezdte, és nem is hétvégi portyázó...   :)

Biztos vagyok abban, hogy vannak olyan kajakosok Mo.-on, akik egy gyerekkáddal is tönkrevertek volna engem az Átevezésen...  :o)

 

A Maratonon sem a Laser gyorsasága lesz a döntő, hanem a felkészülésem.

Tehát ha csak a hátadat látom, az nem az Ysak gyorsaságát bizonyítja.

(különben sem lehet olyan nagy különbség e két kajak sebessége között)

Előzmény: Emdzsí (6195)
Emdzsí Creative Commons License 2008.08.20 0 0 6195
Hát amivel laminált hajókat lehet megkergetni a Balaton átevezésen, az nem lehet rossz hajótest. Azt hiszem nem is engedett maga elé laminált túrahajót, csak portyákat. A kistestvéréről, ami Kolezolinak van, a Crunch Rocket-ről írták, hogy a Svéd Tengeri Kajak Maratonon 2006-ban 2. lett, leelőzve számos karbon hajót is, szóval nem kell leírni a kukaanyag hajókat.-))
Előzmény: Bazsa69 (6193)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.08.20 0 0 6194

Lazázni akartam én is, de aztán 35 km lett belőle, ráadásul a Szentendrei-Dunán felfelé voltak olyan részek ahol rá kellett feküdnöm a dekkhálóra, hogy 2 km/h fölé tornásszam a tempót.

Így a 12 km ár ellen kerek 200 perc lett. (3,6 km/h)

Előzmény: Goosnargh (6190)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.08.20 0 0 6193

EMDZSÍ-nél a pont!

PE hajót csak "pofával lefelé".

(Hallod, GOOS?)

 

Örülök, hogy így meg vagy elégedve a kajakoddal: nincs is annál jobb érzés, mint amikor úgy evezgethet az ember, hogy a hajón minden kézre áll, kényelmes, átgondolt és még szép is!   :o)

 

Én a 505-ben ültem, aminek az ülése nem biztos, hogy megegyezik a SeaCruiser-ével (lásd RAINBOW Laser kontra Freccia; az utóbbibban lötyögtem).

Egy tesztnapon csak a gyors ülésbeállítás jöhet szóba (hevederek lazítása/meghúzása, manuális állítások), furán néznének rám, ha csavarhúzóval, imbuszkulccsal és lángvágóval közelítenék a tesztalanyhoz...   ;o)

 

De azért az is igaz, hogy bő 30 kg-mal satnyább vagyok...   :o)

Ettől függetlenül szívesen kipróbálnám:szerintem a hajótest sem olyan, mint az 505-ösé.

 

Előzmény: Uldin (6191)
Emdzsí Creative Commons License 2008.08.20 0 0 6192
Fordítsad fejjel lefelé a hajódat, az segíthet. A Deck mindig jobban bírja a gyűrődést.
Előzmény: Uldin (6191)
Uldin Creative Commons License 2008.08.20 0 0 6191

Végre a szezon vége felé sikerült időt szorítanom a kajakozásra. Rendszeresen lejárogatok az úszóházra. A korábbi negatív tapasztalataim  (hajórongálás, részögösködő jacht tulajdonosok stb.) ellenére sikerült találnom egy viszonylag kis úszóházat, hála a jóistennek, itt családias a hangulat, kedvesek az emberek, nap mint nap összefutok ismerősökkel, vannak akik csak egy sörre benéznek a büfébe, a haverok kedvéért.

 

Pár éves szárazföldi patkány életmód után végre ismét vízre szálltam, (az ösztönök szép lassan felélednek), a folyó illata, a párás hűvös levegő naplemente után, a nyugalom, az evezés utáni ellazulás...ez kell nekem. Volt, hogy a panel dzsungelben, a melegben napokig nem aludtam normálisan. Most egy kis evezés, utána úgy alszom, mint ahogy a tej el vagy megalszik a kánikulában. A közérzetem nagyságrendekkel jobb. Nyoma sincs a feszültségnek, ami korábban az őrületbe kergetett. Ennyit tesz egy kis mozgás + friss párás levegő.

 

Néhány tapasztalat:

 

Tárolás: sajnos a tárolással kapcsolatban már szereztem egy rossz tapasztalatot.

3 pontos alátámasztáson fekszik a hajóm, ez a megoldás a lehető legrosszabb a PE hajónak, mivel a hajó a közepénél is meg van támasztva, nem lehet az oldalára fordítani a hajót. 4 nap ilyen tárolás után a beülőnél az ülés előtt kicsit megnyomódott a hajó alja, (valószínűleg a tartókarok nincsenek egy vonalban) látható volt az alátámasztási csík, dacára, annak, hogy szivacsokat ragasztottam a tartókarokra, szerencsére azóta kirúgta magát, visszanyerte eredeti alakját. Most csak 2 ponton van alátámasztás, de mivel közel vannak egymáshoz a karok (2m-re egymástól), nem tudom így sem az oldalára fordítani a hajót. A karokra vastag szivacsokat ragasztottam, így a szivacs felveszi a hajó aljának V alakját. Valamint minden használat után kicsit más helyre kerül az alátámasztás, remélem nem lesz vele gond. Sajnos a hevederes felfüggesztés nem jön össze, mert magas polcon kapott helyet a hajó és a kis csónakházban már nincs egy talpalatnyi üres hely sem, ahova felfüggeszthetném a hajót.

 

Kormány:

 

A SeaCruiser kormánya tényleg nem a legjobb konstrukció, az zavar, hogy nem lehet teljesen felbillenteni. Felhúzva hátul fityeg, növelve az amúgy is hosszú hajó hosszát. De sebaj. Egyébként folyami használatban nem sikerült a hajó farát az egész kormányt víz alá kényszeríteni. Hullámzás hinyában a motorcsónakok farhullámán próbálgattam, hogy viselkedik a hajó. Eddig még nem volt borulás. De oda kell figyelni és csípőből korrigálni, ami partközelben, amikor a visszaverődő hullámok is jönnek, elég érdekes.

 

Megmértem magam egy tárás mérleggel, amivel a mázsás disznókat is pontosan meg lehet mérni. Kiderült csak 107,4kg a pontos tömegem. Eddig csomag nélkül evickéltem, és eddigi tapasztalataim alapján a hajó  ezzel a tömeggel, folyami használtra kiváló, gyors, mint a villám. A skeg-et áradó folyón leengedni nem túl jó 5let, mert menet közben szépen összeszedi az uszadékot. Nálam nem kopog a leengedett skeg, csak amikor eltalál egy víz alatti fatörzset, ami nem látszik ki a vízből. Úgyhogy maradtam a kormánynál skeg fent van alapból, a kormányt is csak akkor engedem le ha szükséges. 

 

Tegnap megnéztem a Télikikötőt, gondoltam kipróbálom a hajót állóvízen, rendesen belehúztam, kifelé jövet egy srácnak segítettem kihalászni a focilabdáját a vízből. Panaszkodtam, hogy nehezen fordulok a hosszú hajóval a szűk helyen, (sikerült keresztbe fordulni a Télikikötő bejáratában) aztán a srác megjegyezte, hogy látott amikor jöttem ki a kikötőből, és megy ez a hajó rendesen. Na végre, valaki megdicsérte a hajómat.

 

Evező:

 

Először a Wing lapátot próbáltam ki, de vittem magammal tartaléknak a péklapátot is szétszedve. Nem tudom mi az oka, de a wing nem jött be, lehet hogy túl könnyű és nem érzem, hogy lenne valami a kezemben, nem tudom, inkább csak szokni kell, így most a péklapáttal evezek. Majd szépen apránként szoktatom magam a Wing lapáthoz, hátha egyszer csak jó lesz. Hosszú távon biztos könnyebb vele az evezés.

 

Lábtámasz, deréktámasz:

 

Mindkettő jól állítható, a deréktámasz megfelelő beállításával megszüntethető a lötyögős érzés, amire Bazsa panaszkodott a P.65 5-O-5-nél. Nálam a hajókontaktus teljesen jó, a deréktámasszal kellett variálnom egy kicsit. Az első próbálkozásnál a lábtámaszon sem állítottam semmit, csak beugrottam a hajóba, nos akkor gyorsan elzsibbadt a lábam. Beállítottam a lábtámaszt, a deréktámaszon engedtem kicsit, hátul a deréktámasz mögötti hevederen feszítettem kicsit így jó lett minden. 

 

Jó lenne elmenni kicsit túrázgatni a hajóval.

Kotoc merre szokott túrázgatni a Tiszán?

 

Goosnargh Creative Commons License 2008.08.20 0 0 6190
Jön föl rendesen a víz, de azért azt hiszem egy húszast lazításnak leevezek holnap a vasárnapi negyvenesünk után ;)
Előzmény: Bazsa69 (6188)
Arza Creative Commons License 2008.08.20 0 0 6189
Valószínűleg a Velencei tóra megyünk. Ma is voltunk a lányommal. Strandtól strandig mentünk, megfürödtünk, labdáztunk, stb, és mentünk tovább. Ha szép idő lesz, szerintem holnap is ez lesz a program.
Előzmény: Bazsa69 (6188)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 6188

20-án megy valaki evezni?

(Dunakanyar, Szentendrei-Duna)

Emdzsí Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6187
Amúgy amikor float nélkül gyakorolnak az nagyon rendben van.
Előzmény: Emdzsí (6186)
Emdzsí Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6186

Az én menekülési technikám: The Cowboy Sea Kayak Rescue :-)))

A videók között ott van.

Előzmény: Emdzsí (6185)
Emdzsí Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6185
Én mind a két végére tennék a lapátnak, ilyen floatot, az abszolút biztonság végett:-)) Bár az idén nem medencéztem, és a közelébe se voltam az eszkimózásnak, de ezzel a mozgással pont a rossz testtartást gyakorolja be az ember az eszkimózáshoz. Arra jó, hogy az ember megtapasztalja a kajak borulási pontját. Amúgy én inkább felülről mászok vissza a kajakba. Nekem volt most egy ilyen éles helyzetem, hát mit szépítsem egy motorcsónak hulláma felborított, egy rosszírányú kormány, lapát, és csípőmozdulat eredményeképpen, és minden gond nélkül visszamásztam, kipumpáltam a vizet, pedig se float, se eszkimó nem volt a környéken:-)))
Előzmény: kotoc (6179)
saintus Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6184

Ez egy könyen eldönthető vita: Ez alapján te megtanultál fordulni? Ha igen nyertél.

 

Nekem még nem megy, igaz pár órát próbálgattam csak... Mikor hazamentem megnéztem újra a filmecskét, és éppen benne volt az is, hogy mit rontottam... Amit tapasztaltam az alapján úgy éreztem, hogy rossz, ha bármi is azt sugallja számomra, hogy az evező emel ki a vízböl. Lehet, hogy ha jó idő marad, 20-án Balcsin megin próbálkozom...

 

Ugyan nem ide vágó téma, de Ray Mears tényleg jó... Amig meg nem akarsz valósítani valamit, amit csinál. Nézd meg a Les Stroud féle Survivorman című sorozatot is (nem tom nálunk lemet-e, mindenesetre beszerezhető). Hihhetetlen az ellentét Ray Mearsal. Míg annak minden sikerül, szép és jó, addig az utóbbi műsorból rádöbbensz, hogy amikor magad kipróbálsz valamit a filmből, nem feltétlen te szúrod el...

Előzmény: kotoc (6183)
kotoc Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6183
Háát... Őőő... Két dolog.
1. Azért, mert mondjuk a Discoveryn adnak börtönökről is filmeket, pl. a Ray Mears műsorok hitelesek és jók. Pont.
2. Ezt az expertvillage.com szerint történetesen egy Jean Totz nevű hölgy készítette. Rákeresve a neten lehet, hogy egy másik Jean Totzot találtam /bár ha Sally Smith lenne és főzne, jobban elhinném, mint ezzel a névvel és kajakkal :-P / ezen a linken /ha méltóztatnál vetni egy pillantást rá/: sweetwaterkayaks.com

Sajnos, ahhoz, hogy jobban higyjek neked, mint ennek a videónak, komoly bizonyítékokkal kell szolgálnod, hogy ez egy nemlétező fantom személy, akit csak azért kreáltak, hogy a magyar tengerikajakosokat tévútra vezessék. Vagy legalább arra, hogy az 5db különböző szintű nemzetközi vizsgája mind hamis.
Egyébként az általad említett videót /is/ megpróbálom majd beszerezni, mert ebben a témában minden érdekel. De mindent fenntartásokkal kezelek, bárki mondja is, megpróbálom megérteni és utána megcsinálni. Sajnos így működök. A floatot pedig úgy vélem, értem. Azon kívül viszont, hogy túl nagy felhajtóerőt csinál, konkrét cáfolat nem érkezett a működésére.



Azért még egy harmadik dolog a végére. Szép dolog a világforradalmár diák stílus, de mielőtt nyilvánosan hiteltelennek nevezel bármit, érdemes lenne utánanézni, miről is beszélsz. Nem először és valószínűleg nem is utoljára.
Előzmény: saintus (6182)
saintus Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6182
Háát... Őőő... Két dolog. 1: Hiába gyakorolsz olyat, amit éles helyzetben nem tudsz kivitelezni. 2: Amit a videón (és annak a folytatásán) csinálnak igen valószínű, hogy a delikvenst soha nem tanítja meg eszkimózni. Továbbra is javallom megnézésra a Performance video által kreált The kajak roll című filmecskét. Kemény 110 mega, (nem nagy minőség).  Mindenesetre az egy valaha vhs-en megjelent oktatófilm (nekem még ennek a kópiája van meg), amit ma már dvd-n nyomnak (amazonról meg is lehet venni), nem pedig az expertvilage ál-oktatóműsora (nekik aztán van a börtönélettől az operaéneklésig mindenről oktatófilmük...)
Előzmény: kotoc (6179)
kotoc Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6181
Én ma este eltávozom Büdöspöstről. Ha esetleg átcsúszna /mától számított/ jövőhétre, én is beneveznék.
Előzmény: Emdzsí (6172)
kotoc Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6180
Először a szokásos éves lelazító Tisza túrán szeretnék túllenni. Azt, hogy bevállalom-e azt az 50-est és a járulékait, még nem látom. De szeretném bevállalni. Nagyon is.
Előzmény: Bazsa69 (6164)
kotoc Creative Commons License 2008.08.18 0 0 6179
Az, hogy a lapát magában nem tart annyit, mint a float, egyértelmű. Ezért tesszük rá a lapátra. ;-P
Ez az "amatőr" hölgy viszont valamiért szintén ajánlja: http://www.youtube.com/watch?v=3KCr4oBOHPo
Előzmény: saintus (6158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!