Annó az O1-be 13oekm-be nem cseréltek vízpumpát, 14o-be leszakadtak a lapátok: felfőzte azonnal, de meg is álltam azonnal. Hengerfejpakkolást mégis kellett cserélni.
Nemrég (nyáron) volt vezérléscsere és nem adtam esélyt a szerelőnek, hogy ne értse bele a vízpumpa cserét. :) Amúgy - totál hozzá nem értőként - én a motorból véltem hallani a hangot.
Persze, Tiguan. Viszont a hasmagasság ha nem is olyan kevés, mint Rudi írta, de nem teljesíti a 195 mm-es elvárást, 191 mm. A Touareg ami biztosan megfelelne, de az ára és az üzemanyaga is kizárja. "Természetesen" a PoHu-ra (Platánra) lett kiírva a közbeszerzés, úgyhogy kell lennie még egy típusnak, ami teljesíti a feltételeket. Már persze ha el nem írták és mivel megvolt, mi fog nyerni, nem foglalkoztak ilyen aprósággal.
Ha én lennék egy még le nem szerepelt párt helyében, tutti hogy a közbeszerzés és a vagyonnyilatkozat teljes átalakítása hangsúlyosan szerepelne a kampányomban. Egy (rossz) vicc, ami ezekkel kapcsolatban folyik nálunk.
Nekem a 210e km-t futott vizpumpa csinalta ezt. Melegen el is múlt. Kiderült, hogy a szerelőm szerint a vezérlescserében nincs benne a pumpa cseréje. Szinten 1.4BCA volt.
Kicsit keresgéltem, a www.skoda.atoldalon rátaláltam a faceliftes Octaviák műszaki adataira. Az gondolom mindenki tudta, hogy 110-ről 115 lóerőre nőtt az 1,6 CR TDI teljesítménye. Viszont számomra újdonság: a végsebesség 194 km/h helyett 201, a gyorsulás 10,8 mp helyett 10,2. Ezek megegyeznek mostani 1,9 PDTDI Passatom értékeivel.
A kombinált fogyasztás 4,4 l helyett 4,1, ami nyilván messze áll a valóságtól, de csökkenést ígérnek, amiben lehet valami igazság.
Traktorhang (kerepelés), de semmi rángatás, szóval nem 3 hengerezett. Asszony menet közben észre sem vette, csak mikor megállt mellettem, én hallottam kívülről. Mentünk kb. 500 m-t, mikor kiszálltam, még mindig hangos volt, bár nem annyira. (Bentről nem vettem észre én sem, pedig én ugye direkt figyeltem.) Aztán még 1 reggel indulásnál ilyen hangja volt (a nagy hidegben kint aludt, de rángatás akkor sem volt), szóval én a gyújtást kizárnám, de akkor mégis mi? Hidrotőkét szoktátok még emlegetni, de az meg mitől jönne elő egyszer teljesen meleg, egyszer tök hideg motornál, amúgy meg sosem?
Én is a Touareg-re gondoltam, de úgy látom, csak dízel van belőle. A VW a Touran-t is terepjárónak hívja, de nincs meg a hasmagassága 19.5 cm. Néztem a Yeti-t, Octavia Scout-ot, de ott is kevés a hasmagasság. Így hát lövésem sincs, mi lehet ez, de 5.4 milláért adták led fényszóróval (hogy csak 1 komoly értéknövelőt írjak.)
Most látom, a második is ugyanaz tulajdonképpen, az 5.75 milla.
De fogalmam sincs, mi lehet ez. :) Fene tudja, egy Audi akármi lenne-e elég magas, de ott aztán végképp nem létezik ilyen ár. Ha valaki ráismer, mi lehet ez, szóljon. :)
A harmadiknál én is SuperB-re tippeltem, főleg a hátulról állítható első ülés miatt. Kb. 12.3 milla helyett 7.65 milla.
Vajon mi is kapnánk ekkora kedvezményt 5 autó egyidejű megrendelésekor?
Ha az terepjáró cím a lista elején esetleg SUV -ot takar csak akkor Tiguan, Kodiaq még szerintem szóba jöhet a lista többi komponense alapján. Haldex5 nem olyan rossz ám. Touareg sem annyival terepjárobb azt sem egy trial bajnok bár tudom az Torsen rendszerű
Segítség és tanács kellene..... Ma reggel az autóm úgy indult be, mint egy traktor. Szerintem csak 3 henger ébredt fel. (1.4 16v,BCA kód) A motor és a teljes kipufogó rendszer rázkódott és lecsökkent a fordulat kb 500-ra. Gázadásra sem javult meg ,csak akkor lett viszonylag jobb,amikor a fordulat 2000 fölé ment.A kipufogógáz feltűnően "büdös" volt...Délután megnézettem és kiolvasták a hibát: 4.hengernél gyújtótrafó hiba. Pont.... Az előbb felsorolt" tünetek" erre utalnak ,vagy esetleg még mást is nézessek meg ? (gyújtógyertya vagy lambda szonda?). Szerintetek milyen márkájú trafót vegyek ? Mert vagy 20 féle van a piacon....
Ha csak 1,5 liter különbség adódik, akkor már jól döntöttem.
Amikor én vettem az autót, végeztem költségkalkulációt, amibe beleszámoltam mindent az első vezérléscserével bezárólag. Az akkor általam ismert fogyasztás adatokkal (spritmonitor) alapján az jött ki, hogy 150.e km után fordul meg a dízel (1,4 TSI 2,0 CR TDI). És ez akkor volt, amikor azonos árban volt a benzin és a gázolaj. Ez most nyilván tolódott.
Terepjáróknak szerintem max a Tuareg vehető komolyan, a másik két márkának nincs komolyan terepjárónak vehető modellje és a Tuareg is csak módjával az.
A középkat személygépjármű meg a tengelytáv miatt is csak a Superb jöhet számításba. (esetleg ha az egyterű is szóba jöhet, akkor még a Sharan) A motorok közül az 1.8TSI és a 2.0TSI felel meg.
Valaki be tudja azonosítani ezeket VW, Skoda esetleg Seat vonalon? Akár csak a típust, ami megfelel ennek, felszereltséget már könnyebben megtalálom, bár az is jöhetne. :)
Személygépjármű (terepjáró): • min. 110 kW motorteljesítmény; • min. Euro 6, benzin üzemű motor; • összkerék meghajtás; • min. 6 sebességes váltó; • tengelytáv: min. 2600 mm; • hasmagasság: min. 195 mm; • blokkolásgátló (ABS); • kipörgésgátló (ASR); • elektronikus stabilitás vezérlés; • vészfékező funkció és gyalogosvédelem; • elektronikus differenciálzár; • elektromos rögzítőfék; • függönylégzsákok; • térdlégzsák; • elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök; • fényezett külső tükrök és kilincsek; • elektromos ablakemelők elől és hátul; • min. 2 zónás elektronikus klímaberendezés; • LED fényszórók; • LED hátsó lámpa; • automatikus fényszóró kapcsolás; • fényszóró mosó berendezés; • ködfényszóró; • tempomat; • állítható magasságú, fűthető első ülések; • parkolóradar; • esőérzékelő ablaktörlő; • fényre automatikusan sötétedő belső tükör; • fűthető szélvédő; • fűthető ablakmosó fúvókák; • min. 17” könnyűfém keréktárcsák; • pótkerék; • multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth); • USB csatlakozó; • csomagtérből dönthető hátsó üléstámlák
Személygépjármű (terepjáró): Műszaki követelmények: • min. 110 kW motorteljesítmény; • min. Euro 6, benzin üzemű motor; • összkerék meghajtás; • min. 6 sebességes váltó; • tengelytáv: min. 2600 mm; • hasmagasság: min. 195 mm; • blokkolásgátló (ABS); • kipörgésgátló (ASR); • elektronikus stabilitás vezérlés; • vészfékező funkció és gyalogosvédelem; • elektronikus differenciálzár; • elektromos rögzítőfék; • függönylégzsákok; • térdlégzsák; • elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök; • fényezett külső tükrök és kilincsek; • elektromos ablakemelők elől és hátul; • min. 2 zónás elektronikus klímaberendezés; • LED fényszórók; • LED hátsó lámpa; • automatikus fényszóró kapcsolás; • fényszóró mosó berendezés; • ködfényszóró; • tempomat; • állítható magasságú, fűthető első ülések; • parkolóradar; • esőérzékelő ablaktörlő; • fényre automatikusan sötétedő belső tükör; • fűthető ablakmosó fúvókák; • min. 17” könnyűfém keréktárcsák; • pótkerék; • multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth); • USB csatlakozó; • csomagtérből dönthető hátsó üléstámlák
Középkategóriás személygépjármű: • min. 130 kW motorteljesítmény; • min. Euro 6, benzin üzemű motor; • min. 6 sebességes automataváltó; • tengelytáv: min. 2800 mm • blokkolásgátló (ABS); • kipörgésgátló (ASR); • elektronikus stabilitás vezérlés; • adaptív lengéscsillapítás-szabályzás; • hegymenet asszisztens (HHC); • gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés; • vészfékező funkció és gyalogosvédelem; • függönylégzsákok elől és hátul; • oldallégzsákok; • elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök; • elektromos ablakemelők elől és hátul; • fényezett külső tükrök és kilincsek; • térdlégzsák a vezetőoldalon; • min. 3 zónás elektronikus klímaberendezés; • elektromosan állítható első ülések; • hátsó ülésről elektromosan mozgatható első ülés; • fűthető első és hátsó ülések; • hűtött könyöktámasz elől; • esőérzékelő ablaktörlő; • fényre automatikusan sötétedő belső tükör; • fényszóró mosó berendezés; • csomagtér ajtó elektromos nyitással/zárással; • rádió-távirányítású központi zár; • kulcs nélküli nyitás funkció; • Bi-xenon fényszóró LED nappali fénnyel; • hátsó LED lámpa; • kanyarkövető ködfényszórók; • min. 18” könnyűfém keréktárcsák; • parkolóradar elől és hátul; • tolatókamera; • tempomat; • sötétedésre aktiválódó fényszórók; • multifunkciós bőr kormánykerék; • bőr üléshuzat bézs színben; • fekete gyöngyház fényezés; • fűthető első szélvédő; • sötétített hátsó ablakok; • napfényrolók a hátsó oldalablakokon; • navigációs rendszer Európa térképpel; • Multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth); • 230 V-os csatlakozó hátul; • USB csatlakozó hátul
A hátsó "C" lámpában négy izzó adja a világítást. Nekem írta is, hogy jobb hátsó kiégett, de nagyon sötétben kellett ránéznem, hogy meglássam, melyik volt rossz. FL-nél a ködlámpában lévő nappali menetfény izzója is hülyéskedhet.
15-éve német osztrák autópályázom,tologattuk egymást stb stb az ember felismeri az ilyesmit,aztán meguntuk ennyi a történet,sok értelme nincs bizonygatni ,fárasztó.....