Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
M61-013 a kanizsai korszakában. Ezt a nohabot NK VF dolgozói csinosították ki,
miután oda állomásították. A fotókat Zsir István barátom készítette, neki beo gépe
volt a 013-as.
Hihetetlen már megint ez a " nem lehet fényképezni " 50-es évekbeli szar duma!!
De, lehet fényképezni!! Főleg peronról, utasok előtt megnyitott területről! Komolyan mondon ki kellene szkennelni valahonnan, ahol ez le van írva és magunknál tartani.
Én valószínüleg csak holnap rakom fel a képeket, reggel megyek be Győrbe
oszt hivatom elő és rakom fotocd-re. Sajnos csak 5-6 képet sikerült csinálnom
szerencsére a 2-es vágányra jött a gép. Elég forró volt a hangulat, örültem hogy
nem vágtak ki az állomásról! Kezdődött azzal megmondták "NEM LEHET FÉNYKÉPEZNI! Majd ha átmegy a négyesre." No persze jól kirakták így se a
peron felől se a vasútátjáró felől nem tudtam lefényképezni. Na meg
persze mindenhol a szekuriti lődörgöt, velük meg nem vagyok jóban:(
Közben egy tolatós szólt hogy lejjebb két ház között nyitva van egy kapu ott be tudok menni, de a nohab abban a pillanatban elhúzott Győrnek. Rá 7 percel jött egy gigant teher, - miért nem lehetett volna itt Csornán megvárni???
Ahogy ígértem rakom majd a képeket, akinek esetleg nagyobb méretben kell majd írjon vagy az msn-en megtalál(hat), remélem jól sikerültek.
OFF Halkan megjegyzem tudom nem ide kell írnom de júni 18-án jön egy nosztalgiagőzös Rajka-Csorna-Kapuvár-Sopron vonalon. Euba lépésünk emlékére.ON
Akkor én betenném a mai Rába-Balaton kontra M61-006 menet előzményeit, a soproni készülődést és az elindulást. Sokat nem fűznék hozzá, a képek beszélnek maguktól is. Ma itt valami lezárult, elvitték egy korszak utolsó darabját, remélem, és kivánom, hogy talán a parkban új otthonra leljen a Rába-Balaton 702-es, ha nem is működőképesen, de mint emlék még sokáig fennmaradva tudja megmutatni az utókornak, hogy volt egyszer egy Rába-Balaton motorvonatunk, nekünk magyaroknak, és mi gyártottuk, meg akkor amikor épült azért a korát megelőzte és ez is egy bizonyítéka, hogy egyszer ott volt a magyar vasúti járműgyártás a topon.
Bocsánat a hosszúra nyúlt szövegért és nem is OFF-olom tovább a topicot, mert ez ugye egy kicsit más téma, de ez volt a véleményem, ezt érzem. És vártátok a képeket ...
Ui: a Sopron utáni más területeken való áthaladásról várok képeket, remélem sikerült csinálni valakinek egy pár képet a menetről.
Most indult 15 perce Sopronból a 006-os már vágtázik Csornára, állítólag utána megy vissza Cellbe!? -Cheew közölte velemj az előbb most indulok Csornára!!!
Az általam készített fényképfelvételelek kb. 90 %-a Szolnokon készül. Különösebb problémám nem volt, csak néhány hete kérdezte meg egy vasutas hölgy az egyik őrhelynél, hogy milyen jogon fotózok. Mondtam neki, hogy mivel a fényképezőgépemet saját pénzemből vásároltam, jogom van azt használni is :))). Ezen a válaszon úgy meglepődött, hogy a fotózási engedélyről már nem is kérdezett.
3-an verődtünk össze, hogy várjuk a menetet. Mivel Sopron és Lövő között vágányzár van, a Nohabnak Lövőről el kellett menni Szombathelyre, onnét Csornára és körbe bemenni Sopronba. Sajnos, mint megtudtuk, a Nohab 7 körül Lövőről indult, és hát mire ezt a kerülőt megtette..... . Este 3/4 11-ig szobroztunk Győrben, és jobb híján éjszakai fotókkal szórakoztattuk magunkat, és persze vonatos-mozdonyos sztorikkal.
Szóval, mi is lemaradtunk, egyáltalán nem tudom, hogy mikor indultak el Sopronból. Nagyon mérgesek voltunk.
Sajna, mikor Andrást felhívtam, akkor még nagyon biztosnak tűnt egy este 8 körüli győri áthaladás. Ez a bizonyosság este 10 körül már szerte foszlott. -:((
Nekem alapvetően egy rossz tapasztalatom van, az pedig Szolnok.
Hűha, ez érdekes. Sokaktól hallom, nekem ezek szerint mindig szerencsém volt :-))). A békéscsabai útjaim mindig Szolnokon át vannak (100-120), az utóbbi időben a kutya se szólt rám. Bár lehet, hogy azért, mert dél-egy óra között voltam mindig ott :-))).
"Nem baj, majd Nydqist és nohabpeti kárpótolnak a képeikkel. Már ott várják a szerelvényt Győr határában."
Ha este 20 felé ér Győrbe, akkor én a Soproni rész fotózását vállalom,mert akkor megtudom csinálni az itteni indulás előkészületeiről meg magáról az indulásról a fotó anyagot, aztán majd mutassátok meg a Győri képeket, mert érdekel engem is:)