Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bano1 Creative Commons License 2015.08.03 0 0 13164

A zöld sapka tényleg leszedhető az izzókról. A pici izzóból van az összes kapcsolóban és a fútés-szellőzés paneljában, 1,2 Wattos. A közepes izzót sem a Bárdi, sem az Unix nem tart, nem ismerik.

 

Pénteken voltam az ecseri bontóban. Tényleg készségesek voltak, van mindenük és az árak is egészen rendben vannak. Megvettem szettben az összes műszarfali izzót 500 Ft-ért és vettem egy műanyag elemet a hátra, ami a kalaptartó forgócsapját fögzíti. Utóbbi 1500 Ft volt.

 

Rákérdeztem, a vezérlés szett 19000 Ft náluk vízpumpával együtt gyári minőségben és 25000 a csere munkadíja. Utóbbi elég sok, mert az Octavian 15-ért csinálták ugyanezt, csak ott az alkatrész volt sokkal drágább.

 

A kulissza túzott holtjátékát is megnézték, 4000 Ft a két szilent, aminek a cseréje megoldja a dolgot és ha ott csinálják a vezérlést, a cseréért nem kell külön fizetnem.

 

Szóval az eddigiek alapján korrekt hely, csak ajánlani tudom az Ecser és a XVII. kerület határán lévő Chevy/Daewoo/Hyundai bontót és szervizt.

Előzmény: Ken_Block (13163)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.31 0 0 13163

Elvileg egy féle kéne legyen benne a 3w-os, és talán 2 helyen van más fajta. A kis digitális órának azt tudom, hogy valami extra miniatűr izzója van 1db, az is valami 1,5w vagy mennyi.

Azt a zöld "kupakot" az izzóra nem hiszem hogy lehet külön kapni, de lejön az izzóról amúgy.

Fűtés szabályzónál nem jártam, nem tudom, hogy milyen izzó van benne.

 

Előzmény: bano1 (13162)
bano1 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 13162

Tegnap este nem bírtam magammal. Rákerestem a neten és találtam valami orosz youtube videót, amiben szépen bemutatjk egy Aveo MKI szétszedését. Tökéletesen passzol minden a Kalossal, így kiszedtem a műszeregységet. Három féle úveglábas izzó van benne, három méretben. A legnagyobb 3W-os, de zöld gumisapka van rajta (nem tudom kapok-e ilyet autósboltban), ez adja a háttérvilágítást 5 db van belőle (2 a kilóméterórában van, 1 a fordulatszámmérős egységben) a közepes szintén 3 W-os, ezek a középső egység visszajelzői (kontrollámpái), ebből is 5 db van. A legkisebbre nincs ráírva hány W-os, de ez világítja meg a kilóméterórában az LCD kijelzőt és ez a tartalék üzemanyag kontrollámpája is, de gyanítom ilyen van a műszerfali kapcsolók háttérvilágításában is. Felfedeztem ugyanis, hogy a fütés irányváltó és a fütőmotor szabályozógonbjában sem tökéletes a háttérvilágítás.

 

A váltókulisszát is megnéztem. Maga a kulissza nem lötyög, hanem alatta a motortér felé rudazatnak fan egy kisebboldalirányú és egy jelentősebb előre-hátra irányú lötyögése. Elöl a váltónál nem láttam lógást. Valahol ott lehet a probléma, ahol a rudazat és a bowden találkozik...

Előzmény: Ken_Block (13161)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.29 0 0 13161

Ha rendszeres karbantartást végeztek rajta, akkor igen, esedékes lesz lassan a csere.

A fordulatszám mérő, meg a km óra mögött, üveglábas izzó van.....jó pár db ráadásul,  nem 2....csak 3w-os, nem az 5w-os. (5w leolvasztja az egész óracsoportot).

Az órára sajnos nincs így tippem, nem találkoztam még hasonlóval soha.

"Rudazatban" szilentek vannak, lehet valamelyik elfáradt azért van nagy holtjátéka. 

 

Szerelőre nem tudok mit mondani továbbra sem. Ha nem ajánl senki, vagy nem talál jót, Isaszeg mellett lakok. Nem vagyok profi, vagy mester, nem rég végeztem az iskolával, de meg tudok csinálni dolgokat...

Vagy ha nem szimpatikus, Üllői út mellett van egy "maszek" kis műhely...egyszer találkoztam az úri emberrel, szimpatikus volt, a munka korrektül és gyorsan el volt végezve, és az árral sem volt baj.

Előzmény: bano1 (13159)
DelSonar Creative Commons License 2015.07.29 0 0 13160

A vezérműszíj, feszítő görgő, vízpumpa olyan, mint a kuplungnál kuplungtárcsa, kinyomószerkezet és kinyomócsapágy. Ha már cserélni kell akkor együtt cseréli az ember.

Előzmény: bano1 (13159)
bano1 Creative Commons License 2015.07.29 0 0 13159

Köszönöm!

 

Éppen 120 ezer van a vasban, ezek szerint aktuális... már csak egy jó szakit kellene találnom, aki megcsinálja... Állapotfelmérésen azt mondták, a jobb oldalon lóg a gömbfej, ezt hozzácsapnám.

 

Megnézem az ecser határában lévő boltot/bontót.

 

Gondolom érdemes vízpumpát is cserélni, nem lesz benne újabb 60 e km...

 

Km óra alatt az analóg egységet értem, abban sötét a használt tartomány (ha fordítva lenne, nem érdekelne). Gondolom két izzó van benne, azokból kellene cserélnem a bal oldalit, vagy "ha már..." alapon mindkettőt. Ha nem kell hozzá spéci szerszám, csak türelem meg kézügyesség, nem lesz gond, de jó lenne tudni merre induljak.

 

A rádió/kvarcóra ügyében villanyszerelőhöz kéne mennem? Nem gyári rádió van a gépben, valószínűleg elkötöttek valamit. Nem lenne nagy varázslat rendesen megcsináni, csak tudni kéne honnan érdemes levenni az álladó és a kapcsolt +-ot.

 

Tegnap beszereztem egy új váltószoknyát, majd valamikor bepattintom.

 

Még egy kérdés jutott eszembe.

 

Elég durván lötyög a váltókar. Gondolom valami stift van kikopva... Merre keressem a bibit a kulissza alatt (benne), vagy elöl a váltónál?

 

Előre is köszi!

Előzmény: Ken_Block (13157)
bano1 Creative Commons License 2015.07.29 0 0 13158

Köszönöm!

Előzmény: DelSonar (13155)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13157

Üdv.

 

- Olaj cserét 10.000 km-ként illendő elvégezni ( nem tragédia, ha többet megy 1-2 e-el).

Vezérlést ha jól emlékszem 60.000 km vagy 4 év, köztes időben érdemes 1* szemrevételezni, látható e sérülés, öregedés, egyértelműen, ha igen ,előbb kell cserélni ( köztes idő: fél idő, 2 év). Ennek ára változik, hogy mit cserélünk ki....van aki nem cserél vízpumpát, az már kapásból sokat dob az áron, pár évente érdemes fagyálót cserélni, nem drasztikus összeg, de ezt sem csinálják meg sokan. ~40.000 Ft lehet

- Km óra világítás: mindenki mást hív km órának. A kis digitális óráról van szó, vagy a tényleges km óráról ,az analóg mutatós sebességmérőről?

- Gyújtás levétellel a rádió nem akkora probléma, ha gyorsan veszed le, nem szokta elvenni a rádiótól. Viszont a kis óránál valami nem jó, mert az alapból 0/24 működik, nem veheti el tőle soha az áramot ( kivétel ha nincs benne a kulcs).

- Ecser szélén van egy Daewoo/Hyundai/Kia bontó, van új alkatrész is náluk. Párszor vásároltunk tőlük, korrektek voltak, árak is hellyel közzel tűrhetőek.

 

Szerelőre nem tudok mit mondani, nem nagyon ismerem arra fele a konkurenciát.

Előzmény: bano1 (13154)
DelSonar Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13156

Nekem két éve a vezérlés csere így nézett ki (8 szelepes, 1.4-es motor):

 

Vezérműszíj, feszítőgörgő,vízpumpa (28 224 Ft)
Vezérlés javítás (9 000 Ft)

Előzmény: DelSonar (13155)
DelSonar Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13155

Daewoo Kalos gépkönyv néhány oldala:

 

https://www.dropbox.com/sh/nkr7o3kk6av3h17/AAAVWnPrDCbCuCtDaXCUoRoja?dl=0

 

 Daewoo Kalos és egyéb Daewoo típusok teljes szervízkönyve:

 

Online: http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/GMDE_TIS_START.html

 

vagy saját gépen futtatható: https://www.dropbox.com/s/i8136iidi1v2yhl/Daewoo.zip?dl=0

 

 

Előzmény: bano1 (13154)
bano1 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 13154

Sziasztok!

 

Egy hónapja vettem egy 2004-es, 1,2-es, ötajtós Kalost és lenne pár nagyon láma kérdésem, amiben a segítségeteket kérem.

 

1. Milyen időközönként kell olajat cserélni a gépben és milyen kilóméterfutásnál kell pl. vezértlést csrélni? Utóbbi kb. mekkora költség?

2. Van pár apró, de bosszantó hibája a gépezetnek, amit orvosolnék, de a hogyanben kérek tanácsot:

2.1. Nem világít a kilóméteróra háttérvilágítása, cserélném az izzót, de milyen kell bele és hogyan lehet és mennyire szükséges szétszedni a műszerfalat hozzá. Mire kell figyelni a műveletnél és kell-e spéci szerszám hozzá?

2.2. A gyújtás levétele után elszáll a rádió és a műszerfal tetején lévő kvarcóra, majd gyújtás visszaadása után nulláról indul újra. Gondolom kellene egy állandó táp hozzájuk, honnan lehet levenni tápot?

2.3. Pár apróság hiányzik/törött, pótolni kéne, tudtok rá ötletet? Jó bontót Bp-en, vagy jó beszerzési forrást?

2.3.1. A jobb oldalon le van törve a talaptartót tartó műanyag elemnek az a füle, ami a kalaptartót rögzíti, kellene nekem egy ilyen műanyag panell.

2.3.2. Nagyon csúnyán el van kopva a váltószoknya, kellene egy másik váltószoknya.

3. Keresnék egy jó szerelőt, lehetőleg Bp. 17. kerületében, vagy környékn, aki a szükséges javításokat elvégezné a kocsin.

 

Egyébként a tapasztalataim kifejezetten kellemesek az autóval kapcsolatban. Városi használatra tökéletesen bevált. Egész jól fogyaszt, megy, amennire mennie kell, a kicsi külső méretek ellenére tágas és kényelmes gépezet. Szóval egyelőre piros pont a Kalosnak.

 

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Ken_Block Creative Commons License 2015.07.24 0 0 13153

Riasztós dologhoz, nem lehet, hogy újra kéne taníttatni a "kulcsot"? 

 

ABS-hez: Ha nem világít az abs "ikon", akkor működik hiba mentesen az autó, ha világít menet közben, akkor baja van, és akkor nem működik.

Nem lehet kikapcsolni, mivel biztonsági funkciót lát el.

Biztosíték kiszedésével megszűnő jelenséget meg nem értem......folyadékot vezérel a megcsúszandó kerékhez, ezáltal másodperc tört része alatt fékezi csúszás határig a kereket. Így vakon elképzelésem sincs mi adhat hangot.

Snailvision Creative Commons License 2015.07.24 0 0 13152

Sziasztok, van egy 2003 as Kalosom amin az ABS elromlott. A visszajelző lámpa nem világít, azonban fékezésnél (főleg gyenge fékezésnél) nem gyors, kattogó hangot hallani, néha erősebben néha gyengébben. Mindeközben (fékezés közben)folyamatos pengő hangot is lehet hallani, mint amikor  egy acéllemezt pengetünk. Amikor kivettem az ABS biztosítékát a hibajelenség teljesen megszűnt. Sajnos a biztosíték eltávolítása a világítás, el. ablak stb. áramellátását is megszakította. Létezik valami egyszerű módszer az ABS kikapcsolására, amit én is el tudok végezni amíg szerelőhöz jutok? Köszönöm a segítséget!

bazsikaxd Creative Commons License 2015.07.24 0 0 13151

Sziasztok! Hogy tudom megnézni, hogy a riasztómnak a távirányítója normálisan küldi a jelet ?Arra gondolok mint a tv távirányítónál, hogy pl a Kossoth rádiót zavarják. Valami oknál fogva nem akarja vezérelni a központizárat és a riasztót.Nem az elemmel van gond mert újat raktam bele, és a távirányítón világít zölden a led mikor lenyomom a gombot. Nem tudja valaki, hogy mi lehet a baja ?

 

DelSonar Creative Commons License 2015.07.23 0 0 13150

Nekem nincs nagy tapasztalatom autók terén, csak tippelgetek, vagy olyan tapasztalatot mondok ami megesett már. Mint pl a gyújtás. Egy hengernél a gyertyacsatlakozás kormos volt. 4-es és 5-ös fokozatban ha finoman gázt adtam rángatott az autó. Az egy henger, és már nem úgy ment mint kellett volna. Lelazult a gyertya végén az a menetes bizbasz és elégtelen volt az érintkezés. Gyertyacsere és kábelvég tisztítás után megszűnt ez a probléma. De a gyújtókábel is 90 ezer km-re van "hitelesítve" annyi a csereperiódusa. Nekem ahhoz még van 1700 km. Így esélyes lesz a cseréje hamarosan, akár megy még a gép vele akár nem. 

Előzmény: Ken_Block (13147)
almaata66 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 13149

gyújtáskapcsoló? indításgátló?

Előzmény: gala69 (13145)
almaata66 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 13148

Azt hogy érted: "semmi szervo..." ? az is elmegy közben, vagy nincs az autódban?

Előzmény: gala69 (13145)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.22 0 0 13147

Nekem csak az a problémám, hogy gyertya kábel miatt nem állhat le...elvileg......max akkor, ha 4-ből 2 rossz minimum. Fordulaton be tud dadogni tőle.

Olvastam máshol, hogy rotor meg fedél csere kell. Nem rosszból, de innen üzenem ha valakinek hasonló jutott volna az eszébe....Kalosok nem hagyományos akkumulátoros gyújtással mennek, vagy hall jeladós gyújtással.

előbbiekhez írva, szintén nem rosszból. Ha egr baja, vagy megy mint a disznó, vagy kis fordulaton buta, de nem nagyon dadog be terhelésen tőle.

Ha nincs benne kompót, akkor olyan mint egy 2T trabant....erőtlen, gyenge. Márpedig, ha 130-at tudja, nem hinném, hogy kraft hiányos.

 

Pár opció van így is azért. Vagy nincs elég kajája terhelésen ,azért hörög le, vagy amper.

Lehetséges hibák: AC, Generátor. Illetve, mivel vez. tengely, főtengely pozícióból tudja a gyújtások kezdetét, idejét, lehet mókázik az érzékelő.

 

Menet közbeni töltés mérés? Alapjáraton kell mérni egy töltést, meg egy 2000-3000-es fordulat között valahol, ahol szimpatikus (egy helyben, üresben). 

DelSonar Creative Commons License 2015.07.22 0 0 13146

Gyertyák mellett gyújtókábel, gyújtótrafó, ott vannak a szenzorok, EGR, kompressziómérés, üzemanyag szivattyú, üzemanyagnyomás. A feszültséget ellenőrizheted egy szivargyújtóba helyezett kis voltmérővel menet közben, egyből látod, ingadozik-e a hibajelenségnél vagy sem.

Előzmény: gala69 (13145)
gala69 Creative Commons License 2015.07.22 0 0 13145

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni, mert úgy tűnik így 12,5 év után utolérte az 1.4-es Kalózomat a "kecskés" korszak, de lehet, hogy valami vészesebb kór.

A jelenség a következő: fordulattól függetlenül néha leáll az egész rendszer. a rángatás valószínűleg mindig egy-egy újraindulást jelez. Hidegen-melegen ugyanaz. Tartós 3-3500-as fordulatnál gázelvételre egyből leáll, kuplung fel, megint megy (persze, viszi a lendület ;) ), kuplung be, megint leáll, mintha elmenne az alapjárat, vagy a villany. Máskor meg tartós 130-nál egyszer csak hörög és lassul, jobban nyomom, jobban lassul. nosza kuplung ki, gázfröcss, és máris megy megint. Átnézettem, kitakarították, gyertyák, szűrők cserélve, és mégis. 

Kétségbe ejtő és veszélyes: kinyomott kuplung, mert rángat, kanyar, semmi szervo...

Voltak ötletek eltömődött katalizátorra is, de nem biztos, hogy megdupláznám az autó értékét, ha nem muszáj :O)

 

Köszönöm az ötleteket:

GaLa69

Ken_Block Creative Commons License 2015.07.21 0 0 13144

Jó ötlet!

 

Szívesen segítek akinek tudok, ahogy tudásom engedi, vagy van ötletem, de elég nehéz úgy, hogy nem látom az autót, hang hatás esetén meg nem hallom a problémát.

Előzmény: pannika77 (13143)
pannika77 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 13143

Köszi a választ!A süvítő hang olyan mint ha az ékszíj hangja lenne!Ha esőben autózok akkor is előjön ez a hang pár másodpercre!Jövőhéten megmutatom a szerelőnek!

Előzmény: Ken_Block (13142)
Ken_Block Creative Commons License 2015.07.20 0 0 13142

Üdv.

 

Az a baj így látatlanba nem tudom, hogy rendellenes e a probléma vagy megszokott.

Alapjáraton illetve kis fordulaton mivel plusz elemet kell forgatni a motornak, lefogja, mivel nagy ellenállása van ráadásul. Ilyenkor a fordulatszám az alapjárati szám alá szokott esni, de ezt érzékeli a computer, és kompezálja a terhelés függvényében a fordulatot. Illetve klíma használatkor sokat romlik a teljesítmény, az említett többlet miatt ( főleg kis ccm-nél). "Süvítés" lehet pár db falevél a levegőcsatornában, pollenszűrőnél stb. A fura szag meg többnyire a gombaölő, mivel ilyenkor ki szokták "fertőtleníteni" a szellőzőrészeket, bár ezeknek általában valamilyen kellemes utó szaguk szokott lenni.

Előzmény: pannika77 (13141)
pannika77 Creative Commons License 2015.07.19 0 0 13141

Sziasztok!

 Pár hete átnézettem az 1.2  Kalost ,klímát  is  tisztítottak .még azóta nem használtam!Ma be akartam kapcsolni és szinte leállt az autó indulás után.semmi ereje nem volt!Süvítő hangot adott és valami fura szag jött az utastérbe!Kinyomtam a klímát és utána semmi gond nem volt!Mi lehet a baja?

Ken_Block Creative Commons License 2015.07.17 0 0 13140

Nem akarok károgni, de szerintem műszerfal ki, és aztán Tiéd a f. radiátor.

Jelen pillanatban egy autó sem jut eszembe, amiből ne kellene kivenni a műszerfalat a radiátor cseréhez.

koviprog Creative Commons License 2015.07.17 0 0 13139

Üdv.

 

Van valakinek tapasztalata Daewoo Kalos 1.2 fűtőradiátor kiszedésében? vagy legalább fűtőegység kiszedésben az utastérben? köszönöm

pity68 Creative Commons License 2015.07.16 0 0 13138

Nálunk  a szervizben 8e akartak adni,boltban megvettem 4e és kicseréltem 1 óra alatt .

Előzmény: Relaxvideo (13137)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.07.15 0 0 13137

Mivel még nem volt teljesen eltörve, csak befolyattam egy kis pillanatot.

Most jónak tűnik, de addig amíg nem jutok szervízbe, remélhetőleg kibírja.

 

almaata: látom elég pihent vagy :)

 

Előzmény: pity68 (13136)
pity68 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 13136

Ne ragasszad nincs értelme , kb 1 hétig bírja ,próbáltam.

Előzmény: Relaxvideo (13134)
almaata66 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 13135

Az "Oka"-ról semmit sem írtak.  A Volga egyik mellékfolyója ;-)

Előzmény: Relaxvideo (13134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!