Oké,köszi az infót,remélem sikerűl eljutnom rá.Még annyit kérdeznék hogy hol kkenjem ki ezzel a pasztával?Fedjem le?Csak azért mert nem nagyon látom hogy hol juthat be a vasszer.Műszaki megvan?
Köszi,megnézem.Volt gsi-m az is pont ott ázott és eszembe sem jutott hogy ez is ilyen konstrukció.Jó lenne elmenni a találkozóra,ha lesz időm elmegyek.Te mivel tömítetted a szűrőházat?
A vezető oldalt,az ülés előtt vizes a padlókárpit.Gondoltam arra is hogyesetleg a fűtőradiátor ereszt,de ezt hamar kizártam hiszen a vizem nem fogy....
Ráz még a kormány,alánéztem és rájöttem hogy szinte minden gatya(szilentek,gömbfejek)időszerü lett volna már a cseréje és nem gondoltam volna hogy így egyszerre jön ki minden bánata a futóműnek.
A fűtéses trükköt ismerem, 4db 2ütemű Wartburgom is volt már... szerencsére, eddig mindig megállt 100 fok előtt egy picivel, de szerintem sem jó így. Első körben fogok szerezni egy hőmérő szenzoros multimétert, és lemérem a pontos hőfokot. Lehet, hogy csak egy mást mutat a műszerfal
tudom milyen meleg volt a napokban és nem szívesen írom le de ha így dugóba vagy és elkezd emelkedni a vízhőfokod akkor kapcsold be a fűtést, az akkor úgy is elvon egy kevéske hőt a motortól ... ablakokat csumára lehúzni aztán ahogy valahogy ki lehet bírni a 35 fokos napot plusz a motorhőjét :D a másik megoldás amiért sokan megköveznek (és igazuk is van) az pedig az hogy kicsit fel kell patintatni a motorház tetőt, felnyitod, majd vissza engeded, de úgy hogy ne csukodjon le teljesen csak a biztonsági kattanásig... oldalt meg elöl marad egy kicsi rés ott tud távozni a meleg levegő illetve ha gurulsz akkor meg ott is hűt
de ezt csak akkor csináld ha dugóban vagy és 25-30nál többel nem gurulsz!
mi tavaly nyáron egy régi mercivel az m7-esen kb 2 és félórás dugót küszködtünk végig ezzel a motorháztetős trükkel, és bevállt
meg még annyi hogyha nagyon felforr a vízed, akkor nem szabad pánikból egyből leállítani a motort, félre kell állni és egy kicsit alapjáraton hagyni pár percet majd utána leállítani
Köszönöm. Ma majdnem elérte a 100 fokot. Egyesbe csurogtam dugóban. De amint meglendült az autó visszahűlt. Viszont egyre jobban rángat gyorsításkor, és 3000-es fordulatnál megtorpan, onnan csak hangja van, de nem igazán húz. C14SE + 313000 km. Nem várok csodát, de azért néha jó lenne felvenni a forgalom tempóját (90-100). Mondjuk 99 százalékban városban használom, lehet, hogy csak lelustult.
Astra H 1.6-os kocsim van. Néhány napja azt vettem észre, hogy menet közben erősen ciripel menet közben a fék alaphelyzetben. Amikor viszont annyira benyomom, hogy még nincs fékhatás,akkor elhalkul. Van öteletetek, hogy mi lehet ez, illetve kb. mibe fáj megcsináltatni? Köszi!
ha kicseréled a hűtödet akkor azt fogod észre venni, hogy mész X+30% utat amire eléri az üzemi hőfokot, ez a túl jó hűtés miatt van... új hűtő--> nincsenek benne lerakodások ami néha egy kicsit szükséges rosszak a gyors bemelegedéshez, több lesz a fogyasztásod -> lassabban melegszik be ezért több a fogyasztás
hi amikor a hőfok mutatod 90 fokon van akkor a vized olyan 88-91 fok között van, ez az optimális üzemmeleg vízhőfok ezt (autó függő) kb 1-4 km alatt éred el (persze nagyon sok olyan autó van aminek ragasztva van a mutatója, hideg motort beindítod, mész vele 500 métert és a vízhőfok egyből 90-et mutat, ez ilyen soförnyugtató dolog, ilyen esetben az alatt az 500 méter alatt szinte alig melegszik a víz .. nah mind1)
az hogy neked 95 fokos a vízed, az valóban egy kicsit túl meleg 1, én megnézném a termosztátot, többnyire 82 fok körül nyitnak (de van 76 fok meg 88 fokos is) ha rossz akkor cserélned kell ! megnézni úgy tudod hogy kiveszed a kocsiból, beleteszed egy lábosba, teszel bele vízet, gáztűzhelyen aláröffentesz és egy vízhőfok mérővel nézed hányfokos a vízed... ha eléri a 82 fokot (tegyük fel hogy 82 fokon nyit a jelenlegi termosztátod) és a termosztátod kinyitott ... rugó összehúzodik akkor jó (érdemes többször eljátszani)
2, hűtöd, ha bogaras a hűtöd vagy a város pora belepte akkor érdemes lemosni, langyos vízzel lecsapatod, brigiciollal (tescoban 600-900 forint) át mosod és kefével óvatosan surolod... ha tudod akkor jó lenne a hűtő másik oldalát is átsuvickolni ... ezzel elintézted a bogarak és por nagy részét ... ezzel könnyedés eltudod azt érni hogy sokkal jobb legyen a hűtésed. VISZONT ha sérült vagy belső eltömődés van a hűtőben akkor az bizony csere
3. ventilátor, lehet az érzékelője a rossz a hőgombája... 95 fok helyett csak 90et érzékel ezért nem kapcsol be időbe stb <-- csere most kb ezek jutottak eszembe, persze ezen kívűl sok más gond lehet az okozója ennek hiszen autó :D
Én a hűtőt mosnám le, az sokat segít a dolgon ha ott baj, sőt talán meg is oldja.
Van valakinek tapasztalata, forgalmi szerint 3 személyes vivaroval 6 személyt szállítasz, a rendőr büntetésen kívül csinálhat valamit, gondolom ez a rendőr jóindulatán is múlik. Az ülés full gyári.
Van valakinek tapasztalata, forgalmi szerint 3 személyes vivaroval 6 személyt szállítasz, a rendőr büntetésen kívül csinálhat valamit, gondolom ez a rendőr jóindulatán is múlik. Az ülés full gyári.
Ezt már akartam is kérdezni:. Mi a normális hőmérséklet? Nekem 95 fok felett van a mutató általában, 95-ös és a 100-as osztás között középen kapcsol a ventilátor, de nem nagyon hűti vissza. Viszont menet közben lemegy 95 alá. Ez normális, mert ha dugózók, mindig van egy olyan érzésem, hogy mindjárt felforr. Amikor 95 fölé megy elkezd toporogni, nem úgy húz, ahogy szokott. Tavaly nyáron egy kölcsön Astra megforrt alattam a dugóba, és hengerfej köszörülés lett a vége, pedig az sokkal fiatalabb, és fele annyi kilométer volt benne.
hát ezt így nem lehet rámondani hogy csak a hengerfej probléma eredményezheti ... de am többnyire igen hengerfejes tünetek 99%ban elsőnek a hűtővized hogy létéről lehet tapasztalni ilyen pl a buborékok megjelenése hideg illetve üzemmeleg állapotban, fehérfüst a kipufból, olajos víz és talán a legfontosabb és legészrevehetőbb a vízforralás ha a mutatód kimozdul 90 fok fölé akkor az bizony melegszik, illetve erősen érződik a hűtővíz fagyálló édeskés illete az utastérben
én rángatást nem tapasztaltam amikor hengerfejes lett a gépem (igaz az vw b3-as passat 1.9 adagolos dízel)
de am a kiegyenlítő tartályban lévő buburékok lehetnek szivárgástól, rossz légtelenítés ilyesmi, rossz tömítés... a rángatás meg más valami gond
hát az nem kérdés hogy hengerfejes, még azt lenne célszerű megnézni hogy olajos-e a vized, ha rozsdás a gyertyád akkor vízpára is becsap a hengeredbe, de ha van vízpára akkor az elöbb utobb már nagyobb mennyiség is lesz... a víz pedig csak kismértékben összenyomható ha vízesen mész vele akkor szépen el fognak hajolni a hajtórudak , csapágyak szétverik egymást stb... ergo az lenne a legjobb ha nem is használnád nagyon síkolásról nincs semmi tapasztalatom, elsősorban régi dízeleknél volt divat ott belefért egy kicsii innen leveszünk ezt meg onnan egy kicsit és jó lesz... és tényleg jó lett de egy mai dízel üzeműek vagy a te esetedben benzines lehet már nem igazán köszönné meg ezt a munkát
sziasztok olyann kérdesem van hogy egy astra g 1.4 16v tipusi autó. amit tapasztalok hibát a kiegyenlitő tartályba buborékok jönnek fel az autóban alapjáraton nincs fütés és hidegen dadog az auto ha oda lépek neki akkor meg megtorpan azt ránt eggyet a napokban kilett véve a gyertyák és 2db rozsdás. elméletileg ugynézki h hengerfejes. van vkinek vmi jo hozzászolása? közben a hidrotőkék is kopognak télen de most ahogy már + fok van igy már nem kopog. felhívtam egy hengerfej sikoltatót és azt mondják hogy 25eft ért megsikolják kicserélik a szelepszárszimeringet és a hidrotőkéket megnézik h jóke e kinyomják belőle az olajat meg minden éls ha kell vmiből leesztergálnak egy pár 100-ot és azt mondják h teljesen jólessz. valaki aki ért ezekhez irjon . azt mondta a szerelőm h ez egy barbár munka ( kókányolás) valakinek tapasztalat.
A következőt vettem észre ma vezetés közben:100-as tempónál egyenesen haladva rázni kezd a kormány,nem is kicsit.Kanyarodásnál is produkálja ezt kb. 80 km/h -nál.Mi okozhatja ezt?Kormányösszekötő vagy esetleg lehet lengéscsillapító is?
csak érdeklődni szeretnék (nincs tapasztalatom opel motorokkal), hogy 1.6 benzines (71 lovas 1995-ös) motorrol mi a véleményetek? mire kell nála oda figyelni, meg úgy összeségében milyen motornak mondható?