Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1369

Azé' csak kezd a píár az európai színvonalhoz közelíteni....

(A jövő héten arra lesz dolgon, asszem megnézem mit alkottak...)

 

Az unitef is beújított:  www.unitefrt.hu

 

Eddig csak egy nyitóoldaluk volt linkek és tartalom nélkül, de most elkezdték rendberakni. 

 

A legtöbb projektnél még nincs feltölött tartalom, de pl. az M6 érdi szakaszáról egész frankó nagyfelbontású rajzok vannak...

http://www.unitefrt.hu/index.php?lang=HU&cid=183

 

vagy az M0 - északi híd nyomvonaláról:

http://www.unitefrt.hu/index.php?lang=HU&cid=189

Előzmény: cyber.greg (1368)
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.26 0 0 1368
Most már az M0 keleti szektoránál is van vizitorcenter!
elemes Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1367
Ezek a németek, tényleg, elismerésre méltóak. Svédeknél és angoloknál látni még hasonló viselkedést.
Előzmény: cyber.greg (1366)
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1366

Jaj, pocsolya!

 

Ez is friss kaland a német autópályáról: szinte végig monszuneső kísérte utunkat. De valami istentelen nagy zivatar volt végig.

Egy ponton állt a leállósávon egy villogó rendőrautó. Nem csinált semmit, csak villogva parkolt.

Ahogy lassítva mellé értünk, hirtelen egy jó félméteres pocsolyába hajtottunk bele elég hosszan! 130-nál maga lett volna a katasztrófa. Szegény Polizist azért állt ott, hogy erre figyelmeztessen.

Ráadásul minden egyes kamion beborította tetőig vízzel, ahogy elhaladtak mellette.

Előzmény: elemes (1362)
elemes Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1365
ha az a jobbra ív közvetlenül balra ívet követett, amikoris szükség volt a pályatest bedöntésének megváltoztatására, akkor nyilván. enyhébb balra kanyarodásnál egyébként nem szoktak ilyen törést és bedöntést csinálni, legalábbis az M3-on vannak ilyenek.
Előzmény: kktt (1364)
kktt Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1364

Értem amit írsz, csak nem tudtam az okát és korábban nem találkoztam ilyennel.

De volt jobbra ív előtt is. Ez tuti. Ha legközelebb arra járok (nem mostanában lesz) lefényképezem. :-)

Előzmény: elemes (1362)
elemes Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1363
már úgy értem, nem a balra kanyarodó ívben, hanem az ív előtt és az ív után egyet-egyet. ugyanitt megfigyelheted még, hogy a csapadékvizet (ami ilyenkor a balra kanyarodó pályatestről a két pálya közötti elválasztó sáv felé folyik le) betonozott csatornák gyűjtik össze és sűrűn elhelyezett átereszek vezetik ki a pálya töltése mellé, jobb oldalra.
Előzmény: elemes (1362)
elemes Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1362
De, meg lehet csinálni, tényleg, én az M3-on utazom gyakrabban, és ott vannak lágyabb átmenetek is. De nem lehet tetszőlegesen finoman megcsinálni ezt a dőlés-váltást, mert vannak egyéb fontos szempontok is: az autópályán sehol nem lehet olyan felület, amin megáll a víz (csapadékvíz), mert egy pocsolya sokkal veszélyesebb lehet, mint egy, akár éles vonal.

Azt gondolom, hogy az éles határvonalú gerincek annyira mély benyomást tettek rád, hogy nem figyelted meg pontosan, hol vannak, de ilyet tényleg csak a balra kanyarodó ívekben találhatsz. Másutt nem lehet változtatni az útpálya dőlését. Az aszfaltozó gépek nem mennek le -- aszfaltcsíkot húzva -- oldalra a pályáról: ha vége a műszaknak, akkor eccerű befejezik a terítést (az út szélére merőleges vonalban, legközelebb onnan folytatják. Ezek az élek akár 15-20 centis szintkülönbség (viszonylag) sima áthidalására készülnek, az útpálya ilyen mértékű megváltozásához az egész alapot így kell tervezni, az aszfaltréteg vastagságában maximum milliméteres eltérések lehetnek.
Előzmény: kktt (1361)
kktt Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1361

Köszönöm. De ha jól emlékszem volt jobbos ív előtt is, meg egyenes szakasz közepén is. (Lehet, hogy előtte-utána volt mindkét irányba ív, nem emlékszem annyira, de egy viszonylag hosszú egyenes volt.)

És attól függetlenül nem értem miért nem lehetett ezt valahogy úgy megcsinálni, hogy kisebbet dobjon a kocsin. És más autópályákon nem emlékszem, hogy tapasztaltam volna ilyet (jó, túl sokat nem járok...), legalábbis nem lehetett ekkora, mert máshol nem tűnt fel. (Pl. Ausztriában, pedig ott vannak kanyargós szakaszok...)

Előzmény: elemes (1358)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.25 0 0 1360
1343-ról senkinek nincs ötlete?
Fricy Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1359
A hidak háttöltéseit viszont nagyon elszúrták. Nagyon nagyot dob az autón...
Előzmény: kktt (1356)
elemes Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1358
Szabályosni szabályos: a pályatest általában teljes egészében az út széle felé lejt. Balra kanyarodó ívekben azonban az ív belső oldala felé kell megdönteni a pályatestet. Ha belegondolsz, a pályán hosszan, átlósan futó él még mindig jobb, mintha egy lépcső lenne, a belső sávban lefelé, a külső sávban felfelé :-)

Az biztos, hogy ezt az átlósan futó törést talán lágyabb hajlásban is meg lehetne csinálni, az M3-ason találkoztam ilyennel is (meg persze "éles" töréssel is).
Előzmény: kktt (1356)
rivotril Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1357

Szia!

 

Ha jól értem, akkor az un. forgatási élről van szó. Ez ívek előtt ill. után szükséges az oldalesés átmenet miatt, tehát "szabályos" :-)

Előzmény: kktt (1356)
kktt Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1356
Sziasztok!

Az elmúlt napokban autóztam a nemrég átadott M7-es szakaszon mindkét irányban.
Egy (engem) eléggé zavaró dolgot tapasztaltam (ill. ugyanezt korábban a határ melletti rövidke szakaszon is), de itt több is volt egymás után pár km-enként, mindkét oldalon: az útpályán átlósan egy "domborulat" megy végig, ami elég váratlanul ért, ahogy megdobta a kocsit. Gondolom úgy keletkezett, ahogy a "gépsor" ment le a pályáról ill. ment át a szembe-pályára, avagy egyenesen felyezték be a kanyar ívében az aszfaltozást, aztán mellőle folytatták.
"Szabályos" ez?

Ami viszont tetszik, hogy a leállósáv "felfestése" bordás, így aki picit elbambul, ráhajtva a zaj magához téríti. (Mondjuk elsőre a frász jött rám, hogy mi történt a kocsival... :-))
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1355
Természetesen ilyenkor a jobbszélső lényegül át kapaszkodósávvá, de ezt mondtam is!
Előzmény: Taip (1353)
elemes Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1354
Taip,

a megállapításod a magyar közlekedési kultúrában igaz.
Előzmény: Taip (1353)
Taip Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1353
Ha az ember a belső sávban maradva ettől a bizonyos sávtól jobbra lesz és csak az halad az előzősávban, aki direkt kimegy rá, akkor számíthat rá, hogy ha egyszer kiment, akkor vissza is kell jönnie. Így rendben van. De akkor ez előzősáv és nem kapaszkodósáv. :)

Azt azért továbbra is fenntartom, hogy nagy sebességnél veszélyesebb a visszasorolás és nincs hova menekülni.
Előzmény: cyber.greg (1352)
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1352

Nem hirtelen szűnik meg, mert 600 m-rel előre van jelezve.

Ugyanakkor nem muszáj végig legbelül haladni, az csak egy lehetőség, hogy ha a jobbról másodikban lassú neked valaki, ott megelőzheted.

Előzmény: Taip (1350)
elemes Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1351
Kedden este tíz óra tájban sétáltam egy néhány száz méteres, kanyargós, elég meredeken emelkedő útszakaszon, és kicsit csodálkozva állapítottam meg, hogy egyetlen autó sem parkol az út szélén.

Szerdán reggel ugyanott (lefelé battyogva) egy asztaltmaró "gépsort" láttam dolgozni: a sor elején jókora teherautó rakterébe potyogott a vizes aszfaltdarálék, a sor közepén maga az aszfaltmaró, amihez egy közeli tűzcsapról vezették a vizet (a csövet egy narancs-mellényes melós igazgatta, ahogyan a marógép lassan kúszott előre), leghátul pedig egy takarítógép szedte fel a marógép által elhullatott darabkákat.

Szerdán este felfelé sétálva a néhány száz méteres útszakasz teljes (kb. 8 méteres) szélességében mart felületű aszfaltot láthatam, néhol foltokban kilátszott a régi macskaköves burkolat.

Csütörtökön reggel lefelé menet két billencset látok, rakományuk ponyvával letakarva, egy harmadik épp a kis finiserbe borítja bele az aszfaltot.

Csütörtökön délután az úton friss aszfaltszőnyeg, egyik oldalon (ahol megengedett) ott parkolnak a környéken lakók autói. A felezővonal még nem készült el, de már ott vannak a fehér jelzőpöttyök.

Nem, nem álmodtam, ez maga volt a nyers valóság.
Taip Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1350
Én viszont nagyon nem szeretem az elfogyó belső sávot.

Már 130-as tempónál is balesetveszélyes, hogy egyszercsak hirtelen nincs hová tovább menned. Németországban, a sebességkorlátozás nélküli szakaszokon pedig még veszélyesebbnek tartom. Mindig a frász jött rám, amikor ilyennel találkoztam.
Előzmény: cyber.greg (1344)
mzdude Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1349
Annyiból is jobb a jobb oldali kapaszkodó, hogy ha éppen nem engednek be, akkor mész tovább a leállón pár tíz métert. Nem szabályos, de nagyjából veszélytelen.
Előzmény: Törölt nick (1348)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1348

Ilyen spontán dugók a csomópontok bejövő forgalmának forgalomvisszatorlasztó hatása miatt keletkeznek.

Ha ez gyakran előfordul, akkor már időszerű a 2x3 sáv, legalább a csomópont utáni 2-3 km-en.

 

Amúgy érdekes, hogy hollandia a kerékpárosközlekedés mintaképe, náluk messze a legnagyobb (meg belgiumban) az autópályasűrűség, és mégis rendszeresen bedugulnak a pályák. (bár igaz, hogy a népsűrűség is a miénk többszöröse)

 

Kiváncsi vagyok náluk hogyan alakul az autózók/tömegközlekedők/kerékpározók aránya, ill. mennyit gurul átlagosan 1 autó évente.

 

Az "elfogyó" belső sávval nem értek egyet. Szerintem célszerűbb a külső sávot elfogyasztani. (balra mégiscsak könnyebb besorolni, mint jobbra.)

 

Engem egyszer Poprád környékén annyira váratlanul ért az elfogyó belső sáv, hogy  gyakorlatilag körültekintés nélkül váltottam sávot jobbra.  (Persze lehet, hogy volt előjelző tábla, csak nem vettem észre...)

Előzmény: cyber.greg (1344)
attus germanicus Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1347
A pályák Németországban is hihetetlenül képesek beállni.

Amúgy ez a belső megszűnő sáv nekem is feltűnt több országban is, és szerintem is nagyon jó megoldás.
Előzmény: cyber.greg (1344)
Fricy Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1346
Horvátországban is így van.
Előzmény: cyber.greg (1344)
Asteriksz Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1345
előfordul néha...
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1344

Most voltam Hollandiában autóval, hát ott akkora dugók vannak az autópályákon, hogy hihetetlen! És nem baleset vagy építkezés miatt, hanem csak úgy hirtelen képződnek, és éppen olyan hirtelen el is oszlanak. Sehol máshol nem láttam még ilyet.

 

A másik, útközben Ausztriában és Németországban láttam, hogy a magyar gyakorlattal ellentétben a kapaszkodósáv nem úgy van, hogy jobbszélen nyílik egy sáv és aztán megszűnik. Hanem baloldalt keletkezik egy sáv, ekkor a jobb szélső sáv átlényegül kapaszkodósávvá.

És ez így sokkal jobb, mert a kamionoknak nem kell visszasorolniuk, miután felmásztak a hegyre.

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1343

Szerintetek az M6-on a pusztaszabolcsi vasút feletti felüljárót miért kellett ilyen hosszúra építeni?

 

igaz, hogy az M6 meglehetősen lapos szögben keresztezi a vasútat, de ez még nem idokolja a kb. 250m-t.

 

A felüljáró hídfőit a vasúttal párhuzamosan is ki lehetett volna alakítani:

pl. így:

http://www.deldot.net/static/projects/sr1/photos_odessa_canal3.shtml

9., 10. kép

Fricy Creative Commons License 2006.05.16 0 0 1342
cyber.greg Creative Commons License 2006.05.13 0 0 1341
Azt is a Népszabi írta tegnap. Émmég nem jártam arra.
Előzmény: attus germanicus (1340)
attus germanicus Creative Commons License 2006.05.13 0 0 1340
Viszont állítólag átadták a Balatoni úti hidat. Tényleg így történt? Épp ideje...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!