és nyilvánvalóan sokkal konstruktívabb álláspont, mint a "verjük a faxunkat, vakarózzunk, meg sziggyuk a köcsög városvezetést, hogy ezek mekkora lusta tróger banda, nem csinál semmit..." :-))
Szerinted örülne a 31-es út mellett lakó párezer ember, ha a falvak szélétől egy-kétszáz méterre menne el egy autópálya, mert költségre úgy az optimális?
nem érdekel a véleményük, ha ezzel egy 50mrd-os völgyhidat lehet megspórolni...
amúgy a 31es mellett lakó maglódiak és ecseriek között megy el az M0K, kb. 100-200m-re...
(monnyuk elég röhejes zajvédelemmel, a 1,5m magas falak helyett igazán rak6ttak volna 3m-eset is, vagy akár földsáncot, de ez legyen az ő problemmájuk, ha ennyire kukák... :-))
azonban te a hatalmas emberbaráti szeretetedből kifolyólag nyilván nem építetted volna oda a pályát, inkább elvitted volna a román határig, hogy minimum 10km-re legyen bármilyen lakóépülettől... :-))
Igazából tényleg vmi logikát kerestem abban, hogy mondjuk a frissen felújított 54-es szakaszon nincs, de a 4 számjegyű Tatabánya-Környe úton meg évek óta van.
De úgylátszik ez megfejthetetlen marad...
Amúgy sztem egy új építésű vagy felújított 2*3 m-es sávokkal rendelkező akármilyen útra elférne az optika, ezek az utak nem olyan keskenyek.
Persze a lentebb látható 2*3-as Tápiógyörgye-Újszilvás útra valóban fura lenne...
Ismerjük már Lacit egy ideje, neki eléggé fix álláspontja, hogy az utat akkor is meg kell építeni, ha lakók nem örülnek neki. Szerintem felesleges győzködni, mission: impossible. :-)
Süketelés? Szerinted örülne a 31-es út mellett lakó párezer ember, ha a falvak szélétől egy-kétszáz méterre menne el egy autópálya, mert költségre úgy az optimális? Szerintem nem, még ha kapnának zajvédő falakat se?
én meg a "vakarjuk még a faszunkat egy kicsinyég, mer annyi mindent át kell itt gondolni, meg különben is ez kényelmesebb/ócsóbb, mint dógozni" elv dominanciáját érzem nálad...
Elkeztem összeirogatni, de a végére kezdtem elbizonytalanodni, azért inkább csak azokat írom, amikben biztos vagyok.
Amiket az utóbbi időben 11,5 tonnásítottak, azokon vannak. 56, ill. 61-es már átadott szakaszain. Relatíve új építésű főuta(cská)kon, mint a 111, 117. Régiek, de nagygenerálon át nem esett: 71, 76-os. (utóbbi lehet, hogy csak szakaszosan, nem vagyok biztos) Ugyanígy a 74-es is. 21-re is megesküdnék. 51-es most felújított szakaszaira is biztosan kerül. "Dunaharaszti elkerülőn" van.
Magyarországon miért nem szokás optikát felfesteni még pl. a most elkészült Abony-Újszilvás úton sincs, ahogy látom, miért olyan nagy dolog ez? Biztos nagyon drága lehet... pedig éjszaka sokkal-sokkal jobb olyan úton vezetni, ahol fel van festve az a két nyamvadt vonal...
Mondjuk mit akarok, ez egy 4szjegyű út, a legtöbb 2szjegyű utunkon sincs.
Melyek azok a főutak amelyeken van felfestve optika, nem tudná vki összeszedni, mert elég hiányosak az infóim ebben a témában... ???
Az a baj, hogy sokszor azt érzem rajtad, hogy nálad meg a "minél többet mert kapacitáshiány van - bármi áron" elv dominál. Egy út tervezése során igenis meg kell fontolni annak a környezetvédelmi aspektusait, nem lehet átgázolni mindenen, mert arra olcsóbb.
A nimbizmus meg ott kezdődött, hogy nem szabályozták ki az utakat megfelelően. Nem kell csodálkozni, ha utólag nehéz utat vágni egy városon. Főleg, ha ezzel elveszíti az adott terület azt a funkcióját, ami miatt beépült.
igen, ezt a lenyúlás dolgot sokan mondogassák, de ez erősen illogikus magyarázat...
ugyanis, ha én több pénzt akarnék lenyúlni, akkor nem drágítanám a műszaki tartalmat, hanem épp hogy ócsítanám...
lehúznék 1-2 parasztugratót, vadátjárót, völgyhidat, oszt voile: annak az ára is jöhetne a hasitasiba...
mi értelme felesleges, drága műtárgyakat belerakni a projektbe, mikor az úgyis drága a "beépített jutalék" miatt??
a tyúktojás sztori meg nem 6 meg, engem a végeredmény érdekel: azmeg az, hogy a grínhivatal csak egy akadékoskodó bagázs...
ha a sérelmeikből fakadó dühüket akarják kitölteni valakin, akkor verjék el a zasszonyt, vagy a gyereket, nekem 8, csak a közlekedőkkel meg az átmenő forgalmat elszenvedőkkel ne basszanak ki...
A felsoroltak sajnos nem grínizmusból épültek, hanem pénzlenyúlásból. A grínizmust csak úgy kitalálták mögé, mert éppen nem jutott más eszükbe, ez volt olyan kézenfekvő.
A hatóságok túlkapásait illetően: képzeld el, hogy ezeket a grínhivatalnokokat életük során hányszor megszopatták. Kezdetben próbálták tenni a dolgukat, az hitték, majd az érvek és ellenérvek vitájában tényleg a legjobb megoldás fog kikristályosodni. Aztán, amikor hatalmi szóval huszadszor léptek át fölöttük az aszfaltlobbisták, és rájöttek, hogy a jogkörük valójában nem is létezik, csak dísznek vannak, na, akkor keztek bekattanni. Azóta sikerült elérni, hogy csak gyengeelméjűek dolgoznak a hivatalokban. úgyhogy ne csodálkozz, ennek az emberfajtának a kitenyésztésében az általad nagyrabecsült lobbi is közreműködött. Ha emitt lett volna néha némi mértéktartás, akkor lenne most a másik oldalon is.
"Sanyikám, normális vagy te? Hát legalább te tudhatnál számolni, áldjon meg a jó Isten."
Tehát igenis kell a grínizmus, mert ha nem lene, akkor a Jozsi14izmus válna egyeduralkodóvá és ezt mindnyájan jól megszopnánk.
aha.
szóval szerinted egyáltalán nem túlzóak a környezetvédelmi 6óságok fasságai?
(hogy az agyament ződekről már ne is beszéljünk...)
engem különösebben nem izgat ha nyomnak 1-2 vadátjárót, vagy békakuruttyolót, iszapfogó műtárgyat, ez nem tétel...
viszont az, hogy 300mes földiqtyahidat vernek, meg csinálnak egy jó 5kmes kerülőt az M3-on polgár után, mert ott micsoda csoda mocsári rét van, az kibaszottul bosszant...
vagy az, amit az M6on az alagutakkal mívelnek, arra hivatkozva, hogy a "bevágás rombolja a tájat..."
jabaz+.
meg rombojja az szél, a zeső, a vulkáni tevékenység, meg a lemeztektonika is...
a felsoroltak MONNYANAK LE!
nameg az is, hogy a 71es badacsonyi elkerülőn kitalálják, hogy a nemzeti park szélén nem lehet vasúti felüljárót építeni, oszt áll a projekt...
vagy az, hogy benatura2000-tek egy rahedli szántóföldet, oszt az mán minnyá szentföld...
a gazdaság vérkeringését adó közlekedés meg le van szarva...
az kőröshegyi órmótlanságot, meg a tervezett budakalászi M0 alagutakat nem is említem, ezek a környezetvédelem álcája mögé bújt éjsötét nimbizmus szomorú mementói...
Bármilyen jól működő fejlesztést csak akkor lehet meglépni, ha azok körül konszenzus van. Attól, hogy a Te szempontjaidnak idegen a grínizmus és a nimbizmus (utóbbi nekem is), attól másoknak még ezek lehetnek a fő szempontok és nem az, hogy az országot - ahogyan te szeretnéd - kb. 50%-ban aszfalttakaró borítsa.
Tehát igenis kell a grínizmus, mert ha nem lene, akkor a H123lacizmus válna egyeduralkodóvá és ezt mindnyájan jól megszopnánk.
ja: és igazából ennek mostanság már nem műszaki vagy financiális akadályai vannak (bár a szocháló igen durván zabálja fel a forrásokat), hanem az újkeletű gríínizmus és nimbizmus...
ezek vagy teljesen ellehetetlenítik a fejlesztést, vagy olyan horrible költségnövekedést okoznak, ami már finaciális akadállyá konvertálja a problémát...
igen, abban igazad van, hogy szervizutakkal lényegesen később merülne ki ezek kapacitása, de a lényegen ez akkor sem változtat:
ezek többnyire körútnak való nyomvonalak...
azmeg, hogy meglehetősen gyorsan kimerül a kapacitásuk, azért van, mert nálunk állandóan kapacitás hiány van, így ezek 10-20 évvel a valós igény után épülnek, tűzoltásként, aztán megy a csodálkozás, hogy milyen gyorsan megtelnek...
(valahányszor az M0K-n megyek mindig megdöbbent az a brutális forgalom, ami ott van:
hol a fenében bírt eddig elmenni ez a qrva sok autó?)
ami most eszembejut ellenpélda, az az 51es út: ott tényleg csp-i hozzáférésű autóútra lett volna szükség...
persze még most sem lenne késő korrigálni:
a kép aljától délre már lenne hely 2x2re bővítésre +szervízútra...
dehát ezt is elbasszák, ahelyett, hogy rászánnák azt a plusz pár mrd-ot...