Visszatérve az elkerülőhöz, a mellé települt ipari park kiszolgálásában van jelentősége, de az ap-n már csak benzingőzzel haladó, csak mol kútnál tankolóknál is életmentő szerepe van :)
A lajosmizsei elkerülőn is kíváncsi lennék most egy forgalomszámlálásra...
hát jelen (félkész) formájában biztos nem nagy, de majdha elkészül a 2. ütem, és az 5ös-5ös irényban elkerülhetővé válik a város, akkor lesz majd rajt...
ez viszont a tékozló kódisság szomorú példája, hiszen ott van a drágán megépült pálya, minek oda párhuzamos út...
azért meglehetősen nagy baromság díjat szedni a pályákon, hogy utána a pályákkal párhuzamos elkerülő utakat építsenek belőle...
hát én nem kezelném ezt a kérdést ilyen mereven...
ha valakit, akkor engem igazán bosszantanak a pénzpocsékoló, indokolatlan, megalomán beruházások és kapacitásépítések, (különösen, ha közben sok helyen súlyos kapacitáshiány van...) de ezen elkerülőket nem véleményezném ilyen negatívan...
fehérvár esetében a flórián körút anyira közel van a városközponthoz, hogy az tényleg városi körútként kezelendő, az átmenő forgalom elvezetésére mindenképpen csak átmenetileg volt alkalmas...
szerintem hosszútávon az alább berakott skicc szerinti nyomvonalon kellene a fehérvár-gyűrűt kialakítani, ezúttal télleg csp-ra korlátozott hozzáféréssel...
az azon problémázást, hogy ezzel a központi ktsgvetés úgymond "ajándékba adott" a városnak egy városi körutat, kicsit pitiánernek érzem...
ha beépül a környéke, akkor az azt is jelenti, hogy oda a központi ktsgvetésbe adót és járulékot fizető vállakozások települnek (csak a HIPA marad helyben), tehát bőven megéri az árát...
(hameg nem épül be, akkor megmarad elkerülőnek...)
én legalábbis ezt tartom célravezető vállakozás támogatásnak, nem a korrupció melegágyát jelentő pályázati-haveri adópénzfosztogatást...
VESZPRÉM esetében detto ugyanez a helyzet: városi körúttá vált a 8as elkerülője...
tekintve, hogy itt úgyis egy északi nyomvonal lenne célszerű az M80-nak, ez egyáltalán nem baj...
(sajnos déli nyomvonalat terveznek, meglehetősen idióta módon...)
ezzel az átmenő forgalom javarésze lekerülne a déli körútról, ami a balaton felé irányuló forgalom gyűjtés-elosztását már kényelmesen el tudná látni...
A röhej nem az amit irtál, hanem az, hogy akár hiszed, akár nem a Szent Flórián körút is már állami pizből elkerülőnek épült.!!
Mint Szentendrén a 11 "elkerülő", vagy a Kecskemét "gyűrű" stb.stb.
Sajnos régebb óta gyűlnek a tapasztalataim arról, hogy egy-egy város nyomására épül egy elkerülő, aztán ripsz-ropsz kiadják ugy az épitési engedélyeket, hogy 5-10 év mulva nem is látszik rajta, hogy elkerülő volt valaha is. Teljesen beépül, ingatlanok nyilnak rá stb.
10-15 év eltelteltével ujra kezdődik a sirás, elkerülőt akarunk. Igy a telek üzletekből a haszon ott marad helyben, a település alapvető infrastrukúrális fejlesztése pedig megoldódik mindannyiunk pénzéből.
Elkerülő kell, aztán coki minden helyi lakosnak aki gumis műhelyt vagy raktárat akar nyitni az elkerülőre. Tessék ahhoz a helyi telkekből, helyi pénzből szervizutakat épiteni és arról kiszolgálni.
NEM lehet az, hogy olyan gazdag országban éljünk, hogy egyes településeknek 2x 3x -is megépitsük az elkerülő utjukat 20-40 évente.
1. M5 Ócsa környéki szakaszán is felfestették a köv. távolság tartását segítő jeleket.
2. 51-en Dunapataj-Kalocsa között még tart a 11,5t, bár nem biztos, hogy tartós lesz az esőben, 5C-ban végzett aszfaltozás. Nincs ívkorrekció, ezért az évszázados szekérút nyomvonalán kanyarog a széles főút.
3. Baján 51 től induló 511 elkerülő II. ütem átadás előtti állapotban,
+ 1 érdekesség: a városban több helyen 4 lencsések a közl. lámpák, a legfelsőben a zöldig tartó mp-k peregnek visszafelé. Mo-n ilyet még nem láttam, csak gyalogos lámpa mellett.
A hódmezővásárhelyi ipari parki összekötő önkormányzati útra visszatérve valaki nem tudja, hogy miért lehet ekkora különbség az önkormányzati utak és az állami utak építésekor (mármint a minőséget tekintve)?
Én is azt tapasztaltam, hogy amelyik út önkormányzati, az ha nem sikerül jól megépíteni, aúgy is átveszik, állami, főleg uniós pénzből megvalósuló fejlesztéseknél, fogják és visszabontatják pl. a kopóréteget a kivitelezővel és addig nem veszik át amíg nem felel meg az előírásoknak. Ráadásul min. 5 év garanciát is kell vállalnia ott a kivitelezőknek.
éspersze itt is működik rendesen a tékozló kódis effekt, mert eszement gy/e pályákra debrecennél, méregdrága gy/e pályás lóherékre az M6/M8, M6/M9 csp-okban van pénz, de arra nincs, hogy a többszörös forgalmú utakon különszintű csp-ot építsenek, körforgalmak xarása helyet...
azt látni kell, a Fehérvári elkerülő dél felől sokkal ésszerűbb megoldás, mint Északi irányban... Az "áruházi" körforgó tényleg nagyon rossz, ennél sokkal hatékonyabban is meg lehetett volna oldani a csomópontot (igaz, drágább islett volna... )
Plusz: Hosszútávon sem gondolkoznak külön nyomvonalon vezetett M47-esben (sztem is felesleges). Tehát az Algyő- Vásárhely nyégysávos szakaszokhoz hasonló elválasztósávos négysávosításban gondoloznak távlatban az egész Szeged-Békéscsaba szakaszon. Ha már ez így van akkor megfontolandó egy északi elkerülő ami vagy már első ütemben is 4 sávos, vagy 4 sávossá fejleszthető.
pontosan!
nem kéne itt is ugyanolyan szart csinálni, mint fehérvárnál...
ott is egy normális északi elkerülő helyett (monnyuk M80 autóút néven) készült egy ócsított déli szar, áruházi körforgalommal tetézve...
Éppen a megépült ipari út miatt is tartom hülyeségnek a déli elkerülőt. Ráadásul szerintem az eszükbe sem jutott, hogy az unijó nem támogat párhuzamos fejlesztéseket, és a most megépült ipari úthoz közel párhuzamosan vezetett új elkerülő ebből a szempontból is erősben necces.
Plusz: Hosszútávon sem gondolkoznak külön nyomvonalon vezetett M47-esben (sztem is felesleges). Tehát az Algyő- Vásárhely nyégysávos szakaszokhoz hasonló elválasztósávos négysávosításban gondoloznak távlatban az egész Szeged-Békéscsaba szakaszon. Ha már ez így van akkor megfontolandó egy északi elkerülő ami vagy már első ütemben is 4 sávos, vagy 4 sávossá fejleszthető.
Dr. Lázár János polgármester, országgyűlési képviselő kiemelte, hogy a közel 650 millió forintos beruházás amellett, hogy javítja az ipari park elérhetőségét és gyorsítja a közlekedést Makó és Szeged között...