Keresés

Részletes keresés

hotrod25 Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18380

2 lajosmizsei csp van az M5-ön, az elkerülőcske csp-jétől dél felé a másik lajosmizsei/Kecskemét északi csp-ig még fizetős.

 

http://www.aka.hu/magyar/8_Arak/arak.asp?page=8dijmentes

 

Visszatérve az elkerülőhöz, a mellé települt ipari park kiszolgálásában van jelentősége, de az ap-n már csak benzingőzzel haladó, csak mol kútnál tankolóknál is életmentő szerepe van :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (18377)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18379
erről elvileg valaki készített már tanulmányt...
Előzmény: Törölt nick (18356)
Fricy Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18378
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18377

illetve: nem is kell 2. ütem, lmizse-kecskemét között díjmentes az M5...

vagyis azért kellett az 1ütemnyi elkerülőcske, mert tovább, észak fele már nem díjmentes...

Előzmény: Törölt nick (18376)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18376

A lajosmizsei elkerülőn is kíváncsi lennék most egy forgalomszámlálásra...

 

hát jelen (félkész) formájában biztos nem nagy, de majdha elkészül a 2. ütem, és az 5ös-5ös irényban elkerülhetővé válik a város, akkor lesz majd rajt...

 

 

ez viszont a tékozló kódisság szomorú példája, hiszen ott van a drágán megépült pálya, minek oda párhuzamos út...

 

azért meglehetősen nagy baromság díjat szedni a pályákon, hogy utána a pályákkal párhuzamos elkerülő utakat építsenek belőle...

Előzmény: kvte (18374)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18375

Javits ki ha rosszul gondolom!

 

hát én nem kezelném ezt a kérdést ilyen mereven...

 

ha valakit, akkor engem igazán bosszantanak a pénzpocsékoló, indokolatlan, megalomán beruházások és kapacitásépítések, (különösen, ha közben sok helyen súlyos kapacitáshiány van...) de ezen elkerülőket nem véleményezném ilyen negatívan...

 

fehérvár esetében a flórián körút anyira közel van a városközponthoz, hogy az tényleg városi körútként kezelendő, az átmenő forgalom elvezetésére mindenképpen csak átmenetileg volt alkalmas...

 

szerintem hosszútávon az alább berakott skicc szerinti nyomvonalon kellene a fehérvár-gyűrűt kialakítani, ezúttal télleg csp-ra korlátozott hozzáféréssel...

 

az azon problémázást, hogy ezzel a központi ktsgvetés úgymond "ajándékba adott" a városnak egy városi körutat, kicsit pitiánernek érzem...

 

ha beépül a környéke, akkor az azt is jelenti, hogy oda a központi ktsgvetésbe adót és járulékot fizető vállakozások települnek (csak a HIPA marad helyben), tehát bőven megéri az árát...

 

(hameg nem épül be, akkor megmarad elkerülőnek...)

 

én legalábbis ezt tartom célravezető vállakozás támogatásnak, nem a korrupció melegágyát jelentő pályázati-haveri adópénzfosztogatást...

 

 

VESZPRÉM esetében detto ugyanez a helyzet: városi körúttá vált a 8as elkerülője...

 

tekintve, hogy itt úgyis egy északi nyomvonal lenne célszerű az M80-nak, ez egyáltalán nem baj...

(sajnos déli nyomvonalat terveznek, meglehetősen idióta módon...)

 

ezzel az átmenő forgalom javarésze lekerülne a déli körútról, ami a balaton felé irányuló forgalom gyűjtés-elosztását már kényelmesen el tudná látni...

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (18372)
kvte Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18374

A lajosmizsei elkerülőn is kíváncsi lennék most egy forgalomszámlálásra...

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (18372)
D H Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18373
ezen a területen (is?) némileg hiányos információval bírok: példával tudnál segíteni? Nagyon köszönném! Üdv: János.
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (18372)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18372
Kedves Józsi!

A röhej nem az amit irtál, hanem az, hogy akár hiszed, akár nem a Szent Flórián körút is már állami pizből elkerülőnek épült.!!

Mint Szentendrén a 11 "elkerülő", vagy a Kecskemét "gyűrű" stb.stb.

Sajnos régebb óta gyűlnek a tapasztalataim arról, hogy egy-egy város nyomására épül egy elkerülő, aztán ripsz-ropsz kiadják ugy az épitési engedélyeket, hogy 5-10 év mulva nem is látszik rajta, hogy elkerülő volt valaha is. Teljesen beépül, ingatlanok nyilnak rá stb.

10-15 év eltelteltével ujra kezdődik a sirás, elkerülőt akarunk. Igy a telek üzletekből a haszon ott marad helyben, a település alapvető infrastrukúrális fejlesztése pedig megoldódik mindannyiunk pénzéből.

Elkerülő kell, aztán coki minden helyi lakosnak aki gumis műhelyt vagy raktárat akar nyitni az elkerülőre. Tessék ahhoz a helyi telkekből, helyi pénzből szervizutakat épiteni és arról kiszolgálni.

NEM lehet az, hogy olyan gazdag országban éljünk, hogy egyes településeknek 2x 3x -is megépitsük az elkerülő utjukat 20-40 évente.

Javits ki ha rosszul gondolom!

Üdv Irma
Előzmény: Törölt nick (18357)
hotrod25 Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18371

Elhiszed nekem, hogy nem a lámpákat szokásom fényképezni?

 

Neked? Bármit :) Azért néha nem lenne rossz pár fotóval szinesíteni a topicot, és talán még a lámpák is érdekelnek valakit...

Előzmény: BoGar (18370)
BoGar Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18370
Nincs képem róla, nem ott lakom, csak átutazóban és kirándulni voltam ott. Elhiszed nekem, hogy nem a lámpákat szokásom fényképezni?
Előzmény: hotrod25 (18369)
hotrod25 Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18369
Talán méltóztass egy képet betenni, hogy csodálkozhassak.
Előzmény: BoGar (18367)
FRAMY Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18368
Ha jól emléxem Veszprém központjában is ilyen közl. lámpák vannak, nem is egy helyen. Nem lenne rossz, ha ez elterjedne...
BoGar Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18367
Ajánlom, menj el Debrecenbe és csodálkozz!
Előzmény: hotrod25 (18360)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 18366

 Nincs ívkorrekció, ezért az évszázados szekérút nyomvonalán kanyarog a széles főút.

 

 

nyugi: az majd a 2. ütemben készül... :-)

Előzmény: hotrod25 (18360)
g86 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18365
Debrecen pl. tele van ilyenekkel.
Előzmény: attus germanicus (18364)
attus germanicus Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18364
3., Elég sok helyen láttam már ilyet, ma pl. Zircen, de korábban több vidéki városban is.
Előzmény: hotrod25 (18360)
Pompiere Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18363
Ha nem jelenik meg semmi, akkor rá kell nyomni néhányszor a Frissítést.
Előzmény: D H (18362)
D H Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18362
ti láttok videót a linkek mögött?
nálam nem jelenik meg a semmilyen filmhíradó a honlapon, csak a "körítés"...
Előzmény: hotrod25 (18361)
hotrod25 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18361

Néhány háború előtti filmhiradó részlet:

 

A budaörsi úti betonút-pálya építése:

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=701

 

A Boráros téri Horthy Miklós-híd építése:

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=1128

 

A Horthy Miklós-híd felavatása Budapesten:

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=2468

 

Az Árpád-híd építésének előkészítő munkálatai Óbudán:

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=2572

 

Árpád-híd (az építkezés kezdete):

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=3435

 

Új Tisza-híd (Polgáron):

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=4029

 

A medvei Duna-híd építése:

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=4746

 

Kecskemét - Dunaföldvár (műút):

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=3481

 

A Berettyóújfalu és Nagyvárad közötti útszakasz megnyitása:

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=4831

 

Behavazott utakon…

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=4513

Ekkora hó már soha többé nem lesz...

 

 

hotrod25 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18360

1. M5 Ócsa környéki szakaszán is felfestették a köv. távolság tartását segítő jeleket.

 

2. 51-en Dunapataj-Kalocsa között még tart a 11,5t, bár nem biztos, hogy tartós lesz az esőben, 5C-ban végzett aszfaltozás. Nincs ívkorrekció, ezért az évszázados szekérút nyomvonalán kanyarog a széles főút.

 

3. Baján 51 től induló 511 elkerülő II. ütem átadás előtti állapotban,

+ 1 érdekesség: a városban több helyen 4 lencsések a közl. lámpák, a legfelsőben a zöldig tartó mp-k peregnek visszafelé. Mo-n ilyet még nem láttam, csak gyalogos lámpa mellett.

 

 

FRAMY Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18359

A hódmezővásárhelyi ipari parki összekötő önkormányzati útra visszatérve valaki nem tudja, hogy miért lehet ekkora különbség az önkormányzati utak és az állami utak építésekor (mármint a minőséget tekintve)?

Én is azt tapasztaltam, hogy amelyik út önkormányzati, az ha nem sikerül jól megépíteni, aúgy is átveszik, állami, főleg uniós pénzből megvalósuló fejlesztéseknél, fogják és visszabontatják pl. a kopóréteget a kivitelezővel és addig nem veszik át amíg nem felel meg az előírásoknak. Ráadásul min. 5 év garanciát is kell vállalnia ott a kivitelezőknek.

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18358

éspersze itt is működik rendesen a tékozló kódis effekt, mert eszement gy/e pályákra debrecennél, méregdrága gy/e pályás lóherékre az M6/M8, M6/M9 csp-okban van pénz, de arra nincs, hogy a többszörös forgalmú utakon különszintű csp-ot építsenek, körforgalmak xarása helyet...

Előzmény: Törölt nick (18356)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18357

a röhej a köbön meg az, hogy ezt a tákolmányt képesek "fehérvár gyűrűnek kitáblázni, miközben az északi részről a teherautók ki vannak tiltva... :-((

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (18356)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18356

igazából fehérvárnak komplett gyűrű kellene, valahogy így:

 

 

értelemszerűen az északi rész különszintű csomópontos 2x2es autóút kiépítésben, full lóhere csomóponttal az M7nél...

 

(az M80 nehogymár egy áruházi körforgalmon keresztül csatlakozzon az M7be... röhej... :-((

 

...míg a DNy-i rész lehetne sima 2x1es, szintbeni csp-os főút is...

 

 

persze ez nyilván többszörösébe kerül, mint az a taknyolás, amit odacsináltak...

Előzmény: D H (18355)
D H Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18355
azt látni kell, a Fehérvári elkerülő dél felől sokkal ésszerűbb megoldás, mint Északi irányban...
Az "áruházi" körforgó tényleg nagyon rossz, ennél sokkal hatékonyabban is meg lehetett volna oldani a csomópontot (igaz, drágább islett volna... )
Előzmény: Törölt nick (18354)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.07 0 0 18354

Plusz: Hosszútávon sem gondolkoznak külön nyomvonalon vezetett M47-esben (sztem is felesleges). Tehát az Algyő- Vásárhely nyégysávos szakaszokhoz hasonló elválasztósávos négysávosításban gondoloznak távlatban az egész Szeged-Békéscsaba szakaszon. Ha már ez így van akkor megfontolandó egy északi elkerülő ami vagy már első ütemben is 4 sávos, vagy 4 sávossá fejleszthető.

 

 

pontosan!

 

nem kéne itt is ugyanolyan szart csinálni, mint fehérvárnál...

 

ott is egy normális északi elkerülő helyett (monnyuk M80 autóút néven) készült egy ócsított déli szar, áruházi körforgalommal tetézve...

Előzmény: strangerr (18353)
strangerr Creative Commons License 2009.11.06 0 0 18353
Éppen a megépült ipari út miatt is tartom hülyeségnek a déli elkerülőt.
Ráadásul szerintem az eszükbe sem jutott, hogy az unijó nem támogat párhuzamos fejlesztéseket, és a most megépült ipari úthoz közel párhuzamosan vezetett új elkerülő ebből a szempontból is erősben necces.

Plusz: Hosszútávon sem gondolkoznak külön nyomvonalon vezetett M47-esben (sztem is felesleges). Tehát az Algyő- Vásárhely nyégysávos szakaszokhoz hasonló elválasztósávos négysávosításban gondoloznak távlatban az egész Szeged-Békéscsaba szakaszon. Ha már ez így van akkor megfontolandó egy északi elkerülő ami vagy már első ütemben is 4 sávos, vagy 4 sávossá fejleszthető.

Előzmény: Pompiere (18350)
Pompiere Creative Commons License 2009.11.06 0 0 18352
Igen, csak én nem rajzoltam olyan szépen ... :-)

he?

az majd az M43 lesz...


A Dzsoni fiú valószínűleg nem olvas újságot és nem jár Szeged felé.
Előzmény: Törölt nick (18351)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 18351

mármint erre gondolsz... :-))

(forrás: topmap.hu)

 

 

 

itt a cikk is róla: http://www.promenad.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=54897

 

Dr. Lázár János polgármester, országgyűlési képviselő kiemelte, hogy a közel 650 millió forintos beruházás amellett, hogy javítja az ipari park elérhetőségét és gyorsítja a közlekedést Makó és Szeged között...

 

he?

az majd az M43 lesz... 

nem lehet, hogy betintázott ez a janibá?  :-)

 

 

Előzmény: Pompiere (18350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!