Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72835

Jó, de nem 90-el ment, hanem ~120-al, a motorfordulat pedig 1850-1900 volt...

Előzmény: Törölt nick (72834)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72834

Kiszámítottam, hogy 427N vonóerőt kell levigyennek az útra a kerekeid, hogy a Passattal állandó 9okm/h sebességet tartsál egyenes úton, csak a légellenállás és a gördülési ellenállás figyelembevételevel, szélcsendben.

Ezeket az adatokat használtam fel:

- A Passat sedán tömege veled együtt 155okg,

- az alaki tényező cw=o.27- ez meglepően kicsi, Octavia3-nál o.32 

- a homlokfelület, A=2.15m2

- kb.17oo-at fordul a motor 6. sebességbe 9okm/h-nál.

- gördülő surlódási ellenállási együttható kerék-asztfal o.o12

- kereked sugara o.32méter, a gördülési sugár 95%-a a kerék sugarának 

 

427N vonóerőhöz 65Nm nyomaték szükséges a motortól (ebben benne van a hajtáslánc vesztessége is).

Ha ebből kiszámítom a teljesítményt, akkor kb. 12kW-ot kapok, motor 17oo-as fordulatán.

Ha beszámítom azt is, hogy néha fékezel és gyorsítassz, a szügséges teljesítmény nem haladhatja meg a 25kW-ot. Ami nagyon kevés, innen az alacsony fogyasztás. 

 

Előzmény: Octi19 (72818)
lobelt77 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72833

Felhívtam őket a kerettel kapcsolatban,mármint az érdi Skoda Barát de sajna cikkszám nélkül illetve csak fotó alapján nem tudnak segíteni! A külföldi oldalakon meg csak az RS ezüst verziója van! :(

 

Előzmény: ''csiga (72736)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72832

A tányérrugó, ami a nyomólapot feszíti, nemliniáris rugóállandóval rendelkezik. Amikor a kuplungtárcsa új, akkor a tányér befeszítéséhez kisebb erő szükséges.  Amikor a kuplungtárcsa vastagsága csökken, akkor a tányér kúpszöge kicsit megnő és nagyobb erő szükséges a befeszítéséhez. Miliméterekről van szó.

 

Ezt az anyagot pislantsd meg. Az oldal közepén tárgyalja. 

 

http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/eroatvitel/tengelykapcsolo/fajtai.html

 

A kuplungtárcsa akkor kopik, amikor csúszik.

Lehet, hogy Te annyira vigyáztál a kuplung csúszására, hogy szinte a gyári vastagsága volt a kuplungtárcsának 3ooekm-ben, amikor a lenditőkerék megadta magát. 

Én valószinüleg nem vigyázok annyira (néha az autókat mások is vezetik) és az összes dizel Skodámnál észrevettem, hogy bekeményedik a pedál, ahogy gyűl a kilóméter. 

A Sharan apósom vezette, noha csak 12oekm futott 9 év alatt, a szerelőm azt állította, hogy a kuplung is kopott és a lendítőkerék is- és normális használat mellet a kettő együtt érik meg a cserére. 

 

Még annyit, hogy nem tudom, hogy a kinyomócsapágy is kophat vastagságba, mert ha igen, az is a tányér kúpszögének növekedését okozhatja.  

Előzmény: Octi19 (72828)
Adam87G Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72831

off:

Szia, küldj egy emailt, a nevemre kattintva látni fogod a címem. Szívesen elküldöm neked is.

Előzmény: ''csiga (72823)
golf72 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72830

Köszönöm megnézetem!

Előzmény: Octi19 (72783)
ac07 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72829

Saját körömön*, sokszor mérve az OII FL 110 lovas két literes dízel kombi hozta az 5-5,5 l/100 km-es fogyasztást, ugyanezen az útvonalon használva pár hónapig egy szedán OIII kétliter 150 ló dízelt, ez 5l/100 km, az 1.6 D DSG-s Sportsvan meg inkább 6-6,5l.

 

*1,5 km városon belül, megállás, majd kb. 1,5 km város, 10 km jó minőségű főút, majd 60 km autópálya, majd Bp-en belül 5-15 km. Este ugyanez vissza, a végén nincs az extra 1,5 km. A sebességkorlátot mindenhol betartom (főút óra szerint 100, autópálya óra szerint 140).

És tényleg kelletlen ez az 1.6, még a 7-es DSG-vel is. Kb. az 1.6 benzineshez hasonlítanám. És igen, hidegen olyan borzasztó hangja van, hogy a rendszeres utitársam már mondta, hogy vigyem szervizbe, szerinte nem normális.

Előzmény: Octi19 (72818)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72828

Nem igazán látom az összefüggést a keményedő kuplung és a tönkremenő 2t lendkerék között. A kuplungpedál keménységre csak a szerkezetnek vagy a hidraulikus munkahengereknek van ráhatása. Ha a szerkezet még jó állapotban van (esetleg a tárcsa kitámaszthatja a szerkezetet és akkor is lehet kemény érzete) akkor a nem fogod érezni a pedálon azt, hogy a lendkerék közepe már nem feszesen, rugók ellenében fordul csak el, hanem sokkal lazábban, szinte szabadon. Azt el tudom képzelni, hogy a lendkerék máshogyan is tönkremehet, és ez már érezhető a pedálon, de az enyém a klasszikus módon szakadt szét és a pedál végig normális maradt, sőt még a kuplung fogáspontja sem nagyon változott.

...pedig én anno a szétszakadt lendkerékkel még vagy 300km-t kellet menjek, mire javítani tudtuk a hibát.

Előzmény: Törölt nick (72817)
Varshi Creative Commons License 2017.02.09 -1 0 72827

Bazz, ez nagyon jó fogyi egy akkora bódétól.

Előzmény: Octi19 (72818)
cinyoka Creative Commons License 2017.02.09 0 0 72826

EZZEL a programmal, vagy  AIDA64-el azért teszteld mielőtt nagyon örülnél, ugyanis kedvelt csínytevése a forgalmazoknak, hogy a pendrive valamelyik (boot???) file átírásával vagy a chip buherálásával a ténylegesnél nagyobb kapacitásúnak látja a szgép a cumót.

 

"A vezérlőchipet úgy programozták fel, hogy az a gazdarendszernek 8 gigabájt kapacitást mutasson, de csupán feleakkora kapacitású, természetesen sokkal olcsóbb memóriachipet szereltek a nyáklapra"*

 

*forrás: https://www.aida64.hu/pendrive

Előzmény: Octi19 (72789)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72825

Igen, 215/55R16 Hankook W320 97H

Előzmény: Törölt nick (72822)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72824

Most már kiváncsi vagyok egyszer próbából most már megnézem az enyémet is :)

Előzmény: Octi19 (72818)
''csiga Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72823

Ha elküldenéd nekem is azt a pdf-et, megköszönném.

 

 

Előzmény: Adam87G (72443)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72822

16-os a gumi?

Előzmény: Octi19 (72818)
nohab Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72821

És nekem az 1.6 TDI-vel 6,7-es fogyasztásom volt ~115km-en javarészt, kb 80km 100-as tempomatos országúti tempóval, a többi meg hétvégi város 80%-ban 50 tempomattal!

 

Annak valami baja volt, valóban nem lehengerlő a fogyasztása az 1.6-nak, de a fenti körülmények között valahol félúton kell lennie az 5 és a 6 között, inkább az 5-höz kicsit közelebb. De simán lehet mérési pontatlanság is, akkor is, ha maga a gép írta ki ezt az adatot.

Előzmény: Octi19 (72818)
nohab Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72820

szívesen :)

ha találsz ígéretes darabot, dobd fel ide, ízekre szedjük :)

Előzmény: Realtukko (72819)
Realtukko Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72819

Úgy lesz, köszi! :)

Előzmény: nohab (72816)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72818

https://youtu.be/QC8YeceknsI

...ezeket a felvételeket ma csináltam, az elsőn az M5-ön kb a 33-35km környékén Pest felé jöttem 120 tempomattal, azután a következő akkor amikor rámentem az M0-ra és valahol a Dabasi leágazás előtt, 110 tempomattal. Mindkét terep teljesen sík.

A zajra is érdemes figyelni a fogyasztás mellett...

Egyébként a mai napom a szolnoki tankolás után, Székesfehérvár a 4->405->M5->M0->M7 útvonalon, azután Komárom a 81->13 útvonalon majd haza Törökszentmiklósra egy szolid kis dugóval az M1-M0 csomópontnál egy baleset miatt, ez a 13->M1->M0->M5->405->4 útvonalon vissza már pályán inkább a 130-as tempóval, 4,7-es átlaggal 90km/h átlagsebességgel a végre...

 

És nekem az 1.6 TDI-vel 6,7-es fogyasztásom volt ~115km-en javarészt, kb 80km 100-as tempomatos országúti tempóval, a többi meg hétvégi város 80%-ban 50 tempomattal!

 

Előzmény: Draganovic (72809)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72817

mindeniknél előjön, km függvényében. A szürke O2-nél a csere előtt nagyon kemény volt utánna ok. A feketénél most már érzem, hogy keményedik. A fékolajat cserélgetik.  Minden szerlő azt mondja, hogyha keményedik, akkor lenditőkerekes. 

Előzmény: Octi19 (72815)
nohab Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72816

Nem egy ritka modell, nézz meg sokat, ki fog alakulni benned egy kép arról, hogy mennyiért mit várhatsz. 1.4 fapad + klíma modellből simán belefuthatsz keveset futott bácsiautóba is, de arra vigyázz, hogy rengeteg taxi volt belőle.

Előzmény: Realtukko (72813)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72815

Nekem "vajpuha" volt a kuplungom totál kipurcant lendkeréknél is, szerintem a kuplung keményedés az inkább a kuplung szerkezet hibájára, vagy hidraulikus hibára utal!

Előzmény: Törölt nick (72808)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72814
Előzmény: Draganovic (72812)
Realtukko Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72813

Na, akkor máris van egy nagyon erős alkualap! :)

Előzmény: nohab (72811)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.08 -1 0 72812

OFF

 

Sőt az új euro 6-os blueHDI 1.6-os már 120 LE most kedvezménnyel 7.1 millió SW kombiban

 

Alap felszereltségben már benne van ( fapados ) elektromos deréktámasz,autómata fényszoró ablaktörlő,sötétedő belső tükör,megvilágított pipere tükör ,bőr kormány,tolatóradar,elektromosan behajtható külső visszapillantó tükör,

SMEG+ érintőképernyős rádió-CD Bluetooth kihangosítóval ,USB JACK csatlakozó,16-os alufelni,szükség pótkerék,klíma 2 zónás,LED-es nappali menetfény,ISO FIX elektromos gyerekzár,ESP+ visszagurulás gátló rendszer,ABS elektronikus fékerő elosztó,vészfék rásegítés,autómata vészvillogó,LED-es ködfényszóró,tempómat és sebesség határoló,12V elöl hátul + a csomagtérben,autó lezárással az ablakokat felhúzza,hangszigetelt első szélvédő,légzsák elöl hátul + függönylégzsák,meg egyébb díszelemek króm keret ablak körül stb stb

 

8.1 az alapár most 1 milla kedvezmény van rá 7.1-ért elvihető...nem tudom de szerintem egy alap O3 1.6 dízel nem ad ennyi mindent

Előzmény: Draganovic (72809)
nohab Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72811

A kormánya alapján 300-350 ezer van benne.

Előzmény: Realtukko (72810)
Realtukko Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72810

Köszi a segítséget srácok!

 

Lát valaki olyan körülményt, ami miatt ezt még megnézni sem érdemes? Közel van hozzánk:

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_1.4_classic_klima-10755965

Draganovic Creative Commons License 2017.02.08 -2 0 72809

Tudom csak nem akartam OFF-olni ha takarékosat kéne választani vannak nagy kombik pl Peugeot 508 sw 1.6 HDI 112 LE az tényleg 5-5.5 litert eszik árban is hasonló viszont alapból már jobban felszerelt mint egy O3 ennyi pénzért.

 

Alapár 6.640.000 viszont ha feljebb megy egy felszereltséggel 7.4 be meg áll cserébe nagyobb ,kevesebbet eszik,minőségibb ,ritkább nem jön szembe minden sarkon,kombihoz alap a panorámatető ...

 

Viszont ha O3 tetszik akkor abból kell a megfelelőt választani ....

 

508 csoportban mindig jönnek a fényképek a fogyasztásról 1.6 HDI :) sőt még a 163 2 literessel is eljártam 5.3 -6.3 között 800km autópálya 130-170 km/h sebességgel kézi 6 gangos váltóval és azért az megy is nyomatékos motor.

 

Én skoda jeti-be próbáltam 4 kerekes 1.6 cr tdi-it morgos kis dögök voltak de azzal a kasztnival mint mint ha picsán rugták volna fel a hegyre :) azokba bőven élvezhető is volt O3-at még nem próbáltam 1.6-ban. 

Előzmény: Octi19 (72805)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72808

3ooekm felett, csak ha kizárólag pályát lát az autó. 

Ahogy a kuplungpedál lassan bekeményedik... úgy fogy a lenditőkerék is. A Sharant azért adtam el, pedig csak 12o-ba volt...  

Előzmény: Octi19 (72807)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72807

Nem értem a kérdést, nekem az 1.9 TDI-ben is 250-nél ment ki a lendkerék, mondjuk a nejem hathatós segítségével, de nélküle sem biztos hogy kibírta volna 300 ezerig.

A DPF-is olyan 180-250 között szokott telítődni regenerálhatatlanra a hírek szerint. Ez szerencsére nekem az 1.9 TDI-ben nem volt!

Ha meg a teljesítményre utalsz, akkor az 1.9 TDI egy füligvigyor élménymotor az 1.6 TDI-hez képest! ...persze szinte pontosan annyi a teljesítménye mit az 1.9 TDI-é volt (105Le @ 250Nm)* de az előbbinek volt a nyomatékkarakterisztikájában egy olyan jelleg amitől úgy elkezdett húzni mint a barom, de persze cserében 3000 körül kifogyott a szuflából, na ez az 1.6 TDI-ben nincs meg! Vonalzóval rajzolták a nyomatékgörbét, sehol nem él igazán, de cserében jó 5-600 fordulattal kevesebbet forog 130-nál mint az 1.9 forgott.

 

*:most már kicsit erősebbek is legalább is papíron, de ugyanolyan unalmasak mint régebben...

Előzmény: BBéci (72792)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.08 0 0 72806

A nagyobb nyomaték csak akkor számít, ha megrakott kocsival hosszat kell utazni. De az is csak hegyes-völgyes- kanyargós közúton, mert pályán szinte mindegy, nincs hol kihasználni a nagy nyomatékot, ha grosso-modo betartod a sebességhatárokat. 13o-hoz nem kell több mind 16oNm egy O3-as Skodának. 

Szerintem azonos tempó mellett, a fogyi külömbség a két motorral szerelt azonos autóban nincs meg a két liter, legalábbis ez a tapasztalatom. Ha kezded taposni, akkor más a helyzet. 

Előzmény: nohab (72804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!