Kiszámítottam, hogy 427N vonóerőt kell levigyennek az útra a kerekeid, hogy a Passattal állandó 9okm/h sebességet tartsál egyenes úton, csak a légellenállás és a gördülési ellenállás figyelembevételevel, szélcsendben.
Ezeket az adatokat használtam fel:
- A Passat sedán tömege veled együtt 155okg,
- az alaki tényező cw=o.27- ez meglepően kicsi, Octavia3-nál o.32
- a homlokfelület, A=2.15m2,
- kb.17oo-at fordul a motor 6. sebességbe 9okm/h-nál.
- kereked sugara o.32méter, a gördülési sugár 95%-a a kerék sugarának
427N vonóerőhöz 65Nm nyomaték szükséges a motortól (ebben benne van a hajtáslánc vesztessége is).
Ha ebből kiszámítom a teljesítményt, akkor kb. 12kW-ot kapok, motor 17oo-as fordulatán.
Ha beszámítom azt is, hogy néha fékezel és gyorsítassz, a szügséges teljesítmény nem haladhatja meg a 25kW-ot. Ami nagyon kevés, innen az alacsony fogyasztás.
Felhívtam őket a kerettel kapcsolatban,mármint az érdi Skoda Barát de sajna cikkszám nélkül illetve csak fotó alapján nem tudnak segíteni! A külföldi oldalakon meg csak az RS ezüst verziója van! :(
A tányérrugó, ami a nyomólapot feszíti, nemliniáris rugóállandóval rendelkezik. Amikor a kuplungtárcsa új, akkor a tányér befeszítéséhez kisebb erő szükséges. Amikor a kuplungtárcsa vastagsága csökken, akkor a tányér kúpszöge kicsit megnő és nagyobb erő szükséges a befeszítéséhez. Miliméterekről van szó.
Ezt az anyagot pislantsd meg. Az oldal közepén tárgyalja.
Lehet, hogy Te annyira vigyáztál a kuplung csúszására, hogy szinte a gyári vastagsága volt a kuplungtárcsának 3ooekm-ben, amikor a lenditőkerék megadta magát.
Én valószinüleg nem vigyázok annyira (néha az autókat mások is vezetik) és az összes dizel Skodámnál észrevettem, hogy bekeményedik a pedál, ahogy gyűl a kilóméter.
A Sharan apósom vezette, noha csak 12oekm futott 9 év alatt, a szerelőm azt állította, hogy a kuplung is kopott és a lendítőkerék is- és normális használat mellet a kettő együtt érik meg a cserére.
Még annyit, hogy nem tudom, hogy a kinyomócsapágy is kophat vastagságba, mert ha igen, az is a tányér kúpszögének növekedését okozhatja.
Saját körömön*, sokszor mérve az OII FL 110 lovas két literes dízel kombi hozta az 5-5,5 l/100 km-es fogyasztást, ugyanezen az útvonalon használva pár hónapig egy szedán OIII kétliter 150 ló dízelt, ez 5l/100 km, az 1.6 D DSG-s Sportsvan meg inkább 6-6,5l.
*1,5 km városon belül, megállás, majd kb. 1,5 km város, 10 km jó minőségű főút, majd 60 km autópálya, majd Bp-en belül 5-15 km. Este ugyanez vissza, a végén nincs az extra 1,5 km. A sebességkorlátot mindenhol betartom (főút óra szerint 100, autópálya óra szerint 140).
És tényleg kelletlen ez az 1.6, még a 7-es DSG-vel is. Kb. az 1.6 benzineshez hasonlítanám. És igen, hidegen olyan borzasztó hangja van, hogy a rendszeres utitársam már mondta, hogy vigyem szervizbe, szerinte nem normális.
Nem igazán látom az összefüggést a keményedő kuplung és a tönkremenő 2t lendkerék között. A kuplungpedál keménységre csak a szerkezetnek vagy a hidraulikus munkahengereknek van ráhatása. Ha a szerkezet még jó állapotban van (esetleg a tárcsa kitámaszthatja a szerkezetet és akkor is lehet kemény érzete) akkor a nem fogod érezni a pedálon azt, hogy a lendkerék közepe már nem feszesen, rugók ellenében fordul csak el, hanem sokkal lazábban, szinte szabadon. Azt el tudom képzelni, hogy a lendkerék máshogyan is tönkremehet, és ez már érezhető a pedálon, de az enyém a klasszikus módon szakadt szét és a pedál végig normális maradt, sőt még a kuplung fogáspontja sem nagyon változott.
...pedig én anno a szétszakadt lendkerékkel még vagy 300km-t kellet menjek, mire javítani tudtuk a hibát.
EZZEL a programmal, vagy AIDA64-el azért teszteld mielőtt nagyon örülnél, ugyanis kedvelt csínytevése a forgalmazoknak, hogy a pendrive valamelyik (boot???) file átírásával vagy a chip buherálásával a ténylegesnél nagyobb kapacitásúnak látja a szgép a cumót.
"A vezérlőchipet úgy programozták fel, hogy az a gazdarendszernek 8 gigabájt kapacitást mutasson, de csupán feleakkora kapacitású, természetesen sokkal olcsóbb memóriachipet szereltek a nyáklapra"*
És nekem az 1.6 TDI-vel 6,7-es fogyasztásom volt ~115km-en javarészt, kb 80km 100-as tempomatos országúti tempóval, a többi meg hétvégi város 80%-ban 50 tempomattal!
Annak valami baja volt, valóban nem lehengerlő a fogyasztása az 1.6-nak, de a fenti körülmények között valahol félúton kell lennie az 5 és a 6 között, inkább az 5-höz kicsit közelebb. De simán lehet mérési pontatlanság is, akkor is, ha maga a gép írta ki ezt az adatot.
...ezeket a felvételeket ma csináltam, az elsőn az M5-ön kb a 33-35km környékén Pest felé jöttem 120 tempomattal, azután a következő akkor amikor rámentem az M0-ra és valahol a Dabasi leágazás előtt, 110 tempomattal. Mindkét terep teljesen sík.
A zajra is érdemes figyelni a fogyasztás mellett...
Egyébként a mai napom a szolnoki tankolás után, Székesfehérvár a 4->405->M5->M0->M7 útvonalon, azután Komárom a 81->13 útvonalon majd haza Törökszentmiklósra egy szolid kis dugóval az M1-M0 csomópontnál egy baleset miatt, ez a 13->M1->M0->M5->405->4 útvonalon vissza már pályán inkább a 130-as tempóval, 4,7-es átlaggal 90km/h átlagsebességgel a végre...
És nekem az 1.6 TDI-vel 6,7-es fogyasztásom volt ~115km-en javarészt, kb 80km 100-as tempomatos országúti tempóval, a többi meg hétvégi város 80%-ban 50 tempomattal!
mindeniknél előjön, km függvényében. A szürke O2-nél a csere előtt nagyon kemény volt utánna ok. A feketénél most már érzem, hogy keményedik. A fékolajat cserélgetik. Minden szerlő azt mondja, hogyha keményedik, akkor lenditőkerekes.
Nem egy ritka modell, nézz meg sokat, ki fog alakulni benned egy kép arról, hogy mennyiért mit várhatsz. 1.4 fapad + klíma modellből simán belefuthatsz keveset futott bácsiautóba is, de arra vigyázz, hogy rengeteg taxi volt belőle.
Nekem "vajpuha" volt a kuplungom totál kipurcant lendkeréknél is, szerintem a kuplung keményedés az inkább a kuplung szerkezet hibájára, vagy hidraulikus hibára utal!
Sőt az új euro 6-os blueHDI 1.6-os már 120 LE most kedvezménnyel 7.1 millió SW kombiban
Alap felszereltségben már benne van ( fapados ) elektromos deréktámasz,autómata fényszoró ablaktörlő,sötétedő belső tükör,megvilágított pipere tükör ,bőr kormány,tolatóradar,elektromosan behajtható külső visszapillantó tükör,
SMEG+ érintőképernyős rádió-CD Bluetooth kihangosítóval ,USB JACK csatlakozó,16-os alufelni,szükség pótkerék,klíma 2 zónás,LED-es nappali menetfény,ISO FIX elektromos gyerekzár,ESP+ visszagurulás gátló rendszer,ABS elektronikus fékerő elosztó,vészfék rásegítés,autómata vészvillogó,LED-es ködfényszóró,tempómat és sebesség határoló,12V elöl hátul + a csomagtérben,autó lezárással az ablakokat felhúzza,hangszigetelt első szélvédő,légzsák elöl hátul + függönylégzsák,meg egyébb díszelemek króm keret ablak körül stb stb
8.1 az alapár most 1 milla kedvezmény van rá 7.1-ért elvihető...nem tudom de szerintem egy alap O3 1.6 dízel nem ad ennyi mindent
Tudom csak nem akartam OFF-olni ha takarékosat kéne választani vannak nagy kombik pl Peugeot 508 sw 1.6 HDI 112 LE az tényleg 5-5.5 litert eszik árban is hasonló viszont alapból már jobban felszerelt mint egy O3 ennyi pénzért.
Alapár 6.640.000 viszont ha feljebb megy egy felszereltséggel 7.4 be meg áll cserébe nagyobb ,kevesebbet eszik,minőségibb ,ritkább nem jön szembe minden sarkon,kombihoz alap a panorámatető ...
Viszont ha O3 tetszik akkor abból kell a megfelelőt választani ....
508 csoportban mindig jönnek a fényképek a fogyasztásról 1.6 HDI :) sőt még a 163 2 literessel is eljártam 5.3 -6.3 között 800km autópálya 130-170 km/h sebességgel kézi 6 gangos váltóval és azért az megy is nyomatékos motor.
Én skoda jeti-be próbáltam 4 kerekes 1.6 cr tdi-it morgos kis dögök voltak de azzal a kasztnival mint mint ha picsán rugták volna fel a hegyre :) azokba bőven élvezhető is volt O3-at még nem próbáltam 1.6-ban.
Nem értem a kérdést, nekem az 1.9 TDI-ben is 250-nél ment ki a lendkerék, mondjuk a nejem hathatós segítségével, de nélküle sem biztos hogy kibírta volna 300 ezerig.
A DPF-is olyan 180-250 között szokott telítődni regenerálhatatlanra a hírek szerint. Ez szerencsére nekem az 1.9 TDI-ben nem volt!
Ha meg a teljesítményre utalsz, akkor az 1.9 TDI egy füligvigyor élménymotor az 1.6 TDI-hez képest! ...persze szinte pontosan annyi a teljesítménye mit az 1.9 TDI-é volt (105Le @ 250Nm)* de az előbbinek volt a nyomatékkarakterisztikájában egy olyan jelleg amitől úgy elkezdett húzni mint a barom, de persze cserében 3000 körül kifogyott a szuflából, na ez az 1.6 TDI-ben nincs meg! Vonalzóval rajzolták a nyomatékgörbét, sehol nem él igazán, de cserében jó 5-600 fordulattal kevesebbet forog 130-nál mint az 1.9 forgott.
*:most már kicsit erősebbek is legalább is papíron, de ugyanolyan unalmasak mint régebben...
A nagyobb nyomaték csak akkor számít, ha megrakott kocsival hosszat kell utazni. De az is csak hegyes-völgyes- kanyargós közúton, mert pályán szinte mindegy, nincs hol kihasználni a nagy nyomatékot, ha grosso-modo betartod a sebességhatárokat. 13o-hoz nem kell több mind 16oNm egy O3-as Skodának.
Szerintem azonos tempó mellett, a fogyi külömbség a két motorral szerelt azonos autóban nincs meg a két liter, legalábbis ez a tapasztalatom. Ha kezded taposni, akkor más a helyzet.