csaó az lenne a kérdésem hogy mitől van az hogy minden oksa a verdával de ha felengedem 3000-fölé akkor világít a töltésjelző de ha visszaengedem vag elváltok elmúlik?
Sziasztok, olyat szeretnék kérdezni valakitől, hogy mitől lehet az, hogy egy Felicia 1,3 MPI, 40 kW-os bizonyos fordulatokon jobban remeg a motor, pl. alapjáraton meg olyan 3000 körül, ez sebességben is meg üresjáratban is! Nem tudom, hogy ez normális-e? Az a baj, hogy az egész kasztni remeg tőlle :( Előre is köszönöm a válaszokat, mindenkinek további szép napot!
Sebesség fokozat függő a leszabályozás tapasztalataim szerint. Egyszer megnéztem hol van a fordulat vége kb 5800- és 7000 körül vannak (1.3 MPI, 68LE), de addig nagyon szépen, egyenletesen pörög fel. Nem tudod széthajtani.
Korábban már több különböző helyen is olvastam, hogy az autógyártók a mai technológiákal és anyagokkal gond nélkül meg tudnák építeni az örökéletű autót, ami nem romlik el.
Na de ez olyan lenne, mintha levágnák az aranytojást tojó tyúkot, tehát nem teszik. Így aztán sosem lesz hibátlan autó.
Kivéve a Felicia amit valaki kilopott a NASA fejlesztők kezei közül, és piacra dobta európában :)
Ez enegem is érdekel, de nincs vízhajtás, a weblaon van egy másik szerkentyű ami hasonló, gondolom az is jó lehet. Magán a kütyün te állítottáL vagy csak beraktad? Ha jól olvastam vásárlás előtt kell mondani hogy milyen típushoz kell? Menetteljesítmény nem változott?
Jogos de nézzük mivan ez mögött.
A világ legjobb autòja a Rolls-Royce és ezt senki nem vitatja szerintem.
mind minőségben mind felszereltségben maga a luxus, amit az ára tükröz, ezáltal viszont nincs akkora kereslet rá és nem is gyártanak annyit évi 100db és akkor lehet sokat is mondtam amig más gyártók a 10-20szorosát is letolják negyed ennyi árért.
Ami ebből adódik h, nem is csinálhatják olyan minőségben hisz akkor telitődne a piac és a drága gyártósor pedig leálhatna. mert nem lenne aki vegyen autót.
inkább gyártanak szarabb minőséget de folyamatos piacuk van és van rá kereslet lévén mindenki u.a. a minőséget gyártja a nagy fejlődés az meg arra jó h, kisebb pénzből lehesen legyártani, és nagyobb a haszon.
egy klima előálitása hol kerűl 350e ft-ba.
és mégis annyi az ára.
erröl ennyit.
Én azt is megkérdőjelezném, hogy ilyen távra minek kocsi? Én lennék a legboldogabb, ha 3 km-re lenne a melóhelyem. Az nagyon kényelmes tempójú sétával maximum fél óra. Biciklivel meg 10 perc sincs. Ennyit még -20-ban is kibír az ember.
3 km, sz@r gyertyák, indítás után 1 kis várakozás esetleg, talán a hőgomba még hidegebbnek látja a motort, hamar nyitó termosztát, stb-stb és már folyik is a benya a hengerfalon.
Én is úgy gondoltam korábban,hogy a kaszni legyen jó a többi nem számít de kicsit változott a véleményem.Előszőr is ha veszek egy motort,arra nincs garancia,hogy mennyit futott,tehát lutri.Felújítani megérné de egy autónál nem csak a hengerek állapota számít,ugyanannyi kilométer van a vezérműtengelybe,csapágy,futómű,....stb és ez egy drágább autónál elég szép összegre kijön.A Felinél szerintem sem egy nagy összeg egy generál és a járulékos alkatrészek is viszonylag olcsók.
A kasznit házilag lehet kezelni de a motort nem tudjuk a szobában meggenerálozni.
Azért döntöttem úgy korábban,hogy azt az autót aminek a motorját már felújítani sem lehetett olcsón,inkább eladom és nem veszek egy használt és bizonytalan előéletű motort.
Nekem sem tetszik,hogy rohad de legalább megy és megbízható.
Egyébként sem értem a mai gyártókat,az Audi is jó kasznikat gyárt de hiába ha öregen is olyan drága hozzá az alkatrész,hogy nem kell senkinek.Jó múltkor láttam egy A8-ast első tulaj 150-200 ezer körül volt a motorban,gyönyörű és szervízkönyves.
850-re volt hírdetve magánszemélytől.Emlékszem még mikor ki volt rakva a szalonban annakidején,25 milla volt a 4.2-es. Csak 24 millát vesztett az értékéből.
Pedig nem rohad :-)
És csodálkoznak ha annyi autó van a roncstelepen,ahelyett,hogy a sok részben felesleges design fejlesztést a megfizethető alkatrészek irányába terelnék.
Akkor a 20-30 éves kaszni is járkálhatna az utcákon felújított motorral.
Az összes autógyártó panaszkodott a válság kirobbanásakor de az új formatervre meg a sok prototípusra mégis volt pénz.Ráadásul még azt merik mondani,hogy technika meg fejlődés.A sok nagytudásúnak a pofája alá dörgölném az 1922-es tervezésű motorjainkat.Megbízható,megy,olcsó az alkatrész stb. és eltelt lassan 90 év.
Az autók megbízhatatlanabbak,drágák és még a szervizek sem tudják sokszor mi a bajuk ha megáll.
1. Szelepállítás hány ezer km-ként esedékes 1.3MPI motornál? Házilag végezhető? (fojtószelep tisztítás már megy :-))
2. Hideg indításkor olyan, mintha csak 3 henger menne (egyenlőtlen működés). Gyertyacsere aktuális volt már, megtörtént, de változást nem tapasztalok. Kérdésem, hogy ehhez lehet köze a fojtószelepnek?