Leginkább az lenne jó, ha ki lehetne tenni rá a navit teljes nézetben.
A gyári navi most is mutat némi korlátozott infót a maxidoton, de a térképet nem látom rajta, azért sokszor az érintőképernyőt sasolom - ezt lenne jó elfelejteni.
Ha lehetne kicsit játszani vele, azt se bánnám. :)
Az mi? A digitális? A Tiguanban olyan van, de az alapból fényorgona és meglehetősen zavaró.
Nem lehet állítani a színeket, csak az intenzitást.
Át tud venni mindenfélét a fejegységről, ami lehet, hogy hasznos adott esetben (de amúgy a fejegység kijelzője nagy és áttekinthető), de a kérdés az, hogy vezetni szeretnéd az autót, vagy játszani a kütyükkel menet közbe. :)
Jó, hogy van benne radar ami nem hagyja, hogy nekimenj az előtted haladónak.
Az az igazság, hogy már elfelejtettem, miért is kerestem ezt a lehetőséget :), de akkor csak ez a bizonytalan kínai hw-es megoldás volt.
Megnézem, mi újság, de gyanús, hogy a sorozatok torrentre még mindig úgy kerülnek fel, hogy külföldi kép* + magyar hang, ha tényleg van működő megoldás, sokkal egyszerűbb lenne rögzíteni a magyar adást full hd-ban és azt nyomni. De azért ránézek.
*Igaz, ezek közt van megadva hdtv is forrásként, ami azt mutatja, hogy működik a dolog.
Sok autógyártó elkezdte használni a mirrorlink funkciót inkább, de itt is van bukó, android 5 még szabadabban engedi használni, de pl 6 már kevésbé, ha kiengedve a kézifék pl szinte mindent letilt, s csak adott programok használhatóak, azok is korlátozottan (minden a biztonságért :),
Ha a kéziféket nem is, de az Android Auto azt tuti figyeli, hogy megy az autó. Én is frissítettem és utána nem értettem, hogy menet közben miért nem tudok másik címet beírni a naviba. Még bosszantóbb megoldás, hogy automatikusan átkapcsol éjszakai nézetre, ha felkapcsolod a P, vagy a tompított világítást. Ettől eltekintve én nagyon kedvelem és baromi jó a Bolero képernyőjén nézni a gugglimapset.
PH! tévés topikban olvastam, hogy van mód a TV által rögzített műsor PC-n megnézésére, szerkesztésére, de a mikéntjét nem jegyeztem meg, mert engem nem érint. A tévém képes felvételre, mediacard van benne, de sosem használtam ezt a funkciót ahogy a 3D megjelenítését sem.
Nem ide tartozik, de pl HDMI-ről sokan nem tudják, hogy nem az 1920x1080 a max felbontás, ami kijöhet azon a porton, mégis a legtöbb laptop ezt tudja max kiküldeni. Korábban jobban utánaolvastam, mert egy ügyfél kérdezte és nem tudtuk adott gép miért nem ad ki nagyobb felbontást ennél (rákötött monitor jóval nagyobbat tudott volna), s ok igen egyszerű:
gyártó nem vette meg azt a licenszt hozzá, amivel nagyobbat küldhet ki, így lekorlátozták az "olcsóbb" 1920-ra.
Ha egy gyártó megszegi a szabályokat, annak csúnya következményei vannak, s ezt nem fogja bekockáztatni és mérlegel mit érdemes költeni adott projektre.
Erre írtam, hogy a Skoda nem (sem) fogja megkockáztatni, hogy illegális dolgot műveljen.
Jut eszembe, hdmi "törést" nem talált még valaki? :) Biztos jobb a védelme, mint a dvd-nek, de nehezen hiszem, hogy még senki sem boldogult vele, pedig igény az lenne rá. :)
(Arra gondolok, hogy pl. tv-vel fel lehet venni az adást, de csak az adott tv-n lehet lejátszani. Vagy a hdmi-n kiadott képet-hangot felvenni, ott a digitális jel és nem lehet vele mit kezdeni, csak nézni. Egyszer láttam egy nonama (mi más lehetne) kínai kütyüt, de a jó vélemény mellett volt sok nem működik is.)
Van navigációs PDA-m, 11 éve használom, de csak akkor tapasztom fel a tartóját a szélvédőre, amikor nélkülözhetetlen, ugyanis zavar a kilátásban, bárhová teszem. 7-9 colosban, amekkora a középkonzolban kényelmesen elfér, egyenesen elviselhetetlennek tartom, az enyém csak 4,5-ös. Ezért szeretnék egy olyat, mint a gyári, de valami autóhifis specialistától származót, mert a hangminőség és a DSP is fontos.
Nagyon tetszik a kormány mögötti műszerek szerepét átvevő LCD panel, amin megjeleníthető a navigáció, akár teljes méretben, sebesség és fordulatszám jelző helyett, de kicsiben, közöttük is.
Nekem a tempomat beszerelésekor azt mondta a szerelő, hogy ha "bármilyen" hiba kerül a rendszerbe, a tempomatot azonnal letiltja az autó. Szvsz hibakódot kellene olvastatnod.
TMCTraffic Message Channel (forgalmi információs csatorna): Forgalmi információkat küld. Nem minden RDS-es rádió támogatja, viszont gyakran elérhető autós navigációs rendszereknél. (GPS) Sok országban csak kódolt adatokat sugároznak, tehát egy előfizetés és megfelelő dekódoló szükséges a használatához. Egyelőre kevés adón sugározzák. Magyarországon az MR2 – Petőfi Rádió országos hálózatán érhető el.
TMC-hez mindenképp dekódoló kell, hogy értelmezni tudja, s mivel szabványról van szó szerintem nem kell sok magyarázat.
Adott cég azt használhatja, amit megvett, előfizetett.
Nem ide tartozik, de pl HDMI-ről sokan nem tudják, hogy nem az 1920x1080 a max felbontás, ami kijöhet azon a porton, mégis a legtöbb laptop ezt tudja max kiküldeni. Korábban jobban utánaolvastam, mert egy ügyfél kérdezte és nem tudtuk adott gép miért nem ad ki nagyobb felbontást ennél (rákötött monitor jóval nagyobbat tudott volna), s ok igen egyszerű:
gyártó nem vette meg azt a licenszt hozzá, amivel nagyobbat küldhet ki, így lekorlátozták az "olcsóbb" 1920-ra.
Ha egy gyártó megszegi a szabályokat, annak csúnya következményei vannak, s ezt nem fogja bekockáztatni és mérlegel mit érdemes költeni adott projektre.
Sok autógyártó elkezdte használni a mirrorlink funkciót inkább, de itt is van bukó, android 5 még szabadabban engedi használni, de pl 6 már kevésbé, ha kiengedve a kézifék pl szinte mindent letilt, s csak adott programok használhatóak, azok is korlátozottan (minden a biztonságért :), jobban mondva ne foghassa rá a kedves felhasználó a gyártóra, hogy miatta követett el balesetet), sygic támogatja, még 1-2 naviszoftver, s kb ennyi, teelfonok támogatása meg elég korlátozott.
Én amúgy sem értem miért jó egy viszonylag lent lévő mondjuk 10" kijelzőt nézni menet közben mint egy szélvédőre kitett pna-t vagy telefont, ami kevésbé vonja el a figyelmet az útról. Akkor már jobb lenne, ha a középső tükörben lenne egy monitor és ott látnám az utasításokat és mondjuk hátsó kamera képét tolatáskor, bár még ez sem annyira jó, mint a szélvédő alján lévő pna...
Jah, tudom, nem biznisz ha a user nem a drágán frissíthető központi kijelzőset használja :D
Renault-ban korábban frissítettem térképet, míg pna-ra 60 Euro az update, addig az autóba való update 120 volt... Skoda ahogy olvasom viszont adja, kérdés mikori térképek és meddig adja, gondolom fejegység árába beletoltak pár év frissítést :)
Utálom a kereskedelmet és munkám által elég szépen belelátok a háttér szeleibe is, nem kéne sokszor :D
Nah, megvan a valasz. Felhivtam a Skoda Deutschland vevoszolgalatat. A 2015 / 22. naptari het utan gyartott Octavia III-ban TMC Pro van. A mienket 2016 januarban gyartottak :-)
"Na irok a Skodanak, megkerdezem toluk, melyik verzio van az Amundsenben."
Kíváncsi vagyok.... mindenesetre nem értem. A négy éves Amundsenemben inaktív a hazai TMC. Talán másfél éve az újonnan átadott autókban már működött. Kérdésemre a hivatalos válasz az volt, hogy a korábbiakra nem biztosítják a szolgáltatást. A mostani újakon megint nem megy a TMC? vagy csak a térképfrissítések tették inaktívvá (kivették az allokációs táblát)?
Nekunk pont Becker navigatorunk van, eletreszolo terkepfrissitessel es premium TMC-vel. A vicc, hogy mondjuk 20 euroval volt dragabb, mintha ezek nem lettek volna benne - erre mondjak, hogy nem lehetett kihagyni.
Viszont ugye a jot konnyu megszokni...
Na irok a Skodanak, megkerdezem toluk, melyik verzio van az Amundsenben.
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy a free jön az FM rádió mellett, a fizetős meg beépített SIM kártya segítségével. Azután tudnak pénzt kérni. Ingyen szórt rádiós jelért nem.
TomTom-ban pl. láttam ilyen készüléket, vásárláskor 1 évig ki volt fizetve a mobil adatforgalom, így bármilyen országban működött. A SIM be volt építve a készülékbe. 1 év után vagy megvetted vagy nem működött.
"Nem egy alkalommal forduljak balra és egyenesen mutatja az irányt, de volt balra mondta és jobbra kellett menni kijelző szerint :D"
Azért ilyet a sygic is csinál ám :) Sőt simán befordít a behajtani tilosba is. Csak épp ott nem javítják ki pár nap alatt de még pár hónap alatt se. Mondjuk ha nem jelented a hibát akkor a waze-ben se...
free tmc (semmit se ér kb) és van a premium tmc, ami viszont fizetős.
Becker pna-kon is elő lehet fizetni rá, ugyanazt a tmc antennát használja, de van ilyen lehetőség emlékeim szerint tomtom-nál is, viszont fel vannak sorolva országok, mi nem vagyunk benne :)
Esélyesen a Skoda csak a premium változatot használja pont azért, mert minőségibbet akar adni.
Hozzáteszem a sima itthon is egy kalap, a tomtom féle online tmc viszont nagyon jó, nem waze, de nincs túl messze tőle. Ezt használja többek között sygic is, s talán navigate szoftverek androidon, korábban google maps, ma már az waze adatbázist használ. De ott az igo, az fm féle lassú, pontatlan, sose lesz jó, ha meg olyan eszközöd van, ami online tmc-t használ igo-n az meglepően jó (lsd tomtom).
Egyre jobban térek át sygicre vagy tomtom-ra a telefonon, mert a tmc-jük szinte hozza a waze pontosságot miközben navigációnak is használhatók :D Waze-nél maradjunk annyiban, hogy iránymutatást ad, nem navigál. Nem egy alkalommal forduljak balra és egyenesen mutatja az irányt, de volt balra mondta és jobbra kellett menni kijelző szerint :D
Szóval nem erőltetem idegen helyen, ismert részeken persze jó, de ott nem navigálás a fontos, hanem csak melyik irányba is induljak.
Szóval a lényeg a free vs fizetős premium tmc.
Azt viszont nem tudom, hogy más frekvenciát használ-e, esélyesen igen.
Ma reggel próbáltam a záró gomb világít és működik is de a nyitó nem világít és nem működik. A kettő egy vezetéken vagy biztin fut? Hogy tudom megnézni mi a baj vele?
A hátsó szellőzők nélkül melegem volt, amire kínomban lejjebb vettem a hőfokot. Utána már egyszerre izzadtam és fáztam. A befúvás erősségében nem veszek észre változást a hátsó szellőzőket elzárva.
Persze, a szórt jelet bárki (bármi) tudja venni. De ha az fizetős szolgáltatás, a Skoda (pohu) nem engedheti meg magának, hogy illegálisan használja. Gondolom, úgy állították be a Colombust, hogy Mo-on ne foglalkozzon a TMC-vel, Ausztriában meg igen. A Mio meg vagy fizetett érte, vagy lesz.rta és használta. (Elsőre tippelek.)
Az egész feltételezi, hogy a TMC fizetős szolgáltatás.
Hiszed vagy sem, pont ezeket a beállításokat tapasztaltam ki én is O2-n a félautomata klímával.
Csak a könyöklőben lévő két hátsó befúvó az, amit nem így használok, nekem le vannak zárva. Miért jobb ha nyitva vannak? Én úgy tapasztaltam, érezhetően kevesebb levegőt bír nyomni az első befúvókra ha hátra is engedek belőle.