Ismerjük már Lacit egy ideje, neki eléggé fix álláspontja, hogy az utat akkor is meg kell építeni, ha lakók nem örülnek neki. Szerintem felesleges győzködni, mission: impossible. :-)
Süketelés? Szerinted örülne a 31-es út mellett lakó párezer ember, ha a falvak szélétől egy-kétszáz méterre menne el egy autópálya, mert költségre úgy az optimális? Szerintem nem, még ha kapnának zajvédő falakat se?
én meg a "vakarjuk még a faszunkat egy kicsinyég, mer annyi mindent át kell itt gondolni, meg különben is ez kényelmesebb/ócsóbb, mint dógozni" elv dominanciáját érzem nálad...
Elkeztem összeirogatni, de a végére kezdtem elbizonytalanodni, azért inkább csak azokat írom, amikben biztos vagyok.
Amiket az utóbbi időben 11,5 tonnásítottak, azokon vannak. 56, ill. 61-es már átadott szakaszain. Relatíve új építésű főuta(cská)kon, mint a 111, 117. Régiek, de nagygenerálon át nem esett: 71, 76-os. (utóbbi lehet, hogy csak szakaszosan, nem vagyok biztos) Ugyanígy a 74-es is. 21-re is megesküdnék. 51-es most felújított szakaszaira is biztosan kerül. "Dunaharaszti elkerülőn" van.
Magyarországon miért nem szokás optikát felfesteni még pl. a most elkészült Abony-Újszilvás úton sincs, ahogy látom, miért olyan nagy dolog ez? Biztos nagyon drága lehet... pedig éjszaka sokkal-sokkal jobb olyan úton vezetni, ahol fel van festve az a két nyamvadt vonal...
Mondjuk mit akarok, ez egy 4szjegyű út, a legtöbb 2szjegyű utunkon sincs.
Melyek azok a főutak amelyeken van felfestve optika, nem tudná vki összeszedni, mert elég hiányosak az infóim ebben a témában... ???
Az a baj, hogy sokszor azt érzem rajtad, hogy nálad meg a "minél többet mert kapacitáshiány van - bármi áron" elv dominál. Egy út tervezése során igenis meg kell fontolni annak a környezetvédelmi aspektusait, nem lehet átgázolni mindenen, mert arra olcsóbb.
A nimbizmus meg ott kezdődött, hogy nem szabályozták ki az utakat megfelelően. Nem kell csodálkozni, ha utólag nehéz utat vágni egy városon. Főleg, ha ezzel elveszíti az adott terület azt a funkcióját, ami miatt beépült.
igen, ezt a lenyúlás dolgot sokan mondogassák, de ez erősen illogikus magyarázat...
ugyanis, ha én több pénzt akarnék lenyúlni, akkor nem drágítanám a műszaki tartalmat, hanem épp hogy ócsítanám...
lehúznék 1-2 parasztugratót, vadátjárót, völgyhidat, oszt voile: annak az ára is jöhetne a hasitasiba...
mi értelme felesleges, drága műtárgyakat belerakni a projektbe, mikor az úgyis drága a "beépített jutalék" miatt??
a tyúktojás sztori meg nem 6 meg, engem a végeredmény érdekel: azmeg az, hogy a grínhivatal csak egy akadékoskodó bagázs...
ha a sérelmeikből fakadó dühüket akarják kitölteni valakin, akkor verjék el a zasszonyt, vagy a gyereket, nekem 8, csak a közlekedőkkel meg az átmenő forgalmat elszenvedőkkel ne basszanak ki...
A felsoroltak sajnos nem grínizmusból épültek, hanem pénzlenyúlásból. A grínizmust csak úgy kitalálták mögé, mert éppen nem jutott más eszükbe, ez volt olyan kézenfekvő.
A hatóságok túlkapásait illetően: képzeld el, hogy ezeket a grínhivatalnokokat életük során hányszor megszopatták. Kezdetben próbálták tenni a dolgukat, az hitték, majd az érvek és ellenérvek vitájában tényleg a legjobb megoldás fog kikristályosodni. Aztán, amikor hatalmi szóval huszadszor léptek át fölöttük az aszfaltlobbisták, és rájöttek, hogy a jogkörük valójában nem is létezik, csak dísznek vannak, na, akkor keztek bekattanni. Azóta sikerült elérni, hogy csak gyengeelméjűek dolgoznak a hivatalokban. úgyhogy ne csodálkozz, ennek az emberfajtának a kitenyésztésében az általad nagyrabecsült lobbi is közreműködött. Ha emitt lett volna néha némi mértéktartás, akkor lenne most a másik oldalon is.
"Sanyikám, normális vagy te? Hát legalább te tudhatnál számolni, áldjon meg a jó Isten."
Tehát igenis kell a grínizmus, mert ha nem lene, akkor a Jozsi14izmus válna egyeduralkodóvá és ezt mindnyájan jól megszopnánk.
aha.
szóval szerinted egyáltalán nem túlzóak a környezetvédelmi 6óságok fasságai?
(hogy az agyament ződekről már ne is beszéljünk...)
engem különösebben nem izgat ha nyomnak 1-2 vadátjárót, vagy békakuruttyolót, iszapfogó műtárgyat, ez nem tétel...
viszont az, hogy 300mes földiqtyahidat vernek, meg csinálnak egy jó 5kmes kerülőt az M3-on polgár után, mert ott micsoda csoda mocsári rét van, az kibaszottul bosszant...
vagy az, amit az M6on az alagutakkal mívelnek, arra hivatkozva, hogy a "bevágás rombolja a tájat..."
jabaz+.
meg rombojja az szél, a zeső, a vulkáni tevékenység, meg a lemeztektonika is...
a felsoroltak MONNYANAK LE!
nameg az is, hogy a 71es badacsonyi elkerülőn kitalálják, hogy a nemzeti park szélén nem lehet vasúti felüljárót építeni, oszt áll a projekt...
vagy az, hogy benatura2000-tek egy rahedli szántóföldet, oszt az mán minnyá szentföld...
a gazdaság vérkeringését adó közlekedés meg le van szarva...
az kőröshegyi órmótlanságot, meg a tervezett budakalászi M0 alagutakat nem is említem, ezek a környezetvédelem álcája mögé bújt éjsötét nimbizmus szomorú mementói...
Bármilyen jól működő fejlesztést csak akkor lehet meglépni, ha azok körül konszenzus van. Attól, hogy a Te szempontjaidnak idegen a grínizmus és a nimbizmus (utóbbi nekem is), attól másoknak még ezek lehetnek a fő szempontok és nem az, hogy az országot - ahogyan te szeretnéd - kb. 50%-ban aszfalttakaró borítsa.
Tehát igenis kell a grínizmus, mert ha nem lene, akkor a H123lacizmus válna egyeduralkodóvá és ezt mindnyájan jól megszopnánk.
ja: és igazából ennek mostanság már nem műszaki vagy financiális akadályai vannak (bár a szocháló igen durván zabálja fel a forrásokat), hanem az újkeletű gríínizmus és nimbizmus...
ezek vagy teljesen ellehetetlenítik a fejlesztést, vagy olyan horrible költségnövekedést okoznak, ami már finaciális akadállyá konvertálja a problémát...
igen, abban igazad van, hogy szervizutakkal lényegesen később merülne ki ezek kapacitása, de a lényegen ez akkor sem változtat:
ezek többnyire körútnak való nyomvonalak...
azmeg, hogy meglehetősen gyorsan kimerül a kapacitásuk, azért van, mert nálunk állandóan kapacitás hiány van, így ezek 10-20 évvel a valós igény után épülnek, tűzoltásként, aztán megy a csodálkozás, hogy milyen gyorsan megtelnek...
(valahányszor az M0K-n megyek mindig megdöbbent az a brutális forgalom, ami ott van:
hol a fenében bírt eddig elmenni ez a qrva sok autó?)
ami most eszembejut ellenpélda, az az 51es út: ott tényleg csp-i hozzáférésű autóútra lett volna szükség...
persze még most sem lenne késő korrigálni:
a kép aljától délre már lenne hely 2x2re bővítésre +szervízútra...
dehát ezt is elbasszák, ahelyett, hogy rászánnák azt a plusz pár mrd-ot...
Természtesen igazad van, ha a mai állapotot nézed. De vedd figyelembe, hány ilyen beruházás jön létre, mely a település fejlesztések miatt teljesen átalakul funkciójában, azaz alkalmatlanná válik arra amire tervezték.
Szerintem ahogy Fehérvár nyugaton készitették az autóutat kell átvinni a városrszélen ezeket a nyomvonalakat. Mellette szerviz ut az ingatlanoknak, városi forgalomnak. kapcsolódás csak a csomópontokon. Ekkor is létrejön a területfejlesztő hatás, csak némi többlet beruházással - amibe az ingatlanfejlesztők is be tudnak már szállni - hosszú távon minden használható marad.
Nyilvány az ingatlanfejlesztőktől sem várható el 2x2 sávos főút, vagy autóut fejlesztése, viszont a saját ingatlanjuk előtti szervizút -szakasz meg a csomóponti csatlakozásba be tudnak már szállni.
Visszatérve az elkerülőhöz, a mellé települt ipari park kiszolgálásában van jelentősége, de az ap-n már csak benzingőzzel haladó, csak mol kútnál tankolóknál is életmentő szerepe van :)