Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18410
Ismerjük már Lacit egy ideje, neki eléggé fix álláspontja, hogy az utat akkor is meg kell építeni, ha lakók nem örülnek neki. Szerintem felesleges győzködni, mission: impossible. :-)
Előzmény: Roger Preed (18409)
Roger Preed Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18409
Nézz végig egy környezetvédelmi tanulmányt és csodálkozz, hogy mit vesznek figyelembe:

http://www.netstone.hu/kerekiportal/m8/Hatastanulmany.pdf

Süketelés?
Szerinted örülne a 31-es út mellett lakó párezer ember, ha a falvak szélétől egy-kétszáz méterre menne el egy autópálya, mert költségre úgy az optimális?
Szerintem nem, még ha kapnának zajvédő falakat se?
Előzmény: Törölt nick (18402)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18408
amúgy elég sajátos hobbi ezeket számolgatni... :-))
Előzmény: FRAMY (18407)
FRAMY Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18407

ezeken még tuti nincs:

23, 24, 25 eger után,

31, 311, 32, 34

40 albertirsa - abony nyugat, 41 v.namény után,

51 dömsöd észak után, 52, 53, 54

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18406
a mostelkészültek meg persze elég szélesek már, ott nyilván a leszaromtabletta 6ása érvényesül...
Előzmény: FRAMY (18400)
AcidMan Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18405
A tutik közül kihagytam még a 11-est.
Előzmény: AcidMan (18401)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18404

azokon van felfestve az optika, amelyek elég szélesek a felfestéshez...

 

a többség azonban olyan keskeny, hogy a szabvány sávszélesség lelóg az aszfaltról...

Előzmény: FRAMY (18400)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18403

költői kérdés: ha valaki kijelentette, hogy elhúzza innen a belét, akkor mér sunnyog mégis vissza?

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18402

én meg a "vakarjuk még a faszunkat egy kicsinyég, mer annyi mindent át kell itt gondolni, meg különben is ez kényelmesebb/ócsóbb, mint dógozni" elv dominanciáját érzem nálad...

 

 

amúgy meg egy nagy adag süketelés, amit írtál.

 

esetleg adj elő valami konkrétumot is...

Előzmény: Roger Preed (18396)
AcidMan Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18401
Elkeztem összeirogatni, de a végére kezdtem elbizonytalanodni, azért inkább csak azokat írom, amikben biztos vagyok.

Amiket az utóbbi időben 11,5 tonnásítottak, azokon vannak.
56, ill. 61-es már átadott szakaszain.
Relatíve új építésű főuta(cská)kon, mint a 111, 117.
Régiek, de nagygenerálon át nem esett: 71, 76-os. (utóbbi lehet, hogy csak szakaszosan, nem vagyok biztos) Ugyanígy a 74-es is.
21-re is megesküdnék.
51-es most felújított szakaszaira is biztosan kerül. "Dunaharaszti elkerülőn" van.

Mi az amin biztosan nincs?
Előzmény: FRAMY (18400)
FRAMY Creative Commons License 2009.11.11 0 0 18400

Magyarországon miért nem szokás optikát felfesteni még pl. a most elkészült Abony-Újszilvás úton sincs, ahogy látom, miért olyan nagy dolog ez? Biztos nagyon drága lehet... pedig éjszaka sokkal-sokkal jobb olyan úton vezetni, ahol fel van festve az a két nyamvadt vonal...

Mondjuk mit akarok, ez egy 4szjegyű út, a legtöbb 2szjegyű utunkon sincs.

 

Melyek azok a főutak amelyeken van felfestve optika, nem tudná vki összeszedni, mert elég hiányosak az infóim ebben a témában... ???

1-8-ig és 10-es út az talán tuti, többi??

Roger Preed Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18396
Az a baj, hogy sokszor azt érzem rajtad, hogy nálad meg a "minél többet mert kapacitáshiány van - bármi áron" elv dominál.
Egy út tervezése során igenis meg kell fontolni annak a környezetvédelmi aspektusait, nem lehet átgázolni mindenen, mert arra olcsóbb.

A nimbizmus meg ott kezdődött, hogy nem szabályozták ki az utakat megfelelően. Nem kell csodálkozni, ha utólag nehéz utat vágni egy városon. Főleg, ha ezzel elveszíti az adott terület azt a funkcióját, ami miatt beépült.
Előzmény: Törölt nick (18387)
hotrod25 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18395
Csak a várható reakciót láttam a lelki szemeim előtt, de úgy látszik túljátszottam a szerepet.
Előzmény: Törölt nick (18394)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18394
és ennek mér örülsz?
Előzmény: hotrod25 (18393)
hotrod25 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18393
Sőőt, lehet, hogy Vnamény előtt épül még egy gy/e pálya M300 kiágazás miatt, és itt 2-2*2-2 lehet az M3 :)
hotrod25 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18392

Laci Józsinak üzenném, leülni, nagy levegő, mielőtt ezt elolvassa :))

 

http://www.szon.hu/hirek/Szabolcs-Szatmar-Bereg/cikk/ketszer-ket-savon-a-hatarig/cn/news-20091110-05494900

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18391

igen, ezt a lenyúlás dolgot sokan mondogassák, de ez erősen illogikus magyarázat...

 

 

ugyanis, ha én több pénzt akarnék lenyúlni, akkor nem drágítanám a műszaki tartalmat, hanem épp hogy ócsítanám...

 

lehúznék 1-2 parasztugratót, vadátjárót, völgyhidat, oszt voile: annak az ára is jöhetne a hasitasiba...

 

mi értelme felesleges, drága műtárgyakat belerakni a projektbe, mikor az úgyis drága a "beépített jutalék" miatt??

 

 

 

 

a tyúktojás sztori meg nem 6 meg, engem a végeredmény érdekel: azmeg az, hogy a grínhivatal csak egy akadékoskodó bagázs...

 

ha a sérelmeikből fakadó dühüket akarják kitölteni valakin, akkor verjék el a zasszonyt, vagy a gyereket, nekem 8, csak a közlekedőkkel meg az átmenő forgalmat elszenvedőkkel ne basszanak ki...

Előzmény: felucca (18390)
felucca Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18390
Lacikám, rosszul értelmezed a dolgokat.

A felsoroltak sajnos nem grínizmusból épültek, hanem pénzlenyúlásból. A grínizmust csak úgy kitalálták mögé, mert éppen nem jutott más eszükbe, ez volt olyan kézenfekvő.

A hatóságok túlkapásait illetően: képzeld el, hogy ezeket a grínhivatalnokokat életük során hányszor megszopatták. Kezdetben próbálták tenni a dolgukat, az hitték, majd az érvek és ellenérvek vitájában tényleg a legjobb megoldás fog kikristályosodni. Aztán, amikor hatalmi szóval huszadszor léptek át fölöttük az aszfaltlobbisták, és rájöttek, hogy a jogkörük valójában nem is létezik, csak dísznek vannak, na, akkor keztek bekattanni. Azóta sikerült elérni, hogy csak gyengeelméjűek dolgoznak a hivatalokban. úgyhogy ne csodálkozz, ennek az emberfajtának a kitenyésztésében az általad nagyrabecsült lobbi is közreműködött. Ha emitt lett volna néha némi mértéktartás, akkor lenne most a másik oldalon is.
Előzmény: Törölt nick (18389)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18389

kb. 50%-ban aszfalttakaró borítsa.

muszály marhaságokat írogatnod?

 

"Sanyikám, normális vagy te? Hát legalább te tudhatnál számolni, áldjon meg a jó Isten."

 

 

Tehát igenis kell a grínizmus, mert ha nem lene, akkor a Jozsi14izmus válna egyeduralkodóvá és ezt mindnyájan jól megszopnánk.

 

 

aha.

 

szóval szerinted egyáltalán nem túlzóak a környezetvédelmi 6óságok fasságai?

 

(hogy az agyament ződekről már ne is beszéljünk...)

 

engem különösebben nem izgat ha nyomnak 1-2 vadátjárót, vagy békakuruttyolót, iszapfogó műtárgyat, ez nem tétel...

 

viszont az, hogy 300mes földiqtyahidat vernek, meg csinálnak egy jó 5kmes kerülőt az M3-on polgár után, mert ott micsoda csoda mocsári rét van, az kibaszottul bosszant...

 

vagy az, amit az M6on az alagutakkal mívelnek, arra hivatkozva, hogy a "bevágás rombolja a tájat..."

 

jabaz+.

meg rombojja az szél, a zeső, a vulkáni tevékenység, meg a lemeztektonika is...

 

a felsoroltak MONNYANAK LE!

 

nameg az is, hogy a 71es badacsonyi elkerülőn kitalálják, hogy a nemzeti park szélén nem lehet vasúti felüljárót építeni, oszt áll a projekt...

 

vagy az, hogy benatura2000-tek egy rahedli szántóföldet, oszt az mán minnyá szentföld...

a gazdaság vérkeringését adó közlekedés meg le van szarva...

 

 

az kőröshegyi órmótlanságot, meg a tervezett budakalászi M0 alagutakat nem is említem, ezek a környezetvédelem álcája mögé bújt éjsötét nimbizmus szomorú mementói...

Előzmény: felucca (18388)
felucca Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18388
Bármilyen jól működő fejlesztést csak akkor lehet meglépni, ha azok körül konszenzus van. Attól, hogy a Te szempontjaidnak idegen a grínizmus és a nimbizmus (utóbbi nekem is), attól másoknak még ezek lehetnek a fő szempontok és nem az, hogy az országot - ahogyan te szeretnéd - kb. 50%-ban aszfalttakaró borítsa.

Tehát igenis kell a grínizmus, mert ha nem lene, akkor a H123lacizmus válna egyeduralkodóvá és ezt mindnyájan jól megszopnánk.
Előzmény: Törölt nick (18387)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18387

ja: és igazából ennek mostanság már nem műszaki vagy financiális akadályai vannak (bár a szocháló igen durván zabálja fel a forrásokat), hanem az újkeletű gríínizmus és nimbizmus...

 

ezek vagy teljesen ellehetetlenítik a fejlesztést, vagy olyan horrible költségnövekedést okoznak, ami már finaciális akadállyá konvertálja a problémát...

Előzmény: attus germanicus (18385)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18386
hát mondjuk a madrid-method ezt cáfolni láccik... :-)
Előzmény: attus germanicus (18385)
attus germanicus Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18385

>mert nálunk állandóan kapacitás hiány van

Nem csak nálunk, a világon mindenhol. Városi-elővárosi környezetben nem tudsz annyi utat építeni, hogy meg ne telne pillanatokon belül.

Előzmény: Törölt nick (18384)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18384

igen, abban igazad van, hogy szervizutakkal lényegesen később merülne ki ezek kapacitása, de a lényegen ez akkor sem változtat:

 

ezek többnyire körútnak való nyomvonalak...

 

azmeg, hogy meglehetősen gyorsan kimerül a kapacitásuk, azért van, mert nálunk állandóan kapacitás hiány van, így ezek 10-20 évvel a valós igény után épülnek, tűzoltásként, aztán megy a csodálkozás, hogy milyen gyorsan megtelnek...

 

(valahányszor az M0K-n megyek mindig megdöbbent az a brutális forgalom, ami ott van:

hol a fenében bírt eddig elmenni ez a qrva sok autó?)

 

 

ami most eszembejut ellenpélda, az az 51es út: ott tényleg csp-i hozzáférésű autóútra lett volna szükség...

 

persze még most sem lenne késő korrigálni:

 

a kép aljától délre már lenne hely 2x2re bővítésre +szervízútra...

 

dehát ezt is elbasszák, ahelyett, hogy rászánnák azt a plusz pár mrd-ot...

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (18383)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.11.10 0 0 18383
Természtesen igazad van, ha a mai állapotot nézed. De vedd figyelembe, hány ilyen beruházás jön létre, mely a település fejlesztések miatt teljesen átalakul funkciójában, azaz alkalmatlanná válik arra amire tervezték.

Szerintem ahogy Fehérvár nyugaton készitették az autóutat kell átvinni a városrszélen ezeket a nyomvonalakat. Mellette szerviz ut az ingatlanoknak, városi forgalomnak. kapcsolódás csak a csomópontokon. Ekkor is létrejön a területfejlesztő hatás, csak némi többlet beruházással - amibe az ingatlanfejlesztők is be tudnak már szállni - hosszú távon minden használható marad.

Nyilvány az ingatlanfejlesztőktől sem várható el 2x2 sávos főút, vagy autóut fejlesztése, viszont a saját ingatlanjuk előtti szervizút -szakasz meg a csomóponti csatlakozásba be tudnak már szállni.

Előzmény: Törölt nick (18375)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18382
akkor kell a 2. ütem is...
Előzmény: hotrod25 (18380)
hotrod25 Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18381

néhány mai:

 

1. Abony(4)-Újszilvás

2. Újszilvás Metropolisz Centrum balra

3. újszilvási kf, igen ritkán kell elsőbséget adni

4. Újszilvás-Tápiógyörgye

5. Tápiószentmárton-Albertirsa

6. Tápiószentmárton-Albertirsa2 (ilyen tankcsapda kb 6 van az úton, éjjel, ismeretlenül senkinek sem ajánlom)

 

 

hotrod25 Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18380

2 lajosmizsei csp van az M5-ön, az elkerülőcske csp-jétől dél felé a másik lajosmizsei/Kecskemét északi csp-ig még fizetős.

 

http://www.aka.hu/magyar/8_Arak/arak.asp?page=8dijmentes

 

Visszatérve az elkerülőhöz, a mellé települt ipari park kiszolgálásában van jelentősége, de az ap-n már csak benzingőzzel haladó, csak mol kútnál tankolóknál is életmentő szerepe van :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (18377)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18379
erről elvileg valaki készített már tanulmányt...
Előzmény: Törölt nick (18356)
Fricy Creative Commons License 2009.11.09 0 0 18378

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!