Szerintem sokat számít, hogy hogyan vezeted. Nekem volt egy Offos Saabom 2.0i (a régi 9-3as), amiben a legtöbben 150-200e km-nél vezérműláncot cserélnek. Ebben pedig még az eredeti volt 220e-nél és még csak nem is kezdett csörögni. Egyszerűen azért mert én is meg az elöző tulajok is nyugisan vezették.
Az előírásszerűen szervizelt (ezt bizonyítani kell tudni!) autóra vonatkozik a szavatosság, tehát tényleg garanciális időn túl sem szakadhat el a vezérműszíj. És én nem is hallottam túl sok olyan esetről, ahol elszakadt volna. Őszintén szólva egyetlen egyről sem - ahol ellenőrizetten itthon vett, új autóról lett volna szó. Egy nyilván anyaghiba miatti 1.5cdi szíjszakadásról tudok, de az huszonezer kilométernél következett be egy új autón, és garanciális motorcsere lett a vége.
Szerintem itt is inkább az köszön vissza, hogy a használtan vett autókhoz bevallott futásteljesítményeknek halovány köze sem volt a valósághoz, és a tuti 110 ezerrel vett kocsiban volt valójában 250 ezer, miközben még szíjat sem cseréltek rajta talán soha....
Én már túl vagyok a vezérlés cserén. 120 ezernél, amikor vettem az autót cseréltettem le, méghozzá nem Tesco gazdaságos módon, hanem gyári alkatrészekkel Renault márkaszervizben. Így van rá garancia is (160e km / 6 év) Akkor még nem találtam rá erre a topicra, úgyhogy a Mégane fórumban tettem fel a kérdést, mert engem is meglepett a nyújtott csere periódus. Na, ott olyan válaszokat kaptam, hogy majd' befontam a hajam...
Persze megkérdeztem ezzel kapcsolatban a Renault szerviz is. Ők azt mondták, hogy a gar. időn túli, de határértéken belüli szíj szakadás esetén (rendesen szervizelt autóknál) a motor felújítás a Renault költsége, az ügyfél a szíj csere díját és alkatrészeit fizeti, ami amúgy is az ő költsége lenne.
Természetesen ezt is mérlegeltem, amikor a csere mellett döntöttem és persze az általad elmondottak is szerepet játszottak.
A másik fórumban volt aki azt tanácsolta, hogy 90 ezernél be kell sétálni egy bármi alkatrész kereskedőhöz, meg kell venni a szettet, oszt csere. Mert ez a tuti.
Szerintem pedig a biztonság és a hülyeség két külön fogalom!
Vas-megye közelsége vagy ingyenes ki szállítás előnybe!
Szívesen részt vennék a tenderen :-) de csak budapesti átadást tudunk biztosítani, mivel nincs szerződésünk futárcéggel, szerződés nélkül pedig horrorisztiukusak az árak.
Nincs ismerős, aki Pestről el tudná szállítani a gumikat?
Itt a megbeszélt helyen és időben adjuk át a gumikat, felár nélkül.
Van egy 80LE-s kangoom is, ez 30 000Km adattal bír, de ez ugye a scenic topik. Nyilván van különbség terhelésben, cipelt súlyban, fogyasztásban, ez is okozza a különbséget.
Nem.
Az összes Renault motor a 2002-es modellév (2001. 08. utáni gyártás) 30 ezres csereperiódusú.
A 2007-es modellévben (vagy a 2006-osban) ezt egységesen visszavették 20 ezerre.
azt írja a Renault, hogy az 1.5 dci esetében 160 e, vagy 6 év. Persze, ez úgy hülyeség, ahogy van, (általában az autó használók szerint), mert ezt is mindenki jobban tudja a Renault autógyárnál, dacára annak, hogy mégiscsak talán a Renault ismeri a legjobban a saját maga által kifejlesztett és gyártott motort.
A vezérléscserét a gyár úgy állapítja meg, hogy az autók 98 százalékánál valóban ne legyen gond a csere ideje előtt.
Viszont elég szar abba a 2 százalékba tartozni, akiknek 150 ezernél mégicsak beesnek a szelepek a dugattyúk útjába... :-(
Ha már nem vagy a garanciális periódusban, akkor nem lesz olcsó mulatság a motorfelújítás.
Ha hosszabb távon meg akarod tartani az autót, érdemesebb előrehozni a kiadást. Nem jelent plusz költséget, legfeljebb a kb 80-120e ft egy-két éves kamatait bukod, dehát ez ma amúgy sem komoly összeg.
Ha bankban lekötöd, két év alatt a 120e ft kb 12 ezret kamatozik -- na ezt bukod el, cserében nem lesz menet közbeni leállásod szíjszakadás miatt, és nem lesz x százezres javítási költséged, mert a dugattyú beleért a szelepekbe. Szerintem megéri ;-)
Többször elhangzott téves adat az olajcseréről. Nekem 1.5 dci motoros scenic-em van (2006 év végi, 106LE-s), ennek olajcsere periódusa 20 000km gyári ajánlás szerint.
Van egy 80LE-s kangoom is, ez 30 000Km adattal bír, de ez ugye a scenic topik. Nyilván van különbség terhelésben, cipelt súlyban, fogyasztásban, ez is okozza a különbséget.
Ez a mikor cseréljünk olajat téma nekem nagyon hasonlít a vezérműszíj csere problémájához.
Ott, is (ugye) azt írja a Renault, hogy az 1.5 dci esetében 160 e, vagy 6 év.
Persze, ez úgy hülyeség, ahogy van, (általában az autó használók szerint), mert ezt is mindenki jobban tudja a Renault autógyárnál, dacára annak, hogy mégiscsak talán a Renault ismeri a legjobban a saját maga által kifejlesztett és gyártott motort.
Az olajcsere téma annyival egyszerűbb, hogy aki nem futja meg 1 év alatt a 30 ezret, annak úgyis hamarabb kell cserélnie...
A bánat tudja - az automatának igen más az alakja is - volt szerencsém látni őket egymás mellett. Annyira, hogy bár ezt nem néztem meg, de lehet emiatt más az olajteknő formája is. Akár.
Az mindenesetre egyértelmű, hogy a két motor nem teljesen egyforma.
Általánosságokban a cserperiódus függ a motor műszaki szintjétől, tehát korszerűségétől és az elhasználódási mértékétől, másrészt a motorolaj tulajdonságaitól.
A motorba betöltött nagyobb mennyiség nem feltétlenül jelent hosszabb futási lehetőséget is.
A régi Liaz-okba Tátrákba is 30 liter körüli ilaj ment, mégis 10 ezer körül cserélni illett. Most a Mercikbe is kb ez a nagyságrend megy amivel minimum 20 ezret, de akár 100 ezret is el lehet menni az igénybevétel alapján.
Különben mindenki maga tudja mennyire átlagostól eltérő helyzetekben használja az autóját, hát az szerint cserélje.
Egy használt autó motorja is egy lutri, lehet olyan gazdája volt aki pedánsan betartotta a csere periódust, de az is lehet hogy már csak akkor vitte cserélni amikor nem volt olajnyomás. Ezt nem tudhatjuk, viszont egy már félig kikönyökölt motornak nem oszt-szoroz ha kicsit hamarabb kapja meg az olajadagját, amit valószinűleg már amúgy is bőszen szopogat.
Tehát visszatérve a lényegre, aki betartja a füzetében leírtakat, és esetleg végig is autózza az összes kilómétert, annak sem kell idegeskedni. Normál használat mellett még így is van bőven tartalék az olajban.
Szerintem kezdünk célba érni.. A te motorod részecskeszűrő nélküli és manuális váltós.
Az én összes GS-em pedig automata váltós, és részecskeszűrős. Emiatt simán lehet, hogy más olajjal és olajmennyiséggel operálnak. Az sem kizárt, hogy más eltérés is van a motorokban - ezt nem tudhatom.
De az hétszentség, hogy az általam említett olajmennyiség belement mindegyikbe. Mint a huzat.
Láttad a belinkelt adatlapot, nem? Most fotóztam. Azt pedig, hogy mennyi olajat nyelnek az én kocsijaim - csak jobban tudom, mint Te - ha nem haragszol..
Vond nyugodtan kétségbe - tartom, hogy gyere el, és nézd meg, ha nem hiszed. Ott van, belemegy a nyolcfél. Nem egy kocsiba - mindbe. Nekem a hat liter még a minimálnívó közelébe sem elég. Egyébként neked kézi váltósod van, nem?