Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Khmmmmm A MÁV egy nem általa birtokolt járművet miért akarna kiállítani? Meg aztán ezzel milyen költsége lenne a MÁV-nak.
Ha közgazdaságilag nézzük, akkor nem olyan rossz a MÁV-nak. Néz csak körbe, hány gőzöse van a MÁV-nak kiállítva az állomásokon, na most ha ezeket előbb eladták volna, a pénzt bekasszírozták volna és utána állították volna ki ugyanoda, ahol most van, akkor sokkal jobban vártak volna :-)))
Tapolcán jól mutatna egy kiállított NOHAB, más kérdés, hogy a vasút által életben hagyott NOHAB-ok (ha a Kettest most nem vesszük ide, mert az az életben hagyástól messze van) működőképességi aránya jelenleg 100%, vagyis nincs mit kiállítani.
Ma délelött egy buszból Nyíregyházán láttam a 2761 017-9-es Nohabot mérőkocsival. Fényképező nem volt nálam így képet sajnos nem tudok szolgálni!!! -:((
Igen, ezt tudom. Éppen ezért írtam, hogy nem vagyok benne biztos, hogy a most ott lévő V60-asról beszélünk.
És ha jól emlékszem (de lehet, hogy nem), a V40 is Kandó-mozdony (olyannyira, hogy teljesítménye pontosan egyezik a V60-aséval), ami négytengelyes lévén talán már elviselhette volna a villamospálya íveit. Nem tudom, mert nem vagyok szakértő, így tehát kénytelen vagyok elbeszélésekre hagyatkozni. Amelyek persze vagy igazak vagy nem, mindenesetre egy általam lassan tizenöt éve ismert, és hitelesnek megismert ember szájából hangzottak el. Tény, hogy fényképet vagy bármi írásos dokumentumot, ami alátámasztaná, nem láttam róla, de ettől még akár igaz is lehet. A másik eset természetesen, hogy nem.
Mindenesetre, én nem ragaszkodom ilyen legendák életben tartásához, kéretik az apró betűs részt is elolvasni...
Ehh, magyarázom a bizonyítványt.... Legjobb lesz, ha maradok a fotózásnál. Úgy legalább lesznek bizonyítékok. :-)))
És, hogy ONtopic is legyek, íme, egy bizonyíték (pl. Nydquist topictárs nagy örömére):
A mai gödöllői különmenet képei, + az isaszegi áthaladás: (Ha valakit érdekel több kép is, vagy nagyobb méretbe kérné, akkor írjon nekem egy mailt: csikos.csaba@vnet.hu )
A másik az, hogy szerintem félreérted, mert sem M61-013, sem más nem akar belétek rúgni.
Ezt így tudomásul veszem,de "legközelebb kéretik konkrétan nevén nevezni a gyereket".Tudniillik nemcsak MÁV-osok laknak itt. A Tapolcán... szövegből nem derült ki,hogy ki is a hibás.
De azt mindenki hajlamos elfelejteni, hogy amikor szegény kiborult, akkor a 013-as kasznija még egyben volt, egészen pontosan még vagy 9 hónapig! Tehát tárgyi akadálya nem lett volna akár egy teljes kaszni összehozásának sem (kiállításra).
Na és az "állítólagos külföldi vevő"?
Itt abban az időben a kaszni eladásáról beszéltek.Még a "sérült oldal "cseréjéről sem lehetett szó. A mozdony szószerinti félbevágása sem jött össze.Csak a szándékunk és tenni akarásunk volt,de...
Más kérdés, hogy valaki úgy rendelkezett, hogy a 013 sorsa csak és kizárólagszétvágással rendezhető - deez márcsakisa MÁV-on múlott, ha érdekel, akkorbeteszem ide az erről szóló levelet. RIP.
Én a város vezetését védem,Ők többet tettek mint amennyire gondolni
lehetett abban az időben. A védetté nyílvánitástól a keresztelőig nagyon sokat tettek-anyagilag is.Gondolom ezt nem vitatod.
Ha először így fogalmaztál volna, akkor most sem írtam volna ide.(Tapolcán nemcsak MÁV-osok laknak).
A 004-es viselte a város nevét,így azt kellett volna akár így is itt tartani, gondolom annak idején ÉF is ezt mondta.
A 013-ast a volt beosztottak miért nem támogatták annyira mint mi a Négyest. A kiállított gépet nem csak fotózni, de gondozni is kellett volna,arra nemigen volt jelentkező. Az előbbire annál több. Gondolom ez is közrejátszott a 004-es megmentésére tett kudarcának.
Én aztán senkibe nem akartam belerúgni, pláne Belétek nem. Elég sokat beszélgettem É. Feri bácsival ezekről a dolgokról, így egy kicsit képbe kerültem. Mármint az M61,004 és Tapolca város ( nem beók, nem Fűtőház, nem Tp-i NoHAB barátok-használók) "kapcsolatáról. Is. Viszont akiknek módjában állt volna, hatalmuk, esetleg kapcsolataik voltak-vannak, azok csak szavaltak:-(( Én rájuk gondoltam.
A másik az, hogy szerintem félreérted, mert sem M61-013, sem más nem akar belétek rúgni. Aki megérdemli, az a MÁV, de legalábbis azok, akik elintézték a sorozatot.
Én személy szerint nagyon örültem volna, ha marad Tp-n tárgyi emléke a NOHAB-oknak a felvigyázói mögötti domborművön kívül is. Persze az igazi a Csíkos lett volna.
De azt mindenki hajlamos elfelejteni, hogy amikor szegény kiborult, akkor a 013-as kasznija még egyben volt, egészen pontosan még vagy 9 hónapig! Tehát tárgyi akadálya nem lett volna akár egy teljes kaszni összehozásának sem (kiállításra). Más kérdés, hogy valaki úgy rendelkezett, hogy a 013 sorsa csak és kizárólag szétvágással rendezhető - de ez már csakis a MÁV-on múlott, ha érdekel, akkor beteszem ide az erről szóló levelet. RIP.
Az önkormányzat NOHAB pártiságát alighanem Ti is megpróbáltátok kihasználni,
csak nem jött össze.(szponzori támogatás).
Erről jut eszembe (talán nem véletlenül), hogy ha a szóbeli "istenbizony" támogatási és egyéb ígérvényeket 100%-osan be tudtuk volna váltani, akkor talán a Kettessel tartanánk ma ott, ahol Tizeskével tartunk.
Arról van szó, hogy az Alapítvány tulajdonában lévő 002-est milyen esélyekkel lehetne kihelyezni Tapolcára, mint szobor-mozdonyt?
Kérdés, hogy akarja-e ezt valaki? A MÁV nem, mert egy kiállított mozdony óhatatlanul pénzbe kerül. Tapolca nem, mert amikor lehetősége lett volna erre, akkor visszautasították azt. Az Alapítvány szintén nem, mert amíg a leghalványabb esély is van rá, hogy a Kettes önerőből egyszer újra menjen, addig ez a cél.
Engedjetek meg néhány gondolatot a NoHAB-okkal kapcsolatban:-)) Ahogy már írtam, SZVSZ Tapolca csak szavakkal akarta annyira, hogy legyen egy szobor NoHAB a városban. Néhány gyenge próbálkozáson kívül senki komolyan nem próbálkozott.
Egyébként is abszurd szerintem egy NoHAB szobor. Miért is? Tucatjával állnak a kifogástalan üzemkészségű vonali diesel gépek a magyarországi fűtőházakban munka nélkül? A NoHAB (főleg Ők) arra való, hogy dolgozzon:-)) De sajnos jobb bolt volt egy ideig a vágásokkal bizonyos zsebeket is tömni:-((( Az igazán nagy baj, hogy ezt meg lehetett tenni.
M61,004. Látattatok róla fotókat, sajnos nagyon sérült. Persze, hogy az ép motorját(!) és rengeteg használható részeit miért kellett szétvágni, azt csak a "bennfentesek" tudják:-(( A Közlekedési Múzeum előtti torzó legalább kézzelfogható emlék belőle. Igaz, hogy a kéttengelyesre vágott forgóváz egy borzalom, de jobb mint a semmi. Ha rajtam múlott volna, én nem engedtem volna szétvágni. Tapolcán a fedett szín alatt szépen elállt volna akár 10 évig is. Közben pedig az alkatrészeit vissza lehetett volna nyerni. De mit szövegel itt egy outsider? (bOcs):-((
M61,002. Ő volt az utolsó Magyar NoHAB, ráadásul bármit megtettünk volna azért, hogy ne vágják szét. Azt tudni kell, hogy ócskavasasokkal és a Sújhelyi bontóval kellett "versenyezni árban érte:-(( Hogy előtte szétbarmolta-kimazsolázta a m.f.ia kft? Sajnos. Ők "bármit" megtehetnek:-(( Az újjáépítése nagyon időbe-munkába-pénzbe-energiába kerül, de meg AKARJUK csinálni. Nagyon fontos, hogy sokkal nehezebb dolgunk lenne a Ti anyagi és erkölcsi támogatásotok nélkül:-)) Hálásak vagyunk érte. Isten tartsa meg a jó szokásotokat:-))
A teljességhez azt is tudni kell, hogy az Alapítvány Alapítói már a Kisgömböc-t (M61,013) szerették volna megvásárolni Sátoraljaújhelyről. sajnos ez akkor nem sikerült. Dafke szérvágták:-((
Szerencse, hogy a NoHAB-hoz még 2005-ben is lehet minden alkatrészből újat és használtat is vásárolni. Főleg a főgépcsoporthoz. Nyilván mindez pénz kérdése.:-((, vagy :-))
Volt szerencsém az egyik emeletet homokkal elárasztva látni, uh. ahhoz képest egy V60 már mondhatni pitiáner feladat lett volna:-)))) Persze ettől függetlenül a V60as teljesen prózai módon került oda.
Csak a tisztánlátás végett: az említett mozdony a volt KKMF óbudai telephelye és nem a kollégium előtt van, a kollégium a Bécsi úton kifelé van kb 3-400m-el feljebb a Schlosser nevű műintézmény mellett:-)
Csak, hogy valami jobb hir is legyen: Az APEH honlapjan kozzetette a 2004-es 1%-os listat. A Nohab-GM alapitvany 1 748 663 Ft-ot kapott. Ez azt jelenti, hogy a kb. 20000 szervezet kozul ugy saccra bent van az elso 100 kornyeken. G.
Ami a Négyessel történt, megtörtént. Sajnálatos, hogy ilyen eszméletlenül rossz helyen vágták el a testét (biztos megvan az oka).
Másik szempontból meg örülhetünk, hogy nem lett a lángvágók martalékává az egész. Ebben szerepet játszhatott a védettsége is.
Én abban sem vagyok biztos hogy a Máv valaha is engedélyt fog adni arra hogy a Ketteske ki legyen ott állítva.
Ezt pesszimista feltételezésnek érzem.
Megnyitod az Elvirát, keresel benne vonatot, az kiadja az eredményt. Ha legördíted a lap aljáig, akkor ott is a NOHAB GM ALAPÍTVÁNY oldalára mutató banner látható! (Ez persze nem jelent semmit a felvetett témával kapcsolatban)
A többi résszel egyetértek. Nagyfokú bizonytalanság az van a mi kis mávunknál...
Műemlék vagy nem műemlék, az az évek során bebizonyosodott, hogy a vasúti járművek vonzzák a graffitiseket. Én ezért féltem annyira az Alkirályt. :-)))
Azon csodálkozom, hogy 004-est még nem tették tönkre. Gondolom, mert elég frekventált és jól megvilágított helyen van. Hál' Istennek!
inkább álljon évekig a Király mellett, minthogy szoborként valahol havonta összefújkálják hülyegyerekek, illetve szép lassan lelopkodjanak róla minden mozdíthatót.
Érthető, hogy így gondolod, hiszen rengeteg rossz példát láthatunk, nagyon sok a hülye gyerek.
Viszont egy műemlék felállításakor nem szabad azt feltételezni, hogy másnapra már biztosan megrongálja valami elvetemült gazfickó. Akkor nincs is értelme semmit kiállítani.
Nekem a köv lenne a véleményem ezzel kapcsolatban:
Nagyon örülnék és is ha Ketteske talpra tudna állni.Node! Nem tudni hogy ez mikor lesz(legalább is belátható idön belül nem).Emlékezz rá anno a 004-es is ki lett volna állítva oda csak az volt a baj hogy védetté lett nyilvánítva ezért díszeleg a mai napig a Közlekedési Múzeumnál.
Én abban sem vagyok biztos hogy a Máv valaha is engedélyt fog adni arra hogy a Ketteske ki legyen ott állítva.Ismerve a hozzáállásukat a Nohabokhoz én ehhez nem sok esélyt látok.
Lehet hogy pesszimistának tünök ezekkel a mondatokkal,de most olyan helyzet van hogy azt se lehet megtudni mi lesz ott még az idén, nemhogy 5 vagy 10 év múlva.
Az alapítványos tagok egyöntetű álláspontja, hogy egy Nohab ne legyen szobor. Egyszer el fog készülni, az biztos.
Az pedig az én magánvéleményyem, hogy inkább álljon évekig a Király mellett, minthogy szoborként valahol havonta összefújkálják hülyegyerekek, illetve szép lassan lelopkodjanak róla minden mozdíthatót.